Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Gesloten
Lazylady
x 435

Re: Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Bericht door Lazylady »

Kwast schreef:Ze is voor 3 maanden geschorst. Ik heb geen verstand van straffen tov de medische wereld maar Ann was er helemaal stuk van. 3 maanden is een kwart jaar, in die tijd kan ze wel veel patiënten verliezen. Het vertrouwen van vele patiënten is ze al verloren. Ik vraag mij overigens af waar ze dat afzichtelijke pakje/jurkje vandaan heeft.
Ah, dat was het. Ik had het niet goed verstaan, want ze leek het zo snel te zeggen!
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

3 maand, dat is tot 18 maart 2013 in de veronderstelling dat de schorsing vandaag in gaat. Eens wedden dat ze in januari terug achter haar doktersbureau zit?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Oh, Dré kon destijds na z'n schorsing voor z'n medische fout op Franky door zatlapperij ook snel de draad terug oppikken (zei Marianne iets over de hoge reputatie van het doktershuis?). Enfin, het is niet slecht dat Ann ook eens door een dal mag gaan.
Het zal idd wel niet makkelijk zijn om haar patiënten terug te winnen
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Ik ben ook benieuwd hoe lang die schorsing daadwerkelijk gaat duren. Gelukkig was Ann niet zat ten tijde van haar blunder. 3 maanden valt volgens mij toch best wel mee? In elk geval heeft ze nu geen onberispelijke staat van dienst meer, maar dat is tegenwoordig zo 2011 :whistle:
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Ja, de Orde voorziet wel 3 stappen. Eerst de raadkamer voorgezeten door een magistraat (zonder stemrecht) die een eventuele veroordeling uitspreekt. Daarna is er beroep mogelijk die de straf kan verzwaren of verlichten en daarna is er Cassatie (voor eventuele procedurefouten). Het is dus zoals een gewone rechtbank eigelijk. Of Anneke dat allemaal zal willen doen is maar zeer de vraag. De hele procedure kan gemakkelijk een jaar aanslepen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Nou vraag ik me sowieso af of zo'n schorsing wel het ergste is. 3 Maanden zijn zo voorbij, en eigenlijk is het gewoon een soort officieel "tikje op de vingers" dat Ann een fout gemaakt heeft. Het gebrek aan patiënten lijkt mij eigenlijk een veel groter probleem, en die lijken hun vertrouwen wel helemaal kwijt te zijn. Benieuwd hoe lang het gaat duren voordat Ann dat opgelost heeft, als haar dat al lukt...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Lazylady schreef:
Kwast schreef:Ze is voor 3 maanden geschorst. Ik heb geen verstand van straffen tov de medische wereld maar Ann was er helemaal stuk van. 3 maanden is een kwart jaar, in die tijd kan ze wel veel patiënten verliezen. Het vertrouwen van vele patiënten is ze al verloren. Ik vraag mij overigens af waar ze dat afzichtelijke pakje/jurkje vandaan heeft.
Ah, dat was het. Ik had het niet goed verstaan, want ze leek het zo snel te zeggen!
Dat zal wel aan de "super getalenteerde styliste" van Thuis liggen , dezelfde die de kledij van Peggy en Rosa kiest ....
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ze is voor 3 maanden geschorst.

Eindelijk toch iemand die gestraft wordt voor een fout ! het is toch niet meer dan normaal , haar fout was wel heel zwaar met enorm gevolg , ook al was 't een menselijke verstrooidheid . Een dokter mag zich dat niet permitteren .
0 x
fresia
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door fresia »

Ze is te licht bestraft
Ann maakte wel grove nalatigheids fout met gevolg overlijden van Madeleine
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Christel schreef:Nou vraag ik me sowieso af of zo'n schorsing wel het ergste is. 3 Maanden zijn zo voorbij, en eigenlijk is het gewoon een soort officieel "tikje op de vingers" dat Ann een fout gemaakt heeft. Het gebrek aan patiënten lijkt mij eigenlijk een veel groter probleem, en die lijken hun vertrouwen wel helemaal kwijt te zijn. Benieuwd hoe lang het gaat duren voordat Ann dat opgelost heeft, als haar dat al lukt...
Ja idd, het feit dat ze geschorst wordt is eigenlijk het ergste voor Ann. Het is anders dan in andere beroepen waar je meteen de draad weer kan oppikken. Bij een dokter gaat het om vertrouwen en dat zal ze nu wel even kwijt zijn. Feitelijk wordt ze dus heel zwaar gestraft door de Orde.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

fresia schreef:Ze is te licht bestraft
Ann maakte wel grove nalatigheids fout met gevolg overlijden van Madeleine
Ann heeft het natuurlijk ook nooit gewild. Het is en blijft een ongeluk, maar ik praat het daarvoor zeker niet goed. 3 maanden lijkt mij een goede straf.
0 x
fresia
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door fresia »

ongeluk mss maar niet vergeten dat ze Katrien er liet voor opdraaien omdat ze schrik voor een santie
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Ze is alleen gestraft voor haar nalatigheid, het niet invullen van de medische fiche van Madeleine. Ze is niet gestraft om Katrien er voor te laten opdraaien, dat is erg.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

Crackers schreef:Ze is alleen gestraft voor haar nalatigheid, het niet invullen van de medische fiche van Madeleine. Ze is niet gestraft om Katrien er voor te laten opdraaien, dat is erg.
ze wist aanvankelijk niet dat het zo'n vaart zou lopen (de zaak was eigenlijk in de doofpot verdwenen) en zodra ze wist dat Katrien in de problemen zat, voelde ze zich schuldig
jammer dat ze op dat moment naar de verkeerde mensen geluisterd heeft

die straf verdient ze anderzijds wel; haar "nieuwe patienten" zullen misschien niet terugkomen maar haar "oudere" patienten weten genoeg wat ze waard is en zullen zich niet zo gauw laten afschrikken (hoop ik toch)
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Het is hoe dan ook een wonderlijke situatie. However, Thuis is goed in de bananenpolitiek, dus wat krom is breien ze zo weer recht.

Maar goed ben benieuwd hoe Marianne vanavond zal reageren. Ik heb een late dienst dus kan het helaas niet zien maar ben wel woest benieuwd.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gesloten