OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
Yvetje
Poster rang 3
Poster rang 3
x 193
x 236

Re: OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Bericht door Yvetje »

Laten we hier ontopic blijven, voor dit soort postings hebben we andere subfora en topics.
0 x
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

hannanaske schreef:
heidiw schreef:En nu valt het mij plots te binnen dat er helemaal geen broer is (of Yvette heeft hem goed verborgen) en dat Simonne al 51 is en dus ook te oud om nu nog te registreren. Als huisarts van heel de familie Bomans had Ann dit toch moeten weten.

Kijk, dames/heren scenaristen, over de personages en hun fratsen mogen jullie uit jullie duim zuigen wat jullie willen maar het medische en het wettelijk moeten correct zijn. Er zijn namelijk wel nog mensen die om gelijke welke reden het onderscheid niet kunnen maken tussen echt en niet echt.
Anders zouden ze haar ook laten doneren.
Maar als Simonne geregistreerd is mag ze wel nog doneren. Dat kan namelijk tot je 60ste ;)
Administratieve registratie, dat niet gebaseerd is op de kwaliteit van de donatie, gebruiken als discriminatie om te beslissen of Simone al dan niet zou mogen doneren is moreel onverantwoord, zeker als de ontvangende partij geen bezwaar heeft.

Dus ik vermoed dat Simone sowieso zal kunnen doneren, registratie of niet.
0 x
Suske
Poster rang 2
Poster rang 2
x 238
x 187

Bericht door Suske »

Nogmaals: Laten we hier ontopic blijven, voor dit soort postings hebben we andere subfora en topics.
(ontopic)
0 x
rudidj
Nog geen rang
x 1

Bericht door rudidj »

Scenaristen : jullie verloren vandaag kijkers, na +20 jaar vaste kost : erover is erover
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

rudidj schreef:Scenaristen : jullie verloren vandaag kijkers, na +20 jaar vaste kost : erover is erover

Het is een fictieve serie, het is normaal dat er af en toe iets vreselijk gebeurd. Mij stoort het niet, qua verhaallijnen levert het natuurlijk maanden/jaren aan interessante stof op om zoiets te laten gebeuren. En draai of keer zoals je wil, het is niet compleet van de pot gerukt. Dit soort dingen gebeuren dagelijks.
0 x
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

Ik vond het eigenlijk juist goed dat ze besloten hebben hem te laten overlijden :oops:
De zoveelste comascenes, ontwakingsscenes zou afgezaagd zijn.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

rudidj schreef:Scenaristen : jullie verloren vandaag kijkers, na +20 jaar vaste kost : erover is erover
???
0 x
knijn
Nog geen rang

Bericht door knijn »

natuurlijk een beetje belachelijk dat Sam haar ongewenst kind een keer of 100 bijna verliest om dan een gezond kind te hebben en dat Lucas op zo een lullige übertoevallige manier moet sterven... ze zoeken het verder en verder

Ik dahct dat elk thuispersonage trouwens 9 levens had. of hoe vaak hebben frank en simonneke al in coma gelegen :p om van Luc nog maar te zwijgen. Schande wat voor een signaal ze daarmee geven aan mensen die te horen krijgen dat hun dierbare hersendood is of als plant zou leven en wiens organen ze voor transplantatie zouden kunnen gebruiken. Het miraculeuze herstel van Luc is werkelijk degoutant, een slag in het gezicht voor mensen in het echte leven met NAH en hun naasten...
schril contrast met een kind dat van een accident waarna het nog rustig huilt moet sterven
Drama voor het drama
nuja, ik kijk als het toevallig opstaat, mij waren ze verloren bij de dubbelganger van Frank, en opnieuw bij de simonne-sam kwestie..bij Franky-Kaat gaan ze er zo over dat het hilarisch wordt..
en dat ze nu zo hard en koel worden in hun scenario om wederom te teren op het drama van het verlies van een kind (cfr Jana, Kasper en eigenlijk ook Jens) is zielig.. een soap moet ontspannend zijn

Ze kunnen daar nog veel lerel van DOOL
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Of je naar een liedje luistert, een boek leest of naar een schilderij kijkt; het vertelt altijd een verhaal en heeft als doel om de lezers/kijkers te ontroeren en even stil te staan bij deze emoties.
Er bestaan zoveel films waarin kinderen sterven en zelfs gebaseerd zijn op een waargebeurd verhaal. Waarom mag dat wel in een film en in een soap niet? 8)

Ik ga persoonlijk ook niet akkoord met wat Knijn hierboven zegt. Geen enkele soap wordt gemaakt om ontspannend te zijn. In elke feuilleton word je geconfronteerd met gebeurtenissen die in het echte leven ook gebeuren; dat is toch net de kern van een soap? Als je enkel wil lachen en ontspannen wil zijn kijk je beter naar een romantische komedie ofzo.

En ik begrijp echt wel dat het voor bepaalde mensen een héél gevoelig onderwerp kan zijn, maar waar trek je dan de grens tussen het toelaatbare en het ontoelaatbare? Mensen die verkracht worden, zelfmoordpogingen, kanker,....zijn ook héél gevoelige onderwerpen. Een kindersterfte vind ik persoonlijk niet moeilijker ofzo.

En natuurlijk alle respect voor mensen die het moeilijk vinden omdat ze misschien een gelijkaardige situatie meemaken, maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat er ook een groep mensen bestaat die 'blij' is met deze erkenning. Het gevoel hebben dat er over gesproken kan worden en dat ze niet alleen zijn.

Maar dat is mijn mening natuurlijk. :smile:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ik ben er niet goed van en ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit zou "moeten kunnen" in een soap ! Nee, dit is veel te erg ; in het frans spreekt men van " c'est indécent "! :boo:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik heb gisteren niet kunnen kijken.
Ik ga dus (nog) geen open brief schrijven naar de scenaristen.
Wat mij wel stoort is dat er hier "deftig" off-topic is gegaan. :thumbdown: (ontopic) :text-thankyouyellow:
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

nounake schreef:Ik ben er niet goed van en ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit zou "moeten kunnen" in een soap ! Nee, dit is veel te erg ; in het frans spreekt men van " c'est indécent "! :boo:
Zopas gezien in de krant dat de Thuisschrijvers beweren lang na te denken alvorens iets doorgaat en soms tot twee jaar.
Weet je wat ? Voor mijn part zouden jullie beter minder nadenken over hoe het soms gekker maken dan het al is.
De kijker mag op zijn hart getrapt worden want voor jullie zijn ze een getal en alleen dat getal telt.
Dit is wat jullie doen met de plotse dood van Lucaske.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Linne schreef:
nounake schreef:Ik ben er niet goed van en ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit zou "moeten kunnen" in een soap ! Nee, dit is veel te erg ; in het frans spreekt men van " c'est indécent "! :boo:
Zopas gezien in de krant dat de Thuisschrijvers beweren lang na te denken alvorens iets doorgaat en soms tot twee jaar.
Weet je wat ? Voor mijn part zouden jullie beter minder nadenken over hoe het soms gekker maken dan het al is.
De kijker mag op zijn hart getrapt worden want voor jullie zijn ze een getal en alleen dat getal telt.
helemaal akkoord ! Als ze over zo'n gruwelijke zaak 2 jaar moesten nadenken, dan hadden ze beter nog een jaar gewacht en van idee veranderd . Ik denk ook aan de ouders van die kleine acteur ...dat moet wel heel raar doen !
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Linne schreef:
Vind ik ook. Als de scenaristen weer eens verlegen zitten om iets spectaculairs en niks beter kunnen bedenken dan nog maar eens de (gewelddadige) dood van een personage, laat ze op dit forum maar een zoekertje plaatsen om bruikbare alternatieve verhaallijnen. :whistle:
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

nounake schreef:
Linne schreef:
helemaal akkoord ! Als ze over zo'n gruwelijke zaak 2 jaar moesten nadenken, dan hadden ze beter nog een jaar gewacht en van idee veranderd . Ik denk ook aan de ouders van die kleine acteur ...dat moet wel heel raar doen !
Is die ook dood? :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Plaats reactie