Film

Gesloten
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

ja, ik lees meestal over die kleine lettertjes. ;)

Enfin gisteren gezien in de StudioSkoop : Me and You and Everyone We Know van en met Miranda July. En zoals het wel meermaals gebeurt bij films of strips van vrouwen is ie ook voor een stuk autobiografisch. :) Een soort van mini-Magnolia dus met een aantal verhaallijnen die elkaar toevallig raken doorheen de film (beetje Short Cuts-achtig ook dus) met oa dus Miranda July die het absoluut haar filmpjes wil zien draaien in het lokale museum voor moderne kunst. En tussendoor ook verliefd wordt op een pas gescheiden weirdo die met z'n zoontjes een nieuw leven probeert op te bouwen enz enz Zware thema's zoals pedofilie worden hier ook heel lichtvoetig behandeld en dat maakt er wel een enorm grappige film van. :)

Afbeelding Afbeelding
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

dit weekend ook nog het een en ander bekeken:

The Machinist

Afbeelding Afbeelding

jawadde :shock: schitterende film, zonder meer... Christian Bale zet een héél sterke vertolking neer als de man die al een jaar niet meer geslapen heeft en er ziekelijk mager uitziet (geloof je me niet: kijk hierboven even ;) )

prachtige film :!:

Boogeyman

Afbeelding Afbeelding

een ander kaliber van film dan :lol: goeie ouderwetse horror over een jongen die op 8-jarige leeftijd zijn vader verliest doordat hij in de kast gezogen wordt door de boeman... dit heeft natuurlijk zijn weerslag op zijn volwassen leven en na de dood van zijn moeder besluit hij nog 1 nacht in het ouderlijke huis door te brengen om de boeman het hoofd te bieden...

beetje gegriezeld, beetje gelachen, 't was wel in orde :)

Lapsia ja aikuisia ofte Producing Adults

Afbeelding

een Finse film over kindjes krijgen: Venla en Antero vormen al meer dan 15 jaar een koppel en zij is klaar om aan kinderen te beginnen, maar dat is buiten Antero gerekend: zijn carrière als shorttrackschaatser komt nog maar net van de grond en een baby zou dat alleen maar kunnen schaden... hij geeft Venla ogenschijnlijk haar zin, maar ondertussen helpt hij haar aan een abortus (morning-afterpil in haar drankje) en laat hij zich castreren zonder dat ze er weet van heeft

Venla beslist dan maar het heft in eigen handen te nemen en klopt daarvoor aan bij haar collega/gynaecologe Satu... de twee worden dikke vriendinnen en er blijkt al gauw ook nog wat meer te bloeien tussen hen...

leuk filmpje, met het o zo bizarre Fins als voertaal :mrgreen:
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

vandaag te weten gekomen: volgend jaar (27/07/2007) komt The Simpsons-movie uit!

trailer

:dance:
0 x
Essa
Nog geen rang

Bericht door Essa »

Aangezien ik de laatste tijd alleen nog naar de cinema lijk te trekken voor animatiefilms, mocht ook Ice Age II niet ontbreken.
Ik vond hem wel entertainend (beter dan de eerst, die ik eigenlijk niet leuk vond),. De ideale film voor een avondje leun-eens-achterover,-zet-al-je-zorgen-opzij, en-prop-wat-ongezonds-in-je-mond. Zeker niet teleurgesteld dus (al was het Atomium-vuurwerk dat toevallig bleek aan te sluiten op de film, zeker zo goed :wink: )
0 x
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky, and I thought to myself, where the heck is the ceiling?
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

vrijdagavond - laat - op Ned3 naar Code Inconnu gekeken van Michael Haneke

Afbeelding

eigenlijk beter te bekijken op een uur dat een mens nog helemaal wakker is... 8)

maar er zit heel wat in, de verschillende verhaaltjes hebben elk hun merite (behalve heel dat Roemenië - of wat is het ook? - gedoe) en Juliette Binoche speelt er de pannen van het dak zoals ik haar nog maar zelden heb zien doen...

echt de moeite van het bekijken waard :!:
0 x
Benny
Nog geen rang

Bericht door Benny »

Ik heb dan toch, eindelijk ,Crash gezien, en hij was zeker de moeite!
0 x
Waarom neemt het leven je weg wat je het meeste nodig hebt?:(
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

pas : A History of Violence : zalige film . een gewone man wordt op een dag in zijn koffiehuis waar hij werkt overvallen . Hij schiet iedereen neer en is de hero of the day .. maar dan beginnen de problemen pas echt .. heel leuk verfilmd met leuke camerastandpunten .. lichtjes cliché soms maar toch ook weer niet .. en een einde om u tegen te zeggen ! Soms kan je zoveel zeggen zonder woorden zelfs in een film ..

Afbeelding

Ook gezien : Underworld Evolution : Ik had gehoopt dat ze er toch een aardig filmpje van hadden gemaakt maar al snel moest ik alle hoop laten varen .. Het verhaal is nogal zwak hoewel het wel verder bouwt op de vorige film en je meer te weten komt over de personages maar het gaat hem vooral om de gevechtscènes waar je weinig van ziet omdat het allemaal lekker snel gaat in duistere omgevingen .. ( ja ok duh het draait hem inderdaad wel om vampieren dus kan je geen verlichte omgevingen weergeven maar toch )
Heel ongeloofwaardig van tijd tot tijd ( u zal wel zien wat ik bedoel indien u hem gezien heeft ) .. achja je kan hem eventueel eens gaan zien indien je fan bent van de hoofdpersonage of vampiertjes en weerwolfjes ..

Afbeelding
0 x
Never put a sock in a toaster
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Zonet dan ook eindelijk Crash gekeken .. en amai .. na al die veelbelovende kritieken en dus ook veel verwachtingen moet ik zeggen dat dit wel een pareltje is .. heel emotioneel filmpje .. prachtige soundtrack ook wel .. fijn om eens een problematiek op een toch nog vrij hmm serene manier te zien .. goh ja .. aanrader he ..
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

deze namiddag gekeken naar I've heard the mermaids singing

Afbeelding

debuutfilm van Patricia Rozema, ook wel bekend van When night is falling...

bizarre film, da's wel het minste dat je er van kan zeggen :?

het verhaal:
de onzekere en onhandige Polly wordt de secretaresse van Gabrielle, een curator van een lokaal kunstgallerietje
Gabrielle heeft een relatie met de veel jongere Mary (Ann-Marie McDonald, schrijfster van oa De kraaien zullen het zeggen) en is zelf een onzekere kunstschilder (laat ze toch uitschijnen)
Polly raakt gefascineerd door haar baas (beeldt zich zelfs in dat ze verliefd is op haar) en glijdt keer op keer af in haar eigen fantasiewereld...

trage film, met rare beelden... vreemd tout court (maar daarom niet slecht :D )
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

en vanavond is het er dan e i n d e l i j k van gekomen: 'k heb ook Crash gezien

Afbeelding

wat een kijkervaring :shock: een verdiende oscarwinnaar, zoveel is zeker...

knap hoe ze in de film spelen met de vooroordelen van de kijker, heb je je net een "duidelijk" beeld gevormd van één of ander personage, gooien ze er een nieuwe situatie tegenaan waardoor je heel je visie moet herzien... 't zal nog een tijdje blijven nazinderen, denk ik...
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Zaterdagavond Capote eindelijk eens gaan zien. Ge weet wel, die film over de periode waarin de schrijver Truman Capote aan z'n meesterwerk In Cold Blood schreef over een ter dood veroordeelde, maar door z'n sensatiezucht uiteindelijk nadien zo verscheurd geraakte door schuldgevoelens dat het meteen ook z'n laatste afgewerkte boek was. Interessant is wel het contrast door de schrijvermilieus in NY en het plattelandsleven waar hij z'n research moet halen. Eigenlijk kan je geen enkel sympathie opbrengen voor Capote, maar op t einde zie je wel dat hij meeleefde met z'n onderwerp. Schitterend gespeeld trouwens en niet alleen door Philip Seymour Hoffman zelf. :)
Maar ga zo'n film wel best zien als je wat frisser bent wat bij mij niet jelemaal het geval was. ;)

Afbeelding
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

deze namiddag de raad van frank opgevolgd 8) en eerst naar Labyrinth en dan naar Requiem for a dream gekeken

Labyrinth was een leuk weerzien met een film uit mijn kindertijd (maar aan The Dark Crystal kan ie toch niet tippen :twisted: ): Henson-fun ten top met een griezelige David Bowie als de goblin-king, maar wel enorm gedateerd in de muziek (eighties elektronisch getingeltangel :lol: )

Afbeelding

Requiem for a dream had ik nog niet gezien, en 'k had zo lang niet mogen wachten, echt een aanrader dat :!:
wat een afdaling in de verslaving-hel, het laatste kwartier is één lange trip naar de afgrond...
schitterend in beeld gebracht (ook prachtige vertolkingen van oa. Ellen Burstyn) en met een soundtrack die er zeker mag wezen :D

Afbeelding

goeie filmnamiddag gehad dus :)
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

vanavond Lost Lost gelaten (natuurlijk wel opgenomen 8) ) en naar V for Vendetta wezen kijken met het bonnetje van Proximus (film voor 4.5 € :D )

Afbeelding

in één woord: WAW

Natalie Portman schittert zoals nooit tevoren (met ettelijke slik-momenten tot gevolg), Hugo Weaving weet zelfs een onbewogen masker een ziel te geven en de rest van de cast is meer dan briljant... dat er ook een paar gebouwen sneuvelen en er wat cool gevochten wordt, maakt het natuurlijk nog beter :lol:

kortom: ik kwam héél tevreden de zaal uit :mrgreen:

Remember, remember, the fifth of November...
0 x
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Eindelijk nog maar eens een aanrader gaan zien : Memento
Lekker verward verhaal over iemand met geen korte termijn geheugen die de dood van zijn vrouw wil wreken ..
De film wordt van achter naar voor gespeeld met daartussen nog eens zwart-wit stukken die in een nog andere volgorde zitten .. je moet dus zeker je hoofd erbij houden .. en uiteindelijk is het ook wel een beetje paranoia worden omdat je je sterk afvraagt wie er nu liegt en wie niet .. een sterk psychologisch filmpje dat wederom zeker de moeite waard is !
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

:!: tip van de week :!:

donderdag om 21.10 spelen ze Rosenstrasse op Ned1

Afbeelding

'k heb die enkele jaren geleden gezien op het filmfestival (hij is dan ook wel ergens in de zalen gesukkeld achteraf) en hij is zéker de moeite van het bekijken waard

waarover gaat het?
tijdens WOII werden de joden opgepakt (ja, duh), ook joodse mannen die met "arische" vrouwen getrouwd waren, die mannen zaten maanden (of langer) vast in een centrum in de Rosenstrasse en hun vrouwen stonden elke dag in stil protest voor de deur, wachtend tot hun man vrij kwam...

Afbeelding

gebaseerd op waargebeurde feiten dus en met Hollands topactrice Thekla Reuten alsook Maria Schrader en Jan Decleir in een piepklein rolletje...
0 x
Gesloten