Stan Van Damme (Lennart Lemmens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Stan Van Damme (Jannes Coessens)

Bericht door Thom »

Het feit dat Judith niet uitvloog op Emma toen ze thuis kwam en bij Stan wel, geeft toch aan dat ze hun niet even gelijke regels oplegt? Dat ze er niet kon lachen dat hij gedronken heeft, kan ik mee inkomen, maar ik ging op die leeftijd ook al eens in het midden van de week op stap en Stan zal niet de enige zijn die weggaat. Wel is het zo, dat hij dan maar er voor zorgt dat hij de volgende dag fris en monter is om naar school te gaan, dat is zijn eigen verantwoordelijkheid
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Thom schreef: zo 03 mar 2019, 16:18 Het feit dat Judith niet uitvloog op Emma toen ze thuis kwam en bij Stan wel, geeft toch aan dat ze hun niet even gelijke regels oplegt? Dat ze er niet kon lachen dat hij gedronken heeft, kan ik mee inkomen, maar ik ging op die leeftijd ook al eens in het midden van de week op stap en Stan zal niet de enige zijn die weggaat. Wel is het zo, dat hij dan maar er voor zorgt dat hij de volgende dag fris en monter is om naar school te gaan, dat is zijn eigen verantwoordelijkheid
Daar zeg je't toch zelf: Stan, die jonger is, had gedronken en Emma niet. Je kan nu wel zeggen dat de tijden veranderd zijn, maar ik zou er nu ook nog niet kunnen mee lachen moest mijn kind, ook al is 't bijna volwassen, midden in de week aangeschoten thuiskomen. De regels moeten dus aangepast worden volgens wat buitenstaanders denken? Ik dacht het niet.
Waarmee ik niet gezegd/geschreven wil hebben dat Judith de perfecte ouder is, hé? Maar perfecte ouders bestaan niet, net zomin als perfecte kinderen!
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Natuurlijk mag ze zelf bepalen hoe ze haar regels aan haar kinderen oplegt, en ja, Stan heeft afgelopen jaar zware problemen gehad, grotendeels door zijn schuld, dus dan snap ik ook wel dat ze iets moeilijker/strenger is tegenover hem , maar ze gaat toch eens een goed gesprek met hem moeten hebben, niet alleen daarover, maar over de recente weken. Stan heeft het gevoel dat hij in dat huis niet bestaat, dus dan zou ik eens voor zorgen dat daar verandering in komt. En nee, niet door hem om te kopen met of een ander videospel, daar moet ze ook eens mee stoppen, steeds hem lopen financieren, terwijl hij oud genoeg is voor een studentenjob.Had ze trouwens tegen Jacques eerst niet gezegd, dat ze (zogezegd) afstand wou nemen, omdat ze rekening probeerde te houden met de kinderen?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: zo 03 mar 2019, 16:32 Daar zeg je't toch zelf: Stan, die jonger is, had gedronken en Emma niet.
En hoe weet je zo zeker dat Emma niks gedronken had? Het is niet omdat Emma niet aangeschoten was dat ze niks gedronken had.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Vanavond vond ik hem voor het eerst echt oprecht met Joren. Of in ieder geval niet meer zo gemaakt en met het idee dat hij iets aan het bekokstoven is. Die blik op het einde dode me wel vermoeden dat hij nog lang niet klaar is om zich te outen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Stan zit vooral ontzettend met zichzelf in de knoop volgens mij, en dat snap ik ook wel, als je ziet wat er allemaal gebeurd is. Een flink bijkomend probleem is wel dat hij er min of meer alleen voor staat, want ook al ben ik er van overtuigd dat Judith het niet slecht bedoelt, ze heeft niet echt een diepe band met haar zoon. Los van het feit of ze wel of geen verschil maakt tussen haar 2 kinderen, is het wel duidelijk dat ze met Emma veel meer voeling heeft en veel beter overweg kan. En dat voelt Stan waarschijnlijk ook...

Ik geloof wel dat Stan het oprecht meent met Joren, maar of hij op dit moment zo geschikt is voor die jongen (die toch ook al veel meegemaakt heeft en wiens leven ook nogal op losse schroeven staat), dat betwijfel ik.

Dat is ook de "schrik" die ik heb als ik Stan met Joren bezig zie. Ze kunnen elkaar maken, maar ook zeer zeker breken...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Ik vraag me af wat dat nu is tussen hem en Jacques. Hij liep na het gesprek in shock weg, en nu gaat hij naar Tom , en vervolgens zichzelf lazarus begint te drinken.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1488

Bericht door heidiw »

Dat drinken doet hij al langer hé. En vandaag had dat niets te maken met Jacques maar wel met Tom die zijn belofte niet nakwam. Omdat hij op kantoor lag te slapen. Stan kan zijn ei niet kwijt en marineert het dan maar. Niet goed bezig Stanneke.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Stan moet ook beseffen dat volwassen mensen OOK hun eigen leven kunnen hebben.

In het geval van Judith EN Tom mag hij een tikje begrip hebben. Zijn moeder nam wekenlang de dokterspraktijk alleen waar (toen Ann in Kaapverdië zat en daarna in de put) en Tom doet hetzelfde met het advocatenkantoor, waarbij hij ook nog eens constant aan het ziekenbed van zijn collega/vriendin zit. Daarbij vergeleken zijn Stans problemen toch niet zo dringend ?
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Hij worstelt met zijn geaardheid, heeft een probleem (wat we nog niet precies weten waarom) met zijn zwemcoach, die nog eens een geheime relatie met zijn moeder heeft, hij is bijna iedere avond alleen thuis, zijn moeder betrekt hem nergens in, en hij begint nu zelfs al te drinken. Zo minimaal lijken me die problemen nu ook niet.

Hij moet in mijn ogen wel meer geduld hebben , maar ergens snap ik ook wel, als ze hem een warme thuis beloven, dat er dan de voorbije maanden bijna niemand thuis is.Begrip moet van twee kanten komen, en zoals ik al vaak hier heb aangekaart, dat kan alleen als Judith eens een goed gesprek met hem heeft. Want vandaag toen Stan bijna overstuur en overhaast zich klaarmaakte vond ze het ook al weer niet nodig om zich daarbij vragen te stellen.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Stan heeft nergens echt een warme thuis, waar iemand op hem wacht en vraagt hoe zijn dag geweest was. Ik vermoed dat de kiem van het probleem is
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

Mij is het opgevallen dat Stan de fles whisky tegen zijn gesloten lippen zette. Heel zat zal hij zo niet vlug worden :lol:
0 x
P. At
Nog geen rang

Bericht door P. At »

En wie zou Karen nu toch hebben aangevallen..goh, echt moeilijk...lol of ben ik nu de enige die dat al weken doorheeft!
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Volgens mij kunnen de verwondingen van Judith enkel aan Stan liggen : hij drinkt en krijgt met de dag meer arrogantie en brutalitiet en Judith heeft er duidelijk schrik van ...
0 x
pnele
Poster rang 1
Poster rang 1
x 8
x 7

Bericht door pnele »

Waarom is iedereen ervan overtuigt dat Stan zijn moeder toetakelt? Ik zie hem daar niet toe in staat. Wel bij iemand anders, maar niet bij zijn moeder. Oké hij heeft op dit moment niet de beste relatie met haar maar haar zo toetakelen dat ze een gebroken rib heeft...? En wat wint hij hierbij? Hij is al eenzaam genoeg op dit moment waardoor hij met zo'n actie zijn moeder nog verder van hem afduwt. Mij lijkt het gewoon dat hij enorm teleurgesteld is in haar omdat ze 1. niet zegt dat ze een relatie heeft met Jacques, terwijl ze dat wel aan Emma verteld en 2. omdat ze daardoor geen tijd heeft voor hem. Als hij iemand zou aanpakken zou het toch eerder Jacques zijn? Hij is toch de reden waarom zijn moeder zo doet tegen hem?
Dus nee volgens mij heeft Stan dit allemaal niet gedaan en is het wel degelijk Jacques die haar zo toetakelt. Of iemand waarvan we de identiteit nog niet kennen. We zagen toch ook dat, een eindje geleden, Stan thuis kwam en dat er heel wat gerommel van uit de woonkamer kwam waarna Judith die blauwe plekken op haar pols had. Hij kon het die avond dus niet gedaan hebben.
0 x
Plaats reactie