Trouwe kijker schreef:Wat een irritante mossel is het toch!

Dit typeert Sam momenteel wel helemaal.
Een (eerste) zwangerschap is vaak verwarrend omdat hormonen soms echt wel een spelletje met je spelen, maar dit is er toch wel over.
We weten allemaal dat Sam zeker geen open boek is en dat ze moeilijk haar gevoelens kan uiten.
Maar dat ze in al haar woede niet 1 keer Simonne een hint geeft of haar naar het hoofd slingert dat zij een dochter heeft en er niet wil van weten (want zo voelt het voor haar waarschijnlijk) - dat vind ik toch een beetje plat.
Ze heeft al die moeite gedaan om haar moeder te vinden en het enige wat ze nu kan roepen is 'bol het af'?
Elk 'normaal' mens zou vragen stellen, waarschijnlijk ook boos zijn en misschien ook wel schreeuwen - maar je moeder zomaar, zonder een woord van uitleg, zonder enige hint wandelen sturen?
Elke keer opnieuw de confrontatie uit de weg gaan, tot in het absurde toe...
Zou Sam misschien een hekel hebben aan 'moeders' in het algemeen? Was dit een deel van haar schrik, de reden waarom ze geen kinderen wou?
Haar band met haar stiefmoeder lijkt me ook niet optimaal, ondanks het 'bijleggen' met kerstmis heeft Sam blijkbaar niet de minste behoefte om dit allemaal met haar stiefmoeder te bespreken.
Ik hoop dat Sam snel antwoorden vindt, ook al wil ze de vragen zelf niet stellen.