Wat heeft dat katholiek hier mee te maken. Als we in politieke ideologieën gaan spreken, is het eerder liberaal. Vrijheid blijheid en de ikke ikke ikke-mentaliteit. Ze zien enkel maar hun eigen profeit, anders zouden ze de waarheid niet verzwijgen. De directeur denkt aan de goede naam van zijn rusthuis en de familie Dedecker-Bastiaens denken ook enkel maar aan hun reputatie en eigenbelang.satine schreef:Nee, Katrien verliest niks, omdat de directeur van Winterlicht blijkbaar een even platte vijg is als Ann en haar moeder.dirk schreef:Het is de waarheid gewoon. Ann zou haar job verliezen terwijl Katrien niet verliest.
We verzwijgen het, dan is het nooit gebeurd... Katholiek Vlaanderen ten top...
Als hij zou doen wat hij MOET doen, dan was Katrien wel haar job kwijt![]()
Sorry, maar hiervan moet ik spontaan
Ann De Decker (Monika Van Lierde)
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Re: Ann De Decker (Monika Van Lierde)
0 x

- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Ik dacht eerder aan de misbruiken binnen de Kerk, die ook jaren stilgehouden zijn onder het mom 'waar we niet over spreken, bestaat ook niet'.
Dat was het eerste waar ik aan dacht, toen Marianne zei dat Ann vooral moest zwijgen zo gauw ze hoorde dat niemand anders van de fout af wist.
Wat zeker niet wil zeggen dat ik alle Katholieken/gelovigen over 1 kam wil scheren!
Dat was het eerste waar ik aan dacht, toen Marianne zei dat Ann vooral moest zwijgen zo gauw ze hoorde dat niemand anders van de fout af wist.
Wat zeker niet wil zeggen dat ik alle Katholieken/gelovigen over 1 kam wil scheren!
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Om op de hele schuldvraag in deze verhaallijn terug te komen, vind ik niet dat Ann alleen fout is. Katrien heeft ook niet fatsoenlijk opgelet met het spuiten en eten, en Yvette had de maaltijd van Madeleine ook niet op mogen eten. Al bij al is het een (enorm slordig) ongeluk. Als Ann meteen contact opgenomen had met Winterlicht, dan hadden zij en Katrien er allebei voor opgedraaid in die zin dat ze de volgende keer misschien wél fatsoenlijk zouden opletten. Het gaat in hun beroep tenslotte om mensenlevens.
Door hun zwijgen hebben ze bovendien nodeloos de argwaan van André opgewekt, wat er nu toe geleid heeft dat de politie erbij gehaald is. Madeleine gaat er niks meer aan hebben, wat er ook beslist wordt. Duidelijk weer een verhaallijn die als "opvulsel" moet dienen en die nodeloos ingewikkeld gemaakt wordt, vol met domme acties en onbeschofte leugens. En vooral: heel die situatie in dat rusthuis, én die uitleg rond diabetes, klopt langs geen kanten.
Door hun zwijgen hebben ze bovendien nodeloos de argwaan van André opgewekt, wat er nu toe geleid heeft dat de politie erbij gehaald is. Madeleine gaat er niks meer aan hebben, wat er ook beslist wordt. Duidelijk weer een verhaallijn die als "opvulsel" moet dienen en die nodeloos ingewikkeld gemaakt wordt, vol met domme acties en onbeschofte leugens. En vooral: heel die situatie in dat rusthuis, én die uitleg rond diabetes, klopt langs geen kanten.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
Lazylady
- x 435
Christel heeft weer eens mooie punten gemaakt.Christel schreef:Om op de hele schuldvraag in deze verhaallijn terug te komen, vind ik niet dat Ann alleen fout is. Katrien heeft ook niet fatsoenlijk opgelet met het spuiten en eten, en Yvette had de maaltijd van Madeleine ook niet op mogen eten. Al bij al is het een (enorm slordig) ongeluk. Als Ann meteen contact opgenomen had met Winterlicht, dan hadden zij en Katrien er allebei voor opgedraaid in die zin dat ze de volgende keer misschien wél fatsoenlijk zouden opletten. Het gaat in hun beroep tenslotte om mensenlevens.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
Maar Katrien kan toch ook niet verwachten dat een toevallig passerende arts die spuit gaat geven? Er was tenslotte niks opgeschreven. En hoe kon Katrien nou weten dat Yvette het eten van Madeleine op zou eten? Dat is toch een absurd idee?
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Natuurlijk kon Katrien dat niet weten en Ann heeft ook zeker een grote fout gemaakt.
Maar...
- Madeleine had een flinke wandeling gemaakt, iets wat in de meeste gevallen het bloedsuiker al serieus verlaagt
- Ze was al extreem moe, wat ook op een "verkeerde" (te lage of te hoge) bloedsuikerwaarde kan wijzen
- Ze was dementerend, wat ervoor zorgt dat niemand precies kan zeggen wat en hoeveel Madeleine precies gegeten had, dus ook dat niemand precies wist of- en zo ja- hoeveel insuline ze moest krijgen.
- Insuline spuiten = eten, anders loop je sowieso grote kans op een hypo (én op een coma onder invloed van een slaappil, wat nu dus gebeurd is), met of zonder die dubbele dosis. Toen Katrien dus ook nog eens tegen Yvette zei dat iemand niet dood gaat van een keer niet eten, viel ik al helemaal bijna van mijn stoel. Over verkeerde informatie gesproken!
Al deze punten hadden op 1 simpele manier opgelost kunnen worden: één keertje Madeleine's bloedsuiker controleren. Iets wat normaal gesproken ook gedaan wordt, want zonder die controle weet je eigenlijk sowieso niks en was de kans op overlijden dus bijna even groot geweest als nu met die overdosis. In mijn ogen is dat dus even slordig als het vergeten van die notitie door Ann...
Het hoeft van mij geen ziekenhuisserie te worden hoor, echt niet, maar het mag wel een béétje kloppen allemaal. Zeker als het over de zorg in een rusthuis gaat, en over een ziekte die steeds vaker voorkomt..
Maar...
- Madeleine had een flinke wandeling gemaakt, iets wat in de meeste gevallen het bloedsuiker al serieus verlaagt
- Ze was al extreem moe, wat ook op een "verkeerde" (te lage of te hoge) bloedsuikerwaarde kan wijzen
- Ze was dementerend, wat ervoor zorgt dat niemand precies kan zeggen wat en hoeveel Madeleine precies gegeten had, dus ook dat niemand precies wist of- en zo ja- hoeveel insuline ze moest krijgen.
- Insuline spuiten = eten, anders loop je sowieso grote kans op een hypo (én op een coma onder invloed van een slaappil, wat nu dus gebeurd is), met of zonder die dubbele dosis. Toen Katrien dus ook nog eens tegen Yvette zei dat iemand niet dood gaat van een keer niet eten, viel ik al helemaal bijna van mijn stoel. Over verkeerde informatie gesproken!
Al deze punten hadden op 1 simpele manier opgelost kunnen worden: één keertje Madeleine's bloedsuiker controleren. Iets wat normaal gesproken ook gedaan wordt, want zonder die controle weet je eigenlijk sowieso niks en was de kans op overlijden dus bijna even groot geweest als nu met die overdosis. In mijn ogen is dat dus even slordig als het vergeten van die notitie door Ann...
Het hoeft van mij geen ziekenhuisserie te worden hoor, echt niet, maar het mag wel een béétje kloppen allemaal. Zeker als het over de zorg in een rusthuis gaat, en over een ziekte die steeds vaker voorkomt..
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Absoluut !!! Dat heb ik hier al meer gezegd . Als ze dan toch een actueel onderwerp behandelen, dat ze zich dan volledig documenteren .Er zijn echt wel mensen die alles slikken als evangelie wat er in een soap gaande is .
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

Ocharme Anneke
en maar janken en maar zeuren. Wat ben ik toch een arme dokter
Schijnheilige ****
Wanneer gaat ze haar verantwoordelijkheid eens opnemen en gestraft worden?
Schijnheilige ****
Wanneer gaat ze haar verantwoordelijkheid eens opnemen en gestraft worden?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Ze kan nog op een klein beetje van mijn sympathie rekenen. Het zijn Marianne en Tom die haar onder druk zetten en dan is het moeilijk om niet de "makkelijke" weg te kiezen. Ze heeft van in het begin eigenlijk willen zeggen dat het haar fout is, maar is door hen omgepraat. Hopelijk vindt ze steun bij Mayra om alles toch op te biechten.
Laatst gewijzigd door Poolaapje op do 06 dec 2012, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

- Crackers
- Poster rang 5

Waarom luistert ze dan niet naar Mayra? En is ze nog niet groot genoeg om haar niet zo te laten intimideren door haar mama?Poolaapje schreef:Ze kan nog op een klein beetje van mijn sympathie rekenen. Het zijn Marianne en Tom die haar onder druk zetten en dan is het moeilijk om de "makkelijke" weg te kiezen. Ze heeft van in het begin eigenlijk willen zeggen dat het haar fout is, maar is door hen omgepraat. Hopelijk vindt ze steun bij Mayra om alles toch op te biechten.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Ik denk niet dat Mayra de nieuwe situatie kent, zoals ze nu is, met Katrien in de cel. Zodra die alles weet, zal de bom wel barsten tussen Mayra en Marianne en dan hoop ik dat Ann de kant van Mayra kiest. En als dat niet gebeurt, Ann zelf inziet dat ze de waarheid moet naar boven brengen, wat ze wel zal doen, denk ik, aangezien haar schuldgevoel al groot was toen Katrien misschien enkel maar een sanctie kreeg.
0 x

-
exsencon
- x 435
Too little,too late! Niet helemaal de topic van Ann maar toch weer Tom die de vertrouwelijke informatie van Peter doorspeelt naar zijn familie. Zoveelste reden (ben de tel kwijtgeraakt) voor een non-trial.
0 x
- Tomboy
- Poster rang 1

Precies. Ann laat zich niet onder druk zetten door Tom en Marianne, die zeggen wat zij wil horen, ook al weet zij eigenlijk beter. En Mayra zegt wat Ann eigenlijk niet wil horen, ook al weet Ann beter. Ann onderdrukt haar geweten en gevoel voor rede.Crackers schreef:Waarom luistert ze dan niet naar Mayra? En is ze nog niet groot genoeg om haar niet zo te laten intimideren door haar mama?Poolaapje schreef:Ze kan nog op een klein beetje van mijn sympathie rekenen. Het zijn Marianne en Tom die haar onder druk zetten en dan is het moeilijk om de "makkelijke" weg te kiezen. Ze heeft van in het begin eigenlijk willen zeggen dat het haar fout is, maar is door hen omgepraat. Hopelijk vindt ze steun bij Mayra om alles toch op te biechten.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
Poolaapje: ik ben het volkomen met je eens. Het zijn Marianne en Tom die bij An de grootste schade aanrichten. Je zal toch maar zo'n moeder hebben.
0 x
-
Poolaapje
- Poster rang 3

Ik besef net dat ik een essentieel woordje vergeten ben in mijn zin.Poolaapje schreef:Ze kan nog op een klein beetje van mijn sympathie rekenen. Het zijn Marianne en Tom die haar onder druk zetten en dan is het moeilijk om niet de "makkelijke" weg te kiezen. Ze heeft van in het begin eigenlijk willen zeggen dat het haar fout is, maar is door hen omgepraat. Hopelijk vindt ze steun bij Mayra om alles toch op te biechten.
Ik zie het gewoon zo, Ann wou bekennen in het begin. Wordt omgepraat door Marianne en Tom. Wat zij dan steunen noemen. Terwijl het eigenlijk Mayra is die Ann's eerste intentie echt steunt terwijl de twee anderen haar manipuleren.
Ik hoop gewoon dat Ann met de steun van Mayra tegen de rest van haar familie kan ingaan.
0 x