Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Gesloten
Lazylady
x 435

Re: Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Bericht door Lazylady »

Pff, als ik Tim was, was ik al lang weg. Maf vrouwmens.

Hopelijk draait ze snel bij!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Tja, Sam is een beetje "loslopend wild" nu. Wel een beetje overdreven vind ik. Waarom wil ze Simonne niet zien? Ik begrijp het niet. Of het nu Simonne is of een of andere uit Abu Dhabi maakt toch niks uit. Ze wou haar moeder vinden, zodus wees een beetje konsekwent hé meiske, ge hebt ze nu.
0 x
Potentia Principatum
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Caligula schreef:Tja, Sam is een beetje "loslopend wild" nu. Wel een beetje overdreven vind ik. Waarom wil ze Simonne niet zien? Ik begrijp het niet. Of het nu Simonne is of een of andere uit Abu Dhabi maakt toch niks uit. Ze wou haar moeder vinden, zodus wees een beetje konsekwent hé meiske, ge hebt ze nu.
:laughing-rolling:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
zarsas
Nog geen rang

Bericht door zarsas »

Ik denk dat Sam vooral kwaad is op Simonne omdat zij vorige week haar ziel heeft blootgelegd en dat Simonne dan op haar beurt niet verteld heeft dat zij ooit een kind heeft afgestaan
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Waarom zou Simonne dat doen? Ze wil daar waarschijnlijk met niemand over praten en dat is haar goed recht.
Sam moet eens naar haar eigen gedrag van de laatste weken kijken. Ik weet dat er heel veel emoties los komen bij zo'n situatie, maar ze is nu behoorlijk paranoïde bezig. Wegkruipen voor Simonne en als de bel gaat denken dat het Simonne is die haar achtervolgt. Terwijl Simonne nergens wat van af weet. Nee,. het gaat niet goed met Sam :mrgreen:
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

zarsas schreef:Ik denk dat Sam vooral kwaad is op Simonne omdat zij vorige week haar ziel heeft blootgelegd en dat Simonne dan op haar beurt niet verteld heeft dat zij ooit een kind heeft afgestaan
Zowel de kant van Simonne als de kant van Sam zijn te begrijpen maar men kiest hier die van
Simonne want Sam doet te lastig en hoe dat komt speelt dan precies geen rol meer.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Niemand kiest de kant van Simonne. In feite staat die nu nog buiten dat hele verhaal. Bij Sam gaat alles uit de hand lopen, waarschijnlijk omdat ze er zelf geen raad meer mee weet. Het is ook niet niks. Alleen zou ze eens toe moeten laten dat iemand haar helpt. Tim b.v. Maar dat doet ze niet en dat is jammer. Ze gaat het in haar eentje niet bolwerken, dat zit er duidelijk aan te komen.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

zarsas schreef:Ik denk dat Sam vooral kwaad is op Simonne omdat zij vorige week haar ziel heeft blootgelegd en dat Simonne dan op haar beurt niet verteld heeft dat zij ooit een kind heeft afgestaan
En daarom denk ik, Angèle een beetje kennende, dat Sam maar een halve waarheid heeft gehoord.
Jammer dat ze nu niet hetzelfde doet als met Angèle: Simonne direct confronteren met de feiten....
Wat houdt/hield haar tegen? Snap die Sam bij momenten toch helemaal niet, zulle!
Volgens mijn bescheiden mening is Simonne ook niet de biologische moeder óf Simonne werd indertijd zelf blaaskes wijsgemaakt, namelijk dat haar kindje doodgeboren was. Maar dat is zuiver speculatie van mijn kant...
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Caligula schreef:Tja, Sam is een beetje "loslopend wild" nu. Wel een beetje overdreven vind ik. Waarom wil ze Simonne niet zien? Ik begrijp het niet. Of het nu Simonne is of een of andere uit Abu Dhabi maakt toch niks uit. Ze wou haar moeder vinden, zodus wees een beetje konsekwent hé meiske, ge hebt ze nu.
Ik denk niet dat Sam ooit rekening gehouden heeft dat haar moeder wel es iemand uit haar omgeving kon zijn, vooral omdat ze al haar ziel had open gelegd bij Simonne.
Hoe moet Sam zich ook niet voelen?
Eerst wordt ze afgestaan (waar ze 't al behoorlijk moeilijk mee had) en dan moet ze tot de conclusie komen dat die persoon dan eigenlijk weinig emoties toont. Waarschijnlijk denkt Sam dat Simonne weinig spijt heeft van wat er toen gebeurd is.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Natuurlijk kan ik Sam aan de ene kant wel snappen, maar 't is gewoon de manier waarop...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Lazylady schreef:Natuurlijk kan ik Sam aan de ene kant wel snappen, maar 't is gewoon de manier waarop...
Dat heb ik dus ook... Het is niet meer dan logisch dat ze zich gekwetst voelt en het is verschrikkelijk wat ze heeft meegemaakt, maar ik zie bijvoorbeeld niet in waarom ze zich dan steeds zo moet gedragen tegenover de mensen die haar een warm hart toedragen. Of het nu haar adoptiemoeder is die ze blijkbaar jarenlang nooit echt een kans heeft gegeven, of Tim die de benen vanonder zijn lijf loopt om haar te helpen en daarvoor regelmatig een berg snauwen en dreigementen rond hun ongeboren kind naar zijn hoofd gesmeten krijgt. Dat je jezelf vanwege de emoties zo nu en dan niet helemaal in de hand hebt en uit je krammen schiet is begrijpelijk, maar de manier waarop Sam "tekeer" gaat, vind ik echt nogal ver gaan...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Hoe kan Sam verwachten dat Simonne enige emotie toont? Is ze daardoor teleurgesteld?
Simonne weet van niks. Ik zou zeggen Sam ga naar Simonne toe en zeg het haar. Dan kun je pas emoties zien bij Simonne.
En waarom zou Simonne iets over haar eventueel afgestane kind vertellen, dat wil ze misschien helemaal niet. Is dat zo erg?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ik versta die Sam van geen kanten. Ze heeft hemel en aarde bewogen om haar moeder te vinden en zelfs haar politievent aangespoord om onwettige dingen te doen en nu het zo ver is loopt ze daar rond als een kieken zonder kop. Ze ontslaat Frank meer omdat hij de man is van haar (vermeende) moeder dan voor wat anders. Meiske,ga verdomme naar Simonne en vraag haar of ze je moeder is, toch niet moeilijk?
0 x
Potentia Principatum
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Sam is alleen maar met zichzelf bezig, heeft zij er eigenlijk al één ogenblik aan gedacht dat Simonne heel jong moet zijn geweest, toen ze zwanger was, en een kind kreeg?
(Tim heeft daar uiteraard ook nog niet bij stilgestaan, maar tja, het is hier het topic van Sam)
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Tim had wel iets gezegd over 'ze was 14 a 15 jaar, wat verwacht je dan' en daar haalde Sam de schouders bij op. Haar moeder was bijna net zo'n kind als zijzelf toen ze geadopteerd werd, zeg maar. De volwassen vrouw van nu is natuurlijk niet dezelfde persoon. Maar zoals ze met Angele omging geeft al aan dat haar moeder haar als mens koud laat, ze wil alleen het verhaal, maar heeft de vrouw in kwestie al veroordeeld. Het is belachelijk gedoe.
Overigens is Simonne niet het type om niet te gaan zoeken later. Ik vermoed dus dat men haar gezegd heeft dat het kindje dood is. Denk ook maar aan haar verdriet dat Sam het niet wilde houden. En uiteraard wil ze Sam niet belasten met haar verdrietige verhaal. En alleen als ze meent dat het kindje dood is telt ze 1 + 1 niet op bij Sam's verhaal.

Lol, ik denk dat Sam vooral bang is dat Frank ook de papa is ..... :lolno:
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Gesloten