Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Sunny vindt dus 'kittekatoo doen' in een vuilniswagen van dezelfde orde als iemand uit een brandend huis (willen) redden? :denk:

Vermoeiende Marianne die nog altijd haar zoontje moet commanderen en ergens in haar achterhoofd waarschijnlijk ook aan het 'geroddel van de mensen' denkt.

Karin had niet langer haar trouwjurk aan, blijkbaar had iemand (wie dan ook) voor geschikte kleding gezorgd, ze had zelf een regenmantel aan toen ze naar huis ging, terwijl Waldek nog alijd dezelfde kleren aan had als toen hij ging trouwen. Dat zal fris geweest zijn! :D

Andreas en Marie onder dak tot einde van de maand - hopelijk gaat Marie daar ook niet voor 'renovatie' zorgen, zoals in het huis van Lowie. :razz: :angel:

Ik moet zeggen, buiten de 'zaak Weemaels' die maar blijft aanslepen, zat er wel wat vaart in deze week. Hopelijk zakt het niet allemaal in elkaar.
En ik zag een paar heel mooie acteerprestaties voorbijkomen ook! :thumbup:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: za 06 sep 2025, 10:37 Andreas en Marie onder dak tot einde van de maand - hopelijk gaat Marie daar ook niet voor 'renovatie' zorgen, zoals in het huis van Lowie.

Peter is dan zowaar onderverhuurder voor Tom :smile:

Sowieso zal niet tegen het eind van de maand het woongedeelte van Marie in orde zijn, Andreas zei eerder dat het drie tot vier maanden kon duren. Dus moeten ze ofwel dat voor hen te grote huis van Tom tijdelijk huren (wat wellicht veel duurder zal zijn dan de vriendenprijs die ze bij Lowie betaalden) ofwel ergens anders iets gaan zoeken. Benieuwd hoe dat (financieel) gefixed gaat worden...

Niet vergeten dat Marie ook nog een aanzienlijk geldbedrag aan Peter moet terugbetalen, die ex-lening van Cédric.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Tiboko schreef: vr 05 sep 2025, 14:43 Dat het wel allemaal héél snel gaat tegenwoordig, nog sneller dan vroeger.

De ene dag lig je met een rookvergiftiging aan "de pijpjes" in een ziekenbed, de volgende mag je weer gewoon naar huis. What's next, de dag nadien weer gaan werken, alsof er niks is gebeurd ??
Er moeten twee maanden overbrugd worden :shhh:

Christine sprak ergens deze week dat de eerste schoolweek toch al begonnen was (druk druk druk) alhoewel ze nog altijd liep met een verband rond haar enkel :mrgreen:

En eigenlijk off topic : vorig jaar door de schuld van de voetbal en het vroeger eindigen van Thuis seizoen ben ik gaan kijken naar "Familie" en als ze daar een nieuw seizoen starten dan handelen ze de cliffhanger af in een kwartiertje of zo en dan verschijnt de tekst "2 maanden verder"
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Miserie, miserie, miserie: Lien die daar komt inwonen, Brit die helemaal niet blij is met de komst van haar nieuwe huisgenoten, Tilly die tilt slaat en haar egoïstische zelf is en totaal geen rekening houdt met haar zus. Tommy boy die nu zonder I phone zit en die in brokken mag oprapen,...enkel Didi en Nancy zijn blijkbaar dolgelukkig en gerustgesteld!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

daffy duck schreef: di 09 sep 2025, 08:20...enkel Didi en Nancy zijn blijkbaar dolgelukkig...

Met als onderliggende boodschap "corrupt zijn is OK, als het maar voor de 'goeie zaak' is". Tja, wat moet je daar nu mee en wáár trek je dan de lijn ??

Ik hoop in ieder geval dat de plot Jean-Marc nu helemaal afgerond is en ze eindelijk met iets nieuw komen :yup:

Hetzelfde met de "fake video" trouwens - maakt niet meer uit of die nep was, Judith is beter af zonder Tom (al vrees ik dat eeuwig rechtvaardige Emma nog zal bijdraaien en op haar moeder gaat inpraten, eens ze de echte waarheid kent).
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

martha schreef: zo 07 sep 2025, 13:39 Er moeten twee maanden overbrugd worden
Marie is toch pas maandag uit het huis gehaald, die heeft geen twee maanden in het ziekenhuis gelegen.
In Thuis zijn weekends en vakanties soms belangrijk, maar meestal wordt er niet over gepraat en gaat de verhaallijn gewoon verder.

Ik vind dat Marie wel eens zou mogen vertellen wat er die avond gebeurd is - het zou voor sommige mensen (zeker ook voor Britt) een opheldering kunnen zijn.
Maar dat die niet blij is met Robin als 'roomie' heeft dat ook niet te maken met het feit dat zij vroeger wel een oogje had op hem, maar dat Robin haar te min vond?
Ik begrijp dat Marie het nu niet makkelijk heeft, maar ik hoop dat dit ook weer snel overwaait. Ze was vroeger zo'n sterke vrouw, sinds ze terug is, lijkt ze altijd wel een beetje slachtoffertje te zijn.

En inderdaad, die JM-zaak mogen ze nu wel gaan begraven. En Judith verdient veel beter dan Tom!!!
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Dat vertellen gaat Marie niet doen, denk ik, om Andreas (en mogelijk Emma) te sparen, tenslotte zijn zij de enige twee - samen met een beetje Britt - die Cédric nog missen.

Onder het motto, zoals bij Jean-Marc "wat niet weet, wat niet deert" zeker? :denk:
0 x
Marleenfan
Nog geen rang
x 28
x 11

Bericht door Marleenfan »

satine schreef: di 09 sep 2025, 10:55 Ik begrijp dat Marie het nu niet makkelijk heeft, maar ik hoop dat dit ook weer snel overwaait. Ze was vroeger zo'n sterke vrouw, sinds ze terug is, lijkt ze altijd wel een beetje slachtoffertje te zijn.
(ben de oude afleveringen aan het terugkijken)
Ik snap wat je bedoelt, maar langs de andere kant is het nu ook niet niks wat ze heeft meegemaakt. Maar om dit te nuanceren, ik vind dat we nog maar weinig hebben meegekregen dit seizoen van Marie. Ik hoop dat ze hier wel nog verder op ingaan. Want zoals ik al zei, het is niet niks. Ik hoop dat ze hier niet té snel over gaan. Zo vond ik het bvb jammer dat ze niet meer over het verlies van Brecht hebben gehad. Als ik kijk naar de oude afleveringen (was nu S7 aan het bekijken), doen ze heel lang over een verhaallijn (misschien wel té lang), maar ik vind nu dat ze juist heel snel zijn de verhaallijnen. In die oude afleveringen is er ook veel meer dialoog, wat de personages een heel andere dimensie geeft dan wat ze nu zijn.
Maar goed, ik wijk af van het onderwerp ;)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Marleenfan schreef: di 09 sep 2025, 21:25 langs de andere kant is het nu ook niet niks wat ze heeft meegemaakt.
Het is niet alleen de brand.
Het is 'ik had geen echte band met Andreas, Brecht wel' - 'ik heb veel schulden waar ik niks van af wist' - 'ik heb geen job, geen woning, geen geld' - 'ik word lastig gevallen door iemand die mij vroeger al niet goed behandelde en mij zeker niet met rust zal laten nu hij weet waar ik ben (haar versie van het verhaal)' - 'ik kies er de verkeerde mannen uit (dat blijkt inderdaad wel)' - 'dit is tijdelijk, wat moeten we daarna?'.
Ze heeft inderdaad veel meegemaakt de laatste jaren en sinds haar terugkeer is het het inderdaad niet makkelijk (geweest) en voor mij strookt dat niet met de Marie van vroeger, die er niet voor terug deinsde om mensen op hun plaats te zetten of weg te duwen als het haar niet zinde om dan zo toch haar zin te krijgen. Ze was zeker geen klager. Of tenminste, zo herinner ik mij haar niet.
Ze was echt geen katje om zonder handschoenen aan te pakken en zorgde er altijd wel voor dat het met Marie goed ging.
En het moederschap heeft haar veranderd, dat is normaal - maar soms vraag ik mij af wie in die relatie de ouder is. Ik vind dat Andreas vaak meer voor haar zorgt dan zij voor hem.
0 x
Level10
Nog geen rang
x 196
x 35

Bericht door Level10 »

Tiboko schreef: di 09 sep 2025, 09:48 (al vrees ik dat eeuwig rechtvaardige Emma nog zal bijdraaien en op haar moeder gaat inpraten, eens ze de echte waarheid kent)
En zo geschiedde inderdaad! Hopelijk krijgt Tom nu een beetje een normale rol, want die chagrijnige en bemoeizieke vader is heel vermoeiend. Maar eerst zal hij nog wel een paar serieuze eieren te pellen hebben met zijn zoon.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Beetje ongeloofwaardig alweer, hoe snel Judith ineens alles weer onder de mat veegde - alsof Tom plots weer haar droomman is.

Ook raar dat Thilly door wat tegenslagen ineens weer de stiekeme vertrekker van vroeger wordt. Niks opzeg op haar werk, niks regelen met Lyn, geen afspraken rond de flat en vooral geen afscheid nemen van haar zus.

Die Van Santens zijn toch wel een ras apart :doh:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Geweldige keuze van Robin om z'n luie karakter nog wat meer te accentueren met z'n robot. Theresa zal zichzelf wat moeten bijstellen vrees ik las ze wil dat die relatie zal blijven duren of hij zal duchtig uit z'n sloffen moeten schieten. Extreme vorm van luiheid, ontbreekt hem blijkbaar zelfs aan de wil om een simpel maaltijdje op tafel te toveren. Blijkbaar drong het ook niet tot hem door wie hij waarmee gekwetst had. Cedric was ook een hekel punt om te bespreken en hij heeft er ook met z'n beide voeten ingetrapt.
Tilly terug op de vlucht na haar mislukte pogingen om de beste te zijn en ze verlaat weer haar huis met grote rugzak. Tot wanneer, weten we niet. maar voor mij mag het toch wel effentjes duren.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef: wo 10 sep 2025, 21:59 Die Van Santens zijn toch wel een ras apart
Dat mag je wel zeggen!
daffy duck schreef: wo 10 sep 2025, 22:57 Tilly terug op de vlucht na haar mislukte pogingen om de beste te zijn en ze verlaat weer haar huis met grote rugzak. Tot wanneer, weten we niet. maar voor mij mag het toch wel effentjes duren.
Voor mij ook - zelfs wat langer. ;)
0 x
ThuisfanNL
Nog geen rang
x 50

Bericht door ThuisfanNL »

Stan is dus terug, wat ik leuk vind vooral voor Judith en Emma. Jammer dat we nog even op moeten wachten op reactie van Judith en Emma. Zij zullen heel blij zijn en verrast zijn dat hij weer terug is. Ik ben erg benieuwd hoe Judith en Emma gaan reageren. Tom was er wel gelukkig mee. Ik hoop niet dat dit de relatie tussen Tom en Robin helemaal gaat verwateren. Tom heeft een goede band met Stan en dit zal misschien jaloezie uitlokken bij Robin. Maar wie weet en dat zou mooi zijn dat Stan Tom kan helpen om weer goed overeen te komen met Robin.

Het is nu weer een hele andere situatie voor Judith en Tom toen Emma na 2,5 jaar terug kwam. Toen was er een soort wrijving met haar, nu lijkt geluk wat meer de overhand te nemen. Ik ben benieuwd of ze weer dat gezinsgevoel gaan krijgen net zoals ca 10 jaar geleden, met nu hopelijk op termijn ook Robin erbij.

Feniks lijkt weer in financiële problemen te komen en de druiven oogst dreigt te mislukken. Ik vrees dat Waldek voorlopig de trouw wil uitstellen. Van mij mag het stuk van de wijngaard wel helemaal afgesloten worden. Tijd om iets anders voor op te zetten.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

ThuisfanNL schreef: ma 15 sep 2025, 21:27 Feniks lijkt weer in financiële problemen te komen en de druiven oogst dreigt te mislukken.

Natuurtlijk fictie, de bedoeling is uiteraard dat er ruis komt op de relatie Femke-Rosa versus Waldek. Maar grappig dat in Thuis de oogsten quasi altijd mislukken, terwijl dit jaar de wijnbouwers in realiteit - dankzij de droge zomer - hun beste oogst in jaren hebben.

Wat Stan betreft, het gaat sowieso de zaken binnen het gezin De Decker-Van Santen enigszins bemoeilijken. Het is niet zo dat alles nu van de ene op de andere dag koek en ei is tussen Judith en Tom, idem dito voor de relatie Tom-Robin en bovendien zit daar ook nog eens Marianne tussen, die gepast en ongepast haar mening komt toeteren, gelukkig zei Tom nee tegen haar "aanbod" om mee te komen eten, dan had ze Therese wellicht van kop tot teen uitgevraagd over haar leven. Nu maar hopen dat Tom dit niet in haar plaats doet :smile:
1 x
Plaats reactie