Hier kan ik je alleen maar in bijtreden. Heel mooi verwoord!satine schreef: za 28 jun 2025, 03:04 Ik vond ook dat Judith er ravissant uit zag in het groen, ik vind haar echt een klassevolle dame, ook al is ze af en toe een ongelooflijk warhoofd en soms te goedgelovig, ik ben fan van haar.
Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
- Nog geen rang
- x 69
- x 13
2 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
Awel, ik vond de eerste aflevering van het seizoen bijzonder vlot
Bij mij was het een lach (Marianne
) en een bijna traantje (de slotscéne : Emma & Niels toen men het laken over Cédric legde : heel goed geacteerd
; Deed mij denken aan enkele seizoenen terug toen het lijk van Sofie werd gevonden en de reactie van Eric & Martine : toen heb ik wel een traantje moeten wegpinken vooral door de dramatische muziek erbij. Dit keer was het een sereen pianomuziekje. ).

0 x
-
- Nog geen rang
- x 50
Ik vond het ook een prima aflevering zo als start van het nieuwe seizoen. Ik kon de spanning wel voelen bij de scenes rond het brandend huis, maar ook de scenes tussen Tom en Judith waren ook goed. Ik kon de gevoelens van Judith goed voelen, komt mede door de acteerprestatie van Katrien.
Al zag ik al wel duidelijk aankomen dat Cedric het niet ging overleven en dat de relatie van Tom en Judith in zwaar weer zal komen.
Ja, de nieuwe generiek gaat vlot. Je moet het een paar keer zien om te ontdekken wie waar zit. Wat me ook erg opviel was het terugblik naar het vorige aflevering erg vlot ging. Het leek of de het afspeeltempo wat versneld hebben.
Al zag ik al wel duidelijk aankomen dat Cedric het niet ging overleven en dat de relatie van Tom en Judith in zwaar weer zal komen.
Ja, de nieuwe generiek gaat vlot. Je moet het een paar keer zien om te ontdekken wie waar zit. Wat me ook erg opviel was het terugblik naar het vorige aflevering erg vlot ging. Het leek of de het afspeeltempo wat versneld hebben.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Ik vond het wel opmerkelijk dat de brandweer met al hun materiaal (waterslangen/pakken/ladders/zuurstof...) heel snel aanwezig was, maar de eer aan Vince (zonder zuurstofmasker of wat dan ook) liet om Marie vanuit de brandhaard weg te slepen. Pas toen dàt gebeurd was en Marie veilig, gingen de professionals binnen om Cédric te zoeken. Wow
De aflevering op zich was goed, maar redelijk voorspelbaar. En dat Thilly alweer op haar eentje een moordverdachte ondervroeg, strookt niet met de realiteit. Ik hoop dus dat die zaak nu snel afgesloten wordt, want zo ongeloofwaardig.
En dat Eddy (bleek tussen de lijnen door) weer moest uitleggen aan de mevrouw van de dienst enkelbanden waarom Vince alweer niet thuis was - zal wel als vrolijke noot bedoeld zijn. Dat mag ik toch hopen, want heel dat gesprek klonk absoluut belachelijk.

De aflevering op zich was goed, maar redelijk voorspelbaar. En dat Thilly alweer op haar eentje een moordverdachte ondervroeg, strookt niet met de realiteit. Ik hoop dus dat die zaak nu snel afgesloten wordt, want zo ongeloofwaardig.
En dat Eddy (bleek tussen de lijnen door) weer moest uitleggen aan de mevrouw van de dienst enkelbanden waarom Vince alweer niet thuis was - zal wel als vrolijke noot bedoeld zijn. Dat mag ik toch hopen, want heel dat gesprek klonk absoluut belachelijk.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Gelukkig zijn woning rekbaar in Thuis, nu er 4 vrouwen in het appartementje boven Bar Madam wonen - daar zijn toch maar twee slaapkamers?
Niet moeilijk dat Lyn het in een wagen van de vuilnisophaling moet gaan doen.
Ik vond dat Tim nogal licht ging over de reactie van Hannah - ik begrijp het ergens wel, het kind is ziek en mag en kan zoveel niet en hij heeft ook meer dan genoeg aan zijn hoofd, maar het verwonderde mij wel dat hij niet vroeg waar haar uitspraak over Simonne vandaan kwam of waarom ze dat zei.
Natuurlijk weet hij niet dat zijn zus weer spelletjes aan het spelen is.
Die verhoren van Waldek en Karin steken nu al tegen - Madam de Superinspecteur weet nog niet eens zeker wat ze gevonden heeft, maar toch legt ze al mensen op de rooster.
Ik had ook even de indruk dat Thilly teleurgesteld was dat Rami naar huis ging - zou ze bevestiging nodig hebben na wat Waldek zei? Want dat raakte blijkbaar wel een gevoelige snaar.
En Karin in haar bruidsjurk in de verhoorkamer, het is zo eens iets anders.
Niet moeilijk dat Lyn het in een wagen van de vuilnisophaling moet gaan doen.

Ik vond dat Tim nogal licht ging over de reactie van Hannah - ik begrijp het ergens wel, het kind is ziek en mag en kan zoveel niet en hij heeft ook meer dan genoeg aan zijn hoofd, maar het verwonderde mij wel dat hij niet vroeg waar haar uitspraak over Simonne vandaan kwam of waarom ze dat zei.
Natuurlijk weet hij niet dat zijn zus weer spelletjes aan het spelen is.
Die verhoren van Waldek en Karin steken nu al tegen - Madam de Superinspecteur weet nog niet eens zeker wat ze gevonden heeft, maar toch legt ze al mensen op de rooster.
Ik had ook even de indruk dat Thilly teleurgesteld was dat Rami naar huis ging - zou ze bevestiging nodig hebben na wat Waldek zei? Want dat raakte blijkbaar wel een gevoelige snaar.
En Karin in haar bruidsjurk in de verhoorkamer, het is zo eens iets anders.

0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Verhoren afnemen vóór de labo testen bekend zijn, wat heeft het voor zin
Verder mag ik hopen dat Waldek ongelijk heeft dat dit voor Thilly allemaal rond zijn relatie met Karin draait. Want politiemensen die om persoonlijke redenen zaken uitspitten, niet okee
Daarnaast vond ik het wel verbazend dat in dat huurhuis 0 rookmelders hingen, is dat tegenwoordig dan niet verplicht? Ik heb er in ieder geval géén gehoord.
Tenslotte dat "gedartel" tussen Lyn en Sunny - nu is er wel een zomer tussen geweest, maar ik wist niet dat zij op dat vlak ineens een koppel waren. Heb dit wellicht eind vorig seizoen gewoon gemist

Verder mag ik hopen dat Waldek ongelijk heeft dat dit voor Thilly allemaal rond zijn relatie met Karin draait. Want politiemensen die om persoonlijke redenen zaken uitspitten, niet okee

Daarnaast vond ik het wel verbazend dat in dat huurhuis 0 rookmelders hingen, is dat tegenwoordig dan niet verplicht? Ik heb er in ieder geval géén gehoord.
Tenslotte dat "gedartel" tussen Lyn en Sunny - nu is er wel een zomer tussen geweest, maar ik wist niet dat zij op dat vlak ineens een koppel waren. Heb dit wellicht eind vorig seizoen gewoon gemist

0 x
-
- Nog geen rang
- x 196
- x 35
Inderdaad, vooral dit! Kan je zomaar mensen oppakken omdat er bloed gevonden wordt in een keuken? Dat valt al wel eens voor in een keuken, zeker als Karin daar ook nog naakt danst tijdens haar periode van de maandTiboko schreef: wo 03 sep 2025, 09:06 Verhoren afnemen vóór de labo testen bekend zijn, wat heeft het voor zin

We hebben vorig seizoen ergens een beeld gezien dat er een mysterieuze hand was die Sunny wegtrok. Bij deze weten we dus dat dat Lynn was.Tiboko schreef: wo 03 sep 2025, 09:06 Tenslotte dat "gedartel" tussen Lyn en Sunny - nu is er wel een zomer tussen geweest, maar ik wist niet dat zij op dat vlak ineens een koppel waren. Heb dit wellicht eind vorig seizoen gewoon gemist
Sunny blijft in ieder geval niet stilzitten sinds hij in het Thuisdorp is. Femke, Thilly, Lynn, dat is al een mooi lijstje aan veroveringen!
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Neen, zeker niet en Lyn is er precies ook goed in betrokken.Level10 schreef: wo 03 sep 2025, 09:31 Sunny blijft in ieder geval niet stilzitten sinds hij in het Thuisdorp is
Heb toch wat moeite met het einde van de afleveringen. Nog volop aan het kijken en ineens wordt daar de eindgeneriek opgegooid die totaal niet past bij een plots afgeblokt einde en dan de aflevering voor de volgende dag: tekst totaal onverstaanbaar door de luide eindmuziek. Heb er wat moeite mee.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Er kan al eens gelachen worden met de sarcastische verklaring van Karin over naakt dansen tijdens de periode van de maand, ik vind het eerder verbijsterend dat zowel Tom als zij vergeten zijn dat Robin op zowat precies dezelfde plek Dries neerstak toen hij dacht dat zijn toenmalige pesters inbraken.
1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Het is Thuis he, het mag allemaal niet te snel gaan. 
Misschien hebben ze dat zelf wel door, maar zien ze liever Thilly op haar bek gaan als blijkt dat het bloed niet van JM is?

Misschien hebben ze dat zelf wel door, maar zien ze liever Thilly op haar bek gaan als blijkt dat het bloed niet van JM is?
0 x
-
- Nog geen rang
- x 196
- x 35
Ik denk dat ze daar ook naartoe werken. Er wordt niets over gezegd over Dries, zodat het een complete verrassing moet zijn als de resultaten binnenkomen.heidiw schreef: wo 03 sep 2025, 11:48 Er kan al eens gelachen worden met de sarcastische verklaring van Karin over naakt dansen tijdens de periode van de maand, ik vind het eerder verbijsterend dat zowel Tom als zij vergeten zijn dat Robin op zowat precies dezelfde plek Dries neerstak toen hij dacht dat zijn toenmalige pesters inbraken.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Satine en Level10
Daar zit ik ook aan te denken, en hopen dat het zo uitdraait.
Helaas worden (wellicht door vernieuwing van schrijvers) er nogal eens dingen vergeten, zoals oa het oog van Lowieke.
Maar hoop doet leven
vooral de hoop om Thilly plat te zien gaan 
Daar zit ik ook aan te denken, en hopen dat het zo uitdraait.
Helaas worden (wellicht door vernieuwing van schrijvers) er nogal eens dingen vergeten, zoals oa het oog van Lowieke.
Maar hoop doet leven

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Dat oog is niet echt 'vergeten' - er is indertijd voor gekozen om dat niet meer aan bod te laten komen omdat dit geen belang had voor de toen lopende verhaallijnen.
En blijkbaar was het achteraf ook niet meer interessant.
https://www.nieuwsblad.be/media-en-cult ... 43956.html
En blijkbaar was het achteraf ook niet meer interessant.
https://www.nieuwsblad.be/media-en-cult ... 43956.html
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Vond het wreed laag van Tilly dat ze het verhaal van haar zus direct zag als een voordeel voor haar onderzoek. Hoe laag kun je vallen!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Dat het wel allemaal héél snel gaat tegenwoordig, nog sneller dan vroeger.
De ene dag lig je met een rookvergiftiging aan "de pijpjes" in een ziekenbed, de volgende mag je weer gewoon naar huis. What's next, de dag nadien weer gaan werken, alsof er niks is gebeurd ??
De verzekering die al meteen een deel van het huis vrij gaf en zelfs een kuisploeg stuurde ??
Realistisch is anders. Bij de brand van Frank & Simonne werd de boel onbewoonbaar verklaard.
De ene dag lig je met een rookvergiftiging aan "de pijpjes" in een ziekenbed, de volgende mag je weer gewoon naar huis. What's next, de dag nadien weer gaan werken, alsof er niks is gebeurd ??
De verzekering die al meteen een deel van het huis vrij gaf en zelfs een kuisploeg stuurde ??
Realistisch is anders. Bij de brand van Frank & Simonne werd de boel onbewoonbaar verklaard.
0 x