In en Uit

Alle spoilers over Thuis komen hier. Inhouden, nieuwe personages, ...
Forumregels
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
Plaats reactie
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: In en Uit

Bericht door flodderke »

awel ik denk soms dat dit wel de reden is.
Kimmeke schreef:Er mogen precies geen oudere mensen meer wonen in thuis :thumbdown:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tsja... Uit de verschillende artikels begrijp ik dat Chris Boni niet zelf besloten heeft te vertrekken, en dat Janine dat wel gedaan heeft, maar dan vooral omdat er op haar vraag om een fatsoenlijke verhaallijn gewoon al een paar jaar niet gereageerd wordt.
Als je daar dan tegenover zet dat er wel steeds meer jongeren rondlopen met diverse kleine "verhaallijntjes" die toch een flink deel van de afleveringen opslokken, dan kan ik toch ook niet anders dan concluderen dat de wat oudere garde gewoon stilletjes naar de achtergrond geschreven wordt...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

Aan de reacties te zien, vinden de meeste mensen het toch jammer dat de Jenny's worden vervangen door Tamara's. A propos, verdwijnt Leo dan ook ?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

flodderke schreef:A propos, verdwijnt Leo dan ook ?
In dit artikel staat van niet... ;)
0 x
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 8

Bericht door frankbomans »

Hier ben ik echt niet goed van :eek: De rol van Jenny was dan wel al jaren beperkt, ik ben er zeker van dat er nog een heleboel interessante verhaallijnen in de maak waren voor haar. Ze is een boegbeeld, één van de personages die Thuis mee heeft grootgemaakt, en dan vind ik wel dat de makers daar héél onrespectvol mee zijn omgegaan. Janine Bisschops had in een eerder interview aangegeven dat ze naast de eerste woorden ook de laatste woorden van Thuis wou uitspreken. Wel, als ik dan nu lees dat ze ten einde raad haar ontslag heeft gegeven, hebben de makers het wel héél ver gedreven.

En ook voor Yvette vind ik het jammer, haar personage maakte toch nog deel uit van de verhaallijnen en haar aanwezigheid ten huize Bomans zorgde toch altijd voor een meerwaarde. Maar niet vergeten dat Chris Boni al 80 is natuurlijk...

Enfin, zéér spijtig nieuws vind ik. Ik ben er echt van aangedaan.
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Christel schreef:Tsja... Uit de verschillende artikels begrijp ik dat Chris Boni niet zelf besloten heeft te vertrekken, en dat Janine dat wel gedaan heeft, maar dan vooral omdat er op haar vraag om een fatsoenlijke verhaallijn gewoon al een paar jaar niet gereageerd wordt.
Als je daar dan tegenover zet dat er wel steeds meer jongeren rondlopen met diverse kleine "verhaallijntjes" die toch een flink deel van de afleveringen opslokken, dan kan ik toch ook niet anders dan concluderen dat de wat oudere garde gewoon stilletjes naar de achtergrond geschreven wordt...
Het komt de laatste tijd wel vaker aan bod op dit forum, het hele 'Thuis wordt meer en meer een ketnetserie' probleem. Een mening die ik trouwens volledig deel. En je slaat de nagel op de kop hier. De oudere garde wordt volledig naar de achtergrond geschreven. Akkoord, Marianne heeft nu al een volledig seizoen een verhaallijn lopen, maar als we echt eerlijk zijn, is ze zoveel in beeld gekomen? Nee, want dat verhaal speelde zich tijdens de meerderheid van het seizoen meer op de achtergrond af of het ging over haar en William (dan heb ik het over scènes met Tom) maar zelf was ze niet te zien.

Ik heb zo gehad met al die idiote verhaallijnen rond die studenten met die verschrikkelijk slechte acteurs (sorry Joy Anna Thielemans en Moora Van der Veken, ik ben er zeker van dat jullie sympathieke dames zijn met vele talenten, maar acteren hoort daar niet bij.)

En dit is daar dan een gevolg van, twee goed actrices die verdwijnen, en ik ben gewoon bang dat dit NOG meer verhalen met studenten als resultaat gaat hebben. Goed bezig daar, misschien wordt het tijd om is naar Familie over te schakelen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef:Tsja... Uit de verschillende artikels begrijp ik dat Chris Boni niet zelf besloten heeft te vertrekken, en dat Janine dat wel gedaan heeft, maar dan vooral omdat er op haar vraag om een fatsoenlijke verhaallijn gewoon al een paar jaar niet gereageerd wordt.
Nu vind ik toch dat je overdrijft door te stellen dat de hele oude garde naar de achtergrond geschreven wordt. De meeste mensen uit de "oude garde" zijn nog altijd op de voorgrond. Frank, Luc, Marianne en William hebben allemaal een serieus aandeel in het verhaal. Ook Yvette is steeds nadrukkelijk aanwezig. Eerst was er het hele Simonne–Sam–Hannah verhaal, daarna was ze er voor Angèle en nu probeert ze steeds te bemiddelen omtrent Kaat. Er zijn nog een aantal personages uit de eerste aflevering die nog steeds een prominente rom hebben:Rosa, Peggy, Ann en Tom. Ze hebben zelf net twee personages (Bennie en Bianca) uit die aflevering teruggebracht. En ook Simonne is er al sinds het eerste seizoen op de voorgrond bij. Het zijn eigenlijk enkel Jenny en Leo uit die oude garde die al een tijd lang weinig om handen hebben.
0 x
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

Marianne was toch ook heel weinig aanwezig over het ganse jaar gezien. Jenny en Leo zowiezo. Den Eddy is ook stillekens aan het verdwijnen. We zullen zien wat er van de rest van de oude garde overblijft volgend jaar, misschien zijn de pennen al geslepen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef:
Nu vind ik toch dat je overdrijft door te stellen dat de hele oude garde naar de achtergrond geschreven wordt. De meeste mensen uit de "oude garde" zijn nog altijd op de voorgrond. Frank, Luc, Marianne en William hebben allemaal een serieus aandeel in het verhaal. Ook Yvette is steeds nadrukkelijk aanwezig. Eerst was er het hele Simonne–Sam–Hannah verhaal, daarna was ze er voor Angèle en nu probeert ze steeds te bemiddelen omtrent Kaat. Er zijn nog een aantal personages uit de eerste aflevering die nog steeds een prominente rom hebben:Rosa, Peggy, Ann en Tom. Ze hebben zelf net twee personages (Bennie en Bianca) uit die aflevering teruggebracht. En ook Simonne is er al sinds het eerste seizoen op de voorgrond bij. Het zijn eigenlijk enkel Jenny en Leo uit die oude garde die al een tijd lang weinig om handen hebben.
Maar een serieus aandeel hebben in de verhaallijnen, wil nog niet zeggen dat personages ook regelmatig te zien waren, hè?
Nickos schreef:Akkoord, Marianne heeft nu al een volledig seizoen een verhaallijn lopen, maar als we echt eerlijk zijn, is ze zoveel in beeld gekomen? Nee, want dat verhaal speelde zich tijdens de meerderheid van het seizoen meer op de achtergrond af of het ging over haar en William (dan heb ik het over scènes met Tom) maar zelf was ze niet te zien.
Hier ben ik het helemaal mee eens... ;)
Laatst gewijzigd door Christel op wo 15 jun 2016, 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160614_02339636 over de vermeende verjongingsoperatie in Thuis.

hier een artikel erover, maar ik kan het niet lezen wegens geen abonnement.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef:
Nu vind ik toch dat je overdrijft :naughty: door te stellen dat de hele oude garde naar de achtergrond geschreven wordt. De meeste mensen uit de "oude garde" zijn nog altijd op de voorgrond. Frank, Luc, Marianne en William hebben allemaal een serieus aandeel in het verhaal. Ook Yvette is steeds nadrukkelijk aanwezig. Eerst was er het hele Simonne–Sam–Hannah verhaal, daarna was ze er voor Angèle en nu probeert ze steeds te bemiddelen omtrent Kaat. Er zijn nog een aantal personages uit de eerste aflevering die nog steeds een prominente rom hebben:Rosa, Peggy, Ann en Tom. Ze hebben zelf net twee personages (Bennie en Bianca) uit die aflevering teruggebracht. En ook Simonne is er al sinds het eerste seizoen op de voorgrond bij. Het zijn eigenlijk enkel Jenny en Leo uit die oude garde die al een tijd lang weinig om handen hebben.
En vooral over die twee personages gaan de reacties hier! :whistle:
0 x
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

Wat ik me afvraag : met Jenny verdwijnt Rosa's zus, en met Peggy haar dochter, zal de rol van Rosa dan ook weldra uitgespeeld zijn ?
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

flodderke schreef:Wat ik me afvraag : met Jenny verdwijnt Rosa's zus, en met Peggy haar dochter, zal de rol van Rosa dan ook weldra uitgespeeld zijn ?
flodderke schreef:http://www.standaard.be/cnt/dmf20160614_02339636 over de vermeende verjongingsoperatie in Thuis.

hier een artikel erover, maar ik kan het niet lezen wegens geen abonnement.
Ik heb geen abonnement (meer) op de Standaard, maar ik kan wel al raden dat de makers met hun operatie "in en uit" mikken op een jonger publiek. Naar mijn erg bescheiden mening gaan ze daar de bal serieus mis slaan: ze geven op die manier blijk van minachting voor hun huidige, trouwe kijkers en vermits hun beoogde doelpubliek meer dan waarschijnlijk niet trouw naar soaps kijkt, zullen die nog sneller afhaken als de huidige kijkers momenteel doen.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2016061 ... 068161028c

De heisa rond het vertrek van actrices Janine Bischops en Chris Boni uit de Eén-soap Thuis is nog niet voorbij. Annick Segal, die al sinds de start van de soap in 1995 Rosa speelt, kreeg zoveel reacties dat ze een bericht op Facebook zette om iedereen gerust te stellen: “Ik kom jullie vlug even vertellen dat Rosa nog heel mooie verhaallijnen krijgt.”

Annick Segal geeft toe dat ze de laatste tijd minder vaak in beeld komt, maar benadrukt dat het nooit anders geweest is: “Wij noemden dat vroeger ‘de chocopot doorgeven’, heel normaal. Met alle heisa doet men alsof alle acteurs die er van bij het begin bij zijn, weg moeten. Dat is absoluut niet zo. Er komen nog spannende en mooie tijden voor Rosa en ik zal nog veel teksten moeten blokken.”

Van de oorspronkelijke acteurs blijven alleen Annick Segal over, Janine Bischops (Jenny) die de reeks op eigen initiatief verlaat, Sally-Jane Van Horenbeeck (Peggy) die in 2017 uit de reeks verdwijnt, Monika Van Lierde (Ann), Leah Thys (Marianne) en uiteraard Pol Goossen (Frank) en Marleen Merckx (Simonne). Op vrijdag 24 juni zendt Eén de seizoensfinale uit van Thuis. Dan weten we onder meer of het nog goed komt tussen het oerkoppel Frank en Simonneke.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Leah Thys kwam minder in beeld omdat ze het zelf zo wou. Ze wou zich kunnen focussen op theater.

En voor de rest geef ik Tvx gelijk! Oké, er komen meer jongeren in beeld, maar ik vind de verdeling tussen jong en minder jong best wel ok. Hélène & William werden er ook pas twee jaar/vorig jaar bijgehaald en zo piepjong lijken die acteurs toch ook niet meer. :lolno: Ook Angèle die van tijd tot tijd terug in beeld komt....

Ik snap dat Jeanine er liever de brui aan geeft dan zo'n drie keer per maand op de set te verschijnen, maar dat is nu helaas het probleem bij dat beroep: het gaat op en af, en dat is ook niet leeftijdsgebonden.
Integendeel: Het is één van de weinige beroepen waar je nog zo lang mag verder werken na je pensioen.

Ik zou het eigenlijk ook maar vreemd vinden als we de hele tijd verhaallijnen voorgeschoteld zouden krijgen waarin Leo, Jenny, Marianne, William, Yvette, Angéle en Frank permanent aanwezig zijn.
Dan moeten Joy, Mathias,...etc maar drie keer per maand op de set verschijnen? Dat zou toch een beetje de omgekeerde wereld zijn, niet?
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Plaats reactie