Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Bericht door lord F. »

Matthi schreef:Yep, het kan kloppen. Maar als Leo hem aanneemt zou ik het wel straf vinden. Eddy is nu niet echt het type om rustig in een taxi rond te rijden 'dag meneer, mooi weer hé meneer' ... Eddy en een taxi is om problemen vragen :lol:
ja, kan me ook inbeelden dat Nancy ervan uit gaat dat als je kan rijden met een truck, dat je dan evengoed met taxi's kan gaan rondrijden. ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Sinds wanneer moet de Tetanus-prik in iemand zijn gat gestoken worden? Ik heb er recentelijk eentje gehad en die ging tjoep tjoep in mijn schouder. Ik hoefde ook niet op herhaling. Neem toch aan dat het in België gelijk is als in Nederland betreft die prik? In elk geval gaat hier niet van ezeltje prikje!
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Kwast schreef:Sinds wanneer moet de Tetanus-prik in iemand zijn gat gestoken worden? Ik heb er recentelijk eentje gehad en die ging tjoep tjoep in mijn schouder. Ik hoefde ook niet op herhaling. Neem toch aan dat het in België gelijk is als in Nederland betreft die prik? In elk geval gaat hier niet van ezeltje prikje!
Tibo kent Frank nog niet lang genoeg om te kunnen weten dat ie dringend een tetanusspuit moet hebben.
Als ik mij niet vergis biedt een tetanusspuit 5 jaar bescherming? Zolang kent ie Frank (en Franky)nog niet
En als verpleger zomaar iemand een spuit geven om hem op z'n nummer te zetten, dat klopt ook niet.
Als je op spoed arriveert met een slachtoffer gaan ze de begeleider nooit ongevraagd een behandeling geven.
Onnozele scenaristen!
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Ik wilde net zeggen. Het wordt steeds zotter. Zouden ze soms het script hebben uitbesteed aan een stel mafketels zodat de heren en dames zelf met vakantie konden gaan? Ik vind het jammer dat het steeds zotter wordt in Thuis.
0 x

Elkema
Nog geen rang

Bericht door Elkema »

Rieka schreef:
Kwast schreef:Sinds wanneer moet de Tetanus-prik in iemand zijn gat gestoken worden? Ik heb er recentelijk eentje gehad en die ging tjoep tjoep in mijn schouder. Ik hoefde ook niet op herhaling. Neem toch aan dat het in België gelijk is als in Nederland betreft die prik? In elk geval gaat hier niet van ezeltje prikje!

Als je de prik al te lang niet gekregen heeft of de dokter heeft de gegevens niet, en je loopt risico tetanos te krijgen dan gaat de injectie in de lage onderrug. Zeer pijnlijk trouwens. Niet echt in het achterste, maar je moet er wel..je broek voor afsteken natuurlijk.
0 x
Elkema
Nog geen rang

Bericht door Elkema »

Rieka schreef:
Tibo kent Frank nog niet lang genoeg om te kunnen weten dat ie dringend een tetanusspuit moet hebben.
Als ik mij niet vergis biedt een tetanusspuit 5 jaar bescherming? Zolang kent ie Frank (en Franky)nog niet
En als verpleger zomaar iemand een spuit geven om hem op z'n nummer te zetten, dat klopt ook niet.
Als je op spoed arriveert met een slachtoffer gaan ze de begeleider nooit ongevraagd een behandeling geven.
Onnozele scenaristen!
Frank heeft ook zijn eerste injectie van Tibo gekregen, toen hij zijn hand verwond had. Vandaar dat Tibo er plots aan denkt dat Frank zijn tweede injectie nog moet krijgen!
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Elkema schreef:
Rieka schreef:
Onnozele scenaristen!
Frank heeft ook zijn eerste injectie van Tibo gekregen, toen hij zijn hand verwond had. Vandaar dat Tibo er plots aan denkt dat Frank zijn tweede injectie nog moet krijgen!
Dat is amper een half jaar geleden!
Verre van dringend dus!
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Die prik geldt zelfs 10 jaar! Ik denk dat de scenarioschrijvers zelf een verkeerde prik hebben gehad en lijden ze nu aan Hondsdolheid! :crazy:
0 x

willem criel
Nog geen rang

Bericht door willem criel »

Rieka schreef: Dat is amper een half jaar geleden!
Verre van dringend dus!
klopt wel hoor ... Het is een herhalingsvaccinatie. Die is nodig. Je hebt minstens twee spuiten nodig. De apotheker verkoopt ze ook meestal per twee. Mijn moeder is verpleegster en het kan ook in het achterwerk. Deden ze vroeger altijd. Alleen is het nogal onhandig om op te zitten vandaar dat men nu de minst gebruikte arm verkiest.
Natuurlijk is het raar dat Frank wordt behandeld en niet Waldek eerst maar ze kennen elkaar dan ook he. Dat maakt de situatie lichtelijk anders nietwaar.
Laatst gewijzigd door willem criel op wo 18 jan 2012, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
La vie est dûre sans confiture!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

• Eerste inenting : op 3 maanden.
• Twee opvolg-inentingen, telkens met 1 maand tussentijd.
• Eerste hervaccinatie : op 13 maanden.
• Tweede hervaccinatie : op 5- of 6-jarige leeftijd.
• Volgende hervaccinaties : om de 10 jaar of bij risicowonden.

De eerste drie inentingen noemt men de basisvaccinatie.
Er gaan de laatste tijd stemmen op om de hervaccinaties ruimer te spreiden. Volgens sommige artsen zou een tussentijd van 20 jaar nog voldoende zijn voor een goede bescherming, volgens andere zou een eenmalige herinenting rond 50 jaar voldoende bescherming bieden voor mensen aan wie ooit een volledige basisvaccinatie toegediend werd.
Volwassenen die niet zeker zijn dat ze ooit de volledige basisvaccinatie ondergaan hebben, doen er goed aan zich alsnog te laten vaccineren.
Indien nodig is een vaccinatie gedurende de zwangerschap toegestaan en volkomen veilig.
Het vaccinatieschema voor volwassenen verloopt als volgt :

• eerste inenting ;
• tweede inenting : 1 maand later ;
• derde inenting 6 of 12 maanden later.

Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... &art_id=94

;)
0 x
willem criel
Nog geen rang

Bericht door willem criel »

In principe is Frank veilig voor tetanus maar het kan zeker ook geen kwaad.
0 x
La vie est dûre sans confiture!
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Dan bestaan er verschillende soorten tetanusspuiten.
Ik kreeg vorige maand een spuit(1) en van een herhaling werd niet gesproken, en ik moest ook mijn broek niet afsteken.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Hahaha je broek afsteken :lol:
Ik denk dat er een verschil is tussen inenten en een prik wanneer het kwaad al geschied is?
0 x

lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Volgens mij zat er zelfs niks in die spuit. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Rieka schreef: Ik kreeg vorige maand een spuit(1) en van een herhaling werd niet gesproken, en ik moest ook mijn broek niet afsteken.
Je had uwe rok aan zeker ? :lol:
0 x
Plaats reactie