Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
ThuisfanNL
Nog geen rang
x 50

Bericht door ThuisfanNL »

Level10 schreef: vr 31 jan 2025, 20:48 Dat is toch wel een heel ongeloofwaardig pleidooi van Jean-Marc. Er zijn toch de verslagen van de politie, en nu gaat hij de rollen omdraaien?
Ja dit is inderdaad heel ongeloofwaardig. Ik hoop voor Britt dat de rechter dit doorziet en beseft dat wat Karin zei allemaal de waarheid is.

Ik ben blij dat Thilly terug is van haar wereldreis. Ik ben benieuwd wat dit de komende tijd zal brengen. Emma zal blij zijn als ze weer is en Judith ook. Ze kunnen allebei wel wat steun en advies van haar gebruiken. Emma met de break-up met Cedric. Heel eerlijk gezegd ben ik wel blij dat de relatie tussen hen gedaan is.

Judith heeft het niet gemakkelijk met de situatie omtrent Robin. Robin duwde Anna op de grond waardoor zij licht gewond raakt. Het lijkt me lastig om hier goed mee om te gaan. Robin is de zoon van haar vriend Tom en ze is ook bevriend met Anna.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Niet alleen zijn er de verslagen van de politie, maar toch ook medische rapporten?
Hoe Britt toegetakeld was, als dit met wederzijdse toestemming was - zoals nu beweerd wordt - had Britt moeten opgenomen worden om haar tegen zichzelf te beschermen.

Het is inderdaad goed dat Thilly terug is, ook al vind ik haar raad niet altijd de beste en krijg ik de kriebels van haar 'ik heb alles al gezien en gedaan'-houding soms, een goede steun voor haar zus en nichtje is ze meestal wel.

En zolang Tom de slappe sok blijft die hij is, gaat Robin nooit veranderen.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Dat Lowie en Lynn niet goed bezig zijn, als Adil dat te weten komt dan is het niet alleen einde vriendschap maar de samenwerking voor dat project zal dan in het gedrang komen en Peter zal er niet mee kunnen lachen. :thumbdown:
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Een beetje raar dat Femke de tickets van de school op de rekening van Christine betaalt :think:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Dus Kaat heeft haar eerste werkdag achter de rug waar ze een toilet heeft ontstopt, heeft zich achteraf niet gedoucht en gaat zo op café zitten. :crazy:

En Eddy vindt het geen probleem om haar dan zo te kussen. :crazy: Een mengeling van drank en "hoezo, ik vind geen smiley van een lachend kaske"? doet me echt huiveren!
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
elders
Nog geen rang
x 25

Bericht door elders »

Ik ga een paar sabbat-jaren opnemen.
Sedert 'Thuis' het vrt-huis verlaten heeft heb ik de indruk dat er een bende negativisten, gedeprimeerden en asocialen heer en meester geworden zijn in het schrijven van nonsens, rommel .... onder het mom dat dit realiteit en uiteindelijk soap is.
Er gaat geen dag voorbij zonder mizerie, zonder gevloek, gesakker, geweld. De ene zijn dood is de ander zijn ellende. Alcohol, drugs, bedrog, moord, ... teveel om op te noemen.
Juist een soap, maar dat neemt niet weg dat het ook eens fijn zou zijn om eens een 14-tal dagen na elkaar iets positiefs te zien, iets positiefs realistisch.
Niet voor niets blijkbaar dat meer en meer na de eindgeneriek ons een website toont voor eventuele ongemakken.
Groetjes
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Is het ooit anders geweest dan? Wat u hier opnoemt kwam al vanaf het eerste seizoen aan bod. In andere verhaallijnen, met soms andere personages. Maar drama is er altijd geweest.
1 x
elders
Nog geen rang
x 25

Bericht door elders »

Ik heb niets tegen drama, enkel wanneer het teveel wordt en niets anders meer. Zelfs ons dagelijks leven kent drama, maar daar zijn evengoed leuke positieve dingen. Er is een balans. Helaas ik vind geen balans meer tussen positief en negatief. Graag een grijze achtergrond dan enkel een knalwitte of een pikzwarte achtergrond.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

elders schreef: ma 10 feb 2025, 10:18 Graag een grijze achtergrond dan enkel een knalwitte of een pikzwarte achtergrond.
Heb dit al zoveel maal aangehaald: oké, het is een soap en er moet een beetje drama zijn en ook wat negativiteit. Maar positiviteit past ook in een soapleven en ik heb in al die jaren nog weinig personages geweten die eens een succesformule hebben. Het wordt precies even aangehaald en dan afgeblokt. Dan denk ik: ja, we kunnen even meegenieten van het succes van Britt, Robin, Artemis in studie of sport, maar telkens komt er veel te vroeg een einde aan. En dat nu met Karen, dat hadden we nu echt niet nodig!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: ma 10 feb 2025, 09:53 Maar drama is er altijd geweest.

Dat klopt satine, maar elders heeft het denk ik over het extreem overdreven drama. Zo hebben we de afgelopen maanden een groepsverkrachting gehad, een gewone verkrachting (Lowie vs Viv, onbestraft gebleven), de aanranding (verkrachting?) in een ziekenhuis door een spoedarts (ook al onbestraft gebleven), een jonge mama die op school door een schizofrene man werd doodgeslagen, een boot die werd opgeblazen waarbij zogezegd twee kinderen omkwamen, een weliswaar crazy dokter die levend in het kanaal werd gedumpt, een aanrijding met vluchtmisdrijf (Emma), een vader die zijn dochter compleet in elkaar slaat (enkel omdat hij het niet okay vindt dat ze lesbisch blijkt), heel wat drugstoestanden (de melding na de eindgeneriek is blijkbaar een blijvertje), een advocaat die op straat in elkaar werd geslagen en ga zo maar door...

Er was altijd drama, maar er waren ook altijd positieve of grappige momenten, nu zijn die "Eddy die ladderzat Nancy uitscheldt", Adam die het huis vol planten gooit of Nancy die Christine vertelt dat ze vermoedt dat haar dochter lesbisch is geworden. Lachen, gieren, brullen :)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Klopt allemaal.
Maar dan zou ik het logischer vinden om al die grieven in een mail te plakken en naar Een te sturen, dan om hier op een FAN-forum met de regelmaat van een klok te komen herhalen hoe slecht Thuis wel is.
En ja, ik erger mij ook soms aan bepaalde verhaallijnen of personages, maar ik vind het niet nodig om dat hier om de haverklap te posten.
Klagen over negativiteit op het scherm, om dan hier net hetzelfde te doen.
Ik begrijp het niet zo goed, maar dat kan ook aan mij liggen.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

Goed gezegd Satine :clap: :clap: :clap:

En wat is het volgende dat niet meer op het scherm mag getoond worden omdat het toch zo "ongezond" is ? De frietjes :denk: De pizza's :denk: De pannenkoeken :denk:

Echt laat mij genieten van Thuis en aan de kritikasters : er zijn andere kanalen om jullie gal uit te spuwen :yup:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

martha schreef: ma 10 feb 2025, 16:01 Echt laat mij genieten van Thuis en aan de kritikasters :
Oh neen, geen kritikasters en negativisten hoor! We vinden het enkel heel fijn dat ze ook eens iets positiefs in hun leven hebben en dat ze niet moeten denken : zullen we zo gelukkig zijn dat we die aflevering ook overleven??😂😂
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

Dat men koffie dronk en geen :obscene-drinkingcheers:
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Uiterst vermakelijke aflevering, die veel inzicht gaf in de personages van Femke, Kaat en Eddy. Boeiend om te volgen.
0 x
Plaats reactie