Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik vraag me dat al lang af wat die nog doen in Thuis. Hun verhaallijnen de laatste tijd waren niet bijster interessant en nu staat hen een hele hoop verdriet te wachten.
Maar als ik de mensen in de FB-groep mag geloven, zouden er veel kijkers afhaken als Frank en Simonne uit de reeks worden geschreven.

En er zijn ook nog altijd mensen zoals Waldek en Rosa, die verder ook zowat geen familie (meer) hebben in Thuis, maar ook blijven.
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Ik ben ook wel geneigd af te haken als ze verdwijnen, want de reden dat Frank en Simonne een beetje geïsoleerd leven, is dan ook deels een keuze van de schrijvers. Hun (plus)kinderen zijn uit de reeks geschreven, hun ouders(s)/broer/zus/vrienden zijn ook verdwenen, hun huis is afgebrand en vervangen door een nogal ongezellige kamer. Waar ze vroeger altijd onderdak boden aan heel wat personages en daardoor als vanzelf centraal stonden, is dat nu niet meer. De lege zaal op de 29jarige jubilee toont dit wat mij betreft perfect aan.
0 x
Jules Larocca
Nog geen rang
x 14
x 20

Bericht door Jules Larocca »

satine schreef: ma 06 jan 2025, 14:19 En er zijn ook nog altijd mensen zoals Waldek en Rosa, die verder ook zowat geen familie (meer) hebben in Thuis, maar ook blijven.
Die zullen eventjes bezig blijven met TikTok filmjes, al gezien hoeveel "likes" ze al hebben ? Bling bling bling .... :angry-cussing: :angry-cussingargument: :angry-cussing: :angry-cussingargument:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Jules Larocca schreef: ma 06 jan 2025, 15:32 al gezien hoeveel "likes" ze al hebben...

Iemand die die filmpjes "liked" kan bij wijze van spreken ook in het eerste of tweede middelbaar zitten. Het aantal likes zegt dus totaal niks en zal al zeker geen extra klanten naar de wijnbar lokken, tenzij de "ramptoeristen" die die lelijke wijnboer eens éénmalig van nabij willen zien, zoals toen er dat lijk gevonden was in één van de kelders.

Dat een intelligent persoon als Karin dat niet snapt :denk:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Mooie scene tussen Femke en Judith; Echt tijd voor elkaar maken en de moeite doen om elkaar te begrijpen.
Hopelijk heeft Emma oren naar het advies van haar mama en vindt ze een andere carrière dan hetgeen ze nu doet. Dit is zeker niet minderwaardig, maar ik denk toch ook dat ze andere capaciteiten heeft.
Begrijpelijk dat Simonne zo van slag is en vol ongeloof over het lot van Sam, het is tenslotte haar dochter en ik denk als je dit nieuws krijgt je niet voor reden vatbaar bent en alles probeert om het lot te keren.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
ThuisfanNL
Nog geen rang
x 50

Bericht door ThuisfanNL »

daffy duck schreef: ma 06 jan 2025, 23:12 Mooie scene tussen Femke en Judith; Echt tijd voor elkaar maken en de moeite doen om elkaar te begrijpen.
Ik vond het ook een mooie scene tussen Femke en Judith. Echt een voorbeeld van een goede vriendschap.
daffy duck schreef: ma 06 jan 2025, 23:12 Begrijpelijk dat Simonne zo van slag is en vol ongeloof over het lot van Sam, het is tenslotte haar dochter en ik denk als je dit nieuws krijgt je niet voor reden vatbaar bent en alles probeert om het lot te keren.
Helemaal mee eens. Ik snap heel goed dat het moeilijk is voor haar en dat ze liefst wil dat haar dochter weer wakker wordt en helemaal gaat genezen. Maar houden van iemand betekent ook dat als de situatie (zoals die van Sam) uitzichtloos is diegene ook loslaat, hoe moeilijk en verdrietig het ook is. Je wilt dan ook niet dat hij/zij als een kasplantje verder leeft.
0 x
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

Icarus123 schreef: ma 06 jan 2025, 15:09 Ik ben ook wel geneigd af te haken als ze verdwijnen, want de reden dat Frank en Simonne een beetje geïsoleerd leven, is dan ook deels een keuze van de schrijvers. Hun (plus)kinderen zijn uit de reeks geschreven, hun ouders(s)/broer/zus/vrienden zijn ook verdwenen, hun huis is afgebrand en vervangen door een nogal ongezellige kamer. Waar ze vroeger altijd onderdak boden aan heel wat personages en daardoor als vanzelf centraal stonden, is dat nu niet meer. De lege zaal op de 29jarige jubilee toont dit wat mij betreft perfect aan.
Goh, in het geval van Frank en Simonne speelt er wel meer. Leen Dendievel (Kaat) koos er zelf voor om uit de reeks te stappen. Hetzelfde geldt voor de acteur die Joren speelde. En ik kan me vergissen, verbeter me als het nodig is, maar ik dacht dat Merel De Vilder-Robier (Bianca) er ook zelf klaar mee was. Lut Hannes (Angele) wou ook meer genieten van haar pensioen in plaats van in Thuis te blijven, wat heel begrijpelijk is.

Dan heb je ook nog Marleen Merckx, die op eigen vraag de laatste jaren veel minder aan bod gekomen is, aangezien zij tegenwoordig veel optreedt in musicals en nu ook andere tv programma's. Pol Goossen daarentegen is ondertussen ook al 75 jaar. Ik kan niet aanvoelen hoe hij zich zelf voelt, maar je kan niet verwachten dat hij op die leeftijd nog dag in dag uit op de set kan staan zoals vroeger.
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Nicolaske schreef: di 07 jan 2025, 21:29 Goh, in het geval van Frank en Simonne speelt er wel meer. Leen Dendievel (Kaat) koos er zelf voor om uit de reeks te stappen. Hetzelfde geldt voor de acteur die Joren speelde. En ik kan me vergissen, verbeter me als het nodig is, maar ik dacht dat Merel De Vilder-Robier (Bianca) er ook zelf klaar mee was. Lut Hannes (Angele) wou ook meer genieten van haar pensioen in plaats van in Thuis te blijven, wat heel begrijpelijk is.

Dan heb je ook nog Marleen Merckx, die op eigen vraag de laatste jaren veel minder aan bod gekomen is, aangezien zij tegenwoordig veel optreedt in musicals en nu ook andere tv programma's. Pol Goossen daarentegen is ondertussen ook al 75 jaar. Ik kan niet aanvoelen hoe hij zich zelf voelt, maar je kan niet verwachten dat hij op die leeftijd nog dag in dag uit op de set kan staan zoals vroeger.
Ben ik het mee eens, het is grotendeels geen keuze van de schrijvers maar eerder de gang van de tijd. Nu, dat alles belet niet dat men Frank en Simonne wat meer zou kunnen laten evolueren naar een soort raadgevend oerkoppel dat over alle zaken die in de Dreef gebeuren op de hoogte is. Maar goed, het blijft moeilijk om een goede verhaallijn te verzinnen voor hen. Idem voor Rosa en Waldek.
0 x
Marlie
Nog geen rang
x 3
x 2

Bericht door Marlie »

... maar ik dacht dat Merel de Vilder-Robier er ook mee klaar was'

zal zeker niet gebeuren, want die was toch samen met haar man verongelukt in Marokko?
0 x
Je kan alleen in de put zitten, maar je moet altijd iemand de hand reiken om er uit te geraken
ThuisfanNL
Nog geen rang
x 50

Bericht door ThuisfanNL »

Nou het gaat wel lekker zo om de haverklap iemand naar het ziekenhuis, nu Emma. Ze is blijkbaar aangereden te zijn door automobilist die waarschijnlijk teveel gedronken had. Wat moet het heftig zijn voor Cedric om haar zo te zien liggen. Ben benieuwd hoe Judith erop gaat reageren. Zal voor haar zeker ook niet makkelijk zijn. Het is haar dochter en ze is al emotioneler de laatste tijd.

Ik hoop echt dat iemand Simonne snel kan laten inzien dat Sam loslaten de beste optie is en dat ze niet onnodig moet zoeken naar een arts die haar wil en kan genezen. Dit kan toch ook niet eindeloos duren. De artsen die haar nu behandeld wil ook op een gegeven moment weten waar zij aan toe zijn.
1 x
Marlie
Nog geen rang
x 3
x 2

Bericht door Marlie »

Allée lap, nu Emma in 't ziekenhuis. Wat me altijd opviel, wie er ook in ´t ziekenhuis lag/ligt, Britt, Vic, Therèse, Mats, Judith, Sam, en wie nog allemaal om verschillende oorzaken, je ziet altijd dezelfde balie met bijna dezelfde personen en kamers. Je zou toch diverse verdiepingen verwachten met hun eigen aanspreekpunt.

Sams situatie is zodanig dat ze zal uitgeschreven worden.
Moderator bericht:

Gedeelte van tekst verwijderd.

Geen spoilers in deze topics, daar hebben we een apart hoekje voor.

viewtopic.php?t=865
0 x
Je kan alleen in de put zitten, maar je moet altijd iemand de hand reiken om er uit te geraken
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

ThuisfanNL schreef: wo 08 jan 2025, 21:20 Nou het gaat wel lekker zo om de haverklap iemand naar het ziekenhuis, nu Emma. Ze is blijkbaar aangereden te zijn door automobilist die waarschijnlijk teveel gedronken had.
't Is toch geen waar zeker! Nog eentje! Dynamisch, enthousiast, op zoek naar een nieuwe baan en ik zag zoveel mogelijkheden voor Emma, maar neen, 't is weeral gebeurd, accident! Dat is balen....wat moeten we nu weer verwachten....is echt een domper.
Laatst gewijzigd door daffy duck op do 09 jan 2025, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1488

Bericht door heidiw »

daffy duck schreef: wo 08 jan 2025, 22:47 Emma, maar neen, 't is weeral gebeurt, accident
Misschien opnames van net voor de examenperiode? Elise is ook nog leerkracht in het middelbaar en zal het wel druk gehad hebben. Enfin, 't is maar een idee.
Maar het zou toch wel echt jammer zijn moest Emma verdwijnen, vooral nu ze haar leven weer op de rails heeft.
De scene met Eddy en Britt was echt vertederend. Eddy was zichtbaar aangedaan door het nieuws over Sam maar doet alles om Britt te steunen. Zelfs nieuwe theebuiltjes kopen en er voor het zekerste nog eens aan ruiken :lol:
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

Ik vond de manier van doen van de dokter van Sam tegen Tim niet kunnen. Zo spreek je een partner niet aan over levenseinde.Ongehoord en ongezien. Heb het net allemaal zelf achter de rug, ..zoiets 😢
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

Ik had zo'n beetje het gevoel dat ik op ziekenbezoek ging. Kamer in en kamer uit.
vond Eddy, alhoewel het ontroerend is, soms wat te onderdanig tegenover Brit. Hij mag zichzelf wel een beetje hoger prijzen na al wat hij doet.
En dan dat bezoek bij Simonne. Weet niet goed wat ik erover moet denken....
0 x
Plaats reactie