Dat is een Samsung model, ik weet niet exact welk precies maar ik heb zelf zo'n model gehad enkele jaren geleden en dat is absoluut géén smartphone.Toch wel. Als je goed kijkt zie je in http://www.youtube.com/watch?v=xDbe5VbTK6w op 23:17 een emoticon met daarop 'Verstuurd vanaf een mobiele telefoon' . Dit wijst er toch volgens mij op dat de ontvoerder die emoticon heeft verstuurd en dat die telefoon in staat is om berichten te versturen via Facebook. Niet alle telefoons kunnen dat zomaar. Als ik kijk naar Geerts telefoon zou ik gokken op een goedkoop Nokia of Samsung model. Als er iemand Geerts telefoon kan identificeren (kijk vooral naar de achterkant...) (http://www.youtube.com/watch?v=xDbe5VbTK6w op 22:36) kunnen we opzoeken tot wat de telefoon in staat is.
Gui Tarstar (Hier GEEN SPOILERS!!!)
- Nickos
- Poster rang 2
- x 1
- x 7
Re: Gui Tarstar (Hier GEEN SPOILERS!!!)
0 x
- k de vis
- Poster rang 2
wat dat bericht betreft dat Emma ontvangt vlak voor ze vertrekt, is idd een facebook bericht verstuurd van een mobiele telefoon.
scene waar Gui Tarstar de gsm gaat dumpen => de lange haren zie ik absoluut niet hier
scene waar Gui Tarstar de gsm gaat dumpen => de lange haren zie ik absoluut niet hier
't is mogelijk te weten met welke gsm-mast deze was was verbonden ja, maar een exacte locatie levert dat niet op, hoe meer gsm masten er op een bepaalde locatie zijn hoe nauwkeurig de positie kan bepaald wordentdmts schreef: Het zou dus vrij 'makkelijk' moeten zijn om te weten te komen waar Emma's GSM was de voorbije dagen door te kijken op welke masten haar GSM zich heeft aangemeld. Zie ook: http://henna.laurikari.net/GSM/sigpro.html .Maar iemand met meer verstand hierover zou misschien hierop beter aanvullen.
0 x
- k de vis
- Poster rang 2
bedankt voor de info....het zag er me al een ordinair ding uit... wat ik wel raar vond in die scene is dat het nummer van Marianne op het scherm komt en niet haar naam, dit zou er op wijzen dat haar nummer niet in de tefoonboek is opgeslagen. je zou verder kunnen speculeren en zeggen dat Geert meerdere gsm's heeft, maar ik veronderstel dat de thuis crew gewoon de tijd niet genomen heeft om nummers in het telefoonboek op te slagen (het blijven uiteindelijk fictieve personages)Nickos schreef:Dat is een Samsung model, ik weet niet exact welk precies maar ik heb zelf zo'n model gehad enkele jaren geleden en dat is absoluut géén smartphone.Toch wel. Als je goed kijkt zie je in http://www.youtube.com/watch?v=xDbe5VbTK6w op 23:17 een emoticon met daarop 'Verstuurd vanaf een mobiele telefoon' . Dit wijst er toch volgens mij op dat de ontvoerder die emoticon heeft verstuurd en dat die telefoon in staat is om berichten te versturen via Facebook. Niet alle telefoons kunnen dat zomaar. Als ik kijk naar Geerts telefoon zou ik gokken op een goedkoop Nokia of Samsung model. Als er iemand Geerts telefoon kan identificeren (kijk vooral naar de achterkant...) (http://www.youtube.com/watch?v=xDbe5VbTK6w op 22:36) kunnen we opzoeken tot wat de telefoon in staat is.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Dat is inderdaad een prehistorisch toestel. Overigens lijkt het erop dat gans Thuis met een Apple rondloopt. Ik vraag me af waarom ze van die suffe deuntjes hebben en niet een leuke ringtone.
Overigens heb ik het gevoel dat het best wel eens Jens kan zijn die hier achter zit. Hoewel dat zo een brave mens is... een beetje als Geert een heilige Peter.
Overigens heb ik het gevoel dat het best wel eens Jens kan zijn die hier achter zit. Hoewel dat zo een brave mens is... een beetje als Geert een heilige Peter.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
- Nog geen rang
Tjah
We zullen het maar echt zeker weten in september.
Waarschijnlijk zal de verhaallijn nog langer wat langer gerekt worden gezien Gui Tarstar eerst bekend zal worden gemaakt aan ons en dan pas (veel) later gesnapt zal worden. Zo zou ik het doen als scenarioschrijver en zo hebben ze het ook gedaan met Swerts / Sofie, als ik me niet vergis.
Ik ga toch voor mijn eerste gedacht (zie mijn analyse op pagina hiervoor en de aanvullingen van andere mensen).
Het is, volgens mij,
Danny
!

Waarschijnlijk zal de verhaallijn nog langer wat langer gerekt worden gezien Gui Tarstar eerst bekend zal worden gemaakt aan ons en dan pas (veel) later gesnapt zal worden. Zo zou ik het doen als scenarioschrijver en zo hebben ze het ook gedaan met Swerts / Sofie, als ik me niet vergis.
Ik ga toch voor mijn eerste gedacht (zie mijn analyse op pagina hiervoor en de aanvullingen van andere mensen).
Het is, volgens mij,

0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Mja ik zal eens kijken naar jouw theorieën! Ik kan me niet indenken dat het Danny is. Anderzijds... ik kan mij eerder voorstellen dat hij het is dan dat Geert het is. Geert is daar veel te burgerlijk voor. Ik denk dat hij gewoon ergens in the middle of nowhere zit en op zijn moesje past.
Ik heb het idee dat het Jens is, hoewel dat zo een Jan Doedel is.
We zullen wel eens verrast kunnen worden.
Ik heb het idee dat het Jens is, hoewel dat zo een Jan Doedel is.
We zullen wel eens verrast kunnen worden.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
-
- Nog geen rang
Mijn verdachte is ook Danny, maar wat het "onbekend" nummer betreft... Toon heeft er wel voor gezorgd dat Peggy kon bellen naar Femke zonder dat haar nummer zichtbaar werd... dus met onbekend nummer!! 

0 x
-
- x 435
Mja, maar ik denk dat ze gewoon een stand in genomen hebben. Dus laat ons nu ook niet teveel afgaan op dit soort kleine details.tvx1 schreef:Als je heel aandachtig kijkt naar die scène zie je door de achterruit de lange haren van Gui Tarstar boven de hoofdsteun van de bestuurder uitsteken. Danny en Geert zijn kalend met kortgeschoren haar.tdmts schreef:9/ De ontvoerder in de zwarte Peugeot gooit de GSM van Emma weg.
-> Hij draagt zwarte handschoenen en een zwarte jas.
(ep 3594 @ 6:23 http://www.youtube.com/watch?v=hYjCP18yr88)
* Geert heeft een groene jas aan in 3590 @ 22:48
* Over Danny weten we dat niet. Op het afspraakje met Paulien hebben we ook zijn jas niet tee zien gekregen.
Onderstaande pizzeria bestaat bv ook niet in het echt (dus we weten niet zeker dat het in Leuven is).
En ooit zei Tom eens dat ze op Facebook vooral pseudoniemen gebruiken (Lara Soft). Dat komt ook niet echt overeen met de realiteit.tdmts schreef: 8/ Op het moment dat Emma pizza aan het eten is in de auto van de ontvoerder, is de ontvoerder bij haar. Emma zit op dat moment in Leuven (voornummer 016 op de pizzeria) en niet in de Ardennen.
(ep 3592 @ 21:47 http://www.youtube.com/watch?v=jeFXzbGXvGA)
* Waar Geert zit weten we niet (Ardennen / Leuven)
* Danny: in de scene ervoor is Tim alleen en heeft hij 'vroeger gedaan'.
Ik wil maar zeggen, zulke details sluiten niemand echt uit.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Hmm.. De desbetreffende Peugeot was niet zwart maar wel grijs
0 x
Potentia Principatum
-
- x 435
Jawel, hoor. Die pizzeria bestaat echt. http://www.pizza-hot.be/contactOmega schreef: Mja, maar ik denk dat ze gewoon een stand in genomen hebben. Dus laat ons nu ook niet teveel afgaan op dit soort kleine details.
Onderstaande pizzeria bestaat bv ook niet in het echt (dus we weten niet zeker dat het in Leuven is).
tdmts schreef: 8/ Op het moment dat Emma pizza aan het eten is in de auto van de ontvoerder, is de ontvoerder bij haar. Emma zit op dat moment in Leuven (voornummer 016 op de pizzeria) en niet in de Ardennen.
(ep 3592 @ 21:47 http://www.youtube.com/watch?v=jeFXzbGXvGA)
* Waar Geert zit weten we niet (Ardennen / Leuven)
* Danny: in de scene ervoor is Tim alleen en heeft hij 'vroeger gedaan'.
0 x
-
- x 435
Ik had gedacht dat ze ons de zomer zouden insturen met een onthulling, waar we dan drie maanden over zouden kunnen fantaseren
Blijkbaar niet. Dat doet me vermoeden dat de ontknoping inderdaad niet al te bijzonder zal zijn. Ofwel is het een onbekend personnage, ofwel die Danny. Hoe dan ook iemand banaal. We gaan eerst nog een tijd mogen denken dat het Geert is (want die zal in een coma liggen en zich niet kunnen verdedigen).
Waarom de dader de schuld in Geert zijn schoenen wil schuiven, gaan ze toch mogen uitleggen. Als het iemand is die persoonlijk met Geert wil afrekenen, dan vraag ik me toch af wie het is. Emma kon even goed verdwijnen zonder al die vermoedens rond Geert. Geert is er "bijgelapt", dat moet met een reden zijn. In dat geval is Emma gewoon randschade en draait het allemaal rond Geert.
Heeft Geert vijanden?

Waarom de dader de schuld in Geert zijn schoenen wil schuiven, gaan ze toch mogen uitleggen. Als het iemand is die persoonlijk met Geert wil afrekenen, dan vraag ik me toch af wie het is. Emma kon even goed verdwijnen zonder al die vermoedens rond Geert. Geert is er "bijgelapt", dat moet met een reden zijn. In dat geval is Emma gewoon randschade en draait het allemaal rond Geert.
Heeft Geert vijanden?
0 x
- Millie
- Poster rang 1
- Caligula
- Poster rang 5
Jens een brave mens...wel,wel. Dan ben je wel even vergeten wat die in het verleden allemaal heeft uitgespookt.Kwast schreef: Overigens heb ik het gevoel dat het best wel eens Jens kan zijn die hier achter zit. Hoewel dat zo een brave mens is... een beetje als Geert een heilige Peter.
Wat de "heilige Peter" betreft, kan ik alleen maar hopen dat je niet Peter Vlerick bedoelt.

0 x
Potentia Principatum
-
- x 435
Ik heb ook al aan Jens gedacht. Hij is naar zijn vader, maar het is natuurlijk niet zeker dat dat zo is. Op die manier kan je natuurlijk iedereen verdenken.Caligula schreef:Jens een brave mens...wel,wel. Dan ben je wel even vergeten wat die in het verleden allemaal heeft uitgespookt.Kwast schreef: Overigens heb ik het gevoel dat het best wel eens Jens kan zijn die hier achter zit. Hoewel dat zo een brave mens is... een beetje als Geert een heilige Peter.
Wat de "heilige Peter" betreft, kan ik alleen maar hopen dat je niet Peter Vlerick bedoelt.![]()
![]()
De moeder van Geert kan al even dood zijn, waardoor hij haar huis ter beschikking heeft. Een plaats waar hij kan doen en laten wat hij wil ... Als niemand weet dat zij dood is, dan zijn die moeder en B-fast een geschikt excuus om af en toe te verdwijnen. We kunnen als kijker dan wel vinden dat het niet in zijn karakter past, maar dat zegt iedereen altijd als uitkomt dat die brave buur een freak blijkt te zijn. "Wie had dat gedacht?"

Geert is hoe dan ook een personnage waar de schrijvers die kant mee uitkunnen, als ze dat zouden willen. Hij is erg privé ingesteld en geeft niet snel iets prijs. Volgens mij kan het Geert zijn.
Ik vrees alleen dat de schrijvers er een banaal einde aan zullen breien. Binnen drie maanden is de spanning serieus afgenomen en slikken de kijkers wel een onnozel einde. Nieuw seizoen = nieuwe verhaallijn. De oude verhaallijn snel afronden met Danny als slechterik, zit er dik in.
0 x
- zanacht
- Poster rang 2
Emma vertelde laatst tegen Jana over haar vriendje dat hij ouder is maar dat het niet is zoals bij Jens dus dan zou ze Jens er niet bij vernoemen moest hij het wel zijn volgens mij dus Jens die sluit ik hier wel uit.
0 x