Bram Schepers (Bert Verbeke)

Gesloten
exsencon
x 435

Re: Bram Schepers (Bert Verbeke)

Bericht door exsencon »

Jana is de enige die daarover kan beslissen, zeker niet Franky. Hij heeft er verdorie niks mee te maken.
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Gek dat veel mensen hier mannen totaal geen rechten gunnen betreffende een ongeboren kind.

Naar mijn gevoel heeft Bram wél het recht om het te weten. Hij is van Jana weg gegaan zonder dat er sprake was van een zwangerschap, anders was hij vast niet weg gegaan. En naar mijn gevoel mag een vriend, in dit geval Franky, wél zijn beste vriend vertellen dat zijn ex lief zwanger is, gewoon omdat naar mijn gevoel Bram recht heeft om dat te weten, ongeacht de beslissing van Jana.

Soms lijkt het alsof veel mensen hier mannen totaal geen rechten gunnen en da vin ik toch wel sneu voor de mannen die wél dat kind willen. En ja ja het is de vrouw haar lichaam maar zonder de man geen kind hé (in dit geval dan wel te verstaan want ik weet er zijn ook banken :razz: ). En er zijn uitzonderingen waarbij naar mijn gevoel de vrouw alle alleen recht mag hebben maar in dit geval heb ik toch het gevoel dat de vader het moet en vooral mag weten.

Maar ja da is hier mijn idee, ge moet em nie delen, 't blijft leuk die verschillende meningen, alleen verbaasde het mij dat velen zo anti vaderschaps rechten zijn.
0 x
dirk
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door dirk »

Ganja schreef:Gek dat veel mensen hier mannen totaal geen rechten gunnen betreffende een ongeboren kind.

Naar mijn gevoel heeft Bram wél het recht om het te weten. Hij is van Jana weg gegaan zonder dat er sprake was van een zwangerschap, anders was hij vast niet weg gegaan. En naar mijn gevoel mag een vriend, in dit geval Franky, wél zijn beste vriend vertellen dat zijn ex lief zwanger is, gewoon omdat naar mijn gevoel Bram recht heeft om dat te weten, ongeacht de beslissing van Jana.

Soms lijkt het alsof veel mensen hier mannen totaal geen rechten gunnen en da vin ik toch wel sneu voor de mannen die wél dat kind willen. En ja ja het is de vrouw haar lichaam maar zonder de man geen kind hé (in dit geval dan wel te verstaan want ik weet er zijn ook banken :razz: ). En er zijn uitzonderingen waarbij naar mijn gevoel de vrouw alle alleen recht mag hebben maar in dit geval heb ik toch het gevoel dat de vader het moet en vooral mag weten.

Maar ja da is hier mijn idee, ge moet em nie delen, 't blijft leuk die verschillende meningen, alleen verbaasde het mij dat velen zo anti vaderschaps rechten zijn.
100 % akkoord
0 x
Sasha
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sasha »

Ook ik ga 100% akkoord met wat Ganja zegt.

Ik vind dat Bram absoluut het recht heeft om te weten dat zijn ex-lief zwanger is van hem. Het is tenslotte ook zijn kindje. Dat Jana degene is die uiteindelijk beslist wat er gebeurt met de baby begrijp ik. Zij is de moeder die het kind moet dragen , dus dat zij dan kiest wat ze doet met de baby vind ik niet meer dan normaal. Maar om te zeggen dat Bram geen rechten heeft of zijn rechten is kwijt gespeeld (zoals Tibo zei) vind ik absolute onzin eerlijk gezegd.

Bram is weggegaan toen het al uit was met Jana. En hij wist bovendien niet dat ze zwanger was (dat wist zij zelfs niet). Dus Bram was Jana helemaal niets verschuldigd toen hij wegging. En we mogen ook niet vergeten dat hij haar niet zomaar gedumpt heeft omdat het hem goed uitkwam. Hij zag Jana wel degelijk graag maar zij gedroeg zich heel hun relatie overdreven jaloers en nam dikwijls de kant van Tibo i.p.v. Bram , dus dat hij het uitmaakte was helemaal niet zo verwonderlijk en ook niet enkel zijn schuld. Dus Jana (en Tibo) mogen ook wel wat verantwoordelijkheid opnemen voor hoe hun relatie is uitgedraaid.

Bram heeft Jana nooit verplicht tot seks en om onveilige seks te hebben moet je met twee zijn. Over het feit of het nu wel echt onveilig was kan nog worden gediscussieerd natuurlijk. Dus ik vind dat Bram zeker het recht heeft om te weten dat ze zwanger is van hem. En het recht heeft om mee te beslissen of op zijn minst zijn mening te uiten over wat hij van heel deze zaak vind.

Dat Franky het aan Bram vertelde vind ik ook niet meer dan normaal. Hoewel Bram zomaar is weggegaan is het jarenlang zijn beste vriend geweest. En Franky zal ook vinden dat Bram recht heeft om het te weten. Dus vandaar dat hij het dan ook gezegd heeft.

8)
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Jana heeft duidelijk en meermaals te kennen gegeven dat ze Bram niet meer wil zien. Dat geeft voor mij de doorslag, en Franky heeft zich daar niet mee te moeien. Maar we zitten natuurlijk in Thuis hé.
0 x
Ilsemieke
Nog geen rang

Bericht door Ilsemieke »

Excenson, ik blijf er bij. Het is egoïstisch van Jana om Bram niks te vertellen over zijn kind en het gewoon te laten adopteren zonder de papa erin te kennen. Sorry hoor,maar om zwanger te worden ben je gewoonlijk met twee. En Jana is NIET de ENIGE die erover mag beslissen. Bram MOET HET WETEN. Stel dat het je zoon ooit overkomt. Jij zou ook kwaad zijn als zijn ex-vriendin jouw kleinkind zomaar laat adopteren en je weet zelf van niks. Het ging niet meer tussen beiden en hij is weggegaan maar hij wist niks van zijn kind. Als hij zou weggaan terwijl hij wist dat ze zwanger was zou ik je gelijk geven maar nu niet ! Maar het is niet omdat het als koppel niet werkt dat de papa niet mag weten dat hij papa wordt ! Dat is heel egoïstisch !
0 x
Ilsemieke
Nog geen rang

Bericht door Ilsemieke »

exsencon schreef:Jana heeft duidelijk en meermaals te kennen gegeven dat ze Bram niet meer wil zien. Dat geeft voor mij de doorslag, en Franky heeft zich daar niet mee te moeien. Maar we zitten natuurlijk in Thuis hé.
En waarom geeft dat de doorslag ? Omdat mama de papa niet wilt zien moet de papa zijn kind ontzegd worden? Wat is dat nu voor een redenering. Ik geef Franky groot gelijk. En als ze het kind nu zelf nog wilde grootbrengen maar ze wilt het toch laten adopteren want eigenlijk wilt ze het kind niet. Waarom zou Bram dan niet het recht mogen hebben om zijn eigen kind groot te brengen??
0 x
Taliver67
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Taliver67 »

Dit hoort misschien niet echt in het Bram topic, maar Tibo was zo bezig over hoe spijtig hij het vond dat hij Jana niet had zien opgroeien. Ewel... waarom mag Bram dan niet gecontacteerd worden ? Hier spreekt hij zichzelf tegen, door te zeggen dat Bram erbuiten moet worden gehouden. Situatie is niet dezelfde, maar vader worden is vader worden...niet ? Bram zal misschien ook graag weten dat hij ergens een kind heeft..en dan is de keuze nog altijd aan hem.
0 x
dirk
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door dirk »

Tibo en Jana willen egoïstisch zijn, gelukkig dacht Franky daar even anders over
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Ik blijf erbij, Jana beslist. Het is niet aan Franky om zich daarmee te bemoeien, alleen Jana kan dat doen als ze het wil.
0 x
Sasha
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Sasha »

exsencon schreef:Ik blijf erbij, Jana beslist. Het is niet aan Franky om zich daarmee te bemoeien, alleen Jana kan dat doen als ze het wil.
:crazy:
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

exsencon schreef:Jana heeft duidelijk en meermaals te kennen gegeven dat ze Bram niet meer wil zien. Dat geeft voor mij de doorslag, en Franky heeft zich daar niet mee te moeien. Maar we zitten natuurlijk in Thuis hé.
Sorry dat ik het zeg, maar wat een rare zin "we zitten natuurlijk in Thuis hé".
Denk je écht dat zo iets niet in het écht kan gebeuren??? Blijkbaar denk je dat!!
Nu kan ik je zeggen dat ik persoonlijk zo een situatie heb gekend, en dat die vader in kwestie nadien heel blij was dat hij het toch te weten is gekomen, het koppel is niet terug samen gekomen maar hij heeft wel bezoek recht en daar is hij maar al te blij mee, zeker omdat de ouders van de toekomstige moeder dat toen niet wilde en zij eerst ook niet, maar hij is blijven strijden voor zijn kind en nu komen ze goed overeen met bezoekrechten.
Sorry voor off topic gaan maar ergerde mij eventjes aan de opmerking: "we zitten natuurlijk in thuis hé', alsof dit in werkelijkheid niet kan gebeuren :crazy:
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Ganja schreef:Sorry voor off topic gaan maar ergerde mij eventjes aan de opmerking: "we zitten natuurlijk in thuis hé', alsof dit in werkelijkheid niet kan gebeuren :crazy:
In de hele 18-jarige geschiedenis van Thuis hebben we een Himalaya vergaard aan ongeloofwaardige,idiote, groteske etc situaties. :whistle:
0 x
LeWallon
x 435

Bericht door LeWallon »

exsencon schreef:Ik blijf erbij, Jana beslist. Het is niet aan Franky om zich daarmee te bemoeien, alleen Jana kan dat doen als ze het wil.
Helemaal mee eens.
0 x
Kimmeke
Poster rang 4
Poster rang 4
x 1

Bericht door Kimmeke »

Bram is terug :dance:
0 x
Gesloten