Gui Tarstar (Hier GEEN SPOILERS!!!)

Gesloten
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Gui Tarstar (Hier GEEN SPOILERS!!!)

Bericht door k de vis »

Caligula schreef:Ja, "meesterbrein" (daar moet ik toch wel om lachen hoor als ge hem ziet)
op uiterlijk kan je niet afgaan, en hij ziet er mij wel geslepen uit... 't is iig een agent met ervaring, ervaring die hij nu kan misbruiken.... indien nodig kan hij natuurlijk ook het onderzoek naar z'n hand zetten
Danny kan natuurlijk zelf met de tf van Emma gesmst hebben hé en hem daarna weggesmeten.
volgens mij gebeurde dit ook zo, hij is alleen naar de ardennen gereden en heeft daar de sms gestuurd om de iphone vervolgens weg te gooien (zonder af te leggen-> bedoeling was dat de gsm kon opgespoord worden om Geert verdacht te maken). ondertussen zat Emma wellicht al opgesloten op zijn zolder. er zit een goed doordacht plan achter z'n acties...
Het probleem voor mij is: waar is verdorie zijn moeder? En was daar niemand in dat huis.
vermoedelijk is die opgenomen in het ziekenhuis voor de operatie.
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

Omega schreef:
Poolaapje schreef:Wie weet heeft Gui Tarstar Geert wel iets aangedaan om hem verdacht te maken... Als politieman kan Danny heel snel opzoeken waar Geert's moeder woont.

@Nickos: Ik denk niet zo heel veel, nu gaat het een week druk zijn en een tweetal weken (als er terug trailers op tv komen) voor het seizoen begint.
Kent Danny Geert eigenlijk en wist hij dat hij een moeder had die in Ardennen woont? En dat hij daar op de koop toe toevallig heen was?
dat is inderdaad een goeie vraag, en dit was ik me ook aan het afvragen tijdens de aflevering .... ik denk niet dat hij Geert goed kende, maar via Emma kan hij het één en ander te weten gekomen zijn. iig zal hij de foto's van hun bezoek aan B-Fast gezien hebben, dit wekte wellicht zijn interesse... maar ik weet ook niet of Emma afwist van z'n bezoek aan z'n moeder, dit moet verder onderzocht worden want dit is vrij crusiaal in het verhaal
Laatst gewijzigd door k de vis op za 31 mei 2014, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

k de vis schreef: volgens mij gebeurde dit ook zo, hij is alleen naar de ardennen gereden en heeft daar de sms gestuurd om de iphone vervolgens weg te gooien
Dat is inderdaad mogelijk, maar waarom stuurde hij dan niet een meer geruststellend berichtje?
Zou mij logischer lijken. :denk:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Jullie hebben het allemaal compleet mis; het is Danny helemaal niet!
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:Jullie hebben het allemaal compleet mis; het is Danny helemaal niet!
Dat denk ik ook!
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

Caligula schreef:Jullie hebben het allemaal compleet mis; het is Danny helemaal niet!
Weet je dat of denk je dat?
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Op welke basis kom jij tot die conclusie?
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Ik blijf vinden dat het wel degelijk in Geert zijn personage past om een stiekeme freak te zijn. Zijn tripjes met b-fast waar niemand zich ooit vragen bij stelde bijvoorbeeld. Zijn moeder die al jaren niet in beeld komt en waar hij heen gaat. Allemaal redenen om even te verdwijnen en zijn 'ding' te kunnen doen. Het zou wel degelijk Geert kunnen zijn. De scenaristen zullen het wel niet zo bedoeld hebben van bij het begin, maar het is wel zo dat Geert een 'misterie' is. Het zou zeer goed opgebouwd zijn.
0 x
tdmts
Nog geen rang

Bericht door tdmts »

De feiten

1/ We gaan ervan uit dat het een man is gezien Emma een 'vriendje' heeft en hem meerdere malen met 'hij' aanspreekt.
vb: Hij is veel ouder.

Alle mannelijke personages: Frank, Luc, Lowie, Tom, Stan, Eddy, Peter, Geert, Toon, Danny, Jens, Leo, Waldek, Tim, Adil
Hebben een alibi:
* Frank: Zit te vaak bij Simonne
* Luc: Vertrekt met Julia op reis naar Burundi
* Lowie: Kan niet met de wagen rijden, de ontvoerder overduidelijk wel
* Tom: hoeft geen uitleg
* Stan: idem
* Eddy: Zit bij Jenny en Marianne op diner wanneer Emma vanuit de wagen aan de pizzeria opgebeld wordt
* Peter: Zit te vaak bij Femke en Lucas. Rijdt met een grijze Peugeot.
* Geert: ### heeft geen alibi ###
* Toon: Zit bij de eerste ontmoeting tussen Gui Tarstar en Emma bij Peggy in de dispatch
* Danny: ### heeft geen alibi ###
* Jens: Zit in Portugal. Uit het telefoongesprek af te leiden met zijn vader zit hij daar ook effectief. Heeft Emma eerder al afgewezen.
* Leo: Zit bij Jenny en Marianne op diner wanneer Emma vanuit de wagen aan de pizzeria opgebeld wordt
* Waldek: Zit te vaak bij Rosa
* Tim: Zit bij Sam wanneer Emma vanuit de wagen aan de pizzeria opgebeld wordt
* Adil: Zit bij Paulien wanneer Emma vanuit de wagen aan de pizzeria opgebeld wordt

2/ Emma loopt de eerste keer thuis weg om af te spreken met Gui Tarstar
(ep3565 @11:19 - https://www.youtube.com/watch?v=P2KS7r8q_JY)
* Toon kan Gui Tarstar niet zijn, hij is op dat moment bij Peggy in de dispatch.

3/ Emma's Facebook gesprek met Gui Tarstar op haar verjaardag (1 mei)
-> Emma spreekt af met de ontvoerder
(ep 3574 @ 11:50 https://www.youtube.com/watch?v=uk_7cCHR36k)
* Luc zit in Burundi met Julia
* Geert zit op dat moment bij Waldek
* Danny heeft geen alibi

4/ Emma's webcam gesprek met Gui Tarstar
-> Emma toont via Skype haar kettinkje aan de ontvoerder.
(ep 3580 @ 23:30 http://www.youtube.com/watch?v=CvtzH_M1qzQ)
* Over Geert kunnen we hier niet veel bewijzen of ontkrachten maar:
* Danny is in de volgende scene er niet bij wanneer Tim naar Waldek gaat om te melden dat de zaak (moord op Kurt) verder onderzocht wordt

5/ De ontvoerder heeft een Smartphone
-> Als Emma vertrekt heeft ze al een Facebook berichtje via een mobiele telefoon ontvangen.
Het is trouwens een Facebook emoticon wat je, denk ik, niet met een gewone telefoon kan versturen.
(ep 3590 @ 22:40 tot 23:23 http://www.youtube.com/watch?v=xDbe5VbTK6w)
* Geert heeft geen Smartphone (tenzij misschien een tweede telefoon)
* Danny heeft misschien een Smartphone. We weten het niet.

6/ De nickname van de ontvoerder is Gui Tarstar
* Geert en Marianne speelden GuitarHero bij Tom en Judith
* Danny leert Emma kennen in de Frens toen ze gitaarles kreeg van Jens

7/ De ontvoerder rijdt met een zwarte Peugeot 508 break
(ep 3592 @ 21:47 http://www.youtube.com/watch?v=jeFXzbGXvGA)
(ep 3594 @ 6:23 http://www.youtube.com/watch?v=hYjCP18yr88)
* Geert rijdt met een zwarte Peugeot weg uit de ardennen op het moment dat Emma thuis wegloopt
* Met welke auto rijdt Danny? We weten het niet.

8/ Op het moment dat Emma pizza aan het eten is in de auto van de ontvoerder, is de ontvoerder bij haar. Emma zit op dat moment in Leuven (voornummer 016 op de pizzeria) en niet in de Ardennen.
(ep 3592 @ 21:47 http://www.youtube.com/watch?v=jeFXzbGXvGA)
* Waar Geert zit weten we niet (Ardennen / Leuven)
* Danny: in de scene ervoor is Tim alleen en heeft hij 'vroeger gedaan'.

9/ De ontvoerder in de zwarte Peugeot gooit de GSM van Emma weg.
-> Hij draagt zwarte handschoenen en een zwarte jas.
* Geert heeft een groene jas aan in 3590 @ 22:48
* Over Danny weten we dat niet. Op het afspraakje met Paulien hebben we ook zijn jas niet te zien gekregen.

Gebaseerd op bovenstaande feiten denk ik dat:
* Danny of een onbekend, nieuw personage Emma heeft ontvoerd.

Wie wil aanvullen op bovenstaande lijst, graag!
0 x
vogeltje
Nog geen rang

Bericht door vogeltje »

Moderator bericht:
Geen spoilers in dit topic - ook al is het van 'horen zeggen'.
0 x
vaterpacini
Nog geen rang

Bericht door vaterpacini »

tdmts schreef:De feiten

2/ Emma loopt de eerste keer thuis weg om af te spreken met Gui Tarstar
(ep3565 @11:19 - https://www.youtube.com/watch?v=P2KS7r8q_JY)
* Toon kan Gui Tarstar niet zijn, hij is op dat moment bij Peggy in de dispatch.

wie wil aanvullen op bovenstaande lijst, graag!
Ik heb nog een aanvulling hierbij.

Emma vraagt pas aan guitarstar om af te spreken nadat de scene met toon en peggy voorbij is ( terwijl ze op het bankje zit). Daarna is er geen enkele scene meer waarin toon nog voorkomt en dus geen bewijs dat toon de hele tijd in de dispatch gebleven is.

We kunnen toon volgens mij nog niet uitsluiten. Bovendien zat hij hele dagen in de dispatch op zijn laptop bezig. Of is er iemand die toon wel 100% kan vrijpleiten?

Toch blijft danny inderdaad een verdacht figuur in deze situatie.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

tdmts schreef:De feiten

1/ We gaan ervan uit dat het een man is gezien Emma een 'vriendje' heeft en hem meerdere malen met 'hij' aanspreekt.
vb: Hij is veel ouder.

Alle mannelijke personages: Frank, Luc, Lowie, Tom, Stan, Eddy, Peter, Geert, Toon, Danny, Jens, Leo, Waldek, Tim, Adil
Hebben een alibi:
* Frank: Zit te vaak bij Simonne
* Luc: Vertrekt met Julia op reis naar Burundi
* Lowie: Kan niet met de wagen rijden, de ontvoerder overduidelijk wel
* Tom: hoeft geen uitleg
* Stan: idem
* Eddy: Zit bij Jenny en Marianne op diner wanneer Emma vanuit de wagen aan de pizzeria opgebeld wordt
* Peter: Zit te vaak bij Femke en Lucas. Rijdt met een grijze Peugeot.
* Geert: ### heeft geen alibi ###
* Toon: Zit bij de eerste ontmoeting tussen Gui Tarstar en Emma bij Peggy in de dispatch
* Danny: ### heeft geen alibi ###
* Jens: Zit in Portugal. Uit het telefoongesprek af te leiden met zijn vader zit hij daar ook effectief. Heeft Emma eerder al afgewezen.
* Leo: Zit bij Jenny en Marianne op diner wanneer Emma vanuit de wagen aan de pizzeria opgebeld wordt
* Waldek: Zit te vaak bij Rosa
* Tim: Zit bij Sam wanneer Emma vanuit de wagen aan de pizzeria opgebeld wordt
* Adil: Zit bij Paulien wanneer Emma vanuit de wagen aan de pizzeria opgebeld wordt
Geert heeft wel een alibi. Op het moment van de eerste ontmoeting tussen Gui Tarstar en Emma heeft hij spreekuur.
tdmts schreef:5/ De ontvoerder heeft een Smartphone
-> Als Emma vertrekt heeft ze al een Facebook berichtje via een mobiele telefoon ontvangen.
Het is trouwens een Facebook emoticon wat je, denk ik, niet met een gewone telefoon kan versturen.
(ep 3590 @ 22:40 tot 23:23 http://www.youtube.com/watch?v=xDbe5VbTK6w)
* Geert heeft geen Smartphone (tenzij misschien een tweede telefoon)
* Danny heeft misschien een Smartphone. We weten het niet.
Het is niet omdat Emma het berichtje op haar smartphone ontvangt dat het ook daadwerkelijk van op een smartphone is verstuurd.
tdmts schreef:9/ De ontvoerder in de zwarte Peugeot gooit de GSM van Emma weg.
-> Hij draagt zwarte handschoenen en een zwarte jas.
* Geert heeft een groene jas aan in 3590 @ 22:48
* Over Danny weten we dat niet. Op het afspraakje met Paulien hebben we ook zijn jas niet tee zien gekregen.
Als je heel aandachtig kijkt naar die scène zie je door de achterruit de lange haren van Gui Tarstar boven de hoofdsteun van de bestuurder uitsteken. Danny en Geert zijn kalend met kortgeschoren haar.
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

k de vis schreef:
Omega schreef: Kent Danny Geert eigenlijk en wist hij dat hij een moeder had die in Ardennen woont? En dat hij daar op de koop toe toevallig heen was?
dat is inderdaad een goeie vraag, en dit was ik me ook aan het afvragen tijdens de aflevering .... ik denk niet dat hij Geert goed kende, maar via Emma kan hij het één en ander te weten gekomen zijn. iig zal hij de foto's van hun bezoek aan B-Fast gezien hebben, dit wekte wellicht zijn interesse... maar ik weet ook niet of Emma afwist van z'n bezoek aan z'n moeder, dit moet verder onderzocht worden want dit is vrij crusiaal in het verhaal
een grondig onderzoek heeft niks opgeleverd, Geert vertrekt hals over kop in aflevering 3585 omdat zijn moeder sukkelt met haar heup. Danny kan het enkel geweten hebben van Emma, ik veronderstel dat ze dagelijks chatten over van alles en nog wat, en dat zal wellicht ook wel ter sprake gekomen zijn, het is echter niet getoond geweest. Danny zal er wel naar gevraagd hebben zeker? na de foto's van Emma & Geert gezien te hebben op facebook zal hij Geert gaan zien zijn als de ideale verdachte. verder is Geert nog eens te zien in aflevering 3589 waar hij vermeld dat z'n moeder binnenkort moet geopereerd worden (dit kan dus verklaren dat de woning bij de inval leeg is).
0 x
tdmts
Nog geen rang

Bericht door tdmts »

Geert heeft wel een alibi. Op het moment van de eerste ontmoeting tussen Gui Tarstar en Emma heeft hij spreekuur.
Had ik niet op gelet, bedankt.
Het is niet omdat Emma het berichtje op haar smartphone ontvangt dat het ook daadwerkelijk van op een smartphone is verstuurd.
Toch wel. Als je goed kijkt zie je in http://www.youtube.com/watch?v=xDbe5VbTK6w op 23:17 een emoticon met daarop 'Verstuurd vanaf een mobiele telefoon' . Dit wijst er toch volgens mij op dat de ontvoerder die emoticon heeft verstuurd en dat die telefoon in staat is om berichten te versturen via Facebook. Niet alle telefoons kunnen dat zomaar. Als ik kijk naar Geerts telefoon zou ik gokken op een goedkoop Nokia of Samsung model. Als er iemand Geerts telefoon kan identificeren (kijk vooral naar de achterkant...) (http://www.youtube.com/watch?v=xDbe5VbTK6w op 22:36) kunnen we opzoeken tot wat de telefoon in staat is.
Als je heel aandachtig kijkt naar die scène zie je door de achterruit de lange haren van Gui Tarstar boven de hoofdsteun van de bestuurder uitsteken. Danny en Geert zijn kalend met kortgeschoren haar.
Ik heb al een paar keer opnieuw gekeken naar die scene (http://www.youtube.com/watch?v=hYjCP18yr88 op 6:28) en ik weet het eigenlijk niet. Ik vind dat de de 'lange haren' nogal onduidelijk zijn en volgens mij te laag in beeld, al kan het ook aan de kwaliteit van de YouTube upload liggen.

Als ik nog verder mag aanvullen op mijn vorige 'feiten':
10/ De ontvoerder gebruikt meermaals 'sms taal'. vb: 'y?????? / ni' <-> waarom / niet
Onderzoek heeft uitgewezen dat ouderen (vb: Geert) niet in staat zijn om die taal na te bootsen. Hier hoeft dit ook niet, Emma weet dat de ontvoerder ouder is. Maar... het zou toch 'vreemd' zijn moest Geert die taal opeens beginnen aannemen gezien hij anders constant algemeen Nederlands praat. Aannemelijker is dat een jonger iemand: Toon / Danny / ander onbekend personage op die manier communiceert. Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... /1.1912491

Ik was er vanuit gegaan dat Toon vrijgesproken was door zijn aanwezigheid op de dispatch. Je zou dit inderdaad kunnen in twijfel trekken gezien hij vervolgens niet meer aan de beurt komt in die aflevering. Hij heeft ook, bij het afwijzen van Peggy, gezegd dat 'relaties voor hem niet werken' (oid). Ook is Toon, waarschijnlijk net als Danny, in staat om ervoor te zorgen dat een GSM belt met 'onbekend nummer'.

Ik dacht ook dat een GSM, wanneer hij van locatie (en dus geassocieerde zendmast) wijzigt, dit geregistreerd wordt. Immers: het netwerk moet weten op welke mast een GSM zich bevindt wanneer je een gesprek zou moeten ontvangen. Het zou dus vrij 'makkelijk' moeten zijn om te weten te komen waar Emma's GSM was de voorbije dagen door te kijken op welke masten haar GSM zich heeft aangemeld. Zie ook: http://henna.laurikari.net/GSM/sigpro.html .Maar iemand met meer verstand hierover zou misschien hierop beter aanvullen.

Ik denk dat we akkoord kunnen gaan om Geert uit de vergelijking te schrappen en Toon of Danny over te houden.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Speculaties hé. Jullie kunnen alleen maar veronderstellen dat Danny dit en dat en nog eens dit en dat zou gedaan hebben.
Idem dito voor Geert. Waar is de mama? Jullie zeggen:waarschijnlijk in het ziekenhuis, ja zeg!
De man in kwestie is totaal onbekend zeg ik.
0 x
Potentia Principatum
Gesloten