Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: di 23 apr 2024, 10:51 Ik was zeurende Judith nog bijna vergeten, vond haar vroeger een leuk personage - een beetje chaotisch soms, maar ze had haar zaakjes wel op orde.
Nu lijkt ze als een smachtend kippetje achter Tom aan te lopen, de man die ze op haar trouwdag heeft laten staan omdat hij haar bedroog en die totààl niet bij haar past.
Echt hè? Wat is er toch in hemelsnaam met haar gebeurd? :-?
En ik moet toegeven, toen ze in eerste instantie weer aan Tom geplakt werd, dat ik dacht dat het gewoon een van de weinige opties was die de schrijvers nog hadden en dat ze daarbij het verleden gemakshalve maar even "vergaten", zeg maar.
Vooral ook omdat het normaal gesproken toch niet logisch is dat iemand zo'n soort ex na zoveel jaren ineens zonder moeite weer terugneemt.

Maar toen Judith gisteren letterlijk zat te vertellen dat ze schrik had dat er nog iets was tussen Tom en Karin, en daarbij ook duidelijk liet doorschemeren dat dat niet de eerste keer zou zijn, viel ik bijna van m'n stoel.
Het verleden is dus duidelijk NIET vergeten, maar Judith heeft gewoon op een hik en een zucht besloten dat het haar niks kan schelen.
Om daar dan nu ineens wel weer op terug te komen, blijkbaar. :-?

Héél jammer dat ze zo'n zwak type van haar hebben gemaakt.
Hoe ze daar zat te sukkelen met haar telefoon aan de bar ook... :roll: :nope:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1368
x 1725
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: di 23 apr 2024, 14:05 Héél jammer dat ze zo'n zwak type van haar hebben gemaakt.
Hoe ze daar zat te sukkelen met haar telefoon aan de bar ook...
Ja, ze zou moetende sterke vrouw, de overtuigende dokter zijn. Het kan toch niet dat ze zich zo onder de voet voelt gelopen door Bob. Die schijnt haar brein en haar gedachtengang te hebben uitgehold. En dat ze zich zo zwak opstelt eens Karin weer in de picture komt, dat getuigt toch niet van een pittige en stabile relatie.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1368
x 1725
Contacteer:

Krijg soms het idee dat het de bedoeling is sommige thuispersonages: hoe krijg ik hetgeen ik opgebouwd heb zo vlug mogelijk kapot: Viv met Vita, die zich helemaal niks meer aantrekt van haar zaak. Lowie die er de gewoonte van maakt om z'n klanten onbeschoft z'n gedacht te zeggen. Vandaag was het gelukkig iets beter. Neem er dan nog de soms veelzeggende ambience momenten bij in Bar madam en in de Withoeve en dan krijg je alle ingrediënten hoe je liefst een zaak niet runt.
0 x
ThuisfanNL
Nog geen rang
x 50

Bericht door ThuisfanNL »

Net zoals bij vele anderen vind ik de verhaallijn van Silke en Lowie over de top. Ik hoop dat dit snel ten einde is, maar vrees dat we nog een tijdje in dit verhaal zullen zitten. Ik ben blij voor Judith dat ze is vrijgesproken. Tom had een goede pleidooi gehouden in vergelijking met die van Karin. De rechter kon niet anders dan een vrijspraak te doen. Het is toch te gek van woorden mocht ze hiervoor veroordeeld worden. Het blijft toch een bizarre wending dat Bob Karin de opdracht te geven om Judith aan te klagen terwijl Judith tot op dat moment niet eens in zijn dossier had gekeken.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Viv die ff haar zaak verlaat om Lowieke uit te horen over zijn liefdesleven en Emma alleen laat in de winkel waar ze nog nooit gewerkt heeft... Ik denk dat niet veel kleine zelfstandigen daar tijd voor hebben.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Bar Madam lijkt wel een studentencafe, iedereen komt er wat hangen zonder iets te consumeren of ze brengen hun eigen brooddoos mee ... Dan zwijgen we nog over scheldpartijen en andere emotoestanden. LIjkt me idd niet zo gezellig om daar ff te komen ontspannen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Eventjes uit het erger-topic gehaald:
satine schreef: ma 29 apr 2024, 10:41 Al vanaf het eerste seizoen was er overspel en werd er gedeald.
Bianca werd in seizoen 3 brutaal verkracht en Neil werd de kop ingeslagen door Jenny en daarna in de stallen begraven.

De onderwerpen waren toen niet zoveel anders dan nu, alleen ging het allemaal minder snel - maar ook de maatschappij is in al die jaren fel veranderd. We zijn ondertussen al meer dan een kwarteeuw verder.

En er gebeuren toch nog andere dingen in Thuis ook? Of zie ik iets anders dan jullie? :denk: ;)
Ik zie ook bepaalde verhaallijnen en personages liever dan andere in Thuis, maar het kan nooit voor iedereen altijd goed zijn, toch?
Daar ben ik het wel mee eens... :yup:
Je ziet op elk soort van social-media talloze commentaren voorbij komen dat er zoveel sex en drugs in Thuis voorkomen op dit moment, maar ik kan eerlijk gezegd ook niet zeggen dat ik dat tegenwoordig zoveel erger vind dan vroeger. :)

Sterker nog; ook de drugsscènes van Sofie Bastiaens in - wat was het - 2006 of 2007? vond ik véle malen heftiger dan die van Lowie en Silke nu, bijvoorbeeld. Het snuiven van Coke, het overgeven na teveel gebruik, tot zelfs het verkracht worden door haar dealer: het kwam allemaal heel plastisch in beeld, net zoals bovengenoemde verkrachting van Bianca.
En wat de hoeveelheid sex betreft; we hebben nog ooit Femke gehad die met haar vader sliep (bleek achteraf) en daarbij zelfs met blote borsten in beeld kwam. Dat zie je nu toch allemaal niet meer zo? In die zin is Thuis zelfs behoorlijk wat preutser geworden...

Wat me wél opvalt (en ook wel stoort soms) is dat er geen enkele verhaallijn fatsoenlijk uitgeschreven lijkt te worden. Hele afleveringen gaan ineens over flauwekul als daten en iedereen wordt klakkeloos aan elkaar geplakt. Het verleden wordt daarbij totaal uit het oog verloren en soms begrijp ik persoonlijk niet eens waarom mensen met elkaar uit eten zouden gaan (zoals Peter en Christine, bijvoorbeeld), laat staan dat ik de aantrekkingskracht zie.
Hetzelfde geldt voor het gedrag van mensen als Rosa - bijvoorbeeld - waar ik persoonlijk geen touw meer aan vast kan knopen. :-?

In die zin vind ik dus wel dat Thuis er qua geloofwaardigheid en boeiende verhaallijnen niet echt op vooruit gegaan is, maar om dat op teveel sex en drugs te gooien, of teveel miserie? Dat snap ik eerlijk gezegd ook niet zo goed... :)
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1038

Bericht door Tiboko »

Ik denk ook niet dat er teveel seks en drugs inzit, alleen komt het nu al wéken in bijna elke aflevering voor. En dan denk je al eens - bijvoorbeeld met Silke en Lowie's drugsprobleem - laat het een beetje opschieten. De "revalidatie" van Rosa duurde toch óók maar één week en Vince was er na zijn zelfmoordpoging ook verbazend snel weer bovenop. Dus afronden die boel en graag de focus op meer interessante verhaallijnen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: ma 29 apr 2024, 16:31 Dus afronden die boel en graag de focus op meer interessante verhaallijnen.
Maar ligt dat in dit geval aan de verhaallijn op zichzelf? Of aan Silke en Lowie die zich redelijk onuitstaanbaar gedragen?
Het is allemaal vrij extreem, vind ik. Silke, bijvoorbeeld, zou normaal gesproken echt wel door meer mensen dan alleen Niels eens flink de waarheid in haar gezicht gegooid krijgen. En hoe Lowie zich nou al een paar weken gedraagt tegenover met name Viv, gaat er bij mij ook echt niet in.

Ik hoop dat ze dat een beetje bij gaan stellen in de toekomst, en dat mensen dus weer wat kalmer en "normaler" op elkaar gaan reageren.
Wat mij betreft zijn de scènes tussen Sam en Tim, of vorige week tussen Karin en Robin bijvoorbeeld, het leukste om te bekijken. Daar heb ik echt wel van genoten :yup:
Ik denk dat dat alleen al is omdat ik hen het meest herkenbaar en fatsoenlijk vond in hun gedrag.
Ik ben het geruzie en geroep gewoon een beetje beu geloof ik. :oops: :mrgreen:
1 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Christel schreef: ma 29 apr 2024, 17:26 Wat mij betreft zijn de scènes tussen Sam en Tim, of vorige week tussen Karin en Robin bijvoorbeeld, het leukste om te bekijken.
Sam en Tim, een mens zou momenteel nog vergeten dat die er in zitten, Tim alleszins toch, Sam met haar rol als leerkracht wordt niet weer iets naar voren geduwd, maar die scene tussen Karin en Robin inderdaad, denk dat Karin nog het meeste aan die scene had (I know, het is maar tv)
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1038

Bericht door Tiboko »

Ik vind het heel frappant dat Sunny - de man die Vince onder zijn hoede nam toen die de eerste dagen op zijn nieuwe werkstek langs alle kanten "getest" werd - ineens degene blijkt die hem een mes in de rug zou steken...

Ook straf dat het niveau van dat personeel daar zo laag moet liggen dat Vince, die er amper een paar weken werkt, al mogelijk (afwachten dus) de meest geschikte man/vrouw zou kunnen zijn om die promotie te krijgen. Terwijl het - zoals we gisteren bij de voorbereiding door Femke zagen - bijna enkel gaat om wat technische kenmerken, zoals weten dat je de zwaailichten moet aanzetten bij vertrek en dergelijke én de collega's briefen over werkschema's en eventueel af en toe berispen.

Een kind zou het ook kunnen.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1494

Bericht door heidiw »

Genietbaar. Silke kwam er niet in voor :D
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1368
x 1725
Contacteer:

Al lang kijk ik ernaar uit dat Thuis weer wat optimistischer is. Wat ik vandaag zag was nu niet direct wat ik bedoelde: de Burrito slag bij Vita, de bed weddenschap in Bar Madam met daaraan gekoppeld het kinderachtig gekir van de dames,...de Kampioenen in het kwadraat. Ja, dat was nu niet direct wat ik voor ogen had toen ik opteerde om het iets luchtigers te houden;
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1038

Bericht door Tiboko »

Een spaarzaam mooi liedje bij een aangrijpende scène was voor mij altijd welkom.... maar als ze dat hulpmiddel in élke aflevering gaan gebruiken, dan vervalt het nut en wordt het pure effect zoekerij...

Verder scenaristen, bespaar ons aub die idiote trio verhouding met Rosa als grote spil. De beddenschap, serieus :thumbdown:
3 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

daffy duck schreef: di 30 apr 2024, 23:12 de Burrito slag bij Vita, de bed weddenschap in Bar Madam met daaraan gekoppeld het kinderachtig gekir van de dames,...de Kampioenen in het kwadraat.
Dat vind ik ook het probleem - buiten af en toe een grappige uitspraak van Eddy en heel zelden eens iets wat me doet glimlachen, is het niveau van 'humor' in Thuis echt 0,0.
Hier wordt vaak gevraagd om meer humor en luchtigere verhaallijnen, maar die mogen van mij gerust weggelaten worden, als dit is wat we krijgen.
Dan mag het wat mij betreft allemaal gewoon serieus zijn, met verhaallijnen waar wat vaart in zit - en dan kijk ik na Thuis wel naar een ander programma, iets waar ik wèl kan mee lachen.

Maar inderdaad, geen Kampioenen in het kwadraat AUB!!!

En Rosa... kan die niet voor de rest van het seizoen naar Portugal, zodat wij als kijkers even kunnen ontspannen en haar kinderlijk gedrag niet meer moeten zien voor een tijdje?
2 x
Plaats reactie