Hart onder de riem

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2570

Hart onder de riem

Bericht door satine »

elders schreef: vr 10 jan 2025, 10:46 Wanneer ik les gaf en met de oudervergadering een leerling moest beoordelen die een grote onvoldoende had (indertijd betekende dat aan het einde van het jaar, gebuisd in cijfers, geen letters). Dan probeerde ik eerst de situatie van de leerling in de familiale context te snappen. Liet ik ouders praten en luisterde ik vooral. Indien mogelijk deed ik dat zonder de leerling erbij want die werken onbewust als stoorzender. Nadien sprak ik met de leerling en luisterde ik naar zijn verhaal (kon ook voor het oudertreffen gebeuren). Dan pas probeerde ik het slechte resultaat te beoordelen. Die kennis werd dan ook gebruik tijdens de deliberatie, leerlingenbeoordeling met alle leerkrachten.
Ik heb beroepshalve ook ouderavonden meegemaakt en als ouders roepen en tieren en niet willen luisteren, dan sta je nog nergens.
Deze aanpak is inderdaad wat aangeraden wordt, maar daarom werkt hij nog niet altijd.
En ik zou een slecht rapportcijfer nu ook niet meteen vergelijken met een naaste die in coma ligt. Allebei slecht nieuws, maar wel van een ander kaliber, lijkt mij.

Maar we wijken af, het gaat hier over Thuis ;)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2570

Hart onder de riem

Bericht door satine »

Voor Hannah, Tim en Frank - de verwerking zal niet makkelijk zijn.

En ook voor Simonne wiens wereld nu compleet in elkaar gestort is. Hopelijk kan ze dit een plaats geven zodat ze er zelf ook niet onderdoor gaat.
En dat laatste wens ik natuurlijk alle betrokkenen toe.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1364
x 1723
Contacteer:

Hart onder de riem

Bericht door daffy duck »

Hoe hard en moeilijk het ook klinkt: toch wel een beetje Simonne! Iets dat ze haar ganse leven zal beklagen: haar houding en niet de wil te hebben om afscheid te nemen van Sam. Dat zal zo hard blijven doordrammen in de toekomst. Maar ja, ze heeft het zichzelf aangedaan denken we dan, maar toch...
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Hart onder de riem

Bericht door Tiboko »

Simonne ziet dit nog altijd als "ze hebben niet àlles geprobeerd" en nu is het definitief te laat. Die wrok tegen Tim & co zal óók nog een tijd nazinderen...

Wordt hoog tijd dat ze een paar sessies boekt bij Anna. Misschien kunnen het zelfs groepssessies zijn met Tim en Frank erbij.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Hart onder de riem

Bericht door heidiw »

Tim, Hannah, Frank.
Adil.
En zeker Kaat die alweer tussen ruziënde ouders terechtkomt.
0 x
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 7

Hart onder de riem

Bericht door frankbomans »

Iedereen die Sam liefheeft, en zeker ook Simonne. Ik kreeg tranen in mijn ogen toen Simonne die briefjes bovenhaalde bij Karin Baert en snikkend vertrok.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Hart onder de riem

Bericht door heidiw »

Toch voor Britt. Ze heeft het proces wel gewonnen maar zal zeer waarschijnlijk meer van hetzelfde krijgen.
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1364
x 1723
Contacteer:

Hart onder de riem

heidiw schreef: di 04 feb 2025, 13:05 Ze heeft het proces wel gewonnen maar zal zeer waarschijnlijk meer van hetzelfde krijgen.
Het is een uitzichtloze strijd voor Britt. Ja, ze heeft gewonnen, maar de littekens zullen haar altijd bijblijven en als die degoutante luchtbuil nu nog in beroep gaat, dan begint het hele circus voor haar opnieuw. En ze was zo opgelucht dat alles ging over zijn. Dat soort gasten hebben er geen jota benul van hoe ze iemands leven kunnen verpesten. Laat staan dat ze een greintje schuldgevoel hebben.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2570

Hart onder de riem

Bericht door satine »

Voor Britt.
Ze blijft bij haar papa opdat hij niet eenzaam zou zijn en dan krijgt ze een zatte vader.
Kan ze hem nog gaan bemoederen ook :roll:
0 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Hart onder de riem

Bericht door frankeneddy1 »

Ik steek Kaat een hart onder de riem om af te kicken. Van een verslaving afgeraken is niet gemakkelijk. Ik hoop haar vooral vlug terug te zien :yup:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Hart onder de riem

Bericht door heidiw »

frankeneddy1 schreef: za 22 feb 2025, 11:10 Van een verslaving afgeraken is niet gemakkelijk.
Inderdaad. Ik hoop dat het lukt voor Kaat.
Zelfs stoppen met roken is al zo moeilijk en in tegenstelling tot alcohol verdooft dat je brein nog niet eens
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Hart onder de riem

Bericht door Kiki_Dee »

Adil… er staat hem nog heel wat te wachten
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2570

Hart onder de riem

Bericht door satine »

Voor Tim - Alsof hij het niet moeilijk genoeg heeft, moet hij ook nog op het egoïstische gedrag van Thilly kijken.
En ja, ik weet dat hij geen medelijden wou, maar rekening houden met je collega's en je eigen job zelf doen, is geen medelijden.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1364
x 1723
Contacteer:

Hart onder de riem

satine schreef: do 06 mar 2025, 09:08 Alsof hij het niet moeilijk genoeg heeft, moet hij ook nog op het egoïstische gedrag van Thilly kijken.
`Tim...hij moet het arrogante gedrag van Tilly tolereren. Ze hadden haar beter op administratie gezet. Ging dan wat minder noten op haar zang hebben. Zoals ze nu in het korps tekeer gaat....je zou van minder de zenuwen krijgen van haar!
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Hart onder de riem

Bericht door heidiw »

Britt. De onzekerheid over haar veiligheid moet ondraaglijk zijn. En Karin kan niet zeggen waarom ze zich geen zorgen meer moet maken.
0 x
Plaats reactie