Wie zijn de echte ouders van Sam?
-
- Nog geen rang
Re: Wie zijn de echte ouders van Sam?
En waarom zou bijvoorbeeld Yvette niet de moeder van Sam kunnen zijn. Hoe oud is Yvette in de serie?
Ik meen mij te herinneren dat Simonneke ook niet van vader Backx was, maar van Stany Love bleek te zijn.
Mss was Yvette wel nog getrouwd met vader Backx, wist die dat Yvette was vreemdgegaan, Simonneke zijn echte dochter niet was. Yvette kreeg een flink pak meppen van haar man en ging toen troost zoeken (bij de buurman, de melkboer, de pastoor,...?), van t één kwam t ander. Ze werd zwanger. Ze keerde uiteindelijk toch terug naar vader Backx omdat ze dacht dat Simonneke en Angele anders gevaar liepen. Ze verborg haar zwangerschap, maar toen ze moest bevallen, deed ze dat alleen in het bos en liet ze het kindje achter, niet ver van het weeshuis. Later zou ze dan nog eens zijn terug gekeerd,zodoende is die zuster ook op de hoogte van t hele verhaal. Maar Sam was toen al geadopteerd door klusjesman De Witte.
Ik meen mij te herinneren dat Simonneke ook niet van vader Backx was, maar van Stany Love bleek te zijn.
Mss was Yvette wel nog getrouwd met vader Backx, wist die dat Yvette was vreemdgegaan, Simonneke zijn echte dochter niet was. Yvette kreeg een flink pak meppen van haar man en ging toen troost zoeken (bij de buurman, de melkboer, de pastoor,...?), van t één kwam t ander. Ze werd zwanger. Ze keerde uiteindelijk toch terug naar vader Backx omdat ze dacht dat Simonneke en Angele anders gevaar liepen. Ze verborg haar zwangerschap, maar toen ze moest bevallen, deed ze dat alleen in het bos en liet ze het kindje achter, niet ver van het weeshuis. Later zou ze dan nog eens zijn terug gekeerd,zodoende is die zuster ook op de hoogte van t hele verhaal. Maar Sam was toen al geadopteerd door klusjesman De Witte.
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4
Dat is eigenlijk best ook wel mogelijk... dan is Simonne een zus (nu ja halfzus ) van Sam!
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
We hebben ook spoiler-topics...Captain Cuckoo schreef:Op twitter circuleert een kanjer van een spoiler ter zake.

Is het een betrouwbare bron, denk je?
0 x
-
- Nog geen rang
- x 7
Kan je deze ook hier plaatsen?Captain Cuckoo schreef:Op twitter circuleert een kanjer van een spoiler ter zake.
![]()
Moderator bericht:
Niet bij de speculaties aub! 

0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Op aanraden van de moderator heb ik een woordje uitleg met een link naar de desbetreffende twitteraccount gezet bij de spoilers van 23/3 - 27/3
0 x
-
- Nog geen rang
- x 7
Dank uCaptain Cuckoo schreef:Op aanraden van de moderator heb ik een woordje uitleg met een link naar de desbetreffende twitteraccount gezet bij de spoilers van 23/3 - 27/3

0 x
-
- x 435
Wie weet is het wel Julia. Die heeft toch toen Paulien zwanger was eens verteld dat ze zelf toen ze nog heel jong was ook zwanger geweest is. 

0 x
-
- Poster rang 2
Sam is een bastaard, zou dus betekenen dat een vrouw is bevallen van een andere man dan haar echtgenoot. Er heeft dus 35 jaar terug iemand naast de pot gepist.
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4
als je van deze definitie uitgaat, is Sam dus niet het kind van een jong ongehuwd meisje( op dat moment) en moeten we haar moeder zoeken in de oudere personages? (= Iemand die 36 jaar geleden al gehuwd was met de ene man, en een kind krijgt van een andere!)Met andere woorden we zoeken iemand van een bepaald respectabele leeftijd (60 of 60+)Djenner schreef:Sam is een bastaard, zou dus betekenen dat een vrouw is bevallen van een andere man dan haar echtgenoot. Er heeft dus 35 jaar terug iemand naast de pot gepist.
0 x
-
- x 435
Ik denk dat je "bastaard" ruimer moet zien. Het kan ook een kind zijn van een (jonge)ongehuwde moeder....annekeHU schreef:als je van deze definitie uitgaat, is Sam dus niet het kind van een jong ongehuwd meisje( op dat moment) en moeten we haar moeder zoeken in de oudere personages? (= Iemand die 36 jaar geleden al gehuwd was met de ene man, en een kind krijgt van een andere!)Met andere woorden we zoeken iemand van een bepaald respectabele leeftijd (60 of 60+)Djenner schreef:Sam is een bastaard, zou dus betekenen dat een vrouw is bevallen van een andere man dan haar echtgenoot. Er heeft dus 35 jaar terug iemand naast de pot gepist.
Vroeger werden vaak dienstmeisjes misbruikt,(of verleid) door hun "respectabele" werkgever of familie daarvan. En dan moest dat zwangere meisje (en kind) stillekes verdwijnen om de reputatie van de vader in kwestie te redden. Maar ik heb geen idee tot welk jaar dergelijke praktijken realiteit waren.
0 x
-
- x 435
Dan kan het enkel Yvette, Marianne of Jenny zijn.annekeHU schreef:als je van deze definitie uitgaat, is Sam dus niet het kind van een jong ongehuwd meisje( op dat moment) en moeten we haar moeder zoeken in de oudere personages? (= Iemand die 36 jaar geleden al gehuwd was met de ene man, en een kind krijgt van een andere!)Met andere woorden we zoeken iemand van een bepaald respectabele leeftijd (60 of 60+)Djenner schreef:Sam is een bastaard, zou dus betekenen dat een vrouw is bevallen van een andere man dan haar echtgenoot. Er heeft dus 35 jaar terug iemand naast de pot gepist.

0 x
- annekeHU
- Poster rang 4
Je bent Hélène vergeten in het rijtje van de 60 of 60+ dames!tvx1 schreef:Dan kan het enkel Yvette, Marianne of Jenny zijn.annekeHU schreef:als je van deze definitie uitgaat, is Sam dus niet het kind van een jong ongehuwd meisje( op dat moment) en moeten we haar moeder zoeken in de oudere personages? (= Iemand die 36 jaar geleden al gehuwd was met de ene man, en een kind krijgt van een andere!)Met andere woorden we zoeken iemand van een bepaald respectabele leeftijd (60 of 60+)Djenner schreef:Sam is een bastaard, zou dus betekenen dat een vrouw is bevallen van een andere man dan haar echtgenoot. Er heeft dus 35 jaar terug iemand naast de pot gepist.
Nu ja, ik denk dat we het gewoon moeten afwachten... ik verwacht eerlijk gezegd wel dat we het nog voor de seizoensfinale zullen weten ( of zouden ze ons echt in spanning laten, tot in september?)
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Stel, zoals al overvloedig gesuggereerd werd, dat het inderdaad Simone was die ooit in dat tehuis, al dan niet vrijwillig, haar pasgeboren kind afstond. Dan zou ze toch rekening moeten houden met de reële kans dat haar kind zou opgroeien, en later zou proberen met haar geconfronteerd te worden. Toch niet het soort gebeurtenis die een vrouw na enkele jaren gewoonweg vergeet, vermoed ik.
Zou braaf onschuldig Simonneke, met die gedachte in het achterhoofd, er zo vrolijk bij lopen als ze al jaren lijkt te doen?
Zou braaf onschuldig Simonneke, met die gedachte in het achterhoofd, er zo vrolijk bij lopen als ze al jaren lijkt te doen?
0 x
-
- Nog geen rang
- x 7
Misschien is dat net iets waar ze zich voor schaamt, en probeert ze het daarom zo verborgen te houden. Ik hoop in ieder geval dat we snel de ontknoping krijgen, want het duurt nu toch al wat te lang naar m'n goesting.
0 x