Mo
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
ik vond Mo gisteren weer schitterend in zijn 'verwende kindjes'-rol.
eindelijk - omdat een andere moslim het zegt - heeft hij door dat hij veel te ver gegaan is, en als Veronique dan niet direct de rode loper uitrolt, gaat hij weer zitten janken dat het allemaal een verloren zaak is. Hij weet niet eens waarom ze met hem niet wou/kon praten....
Moke toch, als die twee vrouwen u toch nog blijken terug te willen (en Aisha zal wel willen, want de liefde van kinderen is gewoonlijk onvoorwaardelijk), besef dan heel goed dat je het niet verdient.
Als Mo voor het testpubliek te soft overkwam, hoe gaan ze dan reageren als blijkt dat de 'pater familias' gaat toegeven dat hij er flagrant naast zat en met hangende pootjes om hun begrip gaat smeken ......
eindelijk - omdat een andere moslim het zegt - heeft hij door dat hij veel te ver gegaan is, en als Veronique dan niet direct de rode loper uitrolt, gaat hij weer zitten janken dat het allemaal een verloren zaak is. Hij weet niet eens waarom ze met hem niet wou/kon praten....

Moke toch, als die twee vrouwen u toch nog blijken terug te willen (en Aisha zal wel willen, want de liefde van kinderen is gewoonlijk onvoorwaardelijk), besef dan heel goed dat je het niet verdient.
Als Mo voor het testpubliek te soft overkwam, hoe gaan ze dan reageren als blijkt dat de 'pater familias' gaat toegeven dat hij er flagrant naast zat en met hangende pootjes om hun begrip gaat smeken ......

0 x
-
- Poster rang 4
heu, dat laatste klinkt gelijk toch alsog je het verschil niet ziet tss de acteur en het personage.satine schreef:Als Mo voor het testpubliek te soft overkwam, hoe gaan ze dan reageren als blijkt dat de 'pater familias' gaat toegeven dat hij er flagrant naast zat en met hangende pootjes om hun begrip gaat smeken ......

t is niet zo dat dat "testpanel" een soort Idool-jury is hé

0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Be there at ten.
-
- Poster rang 4
idd dat vond ik ook, hij deed heel kinderachtig en nu verwacht hij dat ze hem zomaar ineens vergevenSatine schreef:ik vond Mo gisteren weer schitterend in zijn 'verwende kindjes'-rol.

As ik van Veronique was zou ik em wel ni vergeven ze, Aisha is idd een andere zaak.
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik heb het hier louter en alleen over het personage. Als het testpubliek hem te soft vond (en daardoor niet realistisch genoeg in zijn rol als moslim familiehoofd), wat gaan ze er nu dan van denken ?frank schreef:heu, dat laatste klinkt gelijk toch alsog je het verschil niet ziet tss de acteur en het personage.satine schreef:Als Mo voor het testpubliek te soft overkwam, hoe gaan ze dan reageren als blijkt dat de 'pater familias' gaat toegeven dat hij er flagrant naast zat en met hangende pootjes om hun begrip gaat smeken ......![]()
t is niet zo dat dat "testpanel" een soort Idool-jury is hé
Trouwens, het kwaad is al geschied : Aisha volgt géén Ramadan (1 van de 4 peilers van het moslimgeloof en dus niet een kwestie van 'zal ik dit jaar of niet ?') en zijn vrouw heeft zich niet bekeerd tot zijn godsdienst - hetgeen ook niet erg realistisch is.
Het komt voor mij over dat de schrijvers van Thuis niet al te veel afweten over moslims in Vlaanderen (wie zijn ze, wat doen ze ... )

en het is inderdaad geen Idool-jury, zij moeten tips geven om het programma écht te laten overkomen, dus ik vraag me af hoe ze dit gaan oplossen.
Een moslim die ooit de stap gezet heeft om één van zijn kinderen aan de deur te zetten, zal die niet zo vlug terug binnenpakken (en al helemaal niet als het een meisje is).
Maar misschien is dit meer voor 'wat er niet klopt in Thuis'.
Trouwens, als Aisha nog minderjarig is (wat heel goed kan zijn) overtreedt hij nog een aantal wetten ook !
0 x
-
- Poster rang 4
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
daarom dat ik niet begrijp dat ze hem ineens zo streng laten worden.Mieke schreef:tja ma mss willen ze hem ook niet TE slecht afschilderen, dan denken sommige mensen mss dat alle moslims zo zijn en dat is toch ook niet wat ze willen bereiken hè
Dan hadden ze daar vanaf het begin rekening moeten mee houden.
Maar nu is het noch vis noch vlees...
Langs ene kant is hij veel strenger geworden, en langs de andere kant vind hij het oké dat zijn (enige) dochter tijdens de Ramadan gaat koken op een ander.
'k Zie het nog niet zo gauw gebeuren hoor, Ramadan is heilig, en als je er niet aan meedoet (ik bedoel totaal niet) dan loop je daar zeker niet mee te koop.
Trouwens - in tegenstelling tot de beruchte hoofddoek - wordt de Ramadan wel uitvoerig besproken in de Koran hoor !
0 x
-
- Poster rang 4
Hij komt anders wel heel menselijk over de laatste tijd en de scenaristen zorgen er ook voor dat je geen afkeer krijgt van moslims.
Mo als conservatieve moslim die door z'n vriend (wiens naam ik effe niet weet) erop gewezen wordt dat hij ook niet tever moet gaan in het strikt volgen van z'n geloof.
Mo als conservatieve moslim die door z'n vriend (wiens naam ik effe niet weet) erop gewezen wordt dat hij ook niet tever moet gaan in het strikt volgen van z'n geloof.
0 x
Be there at ten.
Be there at ten.
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
die vriend heet Omar dacht ik (die bewijst dat niet alle moslims hetzelfde zijn, inderdaad)frank schreef:Hij komt anders wel heel menselijk over de laatste tijd en de scenaristen zorgen er ook voor dat je geen afkeer krijgt van moslims.
Als het alleen om Mo zou gaan, dan zou de kans er wel inzitten dat je idd een afkeer krijgt van moslims, hij is wel erg 'blind' de laatste tijd he.
Het valt natuurlijk wel op, dat hij pas tot inkeer komt als net een moslim hem erop wijst dat hij het allemaal verkeerd ziet.
Alhoewel dat wel realistisch is, waarschijnlijk zouden wij dat binnen een andere cultuur ook doen, dat jij-begrijpt-wat-ik-bedoel-gevoel is blijkbaar voor veel mensen heel belangrijk bij het nemen van belangrijke beslissingen.
Vroeg mij af of al die 'moslimvrienden die hem uitlachen omdat zijn dochter geen maagd meer is' hem daar niet hadden kunnen op wijzen, nee, daar moet eerst het dak lek voor zijn !

0 x
-
- Poster rang 4
Dat was ook de schuld van oom Lofti hé die met dat grandioze idee op te proppen kwam dat Xsarie moest trouwen.satine schreef:Vroeg mij af of al die 'moslimvrienden die hem uitlachen omdat zijn dochter geen maagd meer is' hem daar niet hadden kunnen op wijzen, nee, daar moet eerst het dak lek voor zijn !
![]()
![]()

0 x
Be there at ten.
Be there at ten.
-
- Poster rang 4
-
- Poster rang 4
woeps, ik haal die 2 namen altijd door elkaar.Mieke schreef:dus Mo is een zwakkeling die geen eigen mening heeft, alleen maar doet wat andere mensen hem zeggen wat ie moet doen, enz.....
Zielig manneke dan![]()
btw: tis Aisha niet Xsarie

Hij heeft net wel een eigen mening hé, maar t is juist daardoor dat iedereen een afkeer krijgt van hem.

0 x
Be there at ten.
Be there at ten.
-
- Poster rang 4
bwah hij heeft niet echt een eigen mening hè. Toen het pas bezig was wist hij niet wat hij moest dus belt hij lotfi op en doet hij wat die hem zei. Nu is er weer een andere (Omar) en die zegt weer zo en nu luistert hij weer naar die.
Dat is toch wel geen eigen wil hebben lijkt mij ze
Dat is toch wel geen eigen wil hebben lijkt mij ze

0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
-
- Poster rang 1
Inderdaad! Ik dacht nu net dat die een beetje ging bijdraaien... Niet dus! Dit is echt wel overdreven hoor... Aisha heeft 't supermoeilijk en dan denkt ie dat ze 't nog expres doet.. Hij moet toch ook wel weten dat een kind onder zo'n dingen lijdt!Pearl schreef:Dat Mo denkt dat Aïsha opzettelijk slechte punten haalt is er echt wel over.
0 x
Runaway Dreamer