Personage waar ik mij het meest aan erger

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Tomboy
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Personage waar ik mij het meest aan erger

Bericht door Tomboy »

Vanavond weer eens Franky, want Bram is weer in het geding is. Bram zijn beste maat? Ja me hoela, Franky is gewoon smoorverliefd...eerst komt Bram, dan een hele tijd niets en dan komt Tibo. Ik begrijp niet dat Tibo daar genoegen mee neemt.... :roll:
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Eens kijken of ik een politiek correct antwoord kan bedenken.

Tibo vind ik al heel erg lang een akelig personage. Ik vind dat hij zich heel erg kan aanstellen en bij tijd en wijle geneigd is naar het uiten van dramatisch gedrag.

Luc zijn manier van het uitspreken van de naam Julia begint mij een beetje te vervelen. Dat hij een tijd in het buitenland heeft gezeten is leuk maar om daarom dit accent te handteren, het gaat een beetje vervelend worden naar mijn inziens.

Tom is weinig in beeld echter ben ik van mening dat hij eens een zaak moet verliezen. Publieke afgaan brengt hem wellicht weer met twee voeten op de grond. Ik ben van mening dat hij niet alleen zeer zelfzuchtig is maar ook net iets teveel overtuigd van zichzelf.

Enfin...

eens kijken of dit subtiel genoeg is om te mogen blijven staan
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Mona'ke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mona'ke »

Kwast schreef: Luc zijn manier van het uitspreken van de naam Julia begint mij een beetje te vervelen. Dat hij een tijd in het buitenland heeft gezeten is leuk maar om daarom dit accent te handteren, het gaat een beetje vervelend worden naar mijn inziens.
Dat vind ik ook. Net zoals hij Simonne nog steeds uitspreekt als "Simoon".
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

De ergernissen beginnen zich te herhalen... :denk:
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Rieka, dat klopt. Omdat de personages ook niet echt veranderen. Ik vind dat wel een beetje jammer. Uiteraard is het kenmerkend voor Luc om op deze wijze de namen uit te spreken. Het zou wel mooi zijn als er bepaalde veranderingen zouden zijn. Dat Tibo zou leren dat de manier waarop hij zich nu gedraagd niet bepaald prettig is. Hoe Franky doet... ik vind hem al een hele poos niet prettig maar dat komt omdat ik geen fan van Franky ben.

Jana gedraagd zich als een puber. Ik ken meerdere pubers met dergelijke extreme ideeën en uitlatingen. Dat hoort vast en zeker bij de leeftijd.
0 x

osssver
Nog geen rang

Bericht door osssver »

'...geen fan van Franky ben.'

Wie wel? lol
0 x
Lisaaa
Nog geen rang

Bericht door Lisaaa »

osssver schreef:'...geen fan van Franky ben.'

Wie wel? lol
Dat vraag ik mij nu ook af. Ik vind die nieuwe acteur die Franky speelt echt heel slecht. Toen hij net nieuw was dacht ik dat ik gewoon nog moest wennen, maar ik blijf hem maar irritant vinden. Kan me helemaal niet meer inleven in zijn verhaallijn :(
0 x
osssver
Nog geen rang

Bericht door osssver »

Mijn problemen met het personage liggen ter verduidelijking niet aan de acteur(of niet per definitie aan de acteur).
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

osssver schreef:Mijn problemen met het personage liggen ter verduidelijking niet aan de acteur(of niet per definitie aan de acteur).
Blij dat te lezen want de ergernissen omtrent het uiterlijk van iemand maken mij hoorndol. Daar kan men normaal gezien weinig aan doen, hé? Behalve zich laten verbouwen, maar dat vind ik ook heel stom, tenzij het om gezondheidsredenen gaat.
Maar hoe men acteert, of wat men verzint als verhaal, daar kan men wel iets aan doen...Helaas moeten de acteurs zich wel aan hun scenario houden, hé? Dus...jij ergert je niet aan Franky, wel aan de rol die hij speelt?
0 x
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Ja, moet wel onderscheid maken tussen ergeren aan acteur of ergeren aan personage. Ik erger me lekker aan beiden, bvb. de actrice die Ellen speelt, zij doet heel erg aan overacting, hoewel het personage nog meevalt of zou kunnen meevallen. Dan kun je bvb. ook aan bepaalde personages ergeren, bvb. Jenny met haar "schatteke" maar eigenlijk speelt Janine die rol wel goed.
0 x
osssver
Nog geen rang

Bericht door osssver »

'Dus jij ergert je niet aan Franky, wel aan de rol die hij speelt'

Euhm... Franky speelt geen rol, Franky IS een rol. Dus als ik zeg ik erger me aan Franky is dat vanzelfsprekend de rol.

Jef Hoogmartens is niet de meest mooie verschijning die de vlaamse beeldbuis al te verwerken gekregen heeft, maar mijn ergernissen liggen bij Franky en dus niet Jef.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

osssver schreef:'Dus jij ergert je niet aan Franky, wel aan de rol die hij speelt'

Euhm... Franky speelt geen rol, Franky IS een rol. Dus als ik zeg ik erger me aan Franky is dat vanzelfsprekend de rol.

Jef Hoogmartens is niet de meest mooie verschijning die de vlaamse beeldbuis al te verwerken gekregen heeft, maar mijn ergernissen liggen bij Franky en dus niet Jef.
Ik heb nood aan meer uitleg.
Je ergert je niet aan Jef, wel aan Franky? Je ergert je aan het feit dat ie homo moet spelen?
Dan erger je je ook groen en blauw aan Tibo?
0 x
osssver
Nog geen rang

Bericht door osssver »

Ik erger me helemaal niet aan het feit dat hij homo moet spelen?
Mijn irritatie ten opzichte van de rol heeft niets met de seksuele voorkeur van het personage te maken. Er zijn tig homoseksuele personages wat ontiegelijk boeiende karakters zijn (David uit 'six feet under' om er maar eentje te noemen-> ter verduidelijking ik vergelijk thuis niet met 'Six Feet Under'. Het is alsof je een pensenkermiskoers met de ronde van Frankrijk zou vergelijken)

Ik erger me inderdaad aan het personage en niet aan de acteur. Ik ben niet van de 'ik vond de vorige Franky beter'-strekking. Ik vind hem niet slechter en niet beter dan de vorige. De 'nieuwe' heeft zijn looks totaal niet mee, maar blijkbaar mag daar geen kritiek op gegeven worden( ik zou denken, ga naar de sportschool, je doet een beroep waar een miljoen mensen dagelijks naar je kijken, een beetje verzorgd voor de dag komen lijkt me evident. Op het moment dat de rol een saai moment beleefd, en dat zijn is in zijn geval vaak, heeft de kijker op zijn minst nog iets lekkers om naar te kijken. Veel mensen zullen dit niet met mij delen, maar goed het zal de hollandse botheid zijn die genetisch nooit uit mn systeem geraakt is ondanks dat ik al 27 jaar in Belgie woon)

Mijn problemen en irritatie met het personage is de volstrekte saaiheid van de rol. In tegenstelling tot vele anderen op dit forum ben ik geen voorstander van de sympathieke personages.
Sympathiek is een fijne eigenschap voor mensen uit mijn vriendenkring, maar voor een dramatisch personage is het (wat mij betreft) dodelijk.
Ter verduidelijking Ik heb geen problemen met sympathieke eigenschappen binnen een personage( Eddy, Frank zijn bijvoorbeeld personages die ik ondanks hun gebreken en kleinmenselijke trekken toch sympathiek vindt, zonder dat het 'sympathieke' het kenmerk is van het personage).

Franky als 'sympathieke goedzak' is in mijn optiek gewoon een oeverloos saai personage.
Ik vond hem toen hij door zijn vader niet aanvaard werd en nog niet in een 'gelukkig' huwelijk zat een vele vele malen boeiender personage. En ik had gehoopt dat ze hem zouden ontwikkelen tot een meer duister personage. Een gelukkig personage is een saai personage(nogmaals dit is mijn bescheiden mening). Ik vind de acteur ook boeiender in zijn woede-vertolkingen dan in zijn 'ik voel me gelukkig'-modus of zijn 'ik probeer voor iedereen goed te doen-vibe.

Tibo lijdt een beetje aan dezelfde problematiek. De ondanks alles toch sympathieke schoonzoon. Het voordeel van zijn personage is dat hij anders is dan Franky en dat levert meer op. Ik heb soms het gevoel dat er, omdat het het eerste vlaamse fictie-homohuwelijk is, een bepaalde politieke correctheid hangt over de verhaallijnen van Franky en Tibo( ik heb het niet over hun individuele verhaallijnen, al zijn dat er bij Tibo bitter weinig), maar het koppel is zo ontiegelijk ondraaglijk braaf. Als ze ruzie hebben is het altijd om onzinnige dingen, maar nooit durven ze(de schrijvers) es de diepte induiken. Hun hele huwelijk is toch niet een gelukkig gegeven. Ze zijn halsoverkop getrouwd op een moment dat het bijzonder scheef zat in hun relatie, om hun relatie te redden, maar nergens zie je de terugslag van deze beslissing. Het kabbelt gewoon lekker verder. Al meer dan een jaar zit het vast in de driehoeksverhouding tussen Bram(wel een fijn personage, al zijn ze hem ook veel te braaf aan het maken), Tibo en Franky en daar gebeurt absoluut niets in.

Goed er werd meer uitleg gevraagd, bij deze. Ik ga er niet vanuit dat mensen het met mij eens zijn, want...het is het internet.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

osssver schreef:Ik erger me helemaal niet aan het feit dat hij homo moet spelen?..
Ik ben tevreden met je lange uitleg. :violin: wat niet betekent dat ik het ermee eens ben. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Rieka op wo 12 sep 2012, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Zeg Rieka wil je niet alle Nederlanders over één kam scheren? De persoon die dat hele lange stuk geschreven heeft vanuit zijn beleving vertolkt niet de voltallige Nederlandse bevolking. Ik vind ook dat Franky er onverzorgd uitziet en dan heb ik het niet over zijn lichaamsbouw maar over het feit dat hij bijna altijd ongeschoren ten tonele verschijnt.
0 x

Plaats reactie