Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Bericht door satine »

lord F. schreef:Ja voila, als de Rode Duivels slecht spelen zijn we dan ook negativisten als we dat openlijk zeggen?
Als je dat met de regelmaat van een klok op hun FAN-forum zou gaan ventileren ben je dat inderdaad wel.

Ontopic:
Toch wel een paar mooie scènes gisteren: tussen Marianne en Emma en dan Peter en Femke
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

satine schreef:
lord F. schreef:Ja voila, als de Rode Duivels slecht spelen zijn we dan ook negativisten als we dat openlijk zeggen?
Als je dat met de regelmaat van een klok op hun FAN-forum zou gaan ventileren ben je dat inderdaad wel.

Ontopic:
Toch wel een paar mooie scènes gisteren: tussen Marianne en Emma en dan Peter en Femke
Als we veronderstellen dat de grootste fans van de Rode Duivels deze week in het stadion zaten denk ik dat het *hier* hééééél goed meevalt qua negativisme. ;)

Maar nu ga ik ophouden. 8)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Ik heb er ook geen probleem mee dat mensen kritisch zijn, maar véél hangt af hoe ze 't formuleren.

Positief:

-Ik vond de aflevering van vandaag niet goed.
-Volgens mij is het allemaal veel te ver gezocht.
-Ik snap niet dat (naam van personage) dat heeft gedaan.
-....
Je vertrekt toch vanuit het ik-gevoel als je je mening vertelt? Als je begint te leuteren over hoe slecht/belachelijk/kinderachtig de soap is, creëer je een gevoel alsof de mensen die het wél leuk vinden onnozelaars zijn. Dat kan ook de bedoeling niet zijn, toch?
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

hannanaske schreef:Ik heb er ook geen probleem mee dat mensen kritisch zijn, maar véél hangt af hoe ze 't formuleren.

Positief:

-....
Je vertrekt toch vanuit het ik-gevoel als je je mening vertelt? Als je begint te leuteren over hoe slecht/belachelijk/kinderachtig de soap is, creëer je een gevoel alsof de mensen die het wél leuk vinden onnozelaars zijn. Dat kan ook de bedoeling niet zijn, toch?
Dat zeg ik ook niet hé. Punt was dat er hier plots min of meer geschreven werd dat je niet (te) kritisch mag zijn omdat je daarmee andere kijkers ontmoedigt om te kijken.
Mijn kritiek van deze week (heb ik hier al geschreven) is dat de seizoensopener niks verrassends bracht dan hetgeen we al konden raden wat ging gebeuren. En dat de verhalen van deze week allemaal op automatische piloot geschreven leken te zijn. Bij vorige jaargangen was het meestal zo dat de eerste week veelbelovend was.
Het enige lichtpunt was die scene gisteren tss Femke en Peter.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

lord F. schreef:
hannanaske schreef:Ik heb er ook geen probleem mee dat mensen kritisch zijn, maar véél hangt af hoe ze 't formuleren.

Positief:

-....
Dat zeg ik ook niet hé. Punt was dat er hier plots min of meer geschreven werd dat je niet (te) kritisch mag zijn omdat je daarmee andere kijkers ontmoedigt om te kijken.
Mijn kritiek van deze week (heb ik hier al geschreven) is dat de seizoensopener niks verrassends bracht dan hetgeen we al konden raden wat ging gebeuren. En dat de verhalen van deze week allemaal op automatische piloot geschreven leken te zijn. Bij vorige jaargangen was het meestal zo dat de eerste week veelbelovend was.
Het enige lichtpunt was die scene gisteren tss Femke en Peter.
Het was ook geen kritiek tav jou hoor Lordje! ;-) Don't worry!
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Positief:

-....
Bij mijn weten heb ik nog nooit "geleuterd hoe slecht/belachelijk/kinderachtig de soap is". Als ik dat vond zou ik namelijk niet kijken. Wel is het zo dat ik af en toe naast mijn positieve, ook al eens mijn ongezouten negatieve mening gaf als daar een aanleiding toe bestond.
Precies uit respect voor andere forummers probeer ik uitingen van mijn negatieve mening voortaan tot een strikt minimum te beperken.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Captain Cuckoo schreef:Bij mijn weten heb ik nog nooit "geleuterd hoe slecht/belachelijk/kinderachtig de soap is".
Ik denk ook niet dat iemand dat hier doet, anders is het idd wel raar dat die persoon blijft kijken of hier blijft langs komen. :)

De essentie : door hier kritiek te geven hopen we dat het op termijn terug gaat verbeteren. Laten we ervan uitgaan dat de makers hier soms ook eens komen loeren wat we ervan vinden. Dan zouden ze ook niet veel veranderen moest er hier niemand kritisch zijn.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Het goeie en het slechtste van Thuis vanavond verzameld vanavond :

- het goeie : Eddy kreeg vanavond de mooiste scene met Brittney die duidelijk een beetje begint te vervreemden van haar vader
- het slechtste : het verhaal over de moeder van Bob die toevallig van de trap valt als hij toevallig eens niet thuis is. Moet wel de meest ongeïnspireerde wending zijn in jaren.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

lord F. schreef: het slechtste : het verhaal over de moeder van Bob die toevallig van de trap valt als hij toevallig eens niet thuis is. Moet wel de meest ongeïnspireerde wending zijn in jaren.
Tja, ze moesten toch iets doen om een probleem te scheppen tussen Jana en Bob. ;)
0 x
Potentia Principatum
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik zie niet in waarom Bob en Jana problemen zouden moeten hebben...
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

lord F. schreef:Het goeie en het slechtste van Thuis vanavond verzameld vanavond :

- het goeie : Eddy kreeg vanavond de mooiste scene met Brittney die duidelijk een beetje begint te vervreemden van haar vader
- het slechtste : het verhaal over de moeder van Bob die toevallig van de trap valt als hij toevallig eens niet thuis is. Moet wel de meest ongeïnspireerde wending zijn in jaren.
...om nog te zwijgen over het vermoeden van complicaties bij de zwangerschap van Femke en de toenadering tussen Olivia en Creepy Arne...
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Captain Cuckoo schreef:
lord F. schreef:Het goeie en het slechtste van Thuis vanavond verzameld vanavond :

...om nog te zwijgen over het vermoeden van complicaties bij de zwangerschap van Femke en de toenadering tussen Olivia en Creepy Arne...
We mogen het niet te luid zeggen maar als je al lang naar Thuis kijkt valt het echt wel op hoe vaak ze dezelfde verhaallijnen/cliché's wel eens durven te herkauwen.

Maar een schone scene met Eddy dus.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik heb iets gemist in de uitzending van vandaag. Toen Femke weg ging bij Judith zei Judith nog iets tegen Femke en Femke zei iets terug. Ze waren beiden nogal ernstig. Ik heb niet verstaan wat ze zeiden.
Uit het vervolg snapte ik wel dat er iets stevig mis was.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

jessie V. schreef:Ik heb iets gemist in de uitzending van vandaag. Toen Femke weg ging bij Judith zei Judith nog iets tegen Femke en Femke zei iets terug. Ze waren beiden nogal ernstig. Ik heb niet verstaan wat ze zeiden.
Uit het vervolg snapte ik wel dat er iets stevig mis was.
Welja, het is ook de bedoeling dat we in het ongewisse blijven over wat daar gezegd is.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

satine schreef:Ik zie niet in waarom Bob en Jana problemen zouden moeten hebben...
Hé,dat is simpel. Ze zitten verdorie allebei in Thuis! :lol:
0 x
Potentia Principatum
Plaats reactie