Frank Bomans (Pol Goossen)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Taliver67
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Frank Bomans (Pol Goossen)

Bericht door Taliver67 »

Ik snap het handeltje ook niet, en hoe winstgevend kan zoiets zijn ? Je koopt echte producten bij je leverancier aan inkoopprijs. Je koop intussen brol en verkoopt dit voor echt aan de volle prijs aan klanten. Je zit dus met je echte producten, die je gaat verkopen op de zwarte markt (in Brussel volgens Eddy). Maar daar moet je toch ook onder je inkoopprijs verkopen, anders gaan je "klanten" toch gewoon naar de leverancier zelf. Dus waar is die vette winst dan ?? Is er iemand beter in rekensommetjes dan ik die dat kan uitleggen ?
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

1) Men koopt merkproducten
2) Men koopt namaak van die merkproducten
3) Men installeert de namaakproducten maar laat de klant betalen alsof het merkproducten zijn (hier zit de winst)
4) Men verkoopt de merkproducten op de zwarte markt (hier zit wat verlies, maar zorgen dat dit niet groter is dan de winst of niet goedkoper verkocht wordt dan de aankoopprijs van de namaakproducten)

Zo maakt men dus winst.

*Edit: - De verkoopprijs bij 3), ligt natuurlijk hoger dan de aankoopprijs van 1). Puur economisch gezien verkoop je altijd aan een hogere prijs dan de aankoopprijs.
- En zoals hier beneden gezegd wordt, op de zwarte markt zal het verkopen van de merkproducten aan lagere prijs zijn dan 1), maar nog steeds hoger dan bij 2)
Laatst gewijzigd door Poolaapje op do 11 apr 2013, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Je leert nogal wat hé in Thuis. :mrgreen:
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

Punt 4: ik vermoed niet dat Eddy & Frank zelf op de vlooienmarkt staan met de (echte) boilers, ze dienen dus aan een tussenpersoon te verkopen. Waarom zou die meer dan de aankoopprijs in de groothandel betalen? Die neemt de echte spullen toch alleen maar aan als ze goedkoper zijn dan in de groothandel?

Dit rammelt aan alle kanten...
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Dat het systeem rammelt heb ik steeds al gezegd, maar nu dat Luc meedoet is het nog absurder. Als hij echt wil sjoemelen gaat ie toch helemaal geen duur spul inkopen - voor wie zou hij dat doen tenslotte, als hij ze toch niet plaatst? Beter is dan meteen namaak te kopen en als chic te plaatsen en berekenen. Efficienter ook.

Maar ..... ik denk niet dat Luc echt mee wil doen en dat daar die certificaten vandaan komen. Er was eerder helemaal geen sprake van, pas sinds Frank betrapt was, de chantage over en weer plaatsvond en Luc zogenaamd mee ging doen.

Blijf ik alleen nog met de vraag zitten waarom Luc zo stom is zijn zaak zo te grabbel te gooien. Hij is toch een beter zakenman dan dat!
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

zwarte markt = internet hé
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Heel die handel met nep en echte artikels opzetten als je horloges en juwelen verkoopt kan ik nog begrijpen maar ik weet niet of er veel oplichters bezig zijn met het namaken van badkuipen :roll:

En wat gaat Luc doen? Eddy en Frank ontslaan? Dan heeft hij geen enkele loodgieter meer behalve Bram.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Crackers schreef:Heel die handel met nep en echte artikels opzetten als je horloges en juwelen verkoopt kan ik nog begrijpen maar ik weet niet of er veel oplichters bezig zijn met het namaken van badkuipen :roll:

En wat gaat Luc doen? Eddy en Frank ontslaan? Dan heeft hij geen enkele loodgieter meer behalve Bram.
Hij kan Guy weer aannemen. Maar die zit in de gevangenis zeker? :) Of Freddy? Woeps, per ongeluk vermoord.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Mo terug laten komen uit Marokko - Franky uitkopen van de Frens - Waldek van de taxi plukken ..... Wie heeft er al niet gewerkt bij Sanitechniek? Bijna evenveel als er met de taxi hebben gereden.
Edit: en dan vergeet ik Cois, die valt nog uit Spanje te halen - en helaas is Kasper ook niet meer onder de levenden.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

lord F. schreef:
Crackers schreef:Heel die handel met nep en echte artikels opzetten als je horloges en juwelen verkoopt kan ik nog begrijpen maar ik weet niet of er veel oplichters bezig zijn met het namaken van badkuipen :roll:

Hij kan Guy weer aannemen. Maar die zit in de gevangenis zeker? :) Of Freddy? Woeps, per ongeluk vermoord.
Gedood! Kleine nuance...
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Een klein puimpje voor Frank, hij was wel goed bezig met zijn feestje. Jammer genoeg stapelen de donderwolken (en die zijn niet nep) zich snel op.
0 x
Taliver67
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Taliver67 »

Kan iemand mij vertellen wie de special guest was op het kleine feestje vanavond ? Ik heb de aflevering opgenomen en mijn digicorder lijkt ook wel namaak te zijn :thumbdown: want net toen Frank de deur ging opendoen met veel lawijt stopte het en 't was helemaal gedaan :cry:
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

André was de speciale gast!
0 x
Taliver67
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Taliver67 »

annekeHU schreef:André was de speciale gast!
Ah ja merci, ik dacht het wel, maar je weet natuurlijk nooit hé :angel:
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Taliver67 schreef:
annekeHU schreef:André was de speciale gast!
Ah ja merci, ik dacht het wel, maar je weet natuurlijk nooit hé :angel:
dan heb je ook het laatste van de aflevering niet gezien? Jana kwam uit de douche en toen ze in de spiegel keek viel ze flauw (mogelijks doordat ze zichzelf in de spiegel zag maar aannemelijker is dat ze neer viel door CO vergiftiging).
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Plaats reactie