Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Allemaal zaken die gelukkig, naar het einde van het seizoen leiden: of moet ik "lijden" schrijven ??? Ik ben het beu aan 't worden : zo langdradig allemaal ...
2 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Deze logica ontging mij toch ook volledig, moet ik zeggen. Hebben die daar geen planning of rooster of zo, en dus collega's die al aan het werk zijn? Ik kan aannemen dat hij de verloren tijd in moet halen, maar een volledige dubbele shift?satine schreef: di 18 apr 2023, 10:06 Vince moet dubbele shift werken omdat hij te laat kwam op het werk?![]()
En dan het verliefde gedoe van Femke daar nog bij, en Vince die er naar mijn mening nog steeds wat ongemakkelijk en als "plaything" op in gaat... Het komt allemaal zo geforceerd over, vind ik.
satine schreef: di 18 apr 2023, 10:06 Karin mag op de hogeschool een extra vak geven als ze dat wil en stelt zich ongelooflijk mild op ten opzichte van de aankoop van de grond.
Ik dacht dat Waldek van zijn stoel ging vallen, gelukkig is hij daar te traag voor.
Hier moest ik echt wel om lachen. Hij was zo verbijsterd
Ergens kan ik Karin wel volgen, en ik vraag me af of deze reactie met voorbedachte rade was of dat ze gewoon oprecht dacht dat het een goede kans is om die grond te kopen. Hoe dan ook is het eigenlijk wel mooi hoe ze het brengt nu, want ze is altijd degene geweest die het slechte (financiële) nieuws moest brengen (en werd daar finaal voor door 't slijk getrokken), maar nu legt ze het probleem netjes bij de hele bende neer. Dan moet de rest maar even meedenken hoe Waldek zijn zin krijgt met z'n grond
Precies dat dus... Ik begin hoe langer hoe meer te begrijpen hoe het zo scheef kon lopen met Ilias, want het valt daar allemaal meteen collectief in een panische slachtofferrol, terwijl Ilias het 1. aan zichzelf te danken heeft en hij 2. nog niet één keer zelf echt ergens voor op heeft hoeven draaien. Hij woont goedkoop, leeft goedkoop, krijgt (gratis!) hulp langs alle kanten...satine schreef: di 18 apr 2023, 10:06 Ilias krijgt hulp van Peter, waarop zijn moeder meteen in een panische kramp schiet.
'Een paar honderd euro???' - hij heeft geen vaste kosten, krijgt gratis professioneel advies en heeft tot hiertoe toch wel een paar fietsen in het zwart verkocht. Tel daar zijn loon en tips van Bar Madam bij op en hij zal dat echt wel overleven. Ook iets met gat verbranden en blaren zitten.
En meneer liegt en bedonderd er maar wat op los om nog wat meer zijn zin te krijgen.
Inderdaad... Verbijsterend hoe ze gewoon dat papier tekende zonder te lezen.satine schreef: di 18 apr 2023, 10:06 Silke is dolenthousiast en tekent dan maar een non-disclosure-agreement, zonder eerst te lezen wat ze tekent. Dat wordt een prima advocate!
Wat een mooi bureau kan doen als je jong bent en uit op wraak...![]()
Niels krijgt wat mij betreft een hele bos pluimen voor zijn houding in dit hele gebeuren. Blijkbaar is hij de enige die met een beetje logisch verstand en fatsoen reageert daar.satine schreef: di 18 apr 2023, 10:06 Niels die de nagel op de kop slaat: het is allesbehalve netjes wat zijn zus doet, maar de 'heren' hebben haar inderdaad gewoon laten vallen.
Voor mensen die soms toch wel bemiddelingen bezig zijn, was een gesprek met de betrokkenen toch wel aangewezen geweest. Maar dat was te veel moeite.
Langdradig, en het hele gebeuren rammelt ook langs alle kanten. Ook ik vind dat al lang totaal niet boeiend meer, zeker omdat Chris een soort onzichtbaar, alomtegenwoordig mirakel is en alle andere rest niet eens logisch na kan denken. De hele boel hangt van de onrealistische en ver gezochte situaties aan elkaar vast...satine schreef: di 18 apr 2023, 10:06 Veel gedoe rond het gevonden handwapen, begrijpelijk maar wat mij betreft totaal niet interessant, wegens al een hele tijd veel te langdradig.
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Wat dat wapen betreft, rammelt inderdaad langs alle kanten. Vrijdag huiszoeking in Bar Madame waar zowat het halve politiekorps aan mee doet. Conclusie van de interventie? Wapen is verdwenen!
Dag later duikt er een onbekend wapen op ten huize Tim & Sam. Weer dat halve korps naar daar. En toch moet het duren tot Dieter opdaagt voor iemand door heeft dat het wel eens om hetzelfde wapen kan gaan? Really
Ilias die dan tóch een boekhouding heeft (Nancy deed het in het begin ook zo) en Peter die echt niks beter te doen heeft dan tijdens zijn werkuren op kantoor al die papiervodjes te gaan uitrekenen. Kan Ilias dat echt niet zélf doen?
Vince die uren te laat komt bij zijn 2de job omdat hij bij Femke bleef plakken? Ik herinner me dat hij vorige keer (toen die ruzie met de ontevreden klant bij Ilias) op één haar na ontslagen was omdat hij "even" te laat was. En nu zou die baas dat zomaar pikken? Met zijn strafblad en eerdere verwittiging? Vreemd.
Dag later duikt er een onbekend wapen op ten huize Tim & Sam. Weer dat halve korps naar daar. En toch moet het duren tot Dieter opdaagt voor iemand door heeft dat het wel eens om hetzelfde wapen kan gaan? Really
Ilias die dan tóch een boekhouding heeft (Nancy deed het in het begin ook zo) en Peter die echt niks beter te doen heeft dan tijdens zijn werkuren op kantoor al die papiervodjes te gaan uitrekenen. Kan Ilias dat echt niet zélf doen?
Vince die uren te laat komt bij zijn 2de job omdat hij bij Femke bleef plakken? Ik herinner me dat hij vorige keer (toen die ruzie met de ontevreden klant bij Ilias) op één haar na ontslagen was omdat hij "even" te laat was. En nu zou die baas dat zomaar pikken? Met zijn strafblad en eerdere verwittiging? Vreemd.
0 x
-
catherine
- Poster rang 1

- x 55
- x 86
Maar ze gaan bij Feniks toch de grond kopen van Chris Geerinckx? 
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1370
- x 1726
- Contacteer:
Wat een rare toestanden toch allemaal
Vince krijgt de taak van minnaar van Femke, maar dat is duidelijk een reden om toch even te laat te komen op het werk. En dan moet hij dubbele shift draaien in de pakjesdienst. Komt terug op het werk, oei, daar loopt Femke hem weer voor de voeten. Moet dringend aan het werk, maar hopla, er is nog even tijd om te relaxen
onder hen, terwijl Wally op springen staat om hem aan het werk te krijgen. Crazy!
hij zal toch Femke de voorkeur geven. Hebben die mensen dan geen zenuwen of tijd- werkbesef??
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Voorzichtig zijn is één ding, overdrijven een ander. Bij mijn weten wordt Hannah toch altijd gebracht én gehaald van school, waarom zou ze dan ineens afstandsonderwijs moeten volgen? Gewoon de juf vragen een extra oogje in het zeil te houden kan toch volstaan?
Idem dito met Zihame én Britt, ook potentiële slachtoffers. Geen van beiden mag nog met de fiets naar school, zonder te weten waarom. Alsof ze enkel tijdens fietstochten in gevaar zouden zijn... En een agent voor de deur van het ziekenhuis is zinloos, vermits Chris tig handlangers heeft.
En zouden Harry, Tim en Dieter dan ook niet beter veilig binnen blijven, samen met Sam en Nancy, want ook zij kunnen zomaar ineens doelwit van een aanslag worden.
Idem dito met Zihame én Britt, ook potentiële slachtoffers. Geen van beiden mag nog met de fiets naar school, zonder te weten waarom. Alsof ze enkel tijdens fietstochten in gevaar zouden zijn... En een agent voor de deur van het ziekenhuis is zinloos, vermits Chris tig handlangers heeft.
En zouden Harry, Tim en Dieter dan ook niet beter veilig binnen blijven, samen met Sam en Nancy, want ook zij kunnen zomaar ineens doelwit van een aanslag worden.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
- Christine panikeerde voor de zoveelste keer en deelde nog maar eens bevelen uit over dingen die haar zaken niet zijn. Harry en Thilly glimlachten minzaam.
- Waldek heeft blijkbaar besloten om zoveel mogelijk de ambetanterik uit te hangen. Ik hoop dat Rosa en Femke zich tegen hem keren en dat hij na de opgelegde 6 maanden Feniks moet verlaten. Misschien kan hij Beata dan nog eens gaan bezoeken en beseffen dat zijn hart eigenlijk in Polen ligt en niet hier. Dan zijn wij er van af.
- Femke was teleurgesteld dat haar speeltje nu niet meer de hele tijd in haar buurt kan zijn... Ik heb niks tegen Femke, maar dat zeemzoeterige gedoe is er echt wel over.
- Vicky en Peter bespreken het 'geval Ilias', waarbij Peter weer zijn eigen kleurloze zelf was.
- Bob zit met iets, de psycholoog heeft blijkbaar toch wat losgeweekt. Wat het is, weten we nog niet. Dat hij die 'tiny houses' niet ziet zitten begrijp ik, maar er zit meer achter. Dat is wel duidelijk.
- Ilias wordt voor de zoveelste keer met de zachte handschoen aangepakt. Hij gaat morgen de moeite doen om met Pips te gaan wandelen. Jochei!
- Frank ziet in Ilias blijkbaar zichzelf toen hij jonger was. Daarbij gaat hij vlotjes voorbij aan het feit dat er toen mensen waren zoals Simonne en (zeker!) 'ons moe' Florke, die hem op gepaste tijden op zijn plaats zetten en hem de nodige figuurlijke schoppen onder zijn kont gaven. Toen bleven de handschoenen in de schuif. En willen we Ilias binnen 20 of 30 jaar nog steeds stommiteiten zien uitsteken, zoals Frank op die leeftijd?
- Verder nog wat gerommel in verband met de twee personages die mij het meest storen op dit moment: Chris en Alexander. Misschien kan Chris nog eens een tombola doen met drie luxecruises als hoofdprijs. Dan kunnen beide heren op wereldreis en ze kunnen Silke dan meenemen. En net als Waldek ontdekken ze dan alle drie dat ze elders beter af zijn dan in het Thuisdorp. Hoeft niet per se alle drie op dezelfde plek. Als wij er maar van af zijn.
- Waldek heeft blijkbaar besloten om zoveel mogelijk de ambetanterik uit te hangen. Ik hoop dat Rosa en Femke zich tegen hem keren en dat hij na de opgelegde 6 maanden Feniks moet verlaten. Misschien kan hij Beata dan nog eens gaan bezoeken en beseffen dat zijn hart eigenlijk in Polen ligt en niet hier. Dan zijn wij er van af.
- Femke was teleurgesteld dat haar speeltje nu niet meer de hele tijd in haar buurt kan zijn... Ik heb niks tegen Femke, maar dat zeemzoeterige gedoe is er echt wel over.
- Vicky en Peter bespreken het 'geval Ilias', waarbij Peter weer zijn eigen kleurloze zelf was.
- Bob zit met iets, de psycholoog heeft blijkbaar toch wat losgeweekt. Wat het is, weten we nog niet. Dat hij die 'tiny houses' niet ziet zitten begrijp ik, maar er zit meer achter. Dat is wel duidelijk.
- Ilias wordt voor de zoveelste keer met de zachte handschoen aangepakt. Hij gaat morgen de moeite doen om met Pips te gaan wandelen. Jochei!
- Frank ziet in Ilias blijkbaar zichzelf toen hij jonger was. Daarbij gaat hij vlotjes voorbij aan het feit dat er toen mensen waren zoals Simonne en (zeker!) 'ons moe' Florke, die hem op gepaste tijden op zijn plaats zetten en hem de nodige figuurlijke schoppen onder zijn kont gaven. Toen bleven de handschoenen in de schuif. En willen we Ilias binnen 20 of 30 jaar nog steeds stommiteiten zien uitsteken, zoals Frank op die leeftijd?
- Verder nog wat gerommel in verband met de twee personages die mij het meest storen op dit moment: Chris en Alexander. Misschien kan Chris nog eens een tombola doen met drie luxecruises als hoofdprijs. Dan kunnen beide heren op wereldreis en ze kunnen Silke dan meenemen. En net als Waldek ontdekken ze dan alle drie dat ze elders beter af zijn dan in het Thuisdorp. Hoeft niet per se alle drie op dezelfde plek. Als wij er maar van af zijn.
4 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Ik denk dat Bob, Linda De Pinda wel wil 'bijhouden', hij en Tamara wilden zo graag een eigen dochter. Ik denk dat dat het probleem is.
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Als ik dit allemaal lees ( en 't is zo juist!) dan begrijp ik waarom ik me serieus afvraag of ik volgend seizoen nog ga kijken ...satine schreef: do 27 apr 2023, 09:41 Ongelezen bericht door satine » do 27 apr 2023, 09:41
- Christine panikeerde voor de zoveelste keer en deelde nog maar eens bevelen uit over dingen die haar zaken niet zijn. Harry en Thilly glimlachten minzaam.
1 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Dat is wel duidelijk, maar in het geval van Lowie en Bob ligt dit natuurlijk heel moeilijk. Ze zijn niet alleen goede vrienden, maar wonen onder hetzelfde dak en hebben samen een zaak, waardoor ze elke dag ook samen werken.johan1969 schreef: do 27 apr 2023, 09:43 Ik denk dat Bob, Linda De Pinda wel wil 'bijhouden', hij en Tamara wilden zo graag een eigen dochter. Ik denk dat dat het probleem is.
Ofwel wordt 1 van de twee enorm gekwetst en teleurgesteld, of blijft de ander op zijn honger zitten en wordt hij elke dag opnieuw geconfronteerd met wat hij 'weggegeven' heeft, maar eigenlijk ontzettend zelf graag wou. Want ik kan me voorstellen dat Lowie over zijn 'pinda' geen moment gaat zwijgen.
Ik heb het gevoel dat Bob op termijn niet meer met Lowie zal willen of kunnen samenwerken.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Tenzij er natuurlijk tegen dan nog iets "ergs" met de pinda gebeurt - niet vergeten hoe plots Paulien uit het verhaal verdween. Op dit moment zijn alle pistes nog mogelijk...satine schreef: do 27 apr 2023, 10:19 Ik heb het gevoel dat Bob op termijn niet meer met Lowie zal willen of kunnen samenwerken.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Ja, kinderen zie je niet vaak/lang in Thuis, is te lastig ivm de opnames. Hoe lang is het geleden dat we Robin nog hebben gezien ? En Hannah en Febe is nog langer geleden. Enkel jongeren de leeftijd van Brittney of Zihame mogen vrij veel uren doen op de set.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat is zeker waar...
Maar ik vind het persoonlijk echt wel met de dag irritanter hoe ze überhaupt bij deze piste uitgekomen zijn. En ik erger me momenteel echt groen en geel aan Bob. Eerst dramt hij Tamara zo'n beetje richting dat draagmoederschap, terwijl hij haar - toch wel volledig terechte - bedenkingen van tafel veegde alsof dat allemaal futiliteitjes waren die wel los zouden lopen als het zover was, om nu vervolgens de dramaqueen uit te hangen.
Alles draait om hem. Dat was tijdens de zwangerschap van Leo al zo en is nu ook weer het geval. Hij schijnt maar niet te beseffen dat hij in beide gevallen voor minstens 50% mede verantwoordelijk is voor de situatie zoals die is.
Tijdens Leo's zwangerschap was hij de grote afwezige (omdat hij de weg van de minste weerstand koos en maar een ander ten huwelijk vroeg), en ook nu mag Tamara het weer allemaal alleen dragen, terwijl hij zijn nood gaat zitten klagen bij de psycholoog.
Lowie is ZIJN afgod, niet die van Tamara. En het was voor een groot deel ZIJN idee!
Wat een verschrikkelijke egoïst ben je dan om nu pas na te gaan denken en nergens aan deel te willen nemen omdat je ineens gewetensbezwaren hebt. En Tamara de broedmachine staat er maar gedwee bij te kijken en pampert hem nog een beetje, want hij heeft het toch zo moeilijk...
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1370
- x 1726
- Contacteer:
zoals het nu gaat, aub laat Chris, als hij toch slachtoffers zoekt Ilias en Silke kiezen en ze ergens heel heel ver droppen. Die 2 hun gedrag wordt met de dag degoutanter!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Ik begin mij af te vragen of die agent die Tim vervangen heeft , geen dubbel spel speelt ???? Waarom geeft die zijn vacantie op juist nu ???
0 x