Dit vat eigenlijk precies samen waarom ik het hele gebeuren niet (meer) kan volgen.Tiboko schreef: ma 03 apr 2023, 11:08 Het vreemde is dat hij - sinds ze nu samenwonen - nog minder tijd voor Judith vrijmaakt. Bijna elke dag overwerken op kantoor, al dan niet met het hulpje dat hij niet bepaald uit de weg ging toen hij merkte dat ze meer voor hem voelde (die dans, die kus...) En dat gezaag over "de vervelende keuzes in de bouw" - hou oud is Dries ? Begin dertig, succesrijk advocaat en nog altijd op een kamer wonend in een studentenhuis, hij moet niet onderdoen voor Lowie, een "slimme" kleuter in het lichaam van een volwassen man.
Dries en Judith hebben in het begin een vrij losse relatie gehad en dat werd ook gewoon uitgesproken door hen beiden. Gaandeweg zijn ze dan meer naar elkaar toe gegroeid en bleken ze eigenlijk goed bij elkaar te passen. Dat is heel geleidelijk en geloofwaardig gegaan naar mijn mening, waardoor dat kopen van een huis op mij ook heel plausibel overkwam, want ze waren toch altijd samen buiten werktijd en dat leek ook goed te klikken. Ik vond dat echt als een goede, volwassen relatie overkomen, tussen 2 mensen die wisten wat ze wilden.
En ineens - nu er een huis gebouwd wordt (wat inderdaad nota bene Dries' idee was) - zijn er problemen met "te weinig tijd voor elkaar" (wat voorheen nooit een probleem was) en rijdt Dries zelfs een scheve schaats met Silke, die hij tot voor kort echt op geen enkele andere manier zag dan als stagiaire.
Zelfs die kus kon hij niet plaatsen als een soort "alarmbel"?
En dan te bedenken dat Dries toch altijd de meest redelijke van dat hele advocatenkantoor is geweest, die regelmatig met zijn ogen heeft zitten draaien als Tom weer eens iets stoms uitgehaald had bijvoorbeeld.
Ik vind dit gedrag echt totaal niet bij Dries passen, en de manier waarop dat er ineens in geschreven is vind ik zelfs niet eens subtiel gedaan of zo...