Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Gesloten
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Re: Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Bericht door ranske »

tvx 1 schreef:Zie je nu wel dat dat van dat bos uit de duim gezogen was.

Caligula » wo 25 maart 2015, 21:37

Juist ja. Stelt zich natuurlijk de vraag: uit welke duim? Scholastica, zuster der liefde?[/quote]

Ik zei nog dat het uit die koker kwam daarmee bedoelend dat die nonnen daartoe in staat waren.
Als je er even bij stil staat, beseffen die niet hoe gruwelijk dat moet zijn voor een kind.
Terwijl ze die jonge moeders dwongen hun kind af te staan en zij geld konden slaan uit de adoptie.
Het klinkt in deze tijd onwaarschijnlijk maar deze dingen gebeurden.De buitenwereld zag dat niet.
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

Eigenlijk moet Sam zich toch wel opgelucht voelen? Nu is het een verhaal van een vrouw die zwanger werd maar dat niet aankon en daarom maar in dat weeshuis is komen bevallen. In de overtuiging dat de nonnen wel goed voor het kind zullen zorgen en eventueel adopteren. Heel wat minder erg dan iemand voor dood in een bos achterlaten.
0 x
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

Sam zal nu zeker willen weten wat er gebeurd is meer als ooit tevoren want misschien wou haar moeder haar in den tijd niet afstaan dus is er hoop voor haar dat haar moeder wel van haar hield maar niet anders kon. Logisch dat ze nu zeker haar moeder wil leren kennen zodat die haar verhaal kan vertellen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

ranske schreef:Als je er even bij stil staat, beseffen die niet hoe gruwelijk dat moet zijn voor een kind.
Terwijl ze die jonge moeders dwongen hun kind af te staan en zij geld konden slaan uit de adoptie.
Dat is waar, maar je moet ook beseffen dat het pas gruwelijk wordt als je het weet. Zolang je het niet weet...eigelijk niets aan de hand. Eens je begint te graven dan komt er natuurlijk meer en meer naar boven.
Ik heb altijd ietwat vreemde gevoelens met hoe wij nu terugkijken op die tijd. Zo was het toen,nu is het anders, that's all.
En natuurlijk wordt dit nu allemaal breed uitgesmeerd (terecht) maar veranderd het iets aan het resultaat? En alleen dat telt hoor.
0 x
Potentia Principatum
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Caligula schreef:
ranske schreef:Als je er even bij stil staat, beseffen die niet hoe gruwelijk dat moet zijn voor een kind.
Dat is waar, maar je moet ook beseffen dat het pas gruwelijk wordt als je het weet. Zolang je het niet weet...eigelijk niets aan de hand. Eens je begint te graven dan komt er natuurlijk meer en meer naar boven.
Ik heb altijd ietwat vreemde gevoelens met hoe wij nu terugkijken op die tijd. Zo was het toen,nu is het anders, that's all.
En natuurlijk wordt dit nu allemaal breed uitgesmeerd (terecht) maar veranderd het iets aan het resultaat? En alleen dat telt hoor.
Juist, zo was het en nu is het anders. Of het nu beter is, dat is voer voor een heftige discussie, maar hier is het fictie en gaat het over Sam.
Ik vraag mij af hoe Sam zal reageren als ze "ontdekt" wie haar biologische ouders zijn.
Zal ze weer dichtklappen? Ben benieuwd!
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Hoe zijn ze erachter gekomen?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ik zou toch Tim's aanpak verkiezen boven die van Sam. En ietwat zachtere aanpak kan mss meer opbrengen dan een brutale confrontatie. We will see.
0 x
Potentia Principatum
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Ik ben voor de aanpak van Sam. Scholastica moet van haar stuk gebracht worden om iets te willen lossen.
Anders gaat ze Sam blijven beduvelen. Onderschat ze niet.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

ranske schreef:Ik ben voor de aanpak van Sam. Scholastica moet van haar stuk gebracht worden om iets te willen lossen.
Anders gaat ze Sam blijven beduvelen. Onderschat ze niet.
Of ze geniet ervan dat ze Sam nog op stang kan jagen met van die kleine zaken?
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

Sam haar aanpak kan wel verkeerd uitdraaien want zuster Scholastica kan er direct de verpleegsters bij roepen dat ze onwel is of dat haar bezoek haar van streek maakt en dan zal Sam niet meer op bezoek mogen komen dus Tim zijn aanpak is iets wijzer en als dit niet lukt dan kan Sam haar aanpak proberen want dan heeft ze niks meer te verliezen.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

Lazylady schreef:Hoe zijn ze erachter gekomen?
Van die andere zuster. Die heeft gezegd dat "de vondst in het bos" een leugen was.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Ik zeg "karma is a bitch"
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Vroeger kon een jong meisje, zwanger van een gehuwd man verplicht worden vanals de zwangerschap zichtbaar werd zich bij de nonnen te verschuilen en de ' bastaard ' af te geven.
Het mocht nooit uitkomen omwille van de maatschappelijke positie van de vader. Sam mag
ook weten wie die man was en indien welstellend ervoor gaan om te erven te erven.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Maar Sam zou pas 36 jaar zijn ....bestonden die situaties toen nog ? Dat schijnt me nu zo "Downton Abbey" achtig .
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

nounake schreef:Maar Sam zou pas 36 jaar zijn ....bestonden die situaties toen nog ? Dat schijnt me nu zo "Downton Abbey" achtig .
1979-1984 dus blijkbaar. Tja, mss niet overal meer, maar denk dat het niet zo onrealistisch is.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Gesloten