Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: wo 28 jun 2023, 23:39 Vind het jammer dat zo'n topactrice de laatste maanden enkel nog verhaallijnen over "slechte gezondheid"
Ja, inderdaad Tiboko, oudere mensen kunnen nog iets anders als ziek zijn. Zoveel ervaring en diversiteit die verloren gaat op die manier. Waarom hebben ze bijvoorbeeld niet verder gebouwd op het uitgangspunt van haar boek en er een boeiend en gevierd auteur van gemaakt? geeft inspiratie aan andere ouderen om een hobby, een intitiatief verder uit te bouwen. Nu komen ze in het veelgehoord schuitje van: ik heb overal pijn en kan niks meer Jammer!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Hoe jammer, inderdaad... :yup:
Ik vind dat wel al een hele tijd gaande, moet ik eerlijk zeggen. Zodra mensen geen lief of geen beroep meer hebben in Thuis, houdt hun eigen leven ook op, lijkt het wel. Die hele boekenclub is ijdele beeldvulling, en de klap op de vuurpijl was voor mij toch wel Marianne die een paar seizoenen geleden zo goed als verplicht "ja" moest zeggen op het aanzoek van Leo, volgens Tamara en Nancy, omdat ze anders toch niemand meer tegen zou komen en dan eenzaam en alleen achter zou blijven.

Allemaal best wel pijnlijk beledigend, eigenlijk.

Ik vraag me af of de scenaristen wel eens goed om zich heen kijken, want er zijn helaas heel veel eenzame mensen (ze zouden dat overigens ook eens op een positieve manier kunnen belichten met een oplossing daarvoor, misschien dat het kijkers op ideeën brengt), maar er zijn ook zoveel oudere mensen die gewoon een heel prettig en actief sociaal leven leiden, ook al zitten ze niet vastgeplakt aan een echtgenoot of aan hun kinderen.

Hoe dan ook ligt het er inmiddels wel meer dan duimendik op dat ze aansturen op een (groot) probleem met Marianne's gezondheid, inderdaad. Ik hoop maar dat het al bij al nog mee gaat vallen...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

inderdaad, wat positiviteit kan Marianne echt gebruiken, maar ook de andere personages. Voor er een einddoel wordt bereikt, wordt er een halt toegeroepen aan het succes. Precies alsof er in Thuis niks mag positief afgewerkt worden: het huis van Dries, de zwemcarrière van Joren, de fotocarrière van Pauline, de degradatie van Tim, ... ben benieuwd hoe de voetbalcarrière van Marianne haar kleinzoon zal evolueren...weer een flop? Niks kent een goede afloop en zo krijgen de personage bakken negativiteit zich. En dan wordt er dieper ingegaan in de andere richting zoals nu met Marianne haar gezondheid! Wat staat ons daar weer te wachten!
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Ja Daffy, ik zei het nog he dat een oudere vrouw met een goedgemikte klap een man kon uitschakelen...
Maar wat nu?
Zal Marianne bekennen? Of zwijgen?
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

heidiw schreef: do 29 jun 2023, 23:49 een oudere vrouw met een goedgemikte klap een man kon uitschakelen...
Jup Heidiw, je hebt gelijk! Ik heb haar onderschat. Wat een krachtpatser en dit met een naderend hartinfarct! Je ziet maar: onderschat nooit een oudere dame! :lol:
3 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

En nu in het voetspoor van haar dochter een moord op haar geweten. Is toch wel een licht verknipte familie. Vader Dedecker een verkrachter en moeder én dochter beiden een moord op hun geweten. Nu is het nog wachten op Tom :oops:

Al vraag ik me af waarom een moordenaar de politie via een brief met de locatie van het moordwapen op weg naar zijn of in dit geval haar ontmaskering zou leiden?

Wil Marianne op haar oude dag dan zo graag ook nog eens naar de gevangenis? :denk:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: vr 30 jun 2023, 10:01 Al vraag ik me af waarom een moordenaar de politie via een brief met de locatie van het moordwapen op weg naar zijn of in dit geval haar ontmaskering zou leiden?
Wil Marianne op haar oude dag dan zo graag ook nog eens naar de gevangenis? :denk:
Dat vind ik ook heel bijzonder, zeker omdat Marianne die ervaring al eens gehad heeft en daar niet bepaald van genoten heeft.
Van de andere kant kan haar valse beschuldiging van de moord op Geert destijds, er natuurlijk wel voor gezorgd hebben dat ze nu toch gemotiveerd was om Dries z.s.m. vrij te pleiten. Ze weet tenslotte wat het is om daar onschuldig te zitten. Hetzelfde geldt voor Ilias trouwens, want de wroeging is duidelijk groot.

Maar goed, ik vraag me toch wel heel erg af hoe Marianne die hele retourtrip naar Alexander heeft afgelegd ook. Echt een plotselinge "topprestatie"... :crazy: :-?
En ze had zo'n schrik voor de reputatie van de familie? Daar is nu dus ook niks meer van over mocht dit uitkomen.
Tot zover Marianne Bastiaens...
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: vr 30 jun 2023, 10:53 En ze had zo'n schrik voor de reputatie van de familie?
Dit vooral :doh:

Vloog uit in het wijncafé tegen de andere bezoekers omdat ze dacht dat ze haar na het nieuws over haar man met de vinger wezen... en doet dan het tegenovergestelde - zorgen dat ze haar met reden met de vinger gaan wijzen. Terwijl voor haar "wat de mensen zullen denken" nog belangrijker is dan wat ook ter wereld.

Slaat totaal nergens op :nope:
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Als ik naar Rosa kijk, die bijna als een pubertje Waldek 'plaagt', terwijl hij al zo vaak op haar hart heeft staan springen en naar Viv en Tamara, wiens enige bijdrage momenteel is: hun mannen kalm en content houden, dan schrik ik niet meer van de zoveelste karaktermoord. Die op Marianne.
Ze was de laatste jaren wel wat minder hautain en wat milder geworden (haar min of meer normale omgang met Rosa, Nancy als haar beste vriendin, de toch wel prettige manier waarop ze met Karin omgaat), maar dan...

Haar geroep inderdaad tegen die dames die haar herkend hadden als auteur en daarna nog haar uitval tegen Marthe, allebei in het openbaar in de wijnbar.
Maar wel iemand de kop inslaan en in alle talen zwijgen, ook al weet ze dat er onschuldige mensen voor haar opdraaien?

Ik vind het allemaal zo ongeloofwaardig en bij de haren getrokken, dat ik helemaal niet uitkijk naar de 'spannende' seizoensfinale waarin we allemaal verrast zouden moeten worden.
Ik ben al verrast, de laatste tijd, maar niet op een leuke manier.

Gelukkig zijn de meeste mensen gewoontediertjes en blijven we kijken. :D ;)
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: vr 30 jun 2023, 12:42 Ik vind het allemaal zo ongeloofwaardig en bij de haren getrokken, dat ik helemaal niet uitkijk naar de 'spannende' seizoensfinale waarin we allemaal verrast zouden moeten worden.
Ik ben al verrast, de laatste tijd, maar niet op een leuke manier.
Daar kan ik me alleen maar volledig bij aansluiten...

En de zin om naar het volgende seizoen te kijken, ontbreekt bij mij eigenlijk ook al als ik zie welke kant ze hiermee uit zullen moeten.
Want haar schuld moet hoe dan ook uitkomen, dus dan is er het hele gesukkel rond haar straf (kan ze wéér richting gevangenis, voor de 2e keer :roll: ) en als ze dat al voor de zoveelste keer op een gevalletje "onweerstaanbare dwang" o.i.d. gegooid krijgen (wat eigenlijk onmogelijk is, omdat Marianne niks te zoeken had bij Alexander en zijn dood dus heel makkelijk voorkomen had kunnen worden), dan komt het erop neer dat mensen haar sowieso niet bepaald met liefde gaan overladen dat ze zo lang haar mond is blijven houden.
Of de boel klapt al eerder uit elkaar vanwege haar hartkwaal, want die lijkt er niet bepaald op te verbeteren, wat logisch is als je mensen met golfclubs aan gaat lopen vallen en zo.
Hoe dan ook valt daar niks positiefs uit te halen. :nope:

Ik vind het oprecht heel erg jammer dat ze dit personage - in mijn ogen toch - compleet om zeep geholpen hebben hiermee.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: vr 30 jun 2023, 10:01 En nu in het voetspoor van haar dochter een moord op haar geweten.
Ze hebben iemand gedood, niet vermoord want er is in beide gevallen geen sprake van voorbedachtheid. Ann doodde Xander om Tania te redden. En wat Marianne betreft zou ik nog eerder slagen en verwondingen met de dood tot gevolg durven zeggen dan doodslag. Als en had.... Ja als mijn hond een kat was zou hij miauwen, maar als die golfclubs er niet hadden gelegen had ze hem misschien haar smartphone naar zijn kop gegooid (dat schijnt nogal in te zijn dezer dagen :crazy: ).
Trouwens, Leah vond het blijkbaar toch wel interessant om te spelen. Een echte karaktermoord zou het voor mij pas zijn als ze blijft zwijgen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Je hebt gelijk. Al is Marianne er natuurlijk niet naartoe gegaan om over het weer te praten hé. De intentie gaat toch iets verder dan bij dokter Ann, die Tania wou redden...

Bovendien had Marianne ongetwijfeld hulp, die persoon is sowieso medeplichtig en had haar mogelijk kunnen afstoppen, toch?

In ieder geval speelt de actrice dit weer allemaal voorreffelijk :clap:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: vr 30 jun 2023, 17:33 In ieder geval speelt de actrice dit weer allemaal voorreffelijk :clap:
Dat sowieso :yup:

En hoewel het inderdaad geen moord is, kan ik me niet voorstellen dat ze hier (licht) vanaf komt. Ze had echt helemaal niks bij Alexander te zoeken. Ik kan sowieso met geen mogelijkheid begrijpen wat ze daar in vredesnaam is gaan doen. Op welk moment ze het ook maar een héél klein beetje een goed idee vond om toch nog eventjes met hem te gaan praten? :crazy:
Terwijl al maanden meer dan overduidelijk is dat dat bij die kerel echt 0% zin heeft.
Dat is in mijn ogen dan ook vooral de karaktermoord, want iedereen kan uit zijn krammen schieten als diegene maar ver genoeg gedreven wordt, maar ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat iemand zo stom en blind is om te denken dat dat bezoekje an sich nog enig nut had op dat punt, ook een overspannen Marianne niet.

En dan had ze achteraf ook nog eens die golfstok niet hoeven te gaan dumpen en niet wekenlang hoeven te zwijgen.
Dat spreekt allemaal niet bepaald in haar voordeel.
1 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Een buitengewone actrice is ze toch ! Niet het personnage maar Mevrouw Thys!
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Niet enkel de actrice, ook het personage :smile:

Totaal crashen op het proces, amper nog op haar benen kunnen staan. Waarna Tom Rosa & co inschakelt om haar rustig bezig te houden op de Withoeve.

Wat niet lukt, want ze vindt blijkbaar verse krachten. Wandelt helemaal op haar eentje (ongezien) naar dat veraf gelegen kantoor van smeerlap Cosyns. Vindt daar nog genoeg energie om hem met één klap dood te slaan. Heeft nog de helderheid van geest om (alweer ongezien, waar zaten Dries, Ilias én de buurvrouw die Dries daar wel zag?) die golfstick ergens - alweer ongezien - in de beek te dumpen. Waarna ze vol frisse moed rustig weer dat hele eind naar huis wandelt.

Pas daar aangekomen wordt ze weer die zieke hulpeloze vrouw die in elkaar stuikt. Hum.

Gelukkkg is dit een soap en maakt het niet uit of het al dan niet kan. Ongetwijfeld komt ze er dan ook mee weg, tenslotte is Marianne terecht de topper uit Thuis.
3 x
Plaats reactie