Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vraag me wel af waarom Marianne de uitgever moet betalen voor het boek !!! Is normaal toch omgekeerd ? Tom weet daar ook van en als jurist moet hij dat toch raar vinden ?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

johan1969 schreef: wo 06 apr 2022, 10:28 Ik vraag me wel af waarom Marianne de uitgever moet betalen voor het boek !!
Ik denk dat het is omdat ze het uitgeeft in eigen beheer. als de uitgever kiest voor het manuscript is het uiteraard gratis en krijg je een percentage per verkocht boek
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

Ik voorzie nog dat die uitgever de heer Versavel de inhoud van haar boek grotendeels zal veranderd hebben. En dat Marianne ferm haar dure broek zal scheuren aan haar mémoires :mrgreen:

Moest wel :lol: dat zij wil dat het een harde kaft moet zijn, dus veel duurder dan een gewone pocket en direct 500 exemplaren :lol:
1 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 53
x 86

Bericht door catherine »

Maar als ze de Memoires van Marianne Bastiaens nu eens in alle Standaard boekhandels zouden leggen als het nieuwe Thuisboek dan zijn die 500 exemplaren toch zó uitverkocht! :mrgreen:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

catherine schreef: wo 06 apr 2022, 16:12 Maar als ze de Memoires van Marianne Bastiaens nu eens in alle Standaard boekhandels zouden leggen als het nieuwe Thuisboek dan zijn die 500 exemplaren toch zó uitverkocht!
Denk ik ook en geeft tevens aan hoe dun de lijn is tussen fictie en werkelijkheid! Maar dat van die inhoud van Martha kan ik ook inkomen. misschien maakt hij er een pikant zaakje van ! :lolno:
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ik vermoed dat Marianne zal opgelicht worden door Versavel.
0 x
bragolin
Nog geen rang

Bericht door bragolin »

Het gaat hier over een uitgave in eigen beheer, Haar zogenaamde "uitgever" moet enkel zorgen dat de bestelde boeken gedrukt en ingebonden worden. Al de andere taken die normaal voor de uitgever zijn, waaronder:het manuscript nakijken op taal- en stijlfouten, de lay-out verzorgen, de verdeling naar de boekhandelaars, promotie in de pers, radio en televisie, ..., moet ze zelf voor zorgen,
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1487

Bericht door heidiw »

Klopt, maar de vraag is: "wordt dat boek gedrukt" :denk:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

bragolin schreef: wo 06 apr 2022, 21:36 de lay-out verzorgen, de verdeling naar de boekhandelaars, promotie in de pers, radio en televisie, ..., moet ze zelf voor zorgen,
Het enige dat niet klopt is de lay- out verzorgen. Zelfs bij uitgaven in eigen beheer wordt dat door diegene die de publicatie verzorgt, gedaan. Dit om het meest voordeligste voor zowel hem, als voor de auteur te hebben qua esthetisch uitzicht en indeling per pagina.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Desondanks laat hij Marianne zélf de foto kiezen :denk:

Ik denk toch dat ze hier inderdaad opgelicht gaat worden. Té vaak wordt de jongste dagen verwezen naar dat contract dat niet werd nagelezen.
1 x
bragolin
Nog geen rang

Bericht door bragolin »

Niet noodzakelijk opgelicht, maar wel bekocht.. Ze zal enkele gesigneerde exemplaren weggeven aan vrienden en famillieleden en ze blijft met 490 onverkochte boeken zitten. En draait op voor alle kosten
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik zou dat allemaal erg sneu voor haar vinden. Vooral omdat ik het Tom niet gun dat hij gelijk krijgt.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Waarom tekenen ze nu Marianne af als een dom en naive persoon? Ze is toch opgevoed en heeft al verschillende keer met "zaken doen " in contact geweest ...
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

En toch is ze jaren geleden al eens opgelicht geweest. Door o.a. Luc Bomans. Toen heeft ze bijna al haar geld verloren en is "gered" geweest door Anneke die een deel van het huis heeft gekocht. Of iets in die aard :denk: Is ook al zo lang geleden :angel:
"ijdelheid komt voor de val" zegt een mooi nederlands spreekwoord maar desondanks zou ik het heel spijtig (of sneu) vinden voor Marianne want ik ben een fan van haar (altijd geweest :shhh: ).
jessie V. schreef: do 07 apr 2022, 09:25 Vooral omdat ik het Tom niet gun dat hij gelijk krijgt.
Ja maar hij heeft geweigerd naar dat contract te kijken "geen tijd nu moeder" :crazy:
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Idem dito voor Karin trouwens.

Als ze ineens arm zou worden, mag ze wellicht voorgoed bij Tom blijven wonen. "Elk nadeel heb zijn voordeel", zeggen de Nederlanders toch :smile:
0 x
Plaats reactie