Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Dement is inderdaad misschien wat overdreven, sorry :lol:

Maar feit is dat ze tegenwoordig zo'n rare beslissingen neemt, dat je je mag afvragen of ze nog wel serieus nadenkt. Kreeg ze onlangs raad van Dries, die ook al een lening moest geven - maar zelfs naar hem luisterde ze niet.

En het idee van een stroman, waar haalt ze het in godsnaam. Alsof Nancy bij de notaris ineens gaat zeggen "het is eigenlijk voor mijn beste vriendin, dat ik dit wil kopen - zet het dus maar op haar naam". Dat gebeurt wel eens bij een openbare verkoop, bieden in iemand anders naam, maar toch niet bij een een officieel bod bij particuliere verkopers?

En dat idee om een huis te betalen in schijven? Dat kan bij een naaste verwant (broer, zus, zoon...) - maar toch niet bij vreemden? Welke verkoper zou er nu akkoord te gaan om de betaling van zijn huis te spreiden over tien jaar :doh:

Nog afgezien van het deel dat de staat toekomt, de registratierechten...
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: za 09 okt 2021, 16:58 En dat idee om een huis te betalen in schijven? Dat kan bij een naaste verwant (broer, zus, zoon...) - maar toch niet bij vreemden? Welke verkoper zou er nu akkoord te gaan om de betaling van zijn huis te spreiden over tien jaar :doh:
Misschien had ze erop gehoopt dat het af te betalen deel het deel van Ann zou zijn? Dus dat Judith wel meteen betaald zou krijgen, en dat Ann - als haar dochter - dan op haar centjes had moeten wachten? Maar zelfs als mensen verwant aan elkaar zijn, is het niet zo vanzelfsprekend om lang op zo'n groot bedrag te moeten wachten, toch? Dat is niet iets wat je zomaar in de lade hebt liggen, en daarbij moet een band wel helemaal fantastisch zijn willen beide partijen daar wel bij varen. Dat is bij Ann en Marianne nou ook niet bepaald het geval.

Hoe dan ook is het inderdaad absurd, net als haar andere bokkensprongen wat dat huis betreft. Maar ik vind het niet absurder dan bijvoorbeeld proberen je ex-man te raken door een mishandeling in scène te zetten, Eddy te vragen om je wat tikken te verkopen en dan die ex-man daarvan te beschuldigen.
Wat mij betreft is het dus niet persé iets van tegenwoordig, en ook niet de eerste keer dat ook ik Marianne er in stilte van verdenk ze niet helemaal (meer) op een rijtje te hebben :mrgreen:
Ik vind het heel jammer dat zo'n intelligente en zelfstandige vrouw tot dit niveau is afgezakt, dat wel... ;)
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef: za 09 okt 2021, 17:34 Maar zelfs als mensen verwant aan elkaar zijn, is het niet zo vanzelfsprekend om lang op zo'n groot bedrag te moeten wachten, toch? Dat is niet iets wat je zomaar in de lade hebt liggen, en daarbij moet een band wel helemaal fantastisch zijn willen beide partijen daar wel bij varen. Dat is bij Ann en Marianne nou ook niet bepaald het geval.
Komt er nog eens bij dat Ann diegene van de twee verkopers is die dringend een grote som geld nodig heeft. Zij will daar in Kaapverdië immers een tehuis bouwen…
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: za 09 okt 2021, 16:58 En het idee van een stroman, waar haalt ze het in godsnaam. Alsof Nancy bij de notaris ineens gaat zeggen "het is eigenlijk voor mijn beste vriendin, dat ik dit wil kopen - zet het dus maar op haar naam". Dat gebeurt wel eens bij een openbare verkoop, bieden in iemand anders naam, maar toch niet bij een een officieel bod bij particuliere verkopers?
En dan ook nog net Nancy vragen als stroman. Alsof Ann dat ooit geloofwaardig zou gevonden hebben dat Nancy dat huis kon kopen…
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Ik wil toch wel Marianne haar reactie eens zien wanneer ze te weten komt dat Frank Bomans in haar huis gaat wonen...
0 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Haar huis? Het is toch al jaren niet meer van haar, eender hoe zij dat bekijkt?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ze was toch gelukkig omdat Sam het huis zal kopen? Ik denk niet dat Marianne zal wakker liggen van het feit dat Frank er (misschien) ook zal gaan wonen...
De kakmadam van weleer is al een tijdje niet meer zo kieskeurig wat de mensen betreft waarmee ze omgaat.
Zo gaat dat als je ouder wordt. Dan krijg je de keuze tussen vereenzamen of tevreden zijn met de bezoekjes en contacten die je resten.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Johnny schreef: do 21 okt 2021, 11:31 Haar huis? Het is toch al jaren niet meer van haar, eender hoe zij dat bekijkt?
Emotioneel blijft dat voor haar steeds haar huis. We mochten onlangs nog zien hoe zwaar dat nieuws van de verkoop voor haar was.
0 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

tvx1 schreef: do 21 okt 2021, 14:51 Emotioneel blijft dat voor haar steeds haar huis. We mochten onlangs nog zien hoe zwaar dat nieuws van de verkoop voor haar was.
Dus je bedoelde: 'haar' huis.
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: do 21 okt 2021, 14:51 Emotioneel blijft dat voor haar steeds haar huis. We mochten onlangs nog zien hoe zwaar dat nieuws van de verkoop voor haar was.
En we hebben even duidelijk gezien en gehoord dat ze tot inzicht kwam en haar goedkeuring uitsprak toen ze hoorde dat Sam en Tim het zouden kopen. Dat vond ze zelfs een plezierige gedachte: weer jong leven in "haar" huis. :whistle:
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: do 21 okt 2021, 15:35 En we hebben even duidelijk gezien en gehoord dat ze tot inzicht kwam en haar goedkeuring uitsprak toen ze hoorde dat Sam en Tim het zouden kopen. Dat vond ze zelfs een plezierige gedachte: weer jong leven in "haar" huis.
Het gaat mij dan ook niet om Tim&Sam, maar om Frank. Dat Frank daar gaat wonen weet Marianne nog niet en daarop heeft ze logischerwijze nog niet gereageerd.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Eindelijk, eindelijk gaan ze dat mensje een iets creatiever verhaallijn geven. Blijkbaar is ze aan het schrijven geslagen! toch een meer zinvoller invulling van haar tijd ! :thumbup:
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

ikke schreef: do 21 okt 2021, 11:39 Zo gaat dat als je ouder wordt. Dan krijg je de keuze tussen vereenzamen of tevreden zijn met de bezoekjes en contacten die je resten.
Dan zal ik wel weer de spreekwoordelijke uitzondering zijn. Hoe ouder ik word, hoe kieskeuriger in het gezelschap
Maar bon, Marianne gaat dus haar "memoires" neerpennen voor het nageslacht. Benieuwd wie ze zal sparen en wie de botte bijl zal krijgen...
1 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

daffy duck schreef: do 21 okt 2021, 23:16 Blijkbaar is ze aan het schrijven geslagen! toch een meer zinvoller invulling van haar tijd !
Inderdaad, dit zou wel eens een toffe verhaallijn kunnen worden.
En blijkbaar heeft ze dan ook 'haar' huis en wie er ook gaat wonen, achter zich gelaten.
:thumbup:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Johnny schreef: vr 22 okt 2021, 08:32 dit zou wel eens een toffe verhaallijn kunnen worden.
Ja, maar hopelijk stelt ze haar eisen niet te hoog: pent ze alles neer (nu tikt) voor het nageslacht of heeft ze hiermee hogere bedoelingen, zoals uitgeven. Dan krijgt ze hopelijk geen te grote teleurstelling als dit niet lukt. Vaak geraak je er niet als je niet het label BV kunt aanbrengen.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Plaats reactie