Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)

Gesloten
osssver
Nog geen rang

Re: Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)

Bericht door osssver »

Ik vind het een zeer fijne actrice, uiteraard nog jong en daarom uiteraard niet helemaal ontdaan van bepaalde acteer-schoonheidsfoutjes, maar zeer desalniettemin erg beloftevol.
En over het feit dat ze zoveel huilt, wat kan zij daar nu aan doen? De acteurs schrijven hun scenario's niet zelf.
0 x
osssver
Nog geen rang

Bericht door osssver »

hmmm volgende keer mn bericht eerst nalezen alvorens ik het post. Nu is het een grammaticale warboel.
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

Crackers schreef:Jana moet nu maar de gevolgen dragen. Dat komt er van als je als 16-jarige met jan en alleman in bed duikt. Toen ik 16 was dook ik met niemand in bed!
Een beetje een ouderwetsche reactie.
0 x
fresia
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door fresia »

@crackers overdreven reacktie van je.we leven niet meer in de middeleeuwen
0 x
LeWallon
x 435

Bericht door LeWallon »

Crackers schreef:Jana moet nu maar de gevolgen dragen. Dat komt er van als je als 16-jarige met jan en alleman in bed duikt. Toen ik 16 was dook ik met niemand in bed!
Tegenwoordig duiken ze op hun 13de al met iemand in bed, zoiets kan je echt niet tegenhouden. Uiteraard had ze het veilig moeten doen en toen ze ziek werd de morning after pil moeten gaan halen.
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

LeWallon schreef:
Tegenwoordig duiken ze op hun 13de al met iemand in bed, zoiets kan je echt niet tegenhouden. Uiteraard had ze het veilig moeten doen en toen ze ziek werd de morning after pil moeten gaan halen.
Ze nam dé PIL dus was "veilig' betreffende zwangerschap.
En morning after pil werkt NIET meer als je vier maand zwanger bent - dat kan je alleen meteen daarna gebruiken - en ze was toen helemaal niet ziek of misselijk of weet ik veel - ze had pas last recent en toen bleek ze al vier maand zwanger.
Niet alleen tegenwoordig gaan ze vroeg met elkaar naar bed, me nichten die nu 30 zijn deden dat allemaal op hun 13 !!
0 x
LeWallon
x 435

Bericht door LeWallon »

Ze zei dat ze de pil nam maar dat ze zwanger werd door het feit dat ze (4 maanden geleden) ziek was geweest. Misschien nam ze antibiotica, moest ze overgeven of vaak naar het toilet (ik probeer het mooi te verwoorden). In ieder geval mocht ik zoiets meemaken dan zou mijn eerste reactie direct zijn dat ik de morning after pil moest gaan halen.
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

De morning after pill kon ze m.i. niet weten toen. Het belangrijke is nu van Jana de nodige steun te geven. Die heeft ze nodig en ik vond de houding van Lowie wel mooi. Het bewijst ook dat hij haar graag ziet.
0 x
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

geen enkele "anticonceptiemethode" is 100% betrouwbaar ...

ik vind het wel jammer dat deze verhaallijn er gekomen is, als het de bedoeling is om een kandidaat-adoptiekind uit de hoed te toveren voor Peter en Peggy, hadden ze wel wat anders kunnen bedanken dan deze triestige vertoning :thumbdown:
0 x
Hannelore123
x 435

Bericht door Hannelore123 »

Ik snap niet wat er zielig is aan het feit dat ze er een tienerzwangerschap in verwerken. Dat is realiteit.
0 x
Wallanderjunior
x 435

Hannelore123 schreef:Ik snap niet wat er zielig is aan het feit dat ze er een tienerzwangerschap in verwerken. Dat is realiteit.
ik erger mij vooral aan de hele context; Pauline was al "ongewenst" zwanger van Bram, Jana nu ook
die verhaallijn vind ik nutteloos en saai
0 x
osssver
Nog geen rang

Bericht door osssver »

Een verhaallijn nutteloos noemen is raar, want wanneer heeft een verhaallijn in een soap 'nut'. Elke verhaallijn is er om de hele garde personages door wederom een nieuw seizoen van 200 afleveringen te loodsen.En volgens dat principe is dit een heel handige verhaallijn want het verbindt: Jana, Lowie(daarbij meesleurend de reacties van Luc en Julia), Bram, Franky, Tibo en Ellen en tegelijkertijd legt het een link met Peggy en Peter(die anders nooit iets met eender welke van deze personages) te maken hebben.

In dat opzicht is, helemaal in de tweede helft van een seizoen die alle schaakstukken in line probeert te krijgen om richting een seizoensfinale te gaan, waarin zoveel mogelijk personages interlocked zijn met elkaar is het juist een hele slimme(of volgens jouw logica heel nuttige) verhaallijn.

En dat er al eens eerder een ongewenste zwangerschap is geweest: tja. Als je 18 seizoenen met 200 afleveringen moet invullen dan wil er al eens iemand zwanger worden en in dat geval zijn er voor de schrijvers slechts twee opties: ofwel gewenst ofwel ongewenst, dus dat er al eens twee ongewenste zwangerschappen plaatsvinden is niet meer dan normaal. Want er zijn ook al menig gelukkige zwangerschap geweest, dus er zal altijd een gelijkenis zijn.

Verder zijn er niet zo heel veel gelijkenissen in de twee verhaallijnen. Paulien was geen middelbare school-puber, Paulien zat tijdens haar zwangerschap niet in een relatie met iemand anders, Hoe bram gaat reageren weten we nog niet(dus daarin kunnen we geen gelijkenissen trekken), Paulien was geen meisje dat zelf voorkwam uit een vaderloos gezin(wat de morele vragen van het kind al dan niet alleen opvoeden, of laten aborteren vermoeilijkt), etc... De enige gelijkenis is 'ongewenst zwanger'(en laten we eerlijk zijn als Jana als 16 jarig meisje stond te juichen met haar zwangerschap, dat zou pas raar zijn) en dat Bram de vader is.

Verder denk ik dat het bij enkelen meer een irritatie rond het personage Jana(of de actrice in kwestie) is dan effectief met de verhaallijn, maar I hate to burst the bubble, maar het personage is ongelooflijk populair bij jonge kijkers and she aint going nowhere!!
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Heb jij in Thuis in 18 jaar ooit al een gelukkige zwangerschap gezien? Nee, want daar valt verdomme niks over te vertellen! Het is en blijft een soap hé. Gelukkige mensen hebben geen geschiedenis,daar valt niks over te vertellen. Het enige dat mij stoort in in Thuis is dat het repetitief wordt wat op zich niet zo verwonderlijk is na 18 jaar. Wat kunnen ze in godsnaam nog origineels bedenken? Maar het doet het nog altijd hé, for the time being...
0 x
Wallanderjunior
x 435

^ ik respecteer natuurlijk graag de mening van anderen maar ik heb het wel gehad met de al dan niet gewenste zwangerschappen in thuis
Jana kon wel interessantere verhaallijnen krijgen dan dit, volgens mij
gebrek aan inspiratie???
0 x
Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1
x 15

Bericht door Sandertje »

Straks staat ze haar kind af voor adoptie aan Peter & Peggy en begint het verhaal van voor af aan.
0 x
Gesloten