Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

apestaart schreef: wo 27 apr 2022, 19:32 tenslotte mag men nooit nooit zeggen.
Dat mag toch wel, als iemand dat voor zichzelf zeker weet? Dan is het aan Viv en Lowie om daarover te praten en te beslissen of ze daar wel of niet mee kunnen leven. Als ze wat dat betreft niet op een lijn kunnen komen, zouden ze ook kunnen besluiten om uit elkaar te gaan. Dat is ook een optie...

Men hoort vooral niet zodanig in een hoek gedreven te worden dat diegene uit pure ellende maar toegeeft, gewoon omdat de partner maar niet op kan houden over zijn obsessie. Want ik kan in Lowieke's geval niet eens meer van een normale kinderwens spreken.

Ik hoop dat ze dat ook eens laten zien in Thuis; dat het krijgen van kinderen toch wel een bewuste keuze hoort te zijn waar beide partners voor de volle 100% achter staan, als ze samen in een gezonde relatie zitten en de mogelijkheid hebben om daar rustig over na te denken. En geen afgedwongen beslissing om van het (mateloze) gezeur af te zijn of mee in de pas met de rest van de samenleving te lopen... :nope:
4 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Wanneer gat Bob of Tamara nu dat Louiske eens duchtig op zijn plaats zetten ? Hoe ongeloofwaardig is het toch dat die een vriend zo toelaten in hun intieme privacy ?
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Alles bij elkaar is Stefaan toch voor zijn eigen gezin het grote slachtoffer :roll:
1 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Dat de ouders van Robrecht echte rotzakken zijn, die hebben een klacht ingediend tegen Judith wegens nalatigheid: zij heeft niet de juiste zorg toegediend.
Ik heb zo een beetje de indruk dat die ouders nog een zondebok nodig hebben is dat uit wraakzucht of een soort gerechtigheid of gewoon munt uitslaan ik weet het niet, ik weet niet wat die ouders daar willen mee bereiken. :mad:
Trouwens hebben ze daar bewijzen van? Ik dacht het niet.
Dan Christine: de manier waarop ze Peter en Paulien aan elkaar wilt koppelen. :D
En dan Kobe die Femke ten huwelijk heeft gevraagd en vervolgens de deksel op zijn neus heeft gekregen.
Laatst gewijzigd door apestaart op za 30 apr 2022, 09:54, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2577

Bericht door satine »

Tja, boosheid is het tweede stadium van rouw. Het is verre van ongewoon dat mensen bij een groot verdriet een zondenbok zoeken.
Dat is heel menselijk.
Jammer dat ze hiervoor Judith uitkiezen, dat wel.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 936
x 1497

Bericht door heidiw »

Judith is helemaal niet nalatig geweest. Ze heeft er onmiddellijk een neuroloog en de hoofdarts bijgeroepen. De bewijslast ligt dus volledig bij de ouders van Robrecht. Nu vraag ik mij ook af of iemand postuum kan beschuldigd worden van een misdrijf. Indien wel, benieuwd hoe ze gaan reageren op de gaybashing affaire van hun zoontje.
Verder, dat Anouk nog heel erg alive and kicking zou zijn en dat Chris hier een heel smerig spel speelt met Harry had ik al langer geopperd.
Dat Peter het appartement van Tania zou huren stond ook in de sterren geschreven. Net zoals het gekoppeld van Christine. Ik had alleen niet verwacht dat ze Paulien had uitgekozen.
En voor de rest blijf ik mij afvragen wanneer nu eindelijk iemand eens zal uitzoeken waar het "accident" van Joren en dat van Zihame gebeurd is, want dat rammelt langs alle kanten.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Er liep toch een en ander fout die nacht. Wat niet wil zeggen dat Judith zélf fouten maakte. Toen er een nieuw spoedgeval binnenkwam (Stefaan?) liet ze haar patiënt alleen achter omdat de hoofdarts met een ander spoedgeval bezig was. En die neuroloog heeft ze enkel aan de telefoon kunnen spreken, ze zei dat er tussen de twee ct-scans zo goed als geen verschil was en dat de patiënt stabiel leek, even later was hij dood en Judith was de enige arts die hem behandeld heeft.

In ieder geval hebben die ouders het recht om de dood van hun zoon nader te laten onderzoeken.

En postuum veroordeeld worden? Ik vrees ervoor. Het onderzoek kende trouwens pas na zijn dood een doorbraak en er blijven bovendien nog daders genoeg over. Al heb ik ook nog wel een voorbehoud over hoe dat bewijsmateriaal verzameld werd. Een illegaal verkregen beeldopname, waarbij de opnemer (Stefaan) niet aan het gesprek deelnam? In veel landen zou dit bewijs niet weerhouden worden. Maar okay, dit is een soap :smile:

Dat aanzoek van Kobe kwam ineens uit de lucht vallen. Bewijst nog maar eens dat hij Femke nog steeds moeilijk kan inschatten. Ze is nog niet gescheiden (een detail, volgens Kobe), maar dat ze hier geen haast mee maakt, wijst er toch op dat het voor haar niet zo erg is. En de uitspraak "zelfs als ik al wel gescheiden was, weet ik niet of ik wel..." moet hem toch aan het denken zetten.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

satine schreef: za 30 apr 2022, 09:53 boosheid is het tweede stadium van rouw. Het is verre van ongewoon dat mensen bij een groot verdriet een zondenbok zoeken.
Dat is heel menselijk.
Dat is zo waar ! Ik heb op 9 maand tijd mijn dochter en mijn man verloren en, al weet ik heel goed dat alles gedaan werd voor hen, toch neem ik de dokters van alles kwalijk ...ge moet iemand hebben waar ge uw boos-verdriet kunt op uitspreken . Ik heb dit nooit getoond aan de dokters
.uiteraard maat 't is wel zo .
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Wat een vreemd verhaal van die Anouk.
Ik heb altijd de indruk gehad dat Harry het verhaal van Anouk heeft verzonnen.
Omdat Thilly actief naar haar op zoek is gegaan en hieruit niet zou blijken dat hij dit inderdaad heeft verzonnen, voert hij volgens mij nu iemand (een oude kennis) op als Anouk zodat Thilly haar zoektocht naar niets zou stopzetten en zij bijgevolg na verloop van tijd geen argwaan zou krijgen bij zijn verhaal.
Ik snap ook niet goed waarom hij daarna op de poort van Chris gaat kloppen en op hem staat te roepen. Ik vraag me af of dat de komende afleveringen duidelijk gaat worden.
Van bij zijn intrede in Thuis vind ik Harry een louche figuur (drugshandel), een etiket dat voor mij tot op vandaag aan hem blijft kleven en vraag me af of hij hiermee eeuwig zal wegkomen.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1371
x 1727
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

jeff schreef: di 03 mei 2022, 00:50 k heb altijd de indruk gehad dat Harry het verhaal van Anouk heeft verzonnen
denk eerder dat het Chris is die het verhaal verzonnen heeft. En Harry onder druk zet om bij hem op deze manier z'n schulden af te betalen voor iets dat hij feitelijk niet gedaan heeft. Misschien klopt hij daardoor aan die poort omdat hij jaren bedrogen werd door Chris, die hem een groot schuldgevoel gegeven heeft waar het eigenlijk niet nodig was.
4 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat denk ik ook Daffy. Chris heeft Harry al die tijd gechanteerd nadat hij hem waarschijnlijk wijs gemaakt heeft dat Anouk gestorven was.
Misschien is het nu ook klaar met de spelletjes die Chris toch met een aantal mensen aan het spelen is.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2577

Bericht door satine »

Hoe je het ook draait of keert, Harry is niet zuiver op de graat.
Of hij die 'Anouk' heeft gevraagd om te doen alsof zodat Thilly deze zaak zou laten rusten, dat weet ik niet.
Maar feit is wel dat hij Thilly lang niet alles verteld heeft over zijn verleden.
Het feit dat Chris hem nog steeds chanteert en het waarom ervan.
De pakjes die Frank indertijd moest gaan afgeven, het feit dat Roxanne zonder problemen in zijn zaak/zaken kon dealen, terwijl hij zogezegd niet op de hoogte was...

Ik ben geen fan van Harry en het verwondert mij elke keer opnieuw dat betweter Thilly zo naïef is wat hem betreft.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Natuurlijk deugt Harry voor geen meter.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1371
x 1727
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

jessie V. schreef: di 03 mei 2022, 10:35 Natuurlijk deugt Harry voor geen meter.
Neen, denk ik ook niet! Maar hij heeft blijkbaar z'n leven gebeterd bij Tilly. als is hij in het verleden ook wel niet zuiver op de graat geweest!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Karin die voor haar stalker - dezelfde die haar op een bepaald moment doodsangsten deed uitstaan, zoals ze toen huilend toevertrouwde aan Dries - een topadvocaat vindt, want de tegenpartij haalt het groot geschut boven.

Hum - zou het dan enkel nog over die "onvrijwillige doodslag" gaan en wordt heel die stalking zaak dan gewoon maar in de vergeetput gestopt ? Vreemd, want in die zaak zijn voldoende bewijzen gevonden, na die huiszoekingen enz. En Tom had toen officieel klacht ingediend.

Voor zover ik hoop krijgt ook de bashing zaak nog een juridisch staartje en stopt het niet gewoon met "de betrokkenen zijn door de nieuwe decaan geschorst".
0 x
Plaats reactie