Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)

Gesloten
Omega
x 435

Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)

Bericht door Omega »

^^De SIM-kaart zit nog in de oude GSM. Dus die nieuwe telefoon zal sowieso een nieuwe telefoonnummer hebben. De politie zal ook wel zien dat dat niet dezelfde GSM is.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Omega schreef:^^De SIM-kaart zit nog in de oude GSM. Dus die nieuwe telefoon zal sowieso een nieuwe telefoonnummer hebben. De politie zal ook wel zien dat dat niet dezelfde GSM is.
Nee niet waar. Je kan perfect je oude nummer behouden met een nieuwe SIM-kaart. Heb ik zelf al eens gedaan. Ook als je van provider verdandert je gewoon je nummer behouden. Ook dat heb ik al eens gedaan.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Kunnen ze ook zien welk nummer er heeft gebeld als er met onbekend nummer wordt gebeld?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Jonistroobants
Nog geen rang

Bericht door Jonistroobants »

tvx1 schreef:
Omega schreef:^^De SIM-kaart zit nog in de oude GSM. Dus die nieuwe telefoon zal sowieso een nieuwe telefoonnummer hebben. De politie zal ook wel zien dat dat niet dezelfde GSM is.
Nee niet waar. Je kan perfect je oude nummer behouden met een nieuwe SIM-kaart. Heb ik zelf al eens gedaan. Ook als je van provider verdandert je gewoon je nummer behouden. Ook dat heb ik al eens gedaan.
Kunnen ze ook niet de serienummer van de gsm waarmee een bericht werd verstuurd verkrijgen?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Jonistroobants schreef:
tvx1 schreef:
Nee niet waar. Je kan perfect je oude nummer behouden met een nieuwe SIM-kaart. Heb ik zelf al eens gedaan. Ook als je van provider verdandert kan je gewoon je nummer behouden. Ook dat heb ik al eens gedaan.
Kunnen ze ook niet de serienummer van de gsm waarmee een bericht werd verstuurd verkrijgen?
Dat denk ik niet
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Het feit dat ze een nieuwe SIM-kaart aanvraagt met hetzelfde nummer kan toch echt wel opgespoord worden? Dat moet maar gevraagd worden aan het Telecombedrijf.

Als ze plots een ander gsm-nummer zou hebben, gaat ze dat nieuwe nummer ook aan Judith en co moeten geven. Wat Tom dan weer raar gaat vinden...

Ze zal haar oude nummer willen behouden, maar dan moet ze een nieuwe SIM-kaart hebben en dat laat echt wel een spoor achter. En dat zal haar op termijn "nekken", want Peter of Tom gaan daar op uit komen en dat verdacht vinden. Ze gaat in ieder geval exact hetzelfde type gsm moeten kopen, want haar kleinkinderen gaan direct het verschil merken, pubers zijn zo.

Maar dat zal pas voor over enkele maanden zijn. En de "Marianne in de gevangenis verhaallijn", kan voor mij niet rap genoeg opgelost zijn :lolno:
0 x
Summer85
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Summer85 »

Vindt Judith het niet een beetje raar dat Helene na amper een paar uren (als het al uren waren) 'weduweschap' al zo nuchter bezig is met de begrafenis? En dat ze eerder andere mensen aan het troosten is ipv zelf ineen te storten?

Die GSM had ze volgens mij ook beter elders kunnen laten verdwijnen ipv voor haar eigen deur :shock:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Summer85 schreef:Vindt Judith het niet een beetje raar dat Helene na amper een paar uren (als het al uren waren) 'weduweschap' al zo nuchter bezig is met de begrafenis? En dat ze eerder andere mensen aan het troosten is ipv zelf ineen te storten?

Die GSM had ze volgens mij ook beter elders kunnen laten verdwijnen ipv voor haar eigen deur :shock:

Los daarvan speelt de actrice het fantastisch vind ik :clap:
Nee, het is helemaal niet raar dat Hélène nu zo nuchter is(en in Hélène's geval is daar nog een reden voor: ze hield niet van Geert) . Ik heb nog niet zo lang geleden meegemaakt dat iemand een tekening van haar pas overleden vriend maakte. Achteraf zei ze dat ze dat de dag erna niet zou gekund hebben.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Nu is er momenteel geen reden waarom ze naar haar gsm of simkaart zouden gaan zoeken, ze is immers niet verdacht. Nog een beetje geduld denk ik (niet teveel hoop ik).
0 x
Potentia Principatum
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

die blik van Hélène toen ze Judith in de armen nam, sprak boekdelen; zo van 'onnozele geit, ge hebt nu al genoeg gegriend'. En de blikken tussen William en Hélène toen William de verhoorkamer binnenkwam, ook.
0 x
Frazer
Nog geen rang

Bericht door Frazer »

Ze zijn er alleszins nog niet, het duivelskoppel!

Toch nog een paar probleempjes oplossen. Hoe die schenking van Geert omzeilen zonder argwaan te wekken, hoe de belfote van William inlossen om Marianne te moeten bezoeken, hoe elkaars "liefde" verkrijgen. Het zal een kwestie van geduld zijn zonder een misstap te begaan ...
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Die schenking zou ze beter geven aan Nancy en Eddy. Dat is het simpelste. Het gaat om hoeveel, 30.000 euro? Op heel dat bedrag van de erfenis stelt dat niks voor. En Ann en co weten van die schenking. Als Hélène die nu weigert, gaat ze zich niet populair maken.

Als ze echt de schijnheilige feeks wil uithangen, geeft ze Nancy en Eddy dat geld.

Zou het niet kunnen dat Marianne zinsverbijstering gebruikt om alsnog geen celstraf te krijgen? En dat ze verdacht blijft gedurende een heel seizoen? Maar wel op vrije voeten mag rondlopen in afwachting van haar proces omdat ze geen vluchtrisico vertegenwoordigt? En dat wij ondertussen op die Hélène moeten blijven kijken tot het allemaal eens uitkomt, per ongeluk? Zou wat zijn, een heel seizoen lang. Ongezien in soapwereld!
0 x
Frazer
Nog geen rang

Bericht door Frazer »

Frazer schreef:Ze zijn er alleszins nog niet, het duivelskoppel!

Toch nog een paar probleempjes oplossen. Hoe die schenking van Geert omzeilen zonder argwaan te wekken, hoe de belfote van William inlossen om Marianne te moeten bezoeken, hoe elkaars "liefde" verkrijgen. Het zal een kwestie van geduld zijn zonder een misstap te begaan ...
Soapseut schreef:Die schenking zou ze beter geven aan Nancy en Eddy. Dat is het simpelste. Het gaat om hoeveel, 30.000 euro? Op heel dat bedrag van de erfenis stelt dat niks voor. En Ann en co weten van die schenking. Als Hélène die nu weigert, gaat ze zich niet populair maken.

Als ze echt de schijnheilige feeks wil uithangen, geeft ze Nancy en Eddy dat geld.

Zou het niet kunnen dat Marianne zinsverbijstering gebruikt om alsnog geen celstraf te krijgen? En dat ze verdacht blijft gedurende een heel seizoen? Maar wel op vrije voeten mag rondlopen in afwachting van haar proces omdat ze geen vluchtrisico vertegenwoordigt? En dat wij ondertussen op die Hélène moeten blijven kijken tot het allemaal eens uitkomt, per ongeluk? Zou wat zijn, een heel seizoen lang. Ongezien in soapwereld!
Ging het niet om elk 80.000€, toch niet min ;)

Denk niet dat Marianne zich onweerstaanbare dwang laat verklaren, dan nog kom je niet vrij hé. Ze is daar veel te trots voor. Bovendien ondergraaft dat haar hele complotverhaal nog eens.
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Mja... maar zou het toch niet kunnen dat een rechter oordeelt dat de kans miniem is dat ze zou vluchten? Ze is nog niet goed te been sinds de vorige seizoensfinale ... Dus het kan denk ik wel gebeuren dat ze vrij mag rondlopen tot aan haar proces en dat we nog een tijd op die Hélène gaan moeten kijken.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja, maar onweerstaanbare dwang is een gerechtelijke uitspraak meen ik, dus moet er eerst een proces zijn.
Ik herinner me dat in de tijd Eric Bastiaens werd vrijgesproken van de moord op Mike wegens onweerstaanbare dwang.
0 x
Potentia Principatum
Gesloten