Dat duidt er ook op dat de mensen die voor Adil door een vuur zouden gaan, wel eens bedrogen uit zouden kunnen komen, volgens mijdaffy duck schreef: wo 08 jan 2020, 17:07 Dat duimpje naar beneden duidt dan op een niet zo rooskleurige uitkomst voor Adil vermoed ik dan!
Adil Bakkal (Nawfel Bardad-Daidj)
-
- x 435
0 x
-
- x 435
Denk jij dan dat Adil Frederieke gedood heeft?ikke schreef: wo 08 jan 2020, 18:37 Dat duidt er ook op dat de mensen die voor Adil door een vuur zouden gaan, wel eens bedrogen uit zouden kunnen komen, volgens mij
0 x
-
- x 435
Ja, dat denk ik. Misschien niet met opzet, maar ze is wel dood door zijn schuld. Als 't anders uitdraait zal ik heel verbaasd zijn want naar mijn gevoel wordt zijn onschuld teveel in de verf gezet, vandaar mijn vermoeden.
0 x
-
- x 435
Maar ze heb ondertussen toch duidelijk getoond dat Adil en Frederieke een meningsverschil voor het fatale onderonsje met de gemaskerde man. Zou raar zijn dat Adil na zijn uitbarsting teruggekeerd is naar de bar om nog maar eens een poging te wagen bij Frederieke. En hij lijkt vooralsnog steevast de waarheid te vertellen. Hij had bijvoorbeeld niet gelogen over het feit dat hij geen drugs had genomen.ikke schreef: wo 08 jan 2020, 20:16 Ja, dat denk ik. Misschien niet met opzet, maar ze is wel dood door zijn schuld. Als 't anders uitdraait zal ik heel verbaasd zijn want naar mijn gevoel wordt zijn onschuld teveel in de verf gezet, vandaar mijn vermoeden.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Wat de drugs betreft, zeker en vast ja.
Maar voor de rest, met "lijkt" koopt hij voorlopig niet veel hé. Verder onderzoek moet aantonen dat hij het eventueel niet was. Maar aan het tempo dat Tim & co hun onderzoek voeren, kan hij nog wel een tijdje vastzitten.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Toch vraag ik me dan wel een beetje af op welke grond ze Adil nu vast kunnen houden...
Dat kan overigens heel goed aan mij liggen, want er is inmiddels zoveel gebeurd dat ik hier en daar vast van alles gemist heb, maar hij heeft toch alleen een woordenwisseling met Frederieke gehad? Niks wijst erop dat hij ook echt wat met haar dood te maken heeft verder. Op dat zakje Coke is geen vingerafdruk gevonden, en in zijn bloed zat ook geen drugs, dus hoe willen ze dat naar Adil herleiden?
Voor zover ik het zie, hebben ze - buiten wat vermoedens en een ontbrekend alibi - toch helemaal geen concrete bewijzen? En dat alles is toch niet genoeg om Adil nog langer vast te houden?

Dat kan overigens heel goed aan mij liggen, want er is inmiddels zoveel gebeurd dat ik hier en daar vast van alles gemist heb, maar hij heeft toch alleen een woordenwisseling met Frederieke gehad? Niks wijst erop dat hij ook echt wat met haar dood te maken heeft verder. Op dat zakje Coke is geen vingerafdruk gevonden, en in zijn bloed zat ook geen drugs, dus hoe willen ze dat naar Adil herleiden?
Voor zover ik het zie, hebben ze - buiten wat vermoedens en een ontbrekend alibi - toch helemaal geen concrete bewijzen? En dat alles is toch niet genoeg om Adil nog langer vast te houden?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- x 435
Zijn DNA en/of vingerafdrukken op de plaats van de "'misdaad" en het op het lijk wss...Christel schreef: do 09 jan 2020, 14:50 Toch vraag ik me dan wel een beetje af op welke grond ze Adil nu vast kunnen houden...
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Hij heeft er zichzelf wat ingepraat door eerlijk te zijn over de ruzie die hij had met Frederieke en dan het ontbreken van een alibi. Al vind ik de arrestatie niet zo logisch als je dan Jasper bekijkt...heeft wel geen moord gedaan....maar het kon toch ook slecht afgelopen zijn met die drugs.Christel schreef: do 09 jan 2020, 14:50 buiten wat vermoedens en een ontbrekend alibi - toch helemaal geen concrete bewijzen? En dat alles is toch niet genoeg om Adil nog langer vast te houden?
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Uit het topic van Lowie.
door satine » do 09 jan 2020, 20:54
Niemand hoeft Adils onschuld te bewijzen, zijn schuld moet bewezen worden, zo zit ons strafrecht in elkaar.
In theorie wel ja, de praktijk is meestal omgekeerd. Eigen ondervinding.
door satine » do 09 jan 2020, 20:54
Niemand hoeft Adils onschuld te bewijzen, zijn schuld moet bewezen worden, zo zit ons strafrecht in elkaar.
In theorie wel ja, de praktijk is meestal omgekeerd. Eigen ondervinding.
0 x
-
- x 435
Inderdaad. Gezien hij nu officieel in verdenking staat moet zijn onschuld bewezen als hij op korte termijn zou willen vrijkomen. Anders blijft hij aangehouden tot aan de rechtszaak en moet dan in de rechtbank zijn schuld zonder gerede twijfel bewezen worden om een effectieve veroordeling te verkrijgen.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Lijkt me straf dat Adils date tegen hem zegt dat ze s avonds nog n andere date heeft. Geen enkele vrouw zou dat zo zeggen, maar zou zeggen dat ze niet kan of al iets anders te doen heeft.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Dat is zoveel dat ze zegt dat zij nu iemand anders heeft en dat hij niet meer moet komen want daar komt het een beetje op neer.johan1969 schreef: wo 05 feb 2020, 04:41 Lijkt me straf dat Adils date tegen hem zegt dat ze s avonds nog n andere date heeft. Geen enkele vrouw zou dat zo zeggen, maar zou zeggen dat ze niet kan of al iets anders te doen heeft.
1 x
-
- x 435
Ik denk niet dat er iemand is die dat anders begrepen heeft...apestaart schreef: wo 05 feb 2020, 10:05 Dat is zoveel dat ze zegt dat zij nu iemand anders heeft en dat hij niet meer moet komen want daar komt het een beetje op neer.

0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Geen wonder dat Adil niet van t straat geraakt, hij is altijd zo serieus en saai ! Heeft hij ooit al gelachen ? Zijn hobby, dj, past ook helemaal niet bij zijn personage
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Smaken verschillen, en gelukkig maarjohan1969 schreef: do 06 feb 2020, 20:46 Geen wonder dat Adil niet van t straat geraakt, hij is altijd zo serieus en saai ! Heeft hij ooit al gelachen ? Zijn hobby, dj, past ook helemaal niet bij zijn personage

Hoezo is Adil saai? En wie bepaalt dat eigenlijk, dat iemand "saai" is? Is hij saai omdat hij niet iedere avond in de kroeg hangt of er geen bergen hobby's op nahoudt? Zou hij minder saai zijn als hij zoals Lowie gewoon het ene na het andere grietje oppikt in de kroeg, om vervolgens 's morgens haar naam al niet eens meer te weten en haar maar "dingske" te noemen? Zou hij er dan wél bij horen?
Er zijn genoeg vrouwen die gewoon van een rustige, vriendelijke en betrouwbare man houden, en dan zitten ze bij Adil prima. Het is gewoon jammer dat hij de juiste nog niet is tegengekomen.
En wat dat lachen betreft; dat deed hij meer dan genoeg toen hij nog bij Paulien was en alles goed ging, maar de laatste tijd heeft hij gewoon maar bar weinig om zich echt goed over te voelen. Ik vind het eigenlijk alleen maar positief dat hij gewoon zichzelf is en niet geforceerd de clown loopt uit te hangen om anderen te plezieren, terwijl hij zich eigenlijk slecht voelt.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..