Mayra Magiels (Muriel Bats)

Gesloten
tvx1
x 435

Re: Mayra Magiels (Muriel Bats)

Bericht door tvx1 »

Christel schreef:Ann mocht het inderdaad niet zelf hechten, maar ze had wel kunnen helpen met ontsmetten bijvoorbeeld en het vervolgens laten hechten door Geert of Judith. Haar advies aan Mayra (gewoon een pleistertje) was er duidelijk helemaal naast, om nog maar te zwijgen over het feit dat ze niet eens fatsoenlijk keek, of even op stond om te helpen...

Ann heeft inderdaad blijkbaar een heel groot probleem, en stilletjes gaan zitten wachten tot die psycholoog een keer tijd heeft, gaat ook niet echt opschieten... :problem:
Van dat ontsmetten ben ik niet zo zeker dat ze dat wel mocht doen, maar ze had het inderdaad wat beter moeten bekijken en één van haar collega's om hulp moeten vragen.

Ik vraag mij af waaraan Mayra dat verdiend heeft dat ze zodanig gewond raakt dat ze geen van haar beide jobs nog kan uitvoeren. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...
0 x
Hannelore123
x 435

Bericht door Hannelore123 »

Heeft iemand er misschien eens bij stilgestaan dat ze, ondanks haar schorsing, nog wel naar de hand van haar vriendin kan kijken en zien wat er aan de hand is. Als je vriendin de dokter zegt dat ze het enkel moet ontsmetten en een pleistertje opdoen ga je niet naar een andere dokter. Dan denk je dat het wel zo zal zijn. Het is niet dat ze geschorst is dat ze haar kennis kwijt is, hé.

Tuurlijk kan Ann er aan doen. Ann had haar meteen moeten zeggen dat het ernstig is en dat ze beter eens naar Geert zou gaan.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Hannelore123 schreef:Heeft iemand er misschien eens bij stilgestaan dat ze, ondanks haar schorsing, nog wel naar de hand van haar vriendin kan kijken en zien wat er aan de hand is. Als je vriendin de dokter zegt dat ze het enkel moet ontsmetten en een pleistertje opdoen ga je niet naar een andere dokter. Dan denk je dat het wel zo zal zijn. Het is niet dat ze geschorst is dat ze haar kennis kwijt is, hé.

Tuurlijk kan Ann er aan doen. Ann had haar meteen moeten zeggen dat het ernstig is en dat ze beter eens naar Geert zou gaan.
Dat kan je ook meteen weer omdraaien:
Heeft iemand er misschien eens bij stilgestaan dat Mayra een volwassen vrouw is en zo'n verwonding zelf toch ongeveer zou moeten kunnen inschatten?
Ze weet ook dat Ann in een diepe depressie zit en zich nergens meer voor interesseert, zelfs nauwelijks voor haar eigen dochter :!:
Zeker als je met je handen je kost wil verdienen ga je hier niet zo licht over!

Als ik zo'n pijn zou hebben en het niet zou betrouwen, dan ging ik ONMIDDELLIJK voor een tweede opinie, EENDER wie die eerste dokter is.
En zeker als ik weet dat het niet goed gaat met die eerste dokter, die overigens niet eens naar de wonde GEKEKEN heeft.

Mayra is hier minstens even nalatig geweest als Ann, vind ik.
0 x
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

ze hebben het allebei moeilijk: Ann omdat ze depressief is, Mayra omdat ze met een depressieve mens moet samenleven
Ann had niet de energie om de wonde goed te bekijken en Mayra voelde en zag wel dat het ernstig was maar probeerde uiteindelijk dan ook maar de gemakkelijke weg (ontsmetten, pleister erop en hopen dat het geneest)
ik wil hier geen van beide met de vinger wijzen, de situatie is gewoon moeilijk
0 x
Taliver67
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Taliver67 »

Geert prikt even in de vingers en zegt, ja... we gaan moeten afwachten. Moeten ze daar dan geen foto's van laten nemen, om te zien dat de zenuw geraakt is, en wat ze er kunnen aan doen ? Als haar handen zo belangrijk zijn voor haar job, zou ze er toch alles aan moeten doen om zich te laten helpen. Daar bestaat toch neurochirurgie voor ?
0 x
OFWGKTA
x 435

Bericht door OFWGKTA »

Haar reactie tov Ann aka Mie Zelfbeklag vond ik volledig terecht.
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Taliver67 schreef:Geert prikt even in de vingers en zegt, ja... we gaan moeten afwachten. Moeten ze daar dan geen foto's van laten nemen, om te zien dat de zenuw geraakt is, en wat ze er kunnen aan doen ? Als haar handen zo belangrijk zijn voor haar job, zou ze er toch alles aan moeten doen om zich te laten helpen. Daar bestaat toch neurochirurgie voor ?
Ik ga hier geen cursus neurologie geven maar de laatste zenuwen die je op foto kunt zien zijn die in de pols (3 stuks), daarna vertakken ze in multipele kleine zenuwen die niet meer te zien zijn maar wel op te sporen zijn via electromyografie etc. Een beschadigde zenuw hersteld (traag) een doorgesneden zenuw uiteraard niet. Het feit dat Mayra nog wel haar vingers kan bewegen toont aan dat de motorische component intact is maar de sensorische component geraakt is wat wil zeggen dat de zenuw nog intact is en herstel dus mogelijk. Ik ga het niet ingewikkelder maken want ik denk niet dat onze scenaristen daar echt een goed idee over hebben en dat kunt ge hun echt niet kwalijk nemen. Dus geen "wat er niet klopt in Thuis". Helemaal off topic: ik heb af en toe gekeken naar oude episodes van "Spoed", dat doet me altijd gieren van het lachen! Gelukkig was dat ook maar een soap.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

Waarom keek Mayra zo vreemd toen ze hoorde dat Peggy en Simonne samen taxi Leo hebben overgenomen ? Was zij misschien toch van plan, nu het juwelen ontwerpen tijdelijk uitgesteld is, om toch samen met Peggy de taxies over te nemen ?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

martha schreef:Waarom keek Mayra zo vreemd toen ze hoorde dat Peggy en Simonne samen taxi Leo hebben overgenomen ? Was zij misschien toch van plan, nu het juwelen ontwerpen tijdelijk uitgesteld is, om toch samen met Peggy de taxies over te nemen ?
Dat idee had ik wel een beetje... :denk:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Christel schreef:
martha schreef:Waarom keek Mayra zo vreemd toen ze hoorde dat Peggy en Simonne samen taxi Leo hebben overgenomen ? Was zij misschien toch van plan, nu het juwelen ontwerpen tijdelijk uitgesteld is, om toch samen met Peggy de taxies over te nemen ?
Dat idee had ik wel een beetje... :denk:
dat denk ik ook, nu kan ze geen juwelen maken en ze mag niet met de taxi rijden. Ze had dan de dispatch kunnen doen, maar nu komt Simonne die plaats inpikken want Simonne kan ook niet met de taxi rijden.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Ze kunnen Taxi Leo nog altijd met z'n drieën overnemen natuurlijk...
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

tvx1 schreef:Ze kunnen Taxi Leo nog altijd met z'n drieën overnemen natuurlijk...
dat kan maar dan heb je één chauffeur en twee mensen op het bureau
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Crackers schreef:
tvx1 schreef:Ze kunnen Taxi Leo nog altijd met z'n drieën overnemen natuurlijk...
dat kan maar dan heb je één chauffeur en twee mensen op het bureau
Neen twee chauffeurs (Waldek&Peggy) en twee mensen op het bureau (Mayra&Simonne). En Mayra is maar (hoogstwaarschijnlijk) tijdelijk onbekwaam om te rijden. Indien nodig kunnen ze nog altijd een extra chauffeur aannemen natuurlijk.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Goede keuze Mayra, ik kan mij voorstellen dat dit aan haar vreet. Het is beter dat ze nu even een moment voor zichzelf neemt dan dat zij straks ook met een depressie zit.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Taliver67
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Taliver67 »

Er zijn druppels die emmers doen overlopen. Ik weet niet of Mayra gelijk heeft dat ze nu even afstand wil nemen, maar haar eigen toestand is ook niet min. En ze is ook maar een mens. Dus in die zin, mag ze voor mijn part een paar nachten Zus en Zo doen :shh:
0 x
Gesloten