laatst geziene film

Zeveren over allerlei films kan hier !
Forumregels
Hier worden discussies over allerlei films gehouden.
Plaats reactie
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Re: laatst geziene film

Bericht door hannanaske »

Bitter Moon; Een film van Polanski...

Gaat over een jonge vrouw die onwel wordt op een schip. Ze wordt gered door een koppel die ook op de boot aanwezig is.
De man van het echtpaar (Hugh Grant) raakt geïntrigeerd door de jonge vrouw en ontmoet haar partner die gekluisterd zit aan zijn rolstoel.
De man in de rolstoel vertelt beetje bij beetje een vreemd & heel gedetailleerd verhaal over zijn vrouw. Hij (hugh grant) besluit telkens het verhaal niet te willen aanhoren, maar toch gaat hij steeds weer op zoek naar de man & raakt telkens meer & meer gefascineerd door diens vrouw.

Het wordt eigenlijk een masochistisch spelletje. Je krijgt telkens het gevoel dat een bepaald personage een slachtoffer is en je krijgt er sympathie voor, maar later in de film krijgt die dan een freaky kantje. (noem het gerust dirty)

Ik vond het eigenlijk wel een goeie film. Hij dateert wel al uit 1992 ofzo. Hugh Grant ziet er nog vrij jong uit in de film. :lol:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Het rondsnuffelen op de jeugdafdeling van de bib werd mooi beloond met dit:

Afbeelding

Echt een aanrader. :thumbup:

Verhaal: Een meisje houdt, net als haar vader, van boogschieten. Maar boogschieten past helemaal niet bij meisjes die een prinses zullen worden. Haar moeder vindt dat ze, net zoals de traditie hen voorschrijft, moet trouwen. Dat wil ze natuurlijk niet en slaat op de vlucht. Dan ontdekt ze dwaallichtjes die haar dichter bij haar lot zullen brengen; een heks! Ze vraagt aan de heks om één wens te vervullen: namelijk haar mama veranderen.
De mama verandert inderdaad, maar niet helemaal volgens het plan van het meisje.

Er zitten natuurlijk weer een paar fantastische grappen in. Het speelt zich af in schotland (denk ik?) met doedelzakmuziek en ze zitten precies op de Highland Games ofzo. De personages zijn wel tof. Haar vader is de max en haar drie jongere drielingbroertjes zijn ongelooflijk ondeugend en schattig.

Afbeelding
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Gisteravond naar "Magic Beyond Words" gekeken die ze op Vijf hadden uitgezonden.
Het is een biografische film over J.K. Rowling.
Absoluut geen hoogstaande film, maar slecht was ie ook niet.
0 x
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2
x 33
x 11
Contacteer:

Bericht door Duimelijntje »

Gisteren via de tv theek "Labyrinthus" opgevraagd.
Leuke film. Niet meteen echt een topper maar wel echt een leuke film.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Begonnen met naar The Expendables te kijken. Niet lang volgehouden. Als zoiets kan vertoond worden, ga ik vanaf nu nooit meer zeggen dat het scenario van Thuis ongeloofwaardig is.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Captain Cuckoo schreef:Begonnen met naar The Expendables te kijken. Niet lang volgehouden. Als zoiets kan vertoond worden, ga ik vanaf nu nooit meer zeggen dat het scenario van Thuis ongeloofwaardig is.
Ho, maar dat soort films moet je op een andere manier bekijken dan de meeste films. :)

Uiteraard is het een flutverhaaltje en draait het vooral rond een bende macho's die hun spieren laten rollen, maar het is een ode aan de (leeghoofdige) actiefilms uit de jaren 80. 8)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

lord F. schreef:
Captain Cuckoo schreef:Begonnen met naar The Expendables te kijken. Niet lang volgehouden. Als zoiets kan vertoond worden, ga ik vanaf nu nooit meer zeggen dat het scenario van Thuis ongeloofwaardig is.
Ho, maar dat soort films moet je op een andere manier bekijken dan de meeste films. :)

Uiteraard is het een flutverhaaltje en draait het vooral rond een bende macho's die hun spieren laten rollen, maar het is een ode aan de (leeghoofdige) actiefilms uit de jaren 80. 8)
Als ik in die film een stel gebruinde bejaarden alweer sneller zie rennen dan de kogels uit een machinegeweer, zonder dat hun kapsel uit de plooi valt, ben ik geneigd te vermoeden dat dit soort films een ode is aan het vurige verlangen naar véél dollars. :shh:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Cafard

in t plat oosténds :angel:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

N.a.v. het overlijden van Dora van der Groen, hebben ze zonet "Pauline & Paulette" uitgezonden op één.

Om eerlijk te zijn, had ik nog nooit die film gezien en wist zelfs niets eens waarover het ging. Ze zullen hem zeker al eerder getoond hebben maar dat ik er gewoon geen interesse voor had ofzo.

Vandaag wou ik het dan toch maar een kans geven, en ik heb er precies geen spijt van. Zo'n zalige film! Dora speelde die rol echt voortreffelijk. Met haar pakskes maken & steentjes in haar cola. :lol:
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

hannanaske schreef:N.a.v. het overlijden van Dora van der Groen, hebben ze zonet "Pauline & Paulette" uitgezonden op één.

Om eerlijk te zijn, had ik nog nooit die film gezien en wist zelfs niets eens waarover het ging. Ze zullen hem zeker al eerder getoond hebben maar dat ik er gewoon geen interesse voor had ofzo.

Vandaag wou ik het dan toch maar een kans geven, en ik heb er precies geen spijt van. Zo'n zalige film! Dora speelde die rol echt voortreffelijk. Met haar pakskes maken & steentjes in haar cola. :lol:
Hij is ok, maar moest toch even :roll: toen ik las dat ze die film nog eens gingen spelen uit eerbetoon voor Dora Van der Groen. Dat hij ferm overroepen is ga ik nu niet beweren (maar ik ben totaal geen fan van Lieven De Brauwer), maar ze rakelen nogal rap die film op telkens er iemand van de cast gestorven is. Bij het overlijden van Ann Petersen zonden ze die film ook al uit.

Allez ja, Dora Van der Groen heeft in tientallen goeie films en series meegespeeld dat ze wel iets minder voorspelbaar konden zijn dan voor de honderdste keer nog eens Pauline en Paulette uit te zenden. :whistle:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

hannanaske schreef:N.a.v. het overlijden van Dora van der Groen, hebben ze zonet "Pauline & Paulette" uitgezonden op één.

Smaken verschillen.
Ik vond dat Dora in die film echt overacteerde.
En naar mijn gevoel moest het verhaal, bij wijze van spreken nog beginnen, toen de film al ten einde was... Ik ga die zeker nooit herbekijken(heb ik ook niet gedaan)
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

ikke schreef:

Smaken verschillen.
Ik vond dat Dora in die film echt overacteerde.
En naar mijn gevoel moest het verhaal, bij wijze van spreken nog beginnen, toen de film al ten einde was... Ik ga die zeker nooit herbekijken(heb ik ook niet gedaan)
Omdat je niet weet of Pauline terug bij haar zus gaat wonen of in die instelling is gebleven?

Het staat je vrij om te geloven wat je zelf wil natuurlijk, maar als je Paulette zo ongelukkig zag op haar appartementje aan zee, tussen haar roddelende vriendinnen, kan je toch aannemen dat Pauline een positief effect heeft op haar.
Pauline begrijpt haar ook niet maar straalt in al haar kinderlijkheid, veel vreugde en plezier uit. Hoe ze vrolijk haar bloemetjes water geeft, gek is op papiertjes in haar plakboek kleven, tonen aan hoeveel plezier je kan putten uit kleine dingen. In het begin zag je dat Paulette zich schaamde voor haar zus; ze mocht niet mee naar de operette en mocht zich vooral in de winkel niet laten zien, maar naar het einde toe was het alleen maar duidelijk dat het vooral om haar oppervlakkige vriendinnen ging.

Ikzelf snap niet echt wat je bedoelt met het overdadig acteren. Ze speelde gewoon een vrouw die een zware mentale handicap had en vooral nood had aan structuur. Hoe ze lastig werd omdat haar zus haar plekje innam voor het ontbijt, haar vrolijk rond gieten met water op de bloemetjes omdat dat haar taak is.

Ook de sfeer van haar huisje en die winkel, de operette,....droegen bij tot een mooi geheel. (vind ik dan toch)

Voor de rest ben ik eigenlijk nie zo goed op de hoogte in welke films/series Dora nog verder meespeelde
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

hannanaske schreef:Voor de rest ben ik eigenlijk nie zo goed op de hoogte in welke films/series Dora nog verder meespeelde
Ze zouden bijvoorbeeld eens "Meeuwen sterven in de haven" kunnen uitzenden waar we haar nog eens in haar jonge jaren kunnen zien aan de zijde van Julien Schoenaerts (vader van). Dat zou toch al eens origineler zijn dan de standaard-begrafenisfilm Pauline en Paulette.

Maar ja, wie zou er nu ook in prime-time gaan kijken naar een zwart-witfilm. ;)
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

lord F. schreef:
hannanaske schreef:Voor de rest ben ik eigenlijk nie zo goed op de hoogte in welke films/series Dora nog verder meespeelde
Ze zouden bijvoorbeeld eens "Meeuwen sterven in de haven" kunnen uitzenden waar we haar nog eens in haar jonge jaren kunnen zien aan de zijde van Julien Schoenaerts (vader van). Dat zou toch al eens origineler zijn dan de standaard-begrafenisfilm Pauline en Paulette.

Ondertussen is de helft van de cast toch al gestorven, maar je geen zorgen! ;) Ann Petersen, Nand Buyl & Dora Van der Groen. Geen idee of die andere zus nog leeft.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

hannanaske schreef:
lord F. schreef:

Ondertussen is de helft van de cast toch al gestorven, maar je geen zorgen! ;) Ann Petersen, Nand Buyl & Dora Van der Groen. Geen idee of die andere zus nog leeft.
Lieven Debrauwer leeft ook nog. :mrgreen:
0 x
Plaats reactie