Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
ikke
x 435

Bericht door ikke »

jessie V. schreef: za 27 apr 2019, 12:14 Ik krijg af en toe de kriebels van die vrouw
Wie niet? Maar toch ben ik ervan overtuigd dat 't een goed mens is. :lol: Ook goede mensen hebben hun (grote) kleine kantjes. En daarom zie ik haar graag bezig, ver van mijn bed... :mrgreen:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Toen ze zich vroeger moeide in de relaties van haar kinderen, kon ik dat vanuit haar optiek nog wel begrijpen.
Nu ze allebei veertigers (vijftigers?) zijn, vind ik het erg.
Dat ze Karin niet kan luchten is haar goed recht, maar eender welke vrouw zou slecht geweest zijn op dit moment.
Want het moet en het zal Judith zijn, zodat Marianne weer haar rol van oma en Godmother kan spelen.
En ik vind het vreselijk voor haar dat Sandrine overleden is en dat ze Robin nooit ziet, maar ze zou beter een andere invulling voor haar leven zoeken dan dat eindeloze gemoei.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef: za 27 apr 2019, 12:40 Toen ze zich vroeger moeide in de relaties van haar kinderen, kon ik dat vanuit haar optiek nog wel begrijpen.
Nu ze allebei veertigers (vijftigers?) zijn, vind ik het erg.
Dat ze Karin niet kan luchten is haar goed recht, maar eender welke vrouw zou slecht geweest zijn op dit moment.
Want het moet en het zal Judith zijn, zodat Marianne weer haar rol van oma en Godmother kan spelen.
En ik vind het vreselijk voor haar dat Sandrine overleden is en dat ze Robin nooit ziet, maar ze zou beter een andere invulling voor haar leven zoeken dan dat eindeloze gemoei.
Akkoord met jou. En toch zou het zonde zijn moest Marianne wegvallen. Jammer dat Ann en Tom niet meer voor zichzelf opkomen, op een redelijke manier... Nu gebeurd het enkel als 't er "ver over" is.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ja, als ik heel eerlijk moet zijn: dan liever verhaallijn waar ze zich met iedereen moeit, dan geen Marianne meer.
Ik vind haar een interessant personage, vooral omdat ze zo'n buitenbeentje is.
Ik ga lang niet altijd met haar akkoord, maar vaak begrijp ik haar acties wel.
En ze is altijd even parmantig en koket, zelfs toen ze indertijd aan het behangen was. ;)
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

:thumbup: :yup: :lol:
Prachtige omschriijving. We lusten Marianne vaak rauw, maar kunnen haar niet missen. Juist!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

:lol: Ik sluit me daar ook graag bij aan. :yup:

Maar ik moet toegeven dat ik me gisteren toch wel ergerde aan haar bemoeienissen. En dan niet eens zozeer aan het ge-moei op zich, maar wel aan het feit dat dat de laatste tijd nog het enige bestaansrecht van Marianne lijkt te zijn.
We zien haar alleen nog maar als "oude zeurkous", eigenlijk, of dat nu tegenover haar kinderen is, of tegenover Leo bijvoorbeeld, dat maakt niet uit. Er moet blijkbaar altijd gezeurd en gesakkerd worden.

En dat vind ik toch wel heel triest voor een van de boeiendste types uit de geschiedenis van Thuis.
Alsof mensen - naarmate ze ouder worden - automatisch geen eigen leven meer hebben en achter de geraniums moeten gaan zitten sputteren over alles wat er om hen heen gebeurt.
Van een achterhaald cliché gesproken... :roll: :thumbdown:

Ik vind dat helemaal niet bij de Marianne van weleer (die jarenlang haar eigen zin deed, die haar afwezige man zijn plan liet trekken terwijl zij de bloemetjes buiten zette aan zee, die in een soort opwelling een lokaal krantje overnam en er met vallen en opstaan een succes van maakte, die - soms tegen beter weten in - altijd gepassioneerd was als ze ergens haar tanden in zette, die haar geliefden boven alles stelde maar die tegelijkertijd wel voor zichzelf op kwam en haar grenzen aangaf, enz.) passen... :nope:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Het is inderdaad een beetje triest dat ze haar laten verworden tot een oude zeurkous.

Toen Sandrine nog leefde, zag je haar nog wel eens als de lieve oma die iets met haar kleinkind deed, nu komt ze enkel nog in beeld als ze bij Tom of iemand anders komt klagen. En zelfs op feestjes (zoals de paasbrunch) blijft ze tegen het hele gezelschap zagen. Jammer.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Tiboko schreef: zo 28 apr 2019, 00:34 En zelfs op feestjes (zoals de paasbrunch) blijft ze tegen het hele gezelschap zagen.
Bedoel je die speech waarbij iedereen bijna in slaap viel?
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Ja, en toen enkel Leo nog de meubels redde. Ze mag hem er dankbaar voor zijn! Zelfs ik vanuit mijn luie zetel dacht bij die speech: "Sla dat toch over."
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: za 27 apr 2019, 12:56 Ja, als ik heel eerlijk moet zijn: dan liever verhaallijn waar ze zich met iedereen moeit, dan geen Marianne meer.
Voor mij niet. Dergelijke moeiscènes hoeven voor mij echt niet.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Wat milde Marianne nu weer bereiken? Wat heeft Rosa haar nu weer misdaan?? Wilde ze dan echt geen enkele vriendin hebben???
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Marianne's reactie is niet te begrijpen, vind ik ook. Blijkbaar kunnen Rosa en Marianne prima met elkaar overweg, maar als het zo uitkomt dan moet de hetze tussen die 2 weer even de kop op steken om een of andere confrontatie uit te lokken.
Of dat op een verklaarbare manier gebeurt, maakt blijkbaar niks uit.

Kennelijk hadden ze Cruella Bastiaens gisteren weer even nodig om de roddels omtrent Steven's gesjoemel in de verf te zetten. :-? :thumbdown:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Wat een giftige spin is ze soms toch! :thumbdown:
En de laatste tijd vaker en vaker...

Maar mijn geheugen laat mij even in de steek: hoe kwam het nieuws over de fraude van Steven bij Marianne terecht - was dat via Nancy?
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

satine schreef: do 09 mei 2019, 13:56 Wat een giftige spin is ze soms toch!
Zij is altijd zo venijnig geweest en met ouder te worden zal het er niet op verbeteren.
Geen wonder dat haar kinderen liever haar hielen dan haar tenen zien.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: do 09 mei 2019, 13:56 Maar mijn geheugen laat mij even in de steek: hoe kwam het nieuws over de fraude van Steven bij Marianne terecht - was dat via Nancy?
Ja, die heeft Marianne een update gegeven van de laatste roddels tijdens hun taxirit ;)
0 x
Plaats reactie