Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
kingpietro105
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door kingpietro105 »

We zullen wel zien maar ik ben er 100% van overtuigd dat rosa anders zal reageren dan marianne en dieter niet zal uitschelden als moordenaar.

En daar mee zal ik men punt bewijzen elk mens interpreteert het anders en reageert anders

n Ann heeft wel degellijk dieter uitgescholden wanneer hij zen excuses wou komen aanbieden.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

kingpietro105 schreef:n Ann heeft wel degellijk dieter uitgescholden wanneer hij zen excuses wou komen aanbieden.
Dat heb ik niet ontkend, ik heb je alleen gevraagd wanneer en waarom Rosa Peter heeft uitgescholden.
0 x
kingpietro105
Poster rang 1
Poster rang 1

satine schreef:
kingpietro105 schreef:n Ann heeft wel degellijk dieter uitgescholden wanneer hij zen excuses wou komen aanbieden.
Dat heb ik niet ontkend, ik heb je alleen gevraagd wanneer en waarom Rosa Peter heeft uitgescholden.
Bedoelde dieter.. En ik had het over dat rosa dieter NOOIT zal uitschelden of zal zien als de boosdoener
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat ligt eraan wanneer ze Dieter te zien krijgt, waarschijnlijk. Rosa heeft namelijk ook al wel eens staan roepen en tieren, en zelfs wel eens oorvijgen uitgedeeld als ze heel erg over haar toeren was, hoor.
Zoiets is dan ook menselijk en heeft met (rauwe) gevoelens te maken die je niet altijd onder controle hebt.
kingpietro105 schreef:En ik vind dieter situatie erger omdat hij dit de rest van zen leven zal moeten meedragen een sterfte kan je verwerken iets wat we allemaal wel meemaken en kunnen plaatsen.
Serieus? :shock:
Een (klein)kind verliezen is een van de verschrikkelijkste dingen die een mens mee kan maken. De pijn daarvan gaat nooit echt weg, hoeveel verwerking je daar ook tegenaan gooit en hoeveel plekjes je dat ook geeft. Sowieso al niet als het kindje ziek was o.i.d., laat staan bij een ongeluk wat niet had hoeven gebeuren. Zo'n verschrikkelijk groot gemis valt niet te plaatsen, daar kun je alleen mee leren leven, en dat is een verschrikkelijk pijnlijk proces wat voor sommige mensen niet eens haalbaar is.
Dat geldt uiteraard voor Dieter, die nooit de bedoeling had om Sandrine wat aan te doen, maar dat geldt zeker voor haar familie die haar jarenlang op hebben zien groeien, die jarenlang dagelijks voor haar gezorgd hebben en waarbij ze diep in hun hart zit.

Het feit dat Marianne eerder niks over Dieter gezegd heeft tegen Nancy, zelfs niet toen die zich op een ongepaste manier kwam afvragen of Dries bij Marianne was blijven slapen terwijl Marianne dus écht wel heel andere dingen aan haar hoofd had, laat wel zien dat Marianne's reactie gisteren er eentje was uit pure emotie en ellende. Heel erg dat Dieter dat over zich heen gekregen heeft, maar het feit dat Ann en haar familie hun kind kwijt zijn, vind ik op dit moment toch echt vele malen erger...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

satine schreef:Inderdaad.
En ook al zal de reactie van Marianne het schuldgevoel van Dieter geen goed doen, ik vond het een heel pure, menselijke reactie.
Keur ik ze goed? Nee.
Begrijp ik ze? Heel zeker!
Marianne mag misschien emotioneel gereageerd hebben daar kan ik nog inkomen maar als alles bekoeld is moet zij beseffen dat het niet Dieter zijn schuld is dat Sandrine dood is.
Blijft zij dan echter bij haar standpunt dan is dat dan geen emotionele reactie meer maar eerder een wrok weliswaar tegen de verkeerde persoon voor een zondebok te zoeken waarop zij wraak zou kunnen nemen.
Als Marianne absoluut wrok wil koesteren dat zij dat doet jegens Lander want het is tenslotte door hem dat het allemaal gebeurd is, had hij Olivia niet gegijzeld dan had er niet moeten geschoten worden en had Sandrine nog geleefd.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

heidiw schreef:
apestaart schreef:Marianne heeft het slecht nieuws van Sandrine vernomen en is nu razend op Dieter, zij scheldt hem uit voor moordenaar.
De poppen gaan nu aan het dansen, Ann zal waarschijnlijk hem ook de schuld geven zodat Dieter helemaal in de put geraakt en de kans dat hij zelfmoord gaat plegen zal nog groter worden.
Proficiat Marianne, zijt ge niet beschaamd? :mad: :mad:
Dat is nu toch geen abnormale reactie voor iemand die zonet heeft vernomen dat haar kleinkind is gestorven door toedoen van een ander, zelfs al was het onopzettelijk. Dat de formulering niet helemaal juist is, is waar, maar het is wel een heel normale reactie.
johan1969 schreef:Ik vind het wel straf dat een agent uitmaken voor moordenaar in zijn eigen huis zomaar kan. Nooit van laster gehoord ?
Dat is geen laster. Laster is het opzettelijk en openbaar verspreiden van valse feiten met de bedoeling iemand te schaden. Dit is niet meer dan een emotionele uitbarsting van iemand die volledig over haar toeren is.
Dat Dieter hier ook door geraakt is, is ook heel normaal maar op een schaal van 1 tot 10 vind ik wat Marianne Ann en Mayra overkomt hoger scoren dan de depressie van Dieter.
Een agent in functie die een fout maakt is geen moordenaar he … Dieter heeft geen depressie maar schuldgevoel.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1487

Bericht door heidiw »

johan1969 schreef:
heidiw schreef:
apestaart schreef:Marianne heeft het slecht nieuws van Sandrine vernomen en is nu razend op Dieter, zij scheldt hem uit voor moordenaar.
De poppen gaan nu aan het dansen, Ann zal waarschijnlijk hem ook de schuld geven zodat Dieter helemaal in de put geraakt en de kans dat hij zelfmoord gaat plegen zal nog groter worden.
Proficiat Marianne, zijt ge niet beschaamd? :mad: :mad:
Dat is nu toch geen abnormale reactie voor iemand die zonet heeft vernomen dat haar kleinkind is gestorven door toedoen van een ander, zelfs al was het onopzettelijk. Dat de formulering niet helemaal juist is, is waar, maar het is wel een heel normale reactie.
johan1969 schreef:Ik vind het wel straf dat een agent uitmaken voor moordenaar in zijn eigen huis zomaar kan. Nooit van laster gehoord ?
Dat is geen laster. Laster is het opzettelijk en openbaar verspreiden van valse feiten met de bedoeling iemand te schaden. Dit is niet meer dan een emotionele uitbarsting van iemand die volledig over haar toeren is.
Dat Dieter hier ook door geraakt is, is ook heel normaal maar op een schaal van 1 tot 10 vind ik wat Marianne Ann en Mayra overkomt hoger scoren dan de depressie van Dieter.
Een agent in functie die een fout maakt is geen moordenaar he … Dieter heeft geen depressie maar schuldgevoel.
Dat zeg ik ook niet hé. Het was er nog dat aan tekort dat een agent in functie iemand zomaar doodschiet. Ik zeg alleen dat Marianne hem niet belasterde. En dat Dieter een schuldgevoel heeft... ja hallo, moest hij dat niet hebben zou hij toch ook niet sporen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

apestaart schreef:
En ook al zal de reactie van Marianne het schuldgevoel van Dieter geen goed doen, ik vond het een heel pure, menselijke reactie.
Keur ik ze goed? Nee.
Marianne mag misschien emotioneel gereageerd hebben daar kan ik nog inkomen maar als alles bekoeld is moet zij beseffen dat het niet Dieter zijn schuld is dat Sandrine dood is.
Blijft zij dan echter bij haar standpunt dan is dat dan geen emotionele reactie meer maar eerder een wrok weliswaar tegen de verkeerde persoon voor een zondebok te zoeken waarop zij wraak zou kunnen nemen.
Als Marianne absoluut wrok wil koesteren dat zij dat doet jegens Lander want het is tenslotte door hem dat het allemaal gebeurd is, had hij Olivia niet gegijzeld dan had er niet moeten geschoten worden en had Sandrine nog geleefd.
Natuurlijk is dat zo, maar zo ver is het toch nog helemaal niet? :-?
Marianne heeft dat nieuws gisteren pas vernomen - via de telefoon dan nog - terwijl ze alleen thuis was. Niet moeilijk dat ze in paniek wat is gaan roepen tegen de eerste mensen die ze daar tegenkwam. Het was letterlijk haar eerste reactie na dat verschrikkelijke nieuws.

Wie zegt er niet dat - eens de eerste schok een tijdje de kans heeft gehad om te zakken - Marianne (al dan niet met hulp van anderen, want Marianne kennende kan dat nog wel eens wat voeten in aarde hebben) weer tot haar positieven zal komen en de zaken rustig aan weer wat reëler gaat bekijken?
Voordien heeft ze Dieter toch ook helemaal niet beschuldigd van iets? In de grond weet ze dus blijkbaar echt wel dat hij er ook niks aan kan doen.

Ik vind dat er hier door sommigen wel heel erg op de zaken vooruit gelopen wordt, en ook dat er wel heel hard geoordeeld wordt zonder ook maar één minuut te kijken naar wat beide partijen meegemaakt hebben. Dieter verdient zeker medeleven, maar Marianne (en Ann, want daar werd ook al zo hard op ingegaan toen ze Dieter liever niet wilde zien) zeker net zo goed. Die mensen leven al weken tussen hoop en vrees en hebben net vernomen dat hun grootste vrees dus waarheid is geworden. Die verdienen in mijn ogen echt wel alle krediet dat ze krijgen kunnen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
kingpietro105
Poster rang 1
Poster rang 1

Christel schreef:
apestaart schreef:
Keur ik ze goed? Nee.
Natuurlijk is dat zo, maar zo ver is het toch nog helemaal niet? :-?
Marianne heeft dat nieuws gisteren pas vernomen - via de telefoon dan nog - terwijl ze alleen thuis was. Niet moeilijk dat ze in paniek wat is gaan roepen tegen de eerste mensen die ze daar tegenkwam. Het was letterlijk haar eerste reactie na dat verschrikkelijke nieuws.

Wie zegt er niet dat - eens de eerste schok een tijdje de kans heeft gehad om te zakken - Marianne (al dan niet met hulp van anderen, want Marianne kennende kan dat nog wel eens wat voeten in aarde hebben) weer tot haar positieven zal komen en de zaken rustig aan weer wat reëler gaat bekijken?
Voordien heeft ze Dieter toch ook helemaal niet beschuldigd van iets? In de grond weet ze dus blijkbaar echt wel dat hij er ook niks aan kan doen.

Ik vind dat er hier door sommigen wel heel erg op de zaken vooruit gelopen wordt, en ook dat er wel heel hard geoordeeld wordt zonder ook maar één minuut te kijken naar wat beide partijen meegemaakt hebben. Dieter verdient zeker medeleven, maar Marianne (en Ann, want daar werd ook al zo hard op ingegaan toen ze Dieter liever niet wilde zien) zeker net zo goed. Die mensen leven al weken tussen hoop en vrees en hebben net vernomen dat hun grootste vrees dus waarheid is geworden. Die verdienen in mijn ogen echt wel alle krediet dat ze krijgen kunnen...
Tis heel simpel als alles wat afgekoeld is verwacht ik toch op zen minst een excuses van marianne als die er niet komt dan beschouw ik het dat ze het meende wat ze zei. Als ze meent wat ze zei dan is ze voor mij afgedaan en veridnet ze geen sympathie.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Uitgescholden is toch wat overdreven. Ze riep gewoon "waarom heb je geschoten?", wat heel menselijk was gezien de situatie. Iemand uitschelden is toch nog iets anders.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

tvx1 schreef:Ze riep gewoon "waarom heb je geschoten?

Inderdaad, een vraag die ook andere mensen bezighoudt, niet alleen Marianne.

Het kind stond verdorie een paar meter van hem, samen met Emiel. Wist Dieter dat niet? En indien wél, leren ze dan niet op de politieschool dat je enkel mag schieten als je zeker bent dat je geen anderen in gevaar brengt? Was het risico een kind te raken dan ondergeschikt aan de gijzelnemer uitschakelen? Was schieten de enige optie in dit geval? Kon er niet onderhandeld worden?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef:

Het kind stond verdorie een paar meter van hem, samen met Emiel. Wist Dieter dat niet? En indien wél, leren ze dan niet op de politieschool dat je enkel mag schieten als je zeker bent dat je geen anderen in gevaar brengt? Was het risico een kind te raken dan ondergeschikt aan de gijzelnemer uitschakelen? Was schieten de enige optie in dit geval? Kon er niet onderhandeld worden?
Ik denk dat het een pure reflex was...
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1487

Bericht door heidiw »

tvx1 schreef:
Tiboko schreef:

Ik denk dat het een pure reflex was...
Ik denk dat Sandrine zich net op dat moment omdraaide, dat was kort te zien in een flashback van Dieter. En onderhandelen? Ze waren wel bezig met onderhandelen maar als de gijzelnemer plots een beweging maakt met zijn pistool kan ik mij inbeelden dat je dan in "hij of ik" termen gaat denken.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Er is inderdaad een korte flashback geweest achteraf, waarin je ziet dat Sandrine een beweging maakt (wat ze precies deed was niet helemaal duidelijk, toch niet voor mij), Lander haalt zijn pistool weg van Olivia's slaap en richt het naar de plek waar Tim en Dieter stonden en dan meteen het schot.
Sandrine is niet op dezelfde plek aan de deur blijven staan, want daar lag ze niet toen ze neergeschoten was.
Dus het is een reflex geweest, in die fractie van een seconde ga je je niet staan afvragen wat je nu het best zou doen en of Lander misschien wel een neppistool vast had.

Wat Marianne betreft, die is het enige kleinkind kwijt dat ze nog zag.
Door de relatie van Ann met Tania zag ze Sandrine ook terug vaker.
Wat een slag! Ik wil me zelfs niet proberen voor te stellen hoe dat voelt...
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Marianne blijft nog altijd met dat idee rondlopen dat Dries de "moordenaar" van haar kleinkind is zo erg zelfs dat ze niet meer op de Withoeve wil wonen.
Ik vraag me af waar ze wel zal wonen, ik denk niet bij Leo want die staat niet te springen om haar in zijn huis te laten wonen en Tom staat er evenmin voor te springen om haar bij hem te laten inwonen, wij weten allemaal hoe dat afgelopen is.
Of zij bij Ann kan inwonen, misschien want die kan haar steun best gebruiken maar eens dat verdriet versleten is dan zal Marianne dan ook mogen vertrekken.
0 x
Plaats reactie