Mayra Magiels (Muriel Bats)

Gesloten
exsencon
x 435

Re: Mayra Magiels (Muriel Bats)

Bericht door exsencon »

Crackers schreef:De scenaristen hebben de namen overigens wel goed gekozen ten huize Bastiaens: als je de namen Mayra en Ann na elkaar zet krijg je de naam Mayr(i)anne; of hoe je één zeurkous krijgt als je twee zuurkousen aan elkaar naait :whistle:
Foei,foei Crackers toch! :lol:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

exsencon schreef:
Crackers schreef:De scenaristen hebben de namen overigens wel goed gekozen ten huize Bastiaens: als je de namen Mayra en Ann na elkaar zet krijg je de naam Mayr(i)anne; of hoe je één zeurkous krijgt als je twee zuurkousen aan elkaar naait :whistle:
Foei,foei Crackers toch! :lol:
Super !!!Goei speurwerk ! :dance: :dance: :dance:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Mayra zal nog heel wat moeite moeten doen om An zo ver te krijgen dat ze professionele hulp aanvaardt.
Voorwaarde is ook dat Marianne zich gedeisd houdt, want die kan met een opmerking alles weer om zeep helpen.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Het is echt een kwestie van afwachten. Mayra meent het goed met Ann alleen is Ann voor geen reden vatbaar en Marianne kletst uit haar dronken nek. Ik zeg, het gaat lekker! Kuch
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

Mayra is goed op weg om Ann door de crisis te helpen :thumbup:
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Ik dacht dat Marianne nu op water en brood stond! :lol:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Wallanderjunior schreef:Mayra is goed op weg om Ann door de crisis te helpen :thumbup:
Ik denk ook wel dat Mayra in heel deze situatie de meest nuchtere is - zij ziet veel beter wat er met Ann aan de hand is dan Marianne.

Het moet wel moeilijk zijn voor haar, het pad van A&M is echt nog niet over rozen gegaan!
Ze hebben al zoveel commotie en tegenslag gehad, om van schoonmama nog maar te zwijgen... :eh:

Maar Mayra blijft Ann onvoorwaardelijk steunen, ondanks alles en ze is tenminste niet zo betuttelend als haar schoonmoeder, want dat is wel het laatste wat Ann nodig heeft.
Ik heb lange tijd haar personage maar zozo gevonden, maar ze blijkt echt wel een sterke, no nonse-vrouw te zijn.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Ik vind dat Mayra het goed doet op deze manier! Ze gaat echt voor Ann en dat vind ik een goede zaak
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Het is erg van Mayra, maar daar kan Ann toch niks aan doen? Wat als zij de wonde wél had genaaid? Was er dan geen probleem met die zenuwen geweest?
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Hoe sneller en goed verzorgd, hoe minder schade er kan aangericht worden. Het is vooral de manier hoe Ann reageerde dat fout was.
0 x
Afbeelding
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Poolaapje schreef:Hoe sneller en goed verzorgd, hoe minder schade er kan aangericht worden. Het is vooral de manier hoe Ann reageerde dat fout was.
Ah, dat wist ik niet.
Dat van die reactie klopt wel.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Het maakt niet uit hoe snel het gehecht zou zijn geweest, want de schade aan die zenuwen is aangebracht door de vijl, dus die was hoe dan ook even ernstig geweest. Het enige waar Mayra nu wel meer risico op loopt, is bijvoorbeeld een ontsteking of een blijvend litteken...
Dat gezegd zijnde, vond ook ik de reactie van Ann vooral het grote probleem eigenlijk. Zo een beetje vanaf een afstand kijken en duidelijk totaal geen interesse hebben om ook maar een beetje haar best te doen voor Mayra. :-?
Ik weet niet hoor... Ik begrijp dat haar depressie een boel in de weg staat, maar dit vond ik toch wel heel ver gaan.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Het zenuwletsel is toegebracht door de vijl. Dat de wonde al of niet moest gehecht worden maakt daar geen verschil in. Wat WEL een verschil maakt is het litteken en het gevaar voor infectie en verdere schade. Een beschadigde zenuw herstelt a rato van 1cm per week, dus 10cm is 10 weken (echte tijd hé,geen Thuis-tijd).
Wat nu wel overduidelijk is dat Ann een groooot probleem heeft en dringend professionele hulp nodig heeft wil ze niet in de psychiatrie belanden en/of suicidaal worden.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Heeft er eigenlijk al iemand rekening mee gehouden dat Ann geen medische handelingen mag uitvoeren ?
Mayra had daar rekening mee moeten houden en meteen de hulp van Geert of Judith moeten inroepen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ann mocht het inderdaad niet zelf hechten, maar ze had wel kunnen helpen met ontsmetten bijvoorbeeld en het vervolgens laten hechten door Geert of Judith. Haar advies aan Mayra (gewoon een pleistertje) was er duidelijk helemaal naast, om nog maar te zwijgen over het feit dat ze niet eens fatsoenlijk keek, of even op stond om te helpen...

Ann heeft inderdaad blijkbaar een heel groot probleem, en stilletjes gaan zitten wachten tot die psycholoog een keer tijd heeft, gaat ook niet echt opschieten... :problem:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gesloten