Rosa Verbeeck (Annick Segal)
					Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
	Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- daffy duck
 - Poster rang 5

- x 1369
 - x 1726
 - Contacteer:

't Is toch niet te geloven hé het spectaculaire herstel van Rosa: spraak, lichaamsbeweging,...'t is allemaal weer 100%. Nu en dan eens een naam vergeten, maar da's maar een detail. En dan de trots waarmee ze overal hun menage à trois meedeelt! Je zou daar toch een beetje discreter over zijn. De reactie van den Eddy was wel hilarisch. Zal voor mij toch ook even wennen worden die 3.

0 x

Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

- satine
 - Poster rang 5

- x 1667
 - x 2572

Ik moest toch wel even lachen om de sneer die ze Waldek gisteren gaf, omdat hij in de periode van Sofia liet doorschemeren dat zij 'saai' was tussen de lakens.
Niet dat ik de regeling met Frank en Simonne een goed idee vind, dat dan ook weer niet.

Niet dat ik de regeling met Frank en Simonne een goed idee vind, dat dan ook weer niet.
	0 x

- Christel
 - Poster rang 5

- x 3251
 - x 1602

satine schreef: wo 10 apr 2024, 09:20 Ik moest toch wel even lachen om de sneer die ze Waldek gisteren gaf, omdat hij in de periode van Sofia liet doorschemeren dat zij 'saai' was tussen de lakens.
Ik heb daar ook echt even van genoten, eerlijk gezegd.
Hij keek er zo beduusd en bescheten bij!
	0 x

Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

- johan1969
 - Poster rang 5

- x 26
 - x 276

Frank gaat zich zijn deal met de 2 vrouwen nog beklagen. Hij hoopte n rustige oude dag te hebben maar nu moet hij 2 vrouwen plezieren ...

0 x

- johan1969
 - Poster rang 5

- x 26
 - x 276

Rosa belt naar het ziekenhuis om te informeren welke shift Britney, die helemaal geen familie is, heeft. Ik vind het straf dat ze dat in t ziekenhuis vertellen en dan nog aan de telefoon ! Lijkt me toch niet in t echt te gebeuren !

0 x

- 
				nounake
 - Poster rang 5

- x 2250
 - x 189

Rosa zou dringend moeten melden dat zij een "mirakel" is ! Zonder enige revalidatie zo snel terug ok zijn na een beroerte, zelfs na een lichte TIA is dit niet mogelijk !

1 x

- Kiki_Dee
 - Poster rang 4

- x 173
 - x 551

Die menage-à-trois is precies alweer gepasseerd?!
Gelukkig, was ook maar een rare verhaallijn

Gelukkig, was ook maar een rare verhaallijn
	2 x

- daffy duck
 - Poster rang 5

- x 1369
 - x 1726
 - Contacteer:

Ook wel lichtjes opgelucht hierover! Was zo'n rare en geforceerde situatie. Toch wel een beetje de oude thuisgarde die er al dan niet voorlopig uitgaat: Marianne, Rosa naar Portugal. Tijd voor de nieuwe generatie??Toch wel blij dat ze ergens 'geparkeerd' worden in het buitenland, eerder dan ze voorgoed af te sluiten. Rosa kan gerust nog enkele verhaallijnen mee!
	1 x

- satine
 - Poster rang 5

- x 1667
 - x 2572

Klopt, maar dan liefst wel fatsoenlijke verhaallijnen.
Idem voor Frank en Simonne - ze mogen gerust wat meer doen dan pottenbakken of patatten schillen/met Pips wandelen.
Of occasioneel een beetje Lowie proberen te steunen.
En ook Rosa verdient beter dan alleen maar staan zwijmelen met haar smartphone in haar handen bij het idee dat ze naar Peggy gaat.
Ze zijn personages van het eerste uur en zijn meer waard dan dit.
	2 x

- 
				nounake
 - Poster rang 5

- x 2250
 - x 189

Ik ben blij dat Rosa er een tijd uitgaat ; zoals die aan overacting doet .......

0 x

- johan1969
 - Poster rang 5

- x 26
 - x 276

Rosa is na haar reisje blijkbaar ook van karakter veranderd, net zoals Robin. Ze zegt gewoon haar gedacht, of lag dat nog aan haar ziekte ?

0 x

- Kiki_Dee
 - Poster rang 4

- x 173
 - x 551

Ik vond Rosa haar eerste opmerking over Femke die ook andere zaken aan haar hoofd had, niet aanvallend.
Ze was ook alleen om alle ballen in de lucht te houden.
Femke reageerde er zeer gepikeerd en aanvallend op, en daarop is Rosa dan verder gegaan over die ruzie met Christine en haar moeder en Dieter buiten gooien.
Rosa had eigenlijk gelijk. Wat Femke deed/doet, kan niet door de beugel.
Heeft ze zich daar in te moeien? Aan de ene kant niet, maar aan de andere kant, Femke haar acties zorgen voor een compleet andere sfeer in de withoeve.
Vic die tegendraads doet, heeft ene impact op Femke haar humeur

Ze was ook alleen om alle ballen in de lucht te houden.
Femke reageerde er zeer gepikeerd en aanvallend op, en daarop is Rosa dan verder gegaan over die ruzie met Christine en haar moeder en Dieter buiten gooien.
Rosa had eigenlijk gelijk. Wat Femke deed/doet, kan niet door de beugel.
Heeft ze zich daar in te moeien? Aan de ene kant niet, maar aan de andere kant, Femke haar acties zorgen voor een compleet andere sfeer in de withoeve.
Vic die tegendraads doet, heeft ene impact op Femke haar humeur
	2 x

- daffy duck
 - Poster rang 5

- x 1369
 - x 1726
 - Contacteer:

Eigenlijk niet, maar als het impact heeft op het runnen van Feniks toch wel. Aan de andere kant: ze heeft de zaak wel helemaal aan Femke overgelaten. Zoals het nu runt: ze hebben heel weinig respect voor elkaar en dat zal Feniks niet ten goede komen als het zo voortgaat.
	1 x

- Tiboko
 - Poster rang 5

- x 47
 - x 1039

Rosa mag zeggen wat ze wil (uiteraard), maar een beetje dankbaarheid zou toch op zijn plaats zijn...
Denkt iemand dat als Femke al die tijd er niet was geweest (met vakantie bv) Rosa omgekeerd op haar eentje (zelfs de oude Rosa) de zaak draaiend had kunnen houden? Ik denk het niet. Idem dito met Waldek of Karin. En Femke had daar ook nog eens Vic om de week bovenop...
Ondanks haar overdreven ruzie met Christine, die ook energie kostte, verdient dit toch respect. Rosa mag dus nu ook wel eens een extra shift draaien, ter compensatie.

Denkt iemand dat als Femke al die tijd er niet was geweest (met vakantie bv) Rosa omgekeerd op haar eentje (zelfs de oude Rosa) de zaak draaiend had kunnen houden? Ik denk het niet. Idem dito met Waldek of Karin. En Femke had daar ook nog eens Vic om de week bovenop...
Ondanks haar overdreven ruzie met Christine, die ook energie kostte, verdient dit toch respect. Rosa mag dus nu ook wel eens een extra shift draaien, ter compensatie.
	0 x

- satine
 - Poster rang 5

- x 1667
 - x 2572

Rosa zei nochtans dat Femke aan de alarmbel had moeten trekken en daar heeft ze geen ongelijk in.
Ok, ze heeft Peggy geholpen, maar die kan het hotel ook aan als haar moeder er niet is. Dus was Rosa daar niet per se nodig.
Verder heb ik niet gezien dat Femke veel moeite gedaan heeft om hulp te zoeken, interim, scholen in de buurt die eventueel een stagiaire kunnen sturen, studenten, flexi,...
Ik had de hele tijd het gevoel dat Femke vooral wou laten zien hoe sterk ze was en hoe goed ze alles alleen aan kon - gewoon koppigheid.
Dus ja, Femke heeft het moeilijk gehad en dat had ze toch ook wel voor een deel aan zichzelf te danken.
Ze wist ook dat Karin buiten strijd was door de kogel die ze voor Marianne heeft opgevangen, dat Tamara er ook niet was op dat moment, dus had ze Rosa kunnen vragen om haar bezoek aan Peggy nog wat uit te stellen. Maar daar heeft ze zonder nadenken 'ja' op gezegd.
Was het slim van Rosa om op dat moment verlof te vragen? Nee, dat ook niet, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat Femke veel meer betrokken is bij de Withoeve/Feniks dan Rosa. En Femke runt die zaak al jaren. Een beetje overleg was dus wel handig geweest.
Dat Rosa daarop inspeelt, vind ik niet abnormaal. Zij heeft daar toch aandelen, dus het gaat ook over hààr portemonnee - en niet alleen over de grillen van een jaloerse Femke.
En wat Vic betreft: zijn tegendraadsheid heeft Femke alleen aan zichzelf te danken.
Zij wou voor haar zoon rust en stabiliteit en ze heeft net het tegenovergestelde gecreëerd.
Ze heeft ook op geen enkel moment aan Peter laten merken dat het handig zou zijn als Vic een dagje extra bij hem zou doorbrengen. Maar dan stond Christine in de weg.
En die is belangrijker dan het welzijn van Vic, denk ik soms.

Ok, ze heeft Peggy geholpen, maar die kan het hotel ook aan als haar moeder er niet is. Dus was Rosa daar niet per se nodig.
Verder heb ik niet gezien dat Femke veel moeite gedaan heeft om hulp te zoeken, interim, scholen in de buurt die eventueel een stagiaire kunnen sturen, studenten, flexi,...
Ik had de hele tijd het gevoel dat Femke vooral wou laten zien hoe sterk ze was en hoe goed ze alles alleen aan kon - gewoon koppigheid.
Dus ja, Femke heeft het moeilijk gehad en dat had ze toch ook wel voor een deel aan zichzelf te danken.
Ze wist ook dat Karin buiten strijd was door de kogel die ze voor Marianne heeft opgevangen, dat Tamara er ook niet was op dat moment, dus had ze Rosa kunnen vragen om haar bezoek aan Peggy nog wat uit te stellen. Maar daar heeft ze zonder nadenken 'ja' op gezegd.
Was het slim van Rosa om op dat moment verlof te vragen? Nee, dat ook niet, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat Femke veel meer betrokken is bij de Withoeve/Feniks dan Rosa. En Femke runt die zaak al jaren. Een beetje overleg was dus wel handig geweest.
Dat Rosa daarop inspeelt, vind ik niet abnormaal. Zij heeft daar toch aandelen, dus het gaat ook over hààr portemonnee - en niet alleen over de grillen van een jaloerse Femke.
En wat Vic betreft: zijn tegendraadsheid heeft Femke alleen aan zichzelf te danken.
Zij wou voor haar zoon rust en stabiliteit en ze heeft net het tegenovergestelde gecreëerd.
Ze heeft ook op geen enkel moment aan Peter laten merken dat het handig zou zijn als Vic een dagje extra bij hem zou doorbrengen. Maar dan stond Christine in de weg.
En die is belangrijker dan het welzijn van Vic, denk ik soms.
	0 x