Steven Lambrechts (Ben Van Ostade)
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Re: Steven Lambrechts (Ben Van Ostade)
Ja, ik vond zijn reactie ook verbazend.
Hij vindt dat hij moet kiezen tussen zijn zoon en Karin, maar de zoon in kwestie zou er niks om geven als Steven ter plekke zou dood vallen.
Dat is geen keuze.
Hij vindt dat hij moet kiezen tussen zijn zoon en Karin, maar de zoon in kwestie zou er niks om geven als Steven ter plekke zou dood vallen.
Dat is geen keuze.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Ik vond hem heel raar of...zou dat een effect van zijn ziekte zijn ? Normaal was 't in geen geval ;
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Ik vind hem vooral egoïstisch, eerlijk gezegd.
Ik begrijp heel goed dat hij het verschrikkelijk moeilijk heeft met zijn ziekte, maar daar lijkt zijn vreemde gedrag niet (alleen) vanaf te komen vind ik. Jaren geleden hield hij er Karin op na terwijl hij een vriendin had, en ook door die verhalen lijkt het erop dat Karin totaal niet op hem kon rekenen als het erop aan kwam. Geen wonder dat ze toen radeloos was en niet wist wat ze met haar zwangerschap aanmoest. Het is makkelijk om haar elke keer als boeman aan te wijzen voor het feit dat hij het contact met zijn zoon heeft moeten missen, maar daar heeft Steven zelf minstens een even groot aandeel in als Karin. En nu doet hij dus weer hetzelfde, want het is allemaal "haar schuld".
Blijkbaar is Karin alleen maar de vrouw van zijn leven als alles volgens zijn plan verloopt, maar anders heeft ze maar bar weinig aan hem. Terwijl zij hem zonder twijfel door dik en dun wil steunen, ook mét dodelijke ziekte.
Echt diep zit dat "houden van" bij hem dan toch ook niet...
Ik begrijp heel goed dat hij het verschrikkelijk moeilijk heeft met zijn ziekte, maar daar lijkt zijn vreemde gedrag niet (alleen) vanaf te komen vind ik. Jaren geleden hield hij er Karin op na terwijl hij een vriendin had, en ook door die verhalen lijkt het erop dat Karin totaal niet op hem kon rekenen als het erop aan kwam. Geen wonder dat ze toen radeloos was en niet wist wat ze met haar zwangerschap aanmoest. Het is makkelijk om haar elke keer als boeman aan te wijzen voor het feit dat hij het contact met zijn zoon heeft moeten missen, maar daar heeft Steven zelf minstens een even groot aandeel in als Karin. En nu doet hij dus weer hetzelfde, want het is allemaal "haar schuld".
Blijkbaar is Karin alleen maar de vrouw van zijn leven als alles volgens zijn plan verloopt, maar anders heeft ze maar bar weinig aan hem. Terwijl zij hem zonder twijfel door dik en dun wil steunen, ook mét dodelijke ziekte.

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 4
Dit kan niet beter gezegdChristel schreef:Ik vind hem vooral egoïstisch, eerlijk gezegd.

0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Steven snapt het echt niet. In dit geval had hij beter naar Karin kunnen luisteren. Nu geeft hij haar de schuld van het feit dat zijn gepush heeft geleid tot een fiasco. Ik vind niet dat Karin dat verdiend heeft.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
- x 435
Die Steven is een blaas. Eerst bedriegt hij zijn verloofde met haar, nu behandelt hij haar nog eens als stront...
Voor iemand met zoveel peper in haar gat, vind ik dat ze zich serieus laat doen door hem.
Voor iemand met zoveel peper in haar gat, vind ik dat ze zich serieus laat doen door hem.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Wel hmmm het is wel Karin die toen vertrokken is hé. Steven wist niet eens dat ze zwanger was. Karin dumpte het babytje bij haar moeder en ging de vrije natuur in. Kon het zelfs niet opbrengen om naar de begrafenis van haar moeder te komen. Is dat normaal?
0 x
Potentia Principatum
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Nee, maar als je als verloofde man een relatie hebt met een 17-jarige is dat ook niet bepaald netjes.
0 x
- karolien85
- Poster rang 3
- x 1
Inderdaad, hij is ook niet vrij van zonde hoor..satine schreef:Nee, maar als je als verloofde man een relatie hebt met een 17-jarige is dat ook niet bepaald netjes.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Wie is nu vrij van zonde in Thuis?karolien85 schreef:Inderdaad, hij is ook niet vrij van zonde hoor..satine schreef:Nee, maar als je als verloofde man een relatie hebt met een 17-jarige is dat ook niet bepaald netjes.

0 x
Potentia Principatum
-
- x 435
Steven ziet de dingen toch maar somber in, vind ik. Hij heeft het steeds maar weer over "als ik er binnenkort niet meer ben". Iemand met ALS kan echter nog jaren in leven blijven. Neem nu bijvoorbeeld Stephen Hawking. Die lijdt al meer dan 50 jaar aan ALS en leeft nog steeds.
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4
Maar Stephen Hawking lijdt aan de meest voorkomende vorm, en dan is een lange overlevingstijd mogelijk.. gemiddeld 4 à 5 jaar, maar het kan dus veel langer!
De vorm waaraan Steven Lambrechts lijdt , is die andere , veel minder voorkomende vorm, die dan ook nog eens erfelijk is...overlevingstijd ca 1 jaar.
De vorm waaraan Steven Lambrechts lijdt , is die andere , veel minder voorkomende vorm, die dan ook nog eens erfelijk is...overlevingstijd ca 1 jaar.
0 x
-
- x 435
Bedankt voor de verduidelijking!annekeHU schreef:Maar Stephen Hawking lijdt aan de meest voorkomende vorm, en dan is een lange overlevingstijd mogelijk.. gemiddeld 4 à 5 jaar, maar het kan dus veel langer!

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Alhoewel ze in Thuis voor de snelle versie van ALS gegaan zijn (voor evidente redenen) is die snelle versie nu ook niet altijd zo snel hoor. 5 jaar overleving is daar nu ook geen uitzondering.
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Maar we weten natuurlijk ook niet hoe lang Steven al (lichte) klachten had voordat hij ermee naar de dokter is gegaan, toch?
Misschien heeft hij daar wel vrij lang mee gewacht, waardoor het nu heel snel lijkt te gaan...
Misschien heeft hij daar wel vrij lang mee gewacht, waardoor het nu heel snel lijkt te gaan...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..