Beau sejour
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
- Crackers
- Poster rang 5

Re: Beau sejour
Na wat we nu na twee afleveringen weten, lijkt het erop dat Charlie het heeft gedaan.
Hij kwam net uit een instelling, waarschijnlijk een psychiatrisch ziekenhuis waar verslavingen worden behandeld. Hij is de enige van de 5 zieners die Kato niet kende op voorhand. Waarom zou Luc zijn dochter vermoorden? Of waarom Sofia, de stiefzus? Omdat ze een oogje had op Leon, het liefje van Kato? Daarvoor ga je je zus toch niet vermoorden? Of waarom Ines, de beste vriendin van Kato? Of waarom Alexander, een hoofdinspecteur en de op dat moment toekomstige schoonvader van Kato? Die laatste vier zagen Kato graag of hadden haar op z'n minst graag.
Maar Charlie kende Kato niet, ontmoette haar op de schuttersfeesten, deed XTC in haar drankje wat verklaart waarom Kato zich niets meer herinnert van die avond. Het is net uit met haar liefje. Charlie troost haar, doet XTC in haar drankje, verleidt haar, wou misschien seks met haar maar zij weigert. Hij neemt haar mee naar dat hotel (van zijn moeder?) dat binnenkort de deuren opent, hij wil meer, zij niet, het loopt uit de hand, hij mishandelt haar en uiteindelijk laat hij ze dood achter. Op de begrafenis doet hij alsof hij haar nog nooit heeft gezien.
Een beetje te vergelijken met wat Arne heeft uitgespookt met Olivia, al liep het daar niet dramatisch af, maar ook daar doet Arne achteraf alsof zijn neus bloedt, er niets is gebeurd en hij van niets weet.
Hij kwam net uit een instelling, waarschijnlijk een psychiatrisch ziekenhuis waar verslavingen worden behandeld. Hij is de enige van de 5 zieners die Kato niet kende op voorhand. Waarom zou Luc zijn dochter vermoorden? Of waarom Sofia, de stiefzus? Omdat ze een oogje had op Leon, het liefje van Kato? Daarvoor ga je je zus toch niet vermoorden? Of waarom Ines, de beste vriendin van Kato? Of waarom Alexander, een hoofdinspecteur en de op dat moment toekomstige schoonvader van Kato? Die laatste vier zagen Kato graag of hadden haar op z'n minst graag.
Maar Charlie kende Kato niet, ontmoette haar op de schuttersfeesten, deed XTC in haar drankje wat verklaart waarom Kato zich niets meer herinnert van die avond. Het is net uit met haar liefje. Charlie troost haar, doet XTC in haar drankje, verleidt haar, wou misschien seks met haar maar zij weigert. Hij neemt haar mee naar dat hotel (van zijn moeder?) dat binnenkort de deuren opent, hij wil meer, zij niet, het loopt uit de hand, hij mishandelt haar en uiteindelijk laat hij ze dood achter. Op de begrafenis doet hij alsof hij haar nog nooit heeft gezien.
Een beetje te vergelijken met wat Arne heeft uitgespookt met Olivia, al liep het daar niet dramatisch af, maar ook daar doet Arne achteraf alsof zijn neus bloedt, er niets is gebeurd en hij van niets weet.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Eerlijk gezegd heb ik er nog niet veel van gemerkt dat Alexander Kato graag zag of graag had.Crackers schreef: Hij kwam net uit een instelling, waarschijnlijk een psychiatrisch ziekenhuis waar verslavingen worden behandeld. Hij is de enige van de 5 zieners die Kato niet kende op voorhand. Waarom zou Luc zijn dochter vermoorden? Of waarom Sofia, de stiefzus? Omdat ze een oogje had op Leon, het liefje van Kato? Daarvoor ga je je zus toch niet vermoorden? Of waarom Ines, de beste vriendin van Kato? Of waarom Alexander, een hoofdinspecteur en de op dat moment toekomstige schoonvader van Kato? Die laatste vier zagen Kato graag of hadden haar op z'n minst graag.
Het enige wat we weten is dat Kato vermoord is en dat er slechts 5 mensen haar kunnen zien. Aangezien andere mensen wel kunnen reageren op de reacties van deze zieners, kunnen we uitsluiten dat deze mensen zelf ook dood zijn. Al vind ik het raar dat Ines Kato in het openbaar kan knuffelen maar dat er dan (tot nu toe) geen reacties op komen. Zien zij dan dat Ines lucht aan het knuffelen is?
Betekent dan dat één van deze 5 zieners ook de moordenaar is van Kato? Ook dat weten we nog niet helemaal zeker. Misschien kan Kato nét met deze mensen communiceren omdat deze vijf zo belangrijk zijn bij haar zoektocht naar de juiste moordenaar. Het kan evengoed haar stiefvader, die oma, die zwerver,.... of weet ik veel wie zijn.
In ieder geval vind ik het ook wel spannend.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
Lazylady
- x 435
Aaah sorry, verkeerd gelezen. Ja, ik vind dat hij wel de iets oudere versie zou kunnen zijn.karolien85 schreef:Hihi neeje, ik bedoelde dat alleen Matteo Simoni ( smos in "Safety First") zo mag pratenLazylady schreef:Hij lijkt er wel op is mij nu opgevallen, maar het is niet Matteo Simoni, maar Roel Vanderstukken.karolien85 schreef:En, wat vonden jullie ervan?
Het verhaal heeft me wel direct beet, zit precies wel goed in elkaar. Het enige wat me stoort is het neplimburgs van vooral Roel Vanderstukken en Inge Paulissen. Dat moest niet zo opvallend zijn .. want zo praten we echt niet ( behalve de Smos( Simoni) dan)
Iemand al een verdachte?Of ben ik nu zelf abuis?
![]()
Vind je dat ze op elkaar lijken?
0 x
-
Lazylady
- x 435
Ah, diezelfde gast van Evil Superstars? Bedankt!karolien85 schreef:Ja .. ma ik kan er effe nie opkomen ..Lazylady schreef:Weet iemand de uitvoerder van dat geweldige nummer (openingstune)?
Even nagedacht, ik weet t weer
Mauro Pawlowski en Siska Vanhoyland
0 x
-
Glenny
- Poster rang 1

interessante denkpistes Kraker. Al denk ik vermits we nog maar aan aflevering 2 zitten van de 10, dat het nog te vroeg is om echt al verbanden te leggen, wie weet wat de serie nog allemaal in petto heeft.
@Hannanaske, ik persoonlijk vermoed dat de moordenaar NIET onder de 5 zieners is, ik denk persoonlijk dat de scenaristen dit doen om de focus te verleggen op de echte dader en deze 5 mensen verdacht te maken. Ik denk dus dat ze ons op deze manier met een kluitje in het riet sturen....
@Hannanaske, ik persoonlijk vermoed dat de moordenaar NIET onder de 5 zieners is, ik denk persoonlijk dat de scenaristen dit doen om de focus te verleggen op de echte dader en deze 5 mensen verdacht te maken. Ik denk dus dat ze ons op deze manier met een kluitje in het riet sturen....
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4

die buitenechtelijke relatie tussen Alexander en de moeder van Leon, dat heb ik blijkbaar gemist. Wie is eigenlijk de moeder van Leon? (Naam personage , of naam van de actrice die haar speelt?) dan kan ik eventueel straks een keertje opnieuw kijken met de info die ik hier gevonden heb.
't is wel duidelijk dat je deze serie met meer aandacht moet bekijken dan Thuis, om te kunnen blijven volgen..
't is wel duidelijk dat je deze serie met meer aandacht moet bekijken dan Thuis, om te kunnen blijven volgen..
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
De naam van het personage weet ik niet, maar de mama van Leon wordt gespeeld door Barbara sarafIan (juist geschreven?) In de eerste aflevering zag je toch Alexander & haar samen in dat hotel?annekeHU schreef:die buitenechtelijke relatie tussen Alexander en de moeder van Leon, dat heb ik blijkbaar gemist. Wie is eigenlijk de moeder van Leon? (Naam personage , of naam van de actrice die haar speelt?) dan kan ik eventueel straks een keertje opnieuw kijken met de info die ik hier gevonden heb.
0 x
-
ikke
- x 435
Ik hou niet van de analyses en speculaties hier.
'k Heb dus een goed voornemen voor mezelf gemaakt om tot en met aflevering10 te kunnen blijven genieten van deze reeks .

'k Heb dus een goed voornemen voor mezelf gemaakt om tot en met aflevering10 te kunnen blijven genieten van deze reeks .
0 x
-
Lazylady
- x 435
Ze doen er precies alles aan om die Alexander verdacht te maken. Het is in ieder geval duidelijk dat hij zijn neef probeert te beschermen door dat stukje bewijsmateriaal achter te houden en vervolgens die camerabeelden te wissen. (Die gaat zijn boekje wel te buiten zeg!)
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 1002
- x 585
Ik ben mee. De 1ste aflevering was wat chaotisch omdat al de personages moesten voorgesteld worden. Gisteren vond ik het goed
Ben dan ook liefhebber van al die scandinavische reeksen. En heb moeten lachen bij het gesprek tussen vader (Alexander) en zoon (charlie).
"... het spook van hoeven ...
" "Straks moet ik ook op wereldreis
"
"... het spook van hoeven ...
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Ik vond die akward silence bij kato's ouders stiekem wel grappig. Met die nieuwe vriend van de mama er dan bij.
"Satelliet suzy. Dat is ons liedje!"
"En wie is dan suzy?"

"Satelliet suzy. Dat is ons liedje!"
"En wie is dan suzy?"
Laatst gewijzigd door hannanaske op wo 11 jan 2017, 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4

Ik was net wat aan het surfen op de website van Eén, en Beau Séjour heeft dus ook audiodescriptie ( beschrijving van wat er gebeurt op het scherm , maar wat dus niet gezegd wordt; dit voor de blinden en slechtzienden ) Je kan die audiodescriptie ook gewoon apart beluisteren, en eigenlijk levert dat hier en daar achtergrond informatie op, die je mogelijks tijdens de aflevering niet hebt gezien. Ik vind het in ieder geval interessant om het te beluisteren.
0 x
-
Glenny
- Poster rang 1

ik vraag me af of Stijn Meuris stiekem een soort van betekenis heeft. Ik herinner me dat de gozer in aflevering 1 even te zien was, en in de tweede was het zijn 'Sateliet Suzy' dat gespeeld werd op de begrafenis. Toeval of niet ??
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Aanvankelijk wilden ze Mia van gorki doen, maar ze wisten dat er een orkaan van kritiek zou binnen waaien als Femke op haar begravenis riep dat het een slecht nummer was. Ze hebben het dan maar aangepast 
0 x
-
Glenny
- Poster rang 1

Femke ? Kato bedoel je zeker ? En hoe weet je dat ?hannanaske schreef:Aanvankelijk wilden ze Mia van gorki doen, maar ze wisten dat er een orkaan van kritiek zou binnen waaien als Femke op haar begravenis riep dat het een slecht nummer was. Ze hebben het dan maar aangepast
0 x