Het GROTE speculatie topic

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Re: Het GROTE speculatie topic

Bericht door satine »

hannanaske schreef:
satine schreef: Ik vind de stelling 'homohater doet opeens coming-out en begint relatie met de homo die hij haatte om zijn geaardheid' te cliché.
Ik weet dat er wel meer personages een bocht van 180° hebben genomen in het verleden, maar daarom hoeft dat niet ook met Bram te gebeuren - dat 'borsten-en-billen'-man Bram opeens homo zou zijn, vind ik echt met zijn haren getrokken.
Misschien ligt het wel aan mij, of ben ik gewoon héél naief, maar ik snap niet waarom je iemand zomaar zou haten! Die haat voor iemand komt toch meestal ergens vandaan?
Er zijn altijd mensen waarmee je niet overeen komt wegens teveel verschillen, manier van doen die je niet aanstaat,...dat heeft dan te maken met karaktertrekken waar je niet mee kunt omgaan. Maar écht haten? Dat zijn mensen die je ooit pijn hebben gedaan, die je kwetsen, die je vertrouwen hebben misbruikt. Ik vermoed dat die haatgevoelens ook meer met hem zelf te maken hebben dan met de Franky zelf! Daarom hoeft dat ook niet meteen te betekenen dat Bram zelf homo zal zijn, maar het kan wel.
Bram heeft het gevoel dat Franky zijn vertrouwen heeft misbruikt/beschaamd. Dat heeft hij zelfs gezègd.
Hij voelt zich door Franky begluurd en misbruikt, is dat niet genoeg dan?
Wat niet wil zeggen dat ik hem gelijk geef.

Maar na deze reacties het personage van Bram opeens laten beseffen 'Hey, ik ben ook homo!' dat zou ik wel ver gezocht vinden.
Als Bram al bijdraait is het omdat hij alleen staat met zijn homo-haat, de enige die zijn mening deelt is Freddy en dat is niet bepaald een vriendje van Bram.
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Ik heb persoonlijk in een bepaalde situatie gezeten en weet dat wat voor een derde onrealistisch lijkt totaal niet zo is id realiteit. Ik wil, zelfs al is dit een speculatietopic, niet verder dingen gaan suggereren ivm Bram en Franky.
0 x
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Het is niet omdat jij in een bepaalde situatie hebt gezeten dat iedereen in zo'n situatie zit / moet zitten :roll: .
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Shabba schreef:Ik heb persoonlijk in een bepaalde situatie gezeten en weet dat wat voor een derde onrealistisch lijkt totaal niet zo is id realiteit. Ik wil, zelfs al is dit een speculatietopic, niet verder dingen gaan suggereren ivm Bram en Franky.
Dat kan natuurlijk - maar ik heb ook al zo'n situaties van heel dichtbij meegemaakt en ik heb het al veel vaker niks zien worden, dan grote liefde.

Over dit onderwerp kunnen wij blijven speculeren natuurlijk - de tijd zal uitwijzen hoe het verder loopt. ;)
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

Ik lees dat Stijn en Katrien elkaar wel leuk zouden vinden. Ergens ( en don't kill me, tis mss maar een roddel) sprak er iemand van een relatie Franky-Tim. Wie weet zijn er daar nog relatieverschuivingen op komst?
Ben ook benieuwd naar Leo en Jenny. Heb het altijd raar gevonden dat een Leo iets heeft met Yvette. Qua leeftijd verschillen ze in t echt amper, maar vind da Leo qua mentaliteit precies tot een andere generatie behoort dan Yvette. Hij zou beter bij Jenny passen, maar ocharme ons Yvetteje dan.
0 x
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Die Yvette, wat doet die eigenlijk buiten naar de kapper gaan?
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

hannanaske schreef: Ik zit ook niet zo hoopvol te wachten tot er effectief iets gebeurt tussen Franky & Bram. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen of er ooit iets ZAL gebeuren! Het is nog altijd een soap en kan alle kanten opgaan. Tenslotte merk ik ook weer op dat sommige mensen hopen op het volledig tegenovergestelde van wat Shabba wil. Waarom??? Omdat het niet past in jullie idee van homo zijn? *lees hierboven*
Het enige wat ik denk van homo's is dat het mensen zijn zoals u en ik.
Ik heb het niet voor verwijfde homo's en ik heb het niet voor echte manwijven, maar dat heeft niet direct iets met hun geaardheid te maken.
Ik heb het ook niet voor babes en adonissen.
't Is 't karakter dat telt voor mij.
En wat Franky en Bram aangaat, ik vond hun vriendschap mooi, en dat mag zo blijven. Wordt het meer dan vriendschap, dan is 't voor mij ook goed, ook al zou ik het een onrealistische draai vinden.
Maar ik wacht gewoon af wat er komen gaat, en ik zou het ten zeerste appreciëren dat er verder niet teveel meer over doorgeboomd wordt, de scenaristen doen toch gewoon wat zij willen!
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Luc schreef:Die Yvette, wat doet die eigenlijk buiten naar de kapper gaan?
Aandacht vragen van Leo!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Rieka schreef:
Luc schreef:Die Yvette, wat doet die eigenlijk buiten naar de kapper gaan?
Aandacht vragen van Leo!
En dan waarschijnlijk op zo'n manier dat Leo dadelijk meerdere redenen heeft om zo hard als hij kan naar Jenny te rennen... :mrgreen:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Rieka schreef:
hannanaske schreef: Ik zit ook niet zo hoopvol te wachten tot er effectief iets gebeurt tussen Franky & Bram. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen of er ooit iets ZAL gebeuren! Het is nog altijd een soap en kan alle kanten opgaan. Tenslotte merk ik ook weer op dat sommige mensen hopen op het volledig tegenovergestelde van wat Shabba wil. Waarom??? Omdat het niet past in jullie idee van homo zijn? *lees hierboven*
Ik heb het niet voor verwijfde homo's en ik heb het niet voor echte manwijven, maar dat heeft niet direct iets met hun geaardheid te maken.
Met karakter? :crazy: Je scheert nu wel alle babes an adonissen over één en dezelfde kam? Doen ze allemaal aan vleeskeuring en zijn ze allemaal dom ofzo? Dat heeft nu niets met karakter te maken maar met keiharde vooroordelen! Sorry, maar je spreekt jezelf wel tegen!
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

hannanaske schreef:
Rieka schreef:
Met karakter? :crazy: Je scheert nu wel alle babes en adonissen over één en dezelfde kam? Doen ze allemaal aan vleeskeuring en zijn ze allemaal dom of zo? Dat heeft nu niets met karakter te maken maar met keiharde vooroordelen! Sorry, maar je spreekt jezelf wel tegen!
Ik scheer helemaal niets, ik zeg dat voor mij 't karakter telt.
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

* inhoud verwijderd door moderator satine *
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

* Inhoud verwijderd door moderator satine*
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Matthi schreef:Erg leuke theorie allemaal, maar ik vind dit niet helemaal thuis horen in dit forum. Dit omdat er natuurlijk leden van allerlei verschillende leeftijden op dit forum zitten, je mag onrealistisch zijn maar we gaan toch niet die kant op gaan. Daarom heb ik deze berichten ook verwijderd. Ik hoop dat jullie wel begrijpen waarom.

Groet,

Matthi
Blijkbaar heeft niet iedereen dit bericht gelezen, gelieve hier voortaan rekening mee te willen houden.
0 x
Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1
x 15

Bericht door Sandertje »

Oké, bij deze hier mijn speculatie over de seizoensfinale. Noot, ik heb bijna alle spoilers gelezen maar ik kan ergens eentje over het hoofd zien.

Na een staking bij sanitechniek besluit Luc geen andere keuze te hebben dan Freddy te ontslaan, goed wetend dat hij daarmee ook zichzelf in de voet schiet.
Marianne is woedend na te horen dat Mo & Bianca immigreren naar Marokko. Ze is ook erg woest op Jenny, haar vriendin, die dit heeft toegestaan. Ze begint totaal te flippen.
Bram begint meer en meer zijn twijfels te hebben over vader worden, hij weet niet of hij er klaar voor is zeker na het voorval met Frank en het mes, hij is bang dat het hem ooit
nog in de problemen zal brengen. Tim hoort dit gesprek en weet niet goed wat te moeten doen.

Na afscheid te nemen op de luchthaven gaat Jenny terug naar Ter Smissen met de Taxi van Leo. Een triestige Jenny kust Leo. Ze gaan daarna elk hun eigen weg, Leo naar zijn Taxi
en Jenny naar Ter Smissen. Tim's verantwoordelijkheidsgevoel krijgt de bovenhand en Bram word opgepakt. Frank komt dit weten.
Jenny word in Ter Smissen getroost door Rosa en Peggy. Marianne gebruikt haar sleutels van Ter Smissen om ze op te sluiten. Ze bedenkt dat Ter Smissen voor haar nu nog alleen maar
een waarde heeft volgens de verzekering en steekt het in brand met Rosa , Jenny en Peggy binnenin.

Waldek en Freddy praten en Freddy verteld alles van Luc zijn plan en Freddy's rol daarin. Na zijn woede te hebben gekeerd op Freddy besluit Waldek Rosa alles te gaan vertellen maar vind Ter
Smissen in lichterlaaie. Het laatste beeld van de aflevering is Waldek die wanhopig probeert binnen te raken.

Er is ook nog een verhaallijn omtrend Rafaël maar voor hem heb ik weinig inspiratie.
0 x
Gesloten