Bram heeft het gevoel dat Franky zijn vertrouwen heeft misbruikt/beschaamd. Dat heeft hij zelfs gezègd.hannanaske schreef:Misschien ligt het wel aan mij, of ben ik gewoon héél naief, maar ik snap niet waarom je iemand zomaar zou haten! Die haat voor iemand komt toch meestal ergens vandaan?satine schreef: Ik vind de stelling 'homohater doet opeens coming-out en begint relatie met de homo die hij haatte om zijn geaardheid' te cliché.
Ik weet dat er wel meer personages een bocht van 180° hebben genomen in het verleden, maar daarom hoeft dat niet ook met Bram te gebeuren - dat 'borsten-en-billen'-man Bram opeens homo zou zijn, vind ik echt met zijn haren getrokken.
Er zijn altijd mensen waarmee je niet overeen komt wegens teveel verschillen, manier van doen die je niet aanstaat,...dat heeft dan te maken met karaktertrekken waar je niet mee kunt omgaan. Maar écht haten? Dat zijn mensen die je ooit pijn hebben gedaan, die je kwetsen, die je vertrouwen hebben misbruikt. Ik vermoed dat die haatgevoelens ook meer met hem zelf te maken hebben dan met de Franky zelf! Daarom hoeft dat ook niet meteen te betekenen dat Bram zelf homo zal zijn, maar het kan wel.
Hij voelt zich door Franky begluurd en misbruikt, is dat niet genoeg dan?
Wat niet wil zeggen dat ik hem gelijk geef.
Maar na deze reacties het personage van Bram opeens laten beseffen 'Hey, ik ben ook homo!' dat zou ik wel ver gezocht vinden.
Als Bram al bijdraait is het omdat hij alleen staat met zijn homo-haat, de enige die zijn mening deelt is Freddy en dat is niet bepaald een vriendje van Bram.