Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Bericht door nounake »

Volgens mij mag dat zeker niet .
0 x
slipstreamdrive
Nog geen rang
x 1

Bericht door slipstreamdrive »

Naar Thuis kijken is de laatste maanden een echte beproeving. Zo saai, er gebeurt gewoon niks. Het seizoen zit er bijna op, maar er is geen enkele spannende/boeiende verhaallijn, er wordt naar geen enkele climax toegewerkt. Er is enkel dat verhaaltje over William/Marianne/Tom, maar dat wordt zo lang gerekt dat het mij niet veel meer kan schelen wat William gaat doen met die revolver.

Verder:
Die verhaallijn rond Tamara/Olivia/Arne/Lowie hoort in een Ketnetserie thuis, ruzie tussen Frank en Simonne is ook niet boeiend omdat we dat al maanden zagen aankomen,... Ook zowat alle andere verhaallijnen zoals die verhuizingen, divorce party,... die momenteel aan het lopen zijn doen me echt niet veel. Ik hoop snel op veranderingen.
Laatst gewijzigd door slipstreamdrive op zo 29 mei 2016, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Het is meer en meer een ketnetserie aan het worden. Niets tegen de jonge garde, maar ik zie veel liever een verhaallijn met Janine Biscchops, die er nu al zo lang voor spek en bonen bij loopt dan een zoveelste verhaallijn met Olivia/Lowie/Tamara.

En dan die divorce party, ben ik de enige die dit verschrikkelijk ongepast vond? 'Mijn vent zit in de gevangenis omdat hij de dood van mijn kleinzoon op zijn geweten heeft, maar ik ben ervan gescheiden nu! TIJD VOOR EEN FEESTJE!'. In alles wat er gebeurd is met Nancy/Eddy/Peter/Femke zijn er geen winnaars, alleen maar verliezers. Verdergaan met je leven? Volledig akkoord. Maar dit vieren op zo'n manier? Extreem ongepast.

En dan is er natuurlijk nog William, een verhaallijn die zodanig hard is uitgerokken dat ze is doodgebloed. Ik zie een climax aankomen in de seizoensfinale (ik denk dat dat er vrij dik op ligt, en ondertussen kunnen ze ook niet meer anders), maar wat mij betreft zal die climax maanden te laat komen.

Ik heb gisteren nog is naar de eerste aflevering van dit seizoen gekeken, en die was zo veelbelovend. Luc die zijn zelfmoordpoging maar net overleefd, Marianne die beschuldigd wordt van de moord op Geert (en William die daar mee voor zorgde door zijn valse getuigenis). Zo veelbelovend, en het is één grote soep geworden... Over Luc gesproken, daar hadden ze ook meer mee kunnen doen. Maar die is nu herleid tot een stripfiguur die om de 2 minuten 'stomme kloot' roept, dat was zo'n zware verhaallijn en ze hebben er een zielige clown van gemaakt... wederom een gemiste kans.

Nu het seizoen er bijna op zit is het dus vrij teleurstellend. Er was gewoon teveel Olivia, teveel Lowie en later is daar dan ook Tamara bijgekomen. Ik heb dikwijls gedacht 'ben ik nu naar Thuis of naar Spring aan het kijken...'. Ik weet dat een serie als Thuis jong wil blijven en dat ze dit daarom doen, maar bij mij werkt het alleszins niet. Ik ben 23 trouwens dus ik denk dat ik nog deel uitmaak van de doelgroep die ze willen bereiken. Ondanks mijn leeftijd zou ik duizend keer liever wat minder van de studenten zien en wat meer van bijvoorbeeld Jenny, één van de boegbeelden van Thuis die we amper nog te zien krijgen.
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Die divorce party droeg niets bij tot niets.
Ongepast gezien het verband met de dood van Lucaske.
Dieter die als politieagent dit galauniform verloederde tot carnavalspak.
William die zogenaamd stond te shaken : erg en onnodig.
Als de tijd zo moet ingevuld worden, waarom niet Eddy als special guest.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Van de jeugd heb ik eigenlijk niet zoveel last; Jana, Lowie, Olivia, Arne & Tamara spelen wel een grote rol in dit seizoen (en vorig jaar eigenlijk ook al; met die stalking enzo) maar ook Tom, Charité, Waldek, Frank, Rosa, Sam,....komen toch nog regelmatig aan bod? Ik vind dat de verdeling tussen jong - en minder jong best wel oké is.

Het is trouwens opvallend stil in het kamp van Emma en Stan.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

IK ben blij dat ik niet de enige ben die dat party gedoe helemaal ongepast vond !
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

nounake schreef:IK ben blij dat ik niet de enige ben die dat party gedoe helemaal ongepast vond !
Helemaal mee eens. Een party geven voor iets dat eigelijk een mislukking is. Het is ver gekomen. Maar goed,ik ben dan ook zo oud hé. :angel:
0 x
Potentia Principatum
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Guapa »

ehm, Caligula, met alle respect, maar je vindt tegenwoordig meer divorce-parties dan trouwfeesten :-)
0 x
Renée
Nog geen rang
x 5
x 36

Bericht door Renée »

slipstreamdrive schreef:Naar Thuis kijken is de laatste maanden een echte beproeving. Zo saai, er gebeurt gewoon niks. Het seizoen zit er bijna op, maar er is geen enkele spannende/boeiende verhaallijn, er wordt naar geen enkele climax toegewerkt. Er is enkel dat verhaaltje over William/Marianne/Tom, maar dat wordt zo lang gerekt dat het mij niet veel meer kan schelen wat William gaat doen met die revolver.

Verder:
Die verhaallijn rond Tamara/Olivia/Arne/Lowie hoort in een Ketnetserie thuis, ruzie tussen Frank en Simonne is ook niet boeiend omdat we dat al maanden zagen aankomen,... Ook zowat alle andere verhaallijnen zoals die verhuizingen, divorce party,... die momenteel aan het lopen zijn doen me echt niet veel. Ik hoop snel op veranderingen.
Daar ga ik 100% mee akkoord, zou het niet beter kunnen zeggen!!
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

hannanaske schreef:Van de jeugd heb ik eigenlijk niet zoveel last; Jana, Lowie, Olivia, Arne & Tamara spelen wel een grote rol in dit seizoen (en vorig jaar eigenlijk ook al; met die stalking enzo) maar ook Tom, Charité, Waldek, Frank, Rosa, Sam,....komen toch nog regelmatig aan bod? Ik vind dat de verdeling tussen jong - en minder jong best wel oké is.

Het is trouwens opvallend stil in het kamp van Emma en Stan.
Daar ga ik niet mee akkoord, maar dat was al wel duidelijk denk ik. :D

Sam, Waldek, Rosa, Frank,... komen inderdaad regelmatig aan bod, misschien kan je inderdaad stellen dat de verdeling 50/50 is. En daar ligt mijn probleem net, de verhalen met de studenten mogen er zijn, maar het is gewoon teveel vind ik. Zoals zovelen het hier al gezegd hebben, het ketnet gehalte is iets te hoog bij die verhaallijnen, en als die dan de helft van Thuis in beslag nemen begint dat te storen natuurlijk.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Guapa schreef:ehm, Caligula, met alle respect, maar je vindt tegenwoordig meer divorce-parties dan trouwfeesten :-)
Wel dat is het hem juist. Een mislukking gaan vieren (want dat is het toch wel) gaat er bij mij niet in. Ik vier liever wat anders.
0 x
Potentia Principatum
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik vind dat ook tamelijk bespottelijk. Maar van Nancy kun je op dit moment alles verwachten. Ik vind dat ze nogal doordraaft. Ze heeft het ene uitje na het andere, onder het motto: eens mens mag ook wel eens plezier maken na zoveel ellende.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Bespottelijk vind ik wel het juiste woord voor heel die vertoning, eerlijk gezegd. :oops:
Hoewel ik het zelf wel een erg leuke verrassing vond om Leah nog eens als Marlène Dietrich op te zien treden (al vond ik het van de andere kant eigenlijk niet echt bij Marianne passen), was dat meteen zo'n beetje het enige positieve wat ik kan zeggen over afgelopen vrijdag. Buiten mijn niet bepaald rooskleurige mening over een divorce-party, vond ik het (alleen al door de manier waarop Dieter, Tom en William zich uit stonden te leven op de dansvloer :crazy: ) meer weghebben van een klucht. Ik vond het ook allemaal heel erg gemaakt en ongemakkelijk overkomen... :oops:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

was dat nu de 4.000ste aflevering (of zaten ze vrijdag al aan 4.005)?
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Nickos schreef:Zoals zovelen het hier al gezegd hebben, het ketnet gehalte is iets te hoog bij die verhaallijnen, en als die dan de helft van Thuis in beslag nemen begint dat te storen natuurlijk.
De jongeren in Thuis zijn idd soms even irritant als de meeste jongeren in Ketnet-series. Als we het zo mogen omschrijven ben ik akkoord. :mrgreen:
(voor zover ik kan oordelen over Ketnet-series want toen ik tot hun doelpubliek behoorde moest ik het nog stellen met series zoals Merlina en Tita Tovenaar)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Plaats reactie