Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)

Gesloten
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Re: Jana Blomaert (Joy Anna Thielemans)

Bericht door Poolaapje »

30% is toch wat veel wat veel volgens mij,
volgens de pearl-index is het 0,16%.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pearl-index

Wat verder gezocht: Bij niet juist gebruik 8%, bij juist gebruik 0,3%
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... ison_table
Laatst gewijzigd door Poolaapje op di 15 jan 2013, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Poolaapje schreef:30% is toch wat veel, volgens de pearl-index is het 0,16%.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pearl-index
Ik vin dat ook veel MAAR ik hoorde dit ooit van een dokter in het écht en dokter Judith uit Thuis zei dat ook.
Maar ach wat maakt het uit - feit is eigenlijk gewoon dat ze niet zouden mogen claimen dat de pil helemaal veilig is,
heb zelf twee tante's die destijds zwanger werden terwijl ze de pil namen - beide hebben het kind wél gehouden.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Ik denk wel dat een foutmarge van 3% realistischer is dan 30%.
Bij normaal en juist gebruik van de pil natuurlijk...
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Vroeger zal dat wel zo geweest zijn, maar we zitten ondertussen al aan de vierde of vijfde generatie van de pil. Dus als je het juist inneemt, zou de kans toch maar klein mogen zijn. Maar volledig en compleet voor de veilig zal je niet zijn, maar 30% is overdreven, denk dat het tweede cijfer dat ik opgezocht heb nog het meest in de buurt zal komen, namelijk 0,5%.

Ik heb dat Judith trouwens niet horen zeggen, eigenlijk...
0 x
Afbeelding
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Crackers schreef:Ik heb niet gezegd dat het een slet is (al denk ik dat wel :lol: ) maar als je oud genoeg bent om in bed te kruipen met iemand ben je oud genoeg ook om er de gevolgen van te dragen.
Crackers,sorry maar dat is gewoon niet waar.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Waar of niet waar, akkoord of niet akkoord, ik ben blij dat de discussie op gang gebracht is. Ik vind het nog steeds niet normaal dat een meisje van 16 in een paar maand tijd met minstens 2 mannen naar bed is geweest en dan nog zonder condoom te gebruiken. En dan mag dat zogezegd nog over 'vaste' relaties gaan, ik vind dat relatief.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

exsencon schreef:
Crackers schreef:Ik heb niet gezegd dat het een slet is (al denk ik dat wel :lol: ) maar als je oud genoeg bent om in bed te kruipen met iemand ben je oud genoeg ook om er de gevolgen van te dragen.
Crackers,sorry maar dat is gewoon niet waar.
Zo is dat. Een kind maken, dat kan" 't kleinste kind", zonder dat hij of zij het moet voorgedaan worden. En kinderen denken niet na over wat kan volgen, normale volwassenen doen dat wel. :mrgreen:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik ken ook moeders van meisjes van 15 die met hun dochter naar de dokter gaan om de pil voor te schrijven. Vriendje mag blijven slapen etc ... Onder t motto 'en anders doen ze het wel achter de rug'. Of 'er zijn er van 12 die het al doen, dan is 15 wel vrij laat'. Maar over degenen die zich onthouden tot ze 20 zijn, wordt niet gesproken.

Dan kan je evengoed zeggen 'ik ben blij dat mijn zoon wiet smoort, want je hebt er ook dat coke snuiven'.

De tijden zijn veranderd, maar er is niks mis met normen en waarden.
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Crackers schreef:Waar of niet waar, akkoord of niet akkoord, ik ben blij dat de discussie op gang gebracht is. Ik vind het nog steeds niet normaal dat een meisje van 16 in een paar maand tijd met minstens 2 mannen naar bed is geweest en dan nog zonder condoom te gebruiken. En dan mag dat zogezegd nog over 'vaste' relaties gaan, ik vind dat relatief.
Welke discussie? Het is allen tegen één...

OT: Ben benieuwd wanneer Jana Franky en/of Tibo gaat inlichten, of zou Lowie dat in haar plaats doen om zo zijn woede uit te werken op haar.
0 x
Afbeelding
Lacrimosa
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Lacrimosa »

Of het normaal is dat een meisje zonder condoom met twee mannen slaapt, ja en nee. Mijn dochter zou er zeker een (seksuele) relatie op na mogen houden op die leeftijd maar ik zou absoluut grenzen stellen. Blijven slapen eender wanneer het hen belieft zou er hier niet inzitten en onder mijn ogen elkaar aflebberen en betasten in de zetel ook niet. De pil zou ze wel krijgen en condooms ook en ik zou het er verdorie flink inhameren ook allemaal.
Mijn dokter destijds beweerde dat je met de pil 1 kans op 100 hebt om toch zwanger te raken. Ik vond dat schokkend veel!
0 x
Ik ben fan van Blokje! http://blog.tvblokje.be/
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

^ Daar ben ik het wel mee eens...

Een slet vind ik Jana niet, maar ik vind haar wel heel naief. Hoe lang kende ze Lowie eigenlijk, voordat ze met hem naar bed ging? Een paar weekjes? En qua voorlichting mankeert er blijkbaar ook nogal het een en ander aan. Een condoom is er natuurlijk niet alleen als voorbehoedsmiddel voor zwangerschappen. Heeft Jana nog nooit van Aids en andere soa's gehoord?

Dat Jana zwanger is ondanks het slikken van de pil, vind ik helemaal niet zo vreemd. Het is in mijn ogen wel heel goed dat ze laten zien dat dit kan. Veel mensen weten bijvoorbeeld niet eens dat de pil al minder betrouwbaar wordt door het slikken van antibiotica (om maar wat te noemen), en in sommige apotheken vertellen ze dat er ook niet (duidelijk genoeg) bij, terwijl dat eigenlijk wel zou moeten.

Maar wel een heel harde leerschool dit, voor zo'n jong meisje...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Nogmaals ik denk dat Jana dacht dat ze "safe sex" had zowel met Bram als met Lowie. Wist zij wel dat de pil niet 100% safe is?
Het meiske is gewoon zeer ongelukkig met wat er gebeurd is. Zij heeft dat ook niet gewild en zeker niet nadat Bram met de noorderzon (tja!) vertrokken is. De maatschappij is nu eenmaal zoveel veranderd en we gaan Jana nu toch geen stigma geven voor de rest van haar leven.Ik herinner me de tijd dat ik voor de pil zorgde voor mijn dochter en dat ik ook nog altijd ongerust was! Voor de rest laat ik de vrouwen van dit forum aan het woord want zij hebben meer recht van spreken dan ik.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Weten we zeker dat Jana de pil gebruikte? Of greep ze dat aan als verdediging tegen Lowie?
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 974
x 578

Bericht door martha »

jessie V. schreef:Weten we zeker dat Jana de pil gebruikte? Of greep ze dat aan als verdediging tegen Lowie?
Is daar ook niet het nodige gedoe over geweest (discussie tussen Tibobo en Ellen) :denk: :denk: :denk: Tibobo wou niet en Ellen wel (het kan ook omgekeerd zijn); dat was toen "ons" Jana bedgymnastiek had hebt of moest braken was er (vroeger toch) veel kans dat de pil terug meekwam.
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

martha schreef:
jessie V. schreef:Weten we zeker dat Jana de pil gebruikte? Of greep ze dat aan als verdediging tegen Lowie?
Is daar ook niet het nodige gedoe over geweest (discussie tussen Tibobo en Ellen) :denk: :denk: :denk: Tibobo wou niet en Ellen wel (het kan ook omgekeerd zijn); dat was toen "ons" Jana bedgymnastiek had hebt of moest braken was er (vroeger toch) veel kans dat de pil terug meekwam.
Ze heeft gisteren zelf gezegd dat ze het niet aan haar regels kon merken omdat ze haar pil altijd doorneemt, zonder stopweek. Vandaar dat ze niet gezien heeft dat ze zwanger is.
0 x
Afbeelding
Gesloten