Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door nounake »

Zeker nu dat Ann een schijntje van verstand terug begon te krijgen .....als Mayra hiermee naar buiten komt : BOUM :crazy:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef:Mayra heeft haar geld en is niemand iets verplicht.
Marianne had er beter aan gedaan eerst van Mayra te eisen dat die haar advocaat contacteerde met de vraag om af te zien van het co-ouderschap en gewoon bezoekrecht te willen (1 weekend om de 14 dagen zoals vroeger het geval was voor de meeste vaders).
Pas als dat allemaal in gang gezet was, had ze mogen betalen.
Nu is Mayra gewoon 50.000 euro rijker en Marianne is datzelfde bedrag armer.
Ik denk niet dat dit haar financieel zal ruïneren, maar haar ego zal het geen goed doen als ze ziet dat Mayra haar woord niet houdt.
Tenminste, dat ik wat ik er van denk: dat Marianne van een kale reis terug komt.
Dat en het besef voor Marianne dat Ann er ook niet beter van wordt.
Voila, dit is precies wat ik bedoelde toen ik schreef dat Marianne's zet (oer)dom was/is.
Dit past helemaal niet bij Marianne: zo'n transactie zonder iets van zekerheid.
En dat geld dat ze terugwon van William, is dat zo onuitputtelijk dat ze zomaar kan gooien met 50 000-den euro's???
Ik snap het niet, hoor, enkele maanden geleden was ze blut, leerde ze wat het was om met minder (of niets) tevreden te zijn en vooral leerde ze hulp te aanvaarden. En nu ze een slag gewonnen heeft(en een deel van haar geld terug heeft) kan ze weer grenzeloos geld wegsmijten???
En dat dan nog zonder nadenken?:naughty:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

En ze heeft al een groot bedrag aan Rosa gegeven ....

Hoe kon ze nu zo dom zijn om dit aan Mayra te geven ; wacht tot haar dochter het te weten komt ...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

ikke schreef:Dit past helemaal niet bij Marianne: zo'n transactie zonder iets van zekerheid.
Precies! Zelfs een heel naïef en goedgelovig persoon had Mayra dat geld nog niet zomaar meegegeven en Mayra op haar woord geloofd. Laat staan Marianne, die normaal gesproken toch wel iets sluwer in elkaar steekt dan dit, en die ook meer dan voldoende ondervonden heeft dat Mayra niet bepaald een vrouw van haar woord is.
Onvoorstelbare actie dit... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Is er dan niemand die denkt dat het plannetje van Marianne toch kan lukken of vindt iedereen haar plots superdom en Mayra superslim?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Crackers schreef:Is er dan niemand die denkt dat het plannetje van Marianne toch kan lukken of vindt iedereen haar plots superdom en Mayra superslim?
Haar plan is: "Ik zal geld geven en dan doet Mayra wat ik wil". Schromelijke onderschatting van geslepen Mayra. Uiteindelijk zal Marianne blij mogen zijn als het resultaat van haar naïeviteit tot verlies van € 50.000 beperkt zal blijven.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Crackers schreef:Is er dan niemand die denkt dat het plannetje van Marianne toch kan lukken of vindt iedereen haar plots superdom en Mayra superslim?
Ik hoop alleen dat dit goed uitdraait voor Marianne, maar begrijpen doe ik het niet... het lijkt gewoon niet logisch, wat ze nu doet... hoe kan ze nu in hemelsnaam denken dat dit goed gaat aflopen, zonder enig bewijs?
0 x
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Flower-Power »

Nooit gedacht dat Marianne zo dom kon zijn - of heeft ze gewoon te veel vertrouwen in Mayra dat die alles voor geld wil doen, en dat dan ook daadwerkelijk zal doen? Ik hoop voor Marianne dat Mayra doet wat ze moet doen door het geld aan te nemen. Want in C hoeft Mayra dat helemaal niet te doen, er is geen bewijs dat Marianne dat geld heeft gegeven, het is woord tegen woord als het daarom gaat. En een slimme Mayra houdt het geld gewoon bij en gebruikt dat voor haar eigen baby en doet gewoon verder alsof haar neus bloed. Ben zeer benieuwd hoe dit zal aflopen. Maar vind het alvast een vrij domme zet van Marianne om er zo maar op te vertrouwen dat Mayra zich aan de afspraak zal houden zonder dat er enig bewijs is van dat er geld is gegeven.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Of het is een valstrik. Of zelfs vals geld. Wat zat er in die enveloppe? Een kijker die dat zeker kan weten? Ik denk dat er weinigen onder ons een werkende glazen bol hebben :whistle:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Crackers schreef:Mayra heeft het toch aanvaard. :thumbdown:

Op Marianne ben ik niet kwaad, ze kent Mayra blijkbaar beter dan ik, ze wist dat Mayra te koop was. Marianne haar zet noem ik sluw. Mayra haar zet noem ik verderfelijk.
Waarom? Omdat ze €50 000 aanneemt die haar gewoon in de schoot geworpen worden? Wie zou dat niet doen in haar plaats? Het gaat hier wel over een hoop geld. En ze moet er niets voor doen. Het enige dat ze deed was vrijdag doen alsof ze haar kind zou verkopen. Maar ik denk niet dat ze ook maar één seconde van plan is om Sandrine echt op te geven. Ze heeft gewoon toneel gespeeld. Er werd gewoon te veel aandacht gegeven aan het feit dat ze niets wilde ondertekenen. En ik vind een (klein)kind kopen even verderfelijk als er één verkopen. Dat eerste vind ik absoluut niet sluw.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1666
x 2570

Bericht door satine »

Inderdaad, Marianne denkt helemaal niet aan het belang van Sandrine.
En dat zou ze voorop moeten stellen, niet de depressieve bui van haar verwende dochter. :nope:
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Ligt het aan mij of het gruwelijk naïef wat Marianne heeft bedacht. Ze weet toch wat voor een klaphark Mayra is en dat Mayra net zo betrouwbaar is als de echtheid van Nikes die je koopt in Chinatown. Denkt Marianne nu echt dat Mayra zich laat afkopen na heel die circus. Ouderdom komt met gebreken zeggen ze hier.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: Waarom? Omdat ze €50 000 aanneemt die haar gewoon in de schoot geworpen worden? Wie zou dat niet doen in haar plaats? Het gaat hier wel over een hoop geld. En ze moet er niets voor doen.
Nou, ze moet er wel glashard voor liegen, dus ik mag hopen dat er toch nog voldoende mensen rondlopen die Marianne wandelen hadden gestuurd met haar idioot voorstel, onder het motto dat een kind niet te koop is.
Maar Mayra is niet van haar eerste leugen gebarsten en heeft sowieso niet vaak last van scrupules, dus dat die het met beide handen aangrijpt en er gewoon nog een leugentje bovenop gooit, verbaast mij totaal niet.
Dat Marianne hier intrapt en vanavond zelfs in de veronderstelling leek dat haar "briljante plan" geslaagd is, verbaast me dan weer des te meer... :crazy: :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Bericht door jessie V. »

Ja, vooral dat laatste viel mij op. Ze denkt al dat ze haar slag heeft binnengehaald.
Ik ben toch benieuwd naar wat Mayra van plan is. Of ze nou deugt of niet, ik zou het wel leuk vinden moest zij hier als winnaar uit de bus komen. En dat zou dan toch Marianne haar eigen schuld zijn, ze kent Mayra goed genoeg.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Marianne baseert zich voor haar overwinningsroes op enkele feitjes die Mayra net met die bedoeling heeft vermeld. Waarschijnlijk heeft zij het vel van de beer al op tweedehands.be gezet nog vóór ergens een beer te zien is.
0 x
Plaats reactie