Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Wat ik me zat af te vragen : Christine haar bevallingsverlof is toch afgelopen (hoe lang is het al niet geleden dat zij bevallen is ) Moet die niet stillekesaan terug voor de klas staan ? En zelfs als zij in "ziekteverlof" is, mag die dan zomaar de touwtjes in handen nemen bij ACE ? Maar .... ik heb toch zitten genieten toen zij Eddy de levieten aan het lezen was Yeah, de bitch zoals we haar vroeger kenden, is back Heb altijd wel een zwak gehad voor haar personage , wordt door daphné heel goed vertolkt
Ik vind het eigenlijk ook maar raar dat Christine als onderwijzeres zomaar ineens de leiding kan nemen in het bedrijf van Adil... Of heb ik ergens iets gemist, en heeft zij daar vroeger al ergens ervaring in opgedaan? Dat ze zich komt moeien in de dagelijkse zaken van het bedrijf ligt in de lijn van haar personage, maar toch...
Ik denk dat ze o.m. de boekhouding deed, dat combineerde ze met haar werk op school. Nu is het inderdaad nog maar de vraag of tijdens haar (wellicht nog) ziekteverlof zomaar mag werken bij een commercieel bedrijf? Naar verzekering toe kan dat bv toch een probleem zijn.
Of het wettelijk mag daar ga ik geen uitspraken over doen. Maar ze is wel voor 50% eigenaar van het bedrijf, dus heeft ze zeker het recht zich te moeien.
Wat haar depressie betreft, ze werd (wordt) behandeld, dan is er na 3 tot 6 maanden normaal gezien "genezing", maar veel zal afhangen van de opvolging van haar verwerkingsproces.
Ik vond vooral de manier waarop ze Eddy de les spelde, erover, ze was precies tegen haar leerlingen bezig. In de echte wereld zou zo'n werknemer gewoon 'ziek' naar huis gaan en stond Christine daar schoon.
martha schreef: vr 21 jan 2022, 12:10
Wat ik me zat af te vragen : Christine haar bevallingsverlof is toch afgelopen (hoe lang is het al niet geleden dat zij bevallen is ) Moet die niet stillekesaan terug voor de klas staan ?
Christine haar situatie is natuurlijk wel iets ingewikkelder dan bevallen te zijn van een kind. Ze heeft daarna nog maandenlang met een depressie geworsteld. Iets waar ze nog steeds niet volledig van hersteld is. Van bevallingsverlof is er dus al lang geen sprake meer. Ze is meer dan waarschijnlijk op langdurig ziekteverlof of heeft loopbaanonderbreking.
Farfalla schreef: vr 21 jan 2022, 12:39
Ik vind het eigenlijk ook maar raar dat Christine als onderwijzeres zomaar ineens de leiding kan nemen in het bedrijf van Adil... Of heb ik ergens iets gemist, en heeft zij daar vroeger al ergens ervaring in opgedaan? Dat ze zich komt moeien in de dagelijkse zaken van het bedrijf ligt in de lijn van haar personage, maar toch...
Tiboko schreef: vr 21 jan 2022, 12:48
Ik denk dat ze o.m. de boekhouding deed, dat combineerde ze met haar werk op school. Nu is het inderdaad nog maar de vraag of tijdens haar (wellicht nog) ziekteverlof zomaar mag werken bij een commercieel bedrijf? Naar verzekering toe kan dat bv toch een probleem zijn.
Ze deed daar inderdaad vroeger al administratie, maar heeft zich ook al bezig gehouden met de werking en ontwikkeling van het bedrijf. Zo is zo ooit eens bij Boowie gaan vergaderen met een klant. Ze werkt daar ook niet in dienst, maar is als mede-eigenaar op dat gebied zelfstandig. Dus ik weet niet hoe het dan wettelijk zit. Maar ik denk eerlijk gezegd dat we daarmee veel te diep graven voor een eenvoudige soap.
Ze is echt wel terug, en hoe! Wie had ooit gedacht dat ze zelfs een hacker kent? Aan de andere kant heeft ze daar natuurlijk wel een cruciale fout in die app mee ontdekt.
heidiw schreef: do 17 feb 2022, 01:13
Wie had ooit gedacht dat ze zelfs een hacker kent?
Het is verwonderlijk dat daar niet aan gedacht werd door de twee bozo's, terwijl het toch wel gebruikelijk is om zo'n dingen door een extern iemand te laten testen.
Als zelfs een 'gamer' als Joren, die niet professioneel met dit soort dingen bezig is, erin slaagt om dit systeem te hacken, dan was het maar zwakjes.
Gelukkig draagt Christine zorg voor haar investeringen en dat zouden de heren van Boowie beter ook doen.
Johnny schreef: do 17 feb 2022, 08:53
Het is verwonderlijk dat daar niet aan gedacht werd door de twee bozo's,
Bob had de beveiliging zelf gedaan volgens Lowie. Zijn ego zal dus weer een deuk krijgen. Je vermoeden dat het Joren was is heel plausibel. Zoals ze hem naar het kantoor sommeerde... En gamers nooit onderschatten! De mijne is nog niet zo ervaren maar ik sta nu al met mijn mond open van de fratsen die ze kan met alles waar "smart" voor staat.
D'r is toch een andere manier om kenbaar te maken dat het boeltje zo onzeker is als wat! Zo stiekem werken met een hacker en dan dominant en uit de hoogte te kennen geven dat jij de saboteur bent...doet een beetje denken aan de Mol! Bedrijfscultuur gaat er niet op vooruit met zo'n attitude!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Ik vind Christine toch een tamelijk ergerlijk mens. Ik verbaas me erover dat er nooit eens iemand haar tegenspreekt of vraagt waar ze zich eigenlijk mee bemoeit.
jessie V. schreef: di 08 mar 2022, 21:31
Ik vind Christine toch een tamelijk ergerlijk mens.
Ik zou dat woord tamelijk nog weglaten! Het is een dominant, ergerlijk persoon die geen tegenspraak duldt. Hoe Adil zich daarmee kan verzoenen! Vraagteken!!!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes