Maar goed...
Marianne moeit zich overal mee en wordt daar terecht op afgerekend. Het moet gruwelijk vermoeiend zijn om met zo iemand samen te leven. Maar ik vind het wel bijzonder grappig dat ze echt van alles de schuld krijgt, wat daar in huis ook gebeurt.
Ann is de 40 gepasseerd en weet zelf ook echt wel wat "goed" en "fout" is. Dat ze vanaf het eerste moment haar fout toe had moeten geven, was haar bekend. Maar nee, Ann jammerde en jengelde liever over wat ze moest doen, in plaats van het gewoon in de praktijk te brengen. En dat alles onder het motto "mama zegt dat het zo moet". Kom op zeg, op die leeftijd?

En Mayra heeft gelijk, wat Marianne haar dochter heeft aangeraden kan écht niet. Maar moet ze echt elke keer de discussie aan gaan? Ze heeft toch gezegd wat ze te zeggen heeft? Maar ze loopt al een hele tijd slecht gezind rond, want Marianne heeft haar vader verleid en in zijn ongeluk gestort, waardoor hij nu weer in Kaapverdië zit. Dat David zelf net zo goed verantwoordelijk is voor die hele toestand, dat wil ze gewoon gemakshalve niet inzien. Beetje naief wel, op die leeftijd. Dus mevrouw kaffert er lustig op voort tegen Marianne, is het niet om haar vader, dan is het wel om hetgeen haar eigen vriendin heeft lopen liegen. Terwijl ze die laatste 2 zélf met fluwelen handschoentjes aanpakt. Dat klopt in mijn ogen toch ook niet helemaal...
Ik vind Mayra qua "moeilijkheidsgraad" dus niet onderdoen voor Marianne. En als Mayra niet graag bij Marianne in huis woont, dan kan ze beter Ann eens aan haar oren trekken. Die hele discussie hebben we een tijd geleden namelijk al eens mogen aanschouwen. Marianne hangt op een obsessieve manier aan haar dochter vast, maar andersom bleek dat net zo goed het geval, want heeft Ann destijds niet uiteindelijk moeten toegeven dat ze eigenlijk zelf ook niet wilde verhuizen? Dat deed ze echter op dezelfde manier als ze nu doet met die medische fout: eerst tijden achter mama's rokken schuilen tot ze de waarheid écht niet langer kon ontkennen. Toen heeft ze Mayra uiteindelijk nog kunnen paaien met dat atelier, maar toch...
Er loopt in Thuis geen enkele "heilige" rond (op Tim na dan, maar wie weet wat die nog uit gaat halen in de toekomst