Mayra Magiels (Muriel Bats)

Gesloten
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Mayra Magiels (Muriel Bats)

Bericht door Christel »

Me voorstellen wat ik zou doen in zo'n situatie is hier totaal niet van toepassing, want je zegt het zelf eigenlijk ook al: welke vrouw van in de 40 luistert in vredesnaam nog zo naar haar (in dit geval geflipte) moeder? En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat Ann nog steeds thuis woont, want echt "doorsnee" is dat ook niet. Ik kan me daar dus helemaal niks bij voorstellen en reageer in mijn "soapmodus", wat zoveel wil zeggen dat ik alleen kijk naar wat de schrijvers ons voorschotelen. En heel eerlijk gezegd; de laatste tijd vind ik dat regelmatig bij het haar getrokken onzin, die uiteindelijk nergens over gaat.
Maar goed...

Marianne moeit zich overal mee en wordt daar terecht op afgerekend. Het moet gruwelijk vermoeiend zijn om met zo iemand samen te leven. Maar ik vind het wel bijzonder grappig dat ze echt van alles de schuld krijgt, wat daar in huis ook gebeurt.
Ann is de 40 gepasseerd en weet zelf ook echt wel wat "goed" en "fout" is. Dat ze vanaf het eerste moment haar fout toe had moeten geven, was haar bekend. Maar nee, Ann jammerde en jengelde liever over wat ze moest doen, in plaats van het gewoon in de praktijk te brengen. En dat alles onder het motto "mama zegt dat het zo moet". Kom op zeg, op die leeftijd? :wtf:
En Mayra heeft gelijk, wat Marianne haar dochter heeft aangeraden kan écht niet. Maar moet ze echt elke keer de discussie aan gaan? Ze heeft toch gezegd wat ze te zeggen heeft? Maar ze loopt al een hele tijd slecht gezind rond, want Marianne heeft haar vader verleid en in zijn ongeluk gestort, waardoor hij nu weer in Kaapverdië zit. Dat David zelf net zo goed verantwoordelijk is voor die hele toestand, dat wil ze gewoon gemakshalve niet inzien. Beetje naief wel, op die leeftijd. Dus mevrouw kaffert er lustig op voort tegen Marianne, is het niet om haar vader, dan is het wel om hetgeen haar eigen vriendin heeft lopen liegen. Terwijl ze die laatste 2 zélf met fluwelen handschoentjes aanpakt. Dat klopt in mijn ogen toch ook niet helemaal...

Ik vind Mayra qua "moeilijkheidsgraad" dus niet onderdoen voor Marianne. En als Mayra niet graag bij Marianne in huis woont, dan kan ze beter Ann eens aan haar oren trekken. Die hele discussie hebben we een tijd geleden namelijk al eens mogen aanschouwen. Marianne hangt op een obsessieve manier aan haar dochter vast, maar andersom bleek dat net zo goed het geval, want heeft Ann destijds niet uiteindelijk moeten toegeven dat ze eigenlijk zelf ook niet wilde verhuizen? Dat deed ze echter op dezelfde manier als ze nu doet met die medische fout: eerst tijden achter mama's rokken schuilen tot ze de waarheid écht niet langer kon ontkennen. Toen heeft ze Mayra uiteindelijk nog kunnen paaien met dat atelier, maar toch...

Er loopt in Thuis geen enkele "heilige" rond (op Tim na dan, maar wie weet wat die nog uit gaat halen in de toekomst :mrgreen: ), maar het is wel duidelijk dat het ene personage nogal wat meer vergeven wordt dan het andere. Ik vind de dames in "huize Bastiaens" momenteel alle 3 vervelend bezig. ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Toch, als je je voorstelt hoe alles gelopen zou zijn als Marianne zich niet zo dringend met deze zaak bemoeid had?
Dan hoefde Mayra geen ruzie te maken en voor An zou alles ook wel een beetje anders en minder heftig zijn geweest.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

jessie V. schreef:Toch, als je je voorstelt hoe alles gelopen zou zijn als Marianne zich niet zo dringend met deze zaak bemoeid had?
Dan hoefde Mayra geen ruzie te maken en voor An zou alles ook wel een beetje anders en minder heftig zijn geweest.
Mooi punt.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Mayra moet ook niet overdrijven met Marianne te treiteren, ze vergeet dat ze daar gratis kost en inwoon heeft en iedere dag haar poten maar onder tafel te steken heeft.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik heb nooit opgemerkt dat Mayra Marianne treiterde. Het gedoe wordt wel steeds erger, omdat Marianne nu eindelijk iemand tegenover zich vindt, die tegen haar ergerlijke bemoeienissen ingaat en een weerwoord heeft, daardoor lopen de gemoederen steeds hoger op.
0 x
Tomboy
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Tomboy »

Treiteren zie ik ook niet nee, gewoon een assertieve vrouw die een weerwoord heeft tegen haar schoonloeder...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jessie V. schreef:Toch, als je je voorstelt hoe alles gelopen zou zijn als Marianne zich niet zo dringend met deze zaak bemoeid had?
Maar dat is het punt juist. Ook voor die hele toestand in Winterlicht maakte Mayra al steeds ruzie. Het is aan zee eventjes goed gegaan, maar vrijwel meteen daarna, en al helemaal toen haar vader aankondigde te vertrekken, deed Mayra al niks anders dan snauwen. Ann heeft haar bitse opmerkingen regelmatig moeten sussen tegenover Marianne, omdat die gewoon niks goed kon doen. Dat is ook wat ik bedoelde met dat ik het idee heb dat ze dit alles nu ook weer aangrijpt om nog eens extra van leer te kunnen trekken tegen Marianne.

Natuurlijk heeft Marianne de toestand rond Ann er niet beter op gemaakt door haar "advies". Maar Mayra doet dat nu ook niet door haar geruzie. In die zin vind ik ze dus ook niet voor elkaar onderdoen, en ik heb van allebei niet het idee dat ze puur en alleen aan Ann denken. Alleen wordt dat Marianne blijkbaar wel aangerekend en Mayra niet.
Mayra's blik vanavond niet gezien, toen Marianne het over Geert had? ;)
0 x
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

Tomboy schreef:Treiteren zie ik ook niet nee, gewoon een assertieve vrouw die een weerwoord heeft tegen haar schoonloeder...
denk ik ook :dance: Mayra heeft een eigen mening en verdedigt die ook, zelfs tegen haar schoonmoeder (schoonloeder klinkt ook niet slecht in dit geval :mrgreen: )
Marianne schuift Mayra de schuld in de schoenen (ten onrechte) en het is dan maar normaal dat Mayra niet over zich heen laat lopen
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Het gebeurt niet vaak dat Marianne iemand tegenover zich krijgt die zich niet door haar laat intimideren. Dat is geen ruzie maken, dat is jouw visie van de feiten laten zien. Zo iemand komt Marianne niet vaak tegen. Daarom groeit het uit tot hard tegen hard. Ik vind de dingen die Marianne tegen Mayra gezegd heeft over het feit dat Mayra vond dat An zich moest gaan aangeven dermate onfatsoenlijk (er zat zelfs een soort doodsbedreiging in) dat Mayra zich van mij krachtig mag verweren.
En met die hele toestand heeft het gedoe van Marianne en David niks te maken in mijn ogen.
En iets anders: die advocaat komt het goede nieuws voor An brengen. En wie staat er voorop te kakelen? Marianne. An krijgt amper de kans om iets tegen die man te zeggen. Dat zijn o.a.dingen die mij bijzonder tegen staan in het doen en laten van Marianne.
Het mag duidelijk zijn ik ben geen fan van Marianne en ik zal het nooit worden :lol: Maar het is een ideaal karakter voor een soap.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Jessie V
Wat heb je dat weer komisch omschreven! Ik ben het wel met je eens, Marianne treedt graag op de voorgrond ten koste van alles. Ik vraag mij af in hoeverre Marianne ooit nadenkt over de gevolgen van haar gedrag. Ze wil over iedereen de baas spelen met als resultaat dat ze velen tegen zich in het harnas jaagt. Geert is pleite, Mayra heeft ze ook al verzocht te vertrekken, who's next?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jessie V. schreef:Het mag duidelijk zijn ik ben geen fan van Marianne en ik zal het nooit worden :lol:
Dat is duidelijk! :lol:
En ik snap dat hoor, net zo goed als dat ik begrijp dat ze Mayra (onder andere) soms het bloed onder de nagels vandaan haalt. Maar wat Mayra vanavond uiteindelijk deed op vraag van Ann, Marianne en de hekel aan haar even links laten liggen, dát was wel echt in het belang van Ann. :thumbup:
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Christel schreef: Dat is duidelijk! :lol:
En ik snap dat hoor, net zo goed als dat ik begrijp dat ze Mayra (onder andere) soms het bloed onder de nagels vandaan haalt. Maar wat Mayra vanavond uiteindelijk deed op vraag van Ann, Marianne en de hekel aan haar even links laten liggen, dát was wel in het belang van Ann. :thumbup:
Maar omgekeerd, dat is iets anders... :mrgreen:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Lazylady schreef:
Christel schreef: Dat is duidelijk! :lol:
En ik snap dat hoor, net zo goed als dat ik begrijp dat ze Mayra (onder andere) soms het bloed onder de nagels vandaan haalt. Maar wat Mayra vanavond uiteindelijk deed op vraag van Ann, Marianne en de hekel aan haar even links laten liggen, dát was wel in het belang van Ann. :thumbup:
Maar omgekeerd, dat is iets anders... :mrgreen:
Dat denk ik eigenlijk niet. Marianne heeft ook al zo vaak bewezen dat ze pas nadenkt als alles achter de rug is, en dan ook wel haar best wil doen om nog e.e.a. recht te zetten. Als ze nu ziet dat Mayra niet persé tegen háár is, maar er gewoon een andere mening op nahoudt en ondertussen haar best doet om Ann te steunen, dan denk ik dat de gemoederen best wel eens gewoon kunnen bedaren. Dat is al zo vaak gebeurd ook hè, want dat samenwonen met het "schoonloeder" heeft al vaker voor wederzijdse problemen gezorgd. En begrijpelijk ook, want het blijft een belachelijke situatie (die je gelukkig eigenlijk alleen nog in een soap ziet). ;)
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Waarom loopt die Mayra altijd met zo een kwaad gezicht rond? Kan die nooit eens lachen?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Heeft rattenkloten gegeten vrees ik of als kind azijn ipv melk gekregen. Maar anderzijds... ik zou hels rondlopen als ik met iemand als Marianne samen moest leven. :violin:
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gesloten