Kobe Baert (Reynout Dekimpe)

Gesloten
pnele
Poster rang 1
Poster rang 1
x 8
x 7

Kobe Baert (Sid Van Oerle)

Bericht door pnele »

martha schreef: di 24 sep 2019, 15:47 wat ik gisteren zo vreemd vond (eigenlijk hoort het in wat klopt niet in thuis) was het feit dat alle hens aan dek moest zijn om die druiven te plukken, zelfs de kabouters en Paulien werden opgetrommeld om daarna te gaan "afsluiten" met rondjes "pintjes" in de gelagzaal bij "Dieter" en vervolgens zagen we Kobe & Kaat naar huis wandelen, terwijl de zon nog scheen maw het bijlage nog niet donker was. Bij mijn weten zou het toch logischer geweest zijn, dat men de druiven bleef plukken zolang het nog daglicht is en vooral in deze periode is het al aan het duisteren rond 20uur maar neen, als ik het goed bekeek gisteren hadden ze al gedaan met hun werk, gok ik rond een uur of 17. Maar ze moeten wel morgen (dus vandaag) nog verder werken. En ik woon op de boerenbuiten en zie en hoor de landbouwmachines als de oogsttijd is aangebroken (van om het even wat) toch soms tot een kot in de nacht. Blijkbaar niet bij Waldek & Co.
Ik had gisteren exact hetzelfde opgemerkt. Eerst 3 weken van op voorhand zitten te verkondigen dat er veel werk zal zijn op die o zo belangrijke druivenpluk en als het dan zover is nog de kabouters van hun werk houden zodat ze kunnen helpen.
En wanneer het er dan op aan komt van veel te werken stoppen ze al ruim voor zonsondergang (het leek mij zelfs niet dat de zonsondergang er snel aan zat te komen.) en hadden ze nog ruim de tijd om iets te drinken (ook voordat de zon onder ging).
Als het zo belangrijk is dat die druiven zo snel mogelijk geplukt worden zou ik toch wel wat langer doordoen. Desnoods tot middernacht om het werk af te krijgen. Liever dan wat langer werken maar een geslaagde oogst en een welverdiende rust erna dan een mislukte oogst omdat eentje drinken om 16u met de helpende handen op dat moment zo belangrijk leek.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Die wijngaard klopt sowieso al helemaal niet. Waldek en Kobe hebben geen enkele kennis en plots hebben ze er kennis van en weten ze wat ze moeten doen en wanneer ze precies geplukt moeten worden
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

pnele schreef: di 24 sep 2019, 17:22 Ik had gisteren exact hetzelfde opgemerkt. Eerst 3 weken van op voorhand zitten te verkondigen dat er veel werk zal zijn op die o zo belangrijke druivenpluk en als het dan zover is nog de kabouters van hun werk houden zodat ze kunnen helpen.
En wanneer het er dan op aan komt van veel te werken stoppen ze al ruim voor zonsondergang (het leek mij zelfs niet dat de zonsondergang er snel aan zat te komen.) en hadden ze nog ruim de tijd om iets te drinken (ook voordat de zon onder ging).
Als het zo belangrijk is dat die druiven zo snel mogelijk geplukt worden zou ik toch wel wat langer doordoen. Desnoods tot middernacht om het werk af te krijgen. Liever dan wat langer werken maar een geslaagde oogst en een welverdiende rust erna dan een mislukte oogst omdat eentje drinken om 16u met de helpende handen op dat moment zo belangrijk leek.
Blijkbaar is de wijngaard toch echt zo groot niet hoor. Hij zij gisteren in de aflevering dat ze "morgen" nog slechts het laatste beetje druiven moesten plukken. Op een halve dag gaat het dan ook echt niet aankomen. Op zo'n korte tijd mislukt een oogst niet hoor.
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Het is van dat: Kobe heeft Kaat gekust. Geen Kaat met Jacques dus, volgens mij, maar dat zou denk ik sowieso niet gewerkt hebben. Het is nog maar te bezien hoe Frank en Simonne gaan reageren.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ik denk niet dat Kaat en Kobe een koppel gaan zijn. Daarvoor zijn Pauline en Jacques iets teveel in beeld
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 53
x 83

Bericht door catherine »

Wait and see... en er is inderdaad ook nog Paulien.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik ben benieuwd of Kobe Paulien meeneemt naar het etentje met Karin. :D
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat zou pas leuk zijn :yup:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Dan zet Karin toch gewoon haar beste beentje voor om Paulien nog labieler te laten lijken.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik ben heel zeker dat ze bij het etentje met 3 zullen zijn :crazy:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Als Pauline wil meegaan na de flatterende woordkeuze van Karen! Denk niet dat het een romantisch en rustig maaltijdje wordt! :crazy:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Ik denk dat Paulien niet zal willen meegaan om dan nog eens steken onder water te krijgen van Karin dan zal Paulien wel er voor passen.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Moet die geen wijn verkopen ipv koken en taarten bakken?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

heidiw schreef: di 19 nov 2019, 17:58 Moet die geen wijn verkopen ipv koken en taarten bakken?
Heeft weinig weg van een manager van de wijnshop! Rosa is er gelukkig om de boel daar wat recht te houden!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik weet dat de Amerikaanse gewoonte dat de vader de bruid weggeeft naar hier is over gewaaid.
Maar een bruidegom die door zijn moeder weggegeven wordt, dat heb ik nog nooit gehoord.
Iemand van jullie wel?
0 x
Gesloten