Adil Bakkal (Nawfel Bardad-Daidj)

Gesloten
kingpietro105
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Adil Bakkal (Nawfel Bardad-Daidj)

Bericht door kingpietro105 »

jessie V. schreef:Adil staat toch ook niet erg stevig in zijn schoenen. Waarom laat hij zich nu weer ompraten door Sam?
Welke weldenkende werkgever zou er ook maar in de verste verte serieus over nadenken om een alcoholverslaafde elektricien in dienst te nemen. Dat is om grote problemen vragen.
Vriendendienst. Eerder dom van sam om oer die alcoholisme te beginnen hij had gewoon moeten zeggen dat hij een elektricien is.
Laatst gewijzigd door kingpietro105 op vr 14 dec 2018, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Het is onnodig de kansen van haar broer al te verkleinen bij Adil met haar loslippigheid al bedoelde
ze het goed. Ze mist de feeling om dit subtiel aan te pakken.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Het is wel zo, dat als haar broer door zijn alcoholisme grote schade aanricht aan zaken of personen, zij de schuld zal krijgen omdat ze het een en ander verzwegen heeft. Met alle gevolgen van dien.
Gevaarlijke vriendendienst. Adil moet zelfs geen gesprek met die man aan gaan zolang hij drinkt, dat wekt alleen maar verwachtingen.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik begrijp toch niet waarom Tania naar de Kabouters moet gaan om de stand van zaken te bespreken.
Adil, Lowie en Bob wonen onder hetzelfde dak en zo groot is dat huis nu ook weer niet dat ze elkaar daar nooit zien.
Persoonlijk vind ik dat vreemd - de samenwerking tussen Boowie en de Kabouters is toch ontstaan doordat ze huisgenoten zijn en elkaar kennen?
Waarom moet Tania dan gaan polsen hoe ver alles staat?
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

satine schreef:Ik begrijp toch niet waarom Tania naar de Kabouters moet gaan om de stand van zaken te bespreken.
Adil, Lowie en Bob wonen onder hetzelfde dak en zo groot is dat huis nu ook weer niet dat ze elkaar daar nooit zien.
Persoonlijk vind ik dat vreemd - de samenwerking tussen Boowie en de Kabouters is toch ontstaan doordat ze huisgenoten zijn en elkaar kennen?
Heel eenvoudig, zo kan Tania de baas spelen en de werkmannen van De Kabouters opjagen als het moet maar dan dat ze dan oppast voor Eddy want die zou wel eens in een Franse colère schieten en dan zal het helemaal goed zijn.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

apestaart schreef:
satine schreef:Ik begrijp toch niet waarom Tania naar de Kabouters moet gaan om de stand van zaken te bespreken.
Heel eenvoudig, zo kan Tania de baas spelen en de werkmannen van De Kabouters opjagen als het moet maar dan dat ze dan oppast voor Eddy want die zou wel eens in een Franse colère schieten en dan zal het helemaal goed zijn.
Neen, gewoon omdat ze daarvoor aangenomen is. Bob en Lowie hadden tijd noch zin om zich daar nog mee bezig te houden. En ja, ze wonen onder hetzelfde dak maar ik zou toch ook niet graag op mijn nuchtere maag met vragen over een werf lastig gevallen worden. Maar het is idd heel duidelijk dat Adil haar niet moet en van Eddy heeft ze waarschijnlijk het eerste nog maar gezien.
Laatst gewijzigd door heidiw op wo 06 feb 2019, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat is waar...
Maar... (en dit is een heel grote "maar", want ik vind Tania's manier van doen ook redelijk onuitstaanbaar): ik vind Adil toch ook maar weinig professioneel in de omgang, dan.

Als ze het niet privé willen regelen thuis - wat ik ook wel kan begrijpen - dan snap ik niet zo goed waarom hij zo aangebrand reageert als hij onder werktijd met Tania te maken krijgt. Het is nou eenmaal werk, en je hebt nou eenmaal ooit lastige of veeleisende klanten.

Je kunt in mijn ogen niet van de ene kant privé en zakelijk willen scheiden, en van de andere kant verwachten dat het vervolgens allemaal naar eigen wens heel persoonlijk en "losjes" geregeld wordt.
Dat gaat op een gegeven moment toch altijd voor scheve gezichten zorgen zodra er derden bij komen kijken?

Nu is het Tania, maar voor hetzelfde geld is het een andere klant van Boowie waar de Kabouters iets moeten gaan doen, wat die klant vervolgens niet aanstaat of zo.
Zou Adil dan ook zo lomp uit de hoek komen? :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Christel schreef:Dat is waar...
Ik vind Adil toch ook maar weinig professioneel in de omgang.
Als ze het niet privé willen regelen thuis - wat ik ook wel kan begrijpen - dan snap ik niet zo goed waarom hij zo aangebrand reageert als hij onder werktijd met Tania te maken krijgt. Het is nou eenmaal werk, en je hebt nou eenmaal ooit lastige of veeleisende klanten.
Dat vind ik ook. Mocht mijn baas het door mij laten overnemen, dan zou ik toch heel raar opkijken.
Zeg nou zelf: Billy werkt er nog maar enkele maanden en mag het woord voeren ipv de baas van de zaak. Dat is toch te gek voor woorden?!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

ikke schreef:
Christel schreef:Dat is waar...
Ik vind Adil toch ook maar weinig professioneel in de omgang.
Dat vind ik ook. Mocht mijn baas het door mij laten overnemen, dan zou ik toch heel raar opkijken.
Zeg nou zelf: Billy werkt er nog maar enkele maanden en mag het woord voeren ipv de baas van de zaak. Dat is toch te gek voor woorden?!
Dat vind ik ook. :yup:
En dan blijkt ook nog dat Bill het (naar mijn mening toch) 10x professioneler aanpakte dan Adil zelf.
Met honing bereik je nou eenmaal meer dan met azijn.

Iets wat Adil hopelijk nog een keer in gaat zien, want werk (en klanten) heb je normaal gesproken toch echt niet voor het uitkiezen. Dan is het op je tanden bijten, en blij zijn als je het verdiende geld binnenkrijgt zodat je daar de lonen (en andere kosten) van kunt betalen.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

heidiw schreef:En ja, ze wonen onder hetzelfde dak maar ik zou toch ook niet graag op mijn nuchtere maag met vragen over een werf lastig gevallen worden.
Ik ook niet - en blijkbaar wordt er in het gemeenschapshuis inderdaad alleen maar ontbeten.
Avondeten krijgen ze daar zelden, tenzij het in het verhaal past.
En Bob, die Boowie toch wel als zijn levenswerk ziet, is met andere dingen bezig.
En het is inderdaad zo dat Adil zich niet echt ontvankelijk opstelde.
Het eerste gesprek met Tania zou hij al lang terug vergeten moeten zijn om op goede voet verder te kunnen.
Maar dat is blijkbaar toch blijven hangen, want hij is al op voorhand gespannen om wat er ZOU kunnen komen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef:
heidiw schreef:En ja, ze wonen onder hetzelfde dak maar ik zou toch ook niet graag op mijn nuchtere maag met vragen over een werf lastig gevallen worden.
Ik ook niet - en blijkbaar wordt er in het gemeenschapshuis inderdaad alleen maar ontbeten.
We zien toch ook echt wel veel scènes aangaande avondeten. Elke keer dat Emil daar eens langskwam eindigde dat bij zijn vertrek met "Toe, papa kunnen we hier niet blijven eten?"
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

satine schreef:

Een B&B :mrgreen:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

tvx1 schreef: Elke keer dat Emil daar eens langskwam eindigde dat bij zijn vertrek met "Toe, papa kunnen we hier niet blijven eten?"
Dat is ook omdat juf Olivia zo fantastisch kan koken hé :smile:

Adil is niet meteen in de wieg gelegd om baas te spelen. Hijj heeft het ook moeilijk met administratie en klanten opbellen als ze te laat of niet betaald hebben.

Waldek ging dat een tijd geleden beter af.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik denk toch dat de houding en de manier van optreden van Tania iemand bijzonder kan ergeren, al heeft ze nog zo'n recht van spreken. Dat kan ook op een andere manier en met andere woorden.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

In ieder geval zou het met Sam geen waar geweest zijn dat Tania de baas zou komen spelen, die zou direct van haar afbijten.
0 x
Gesloten