lord F. schreef:Maar over de afleveringen zelf dus.
Het viel wel op dat er de laatste 5 afleveringen heel veel gebeurde, maar soms ook veel zaken die er met de haren bij getrokken waren. De partnerruil moet toch wel één van de meest bizar opgebouwde verhaallijn geweest zijn uit de geschiedenis van Wittekerke. Uit de laatste afleveringen voor de seizoensfinale kwamen Sneyers en Merel tot de conclusie dat Carl en Zoë gans hun verhaal van vroegere partnerruils uit hun duim gezogen zouden hebben omdat ze gewoon op elkaar uitgekeken waren en ze via hun verhaaltje gewoon een nieuwe partner zochten. Ik veronderstel dat de scenarist die dat plot verzonnen heeft ook serieus aan de drugs moet gezeten hebben.
Ilse die compleet doordraaide was er ook wel wat over. Zeker dat moment dat ze met een tweeloop Frank bedreigde (hoe komt een gewoon mens trouwens aan zo'n wapen?).
En moest er nu wel op letten dat die explosie er wel erg knullig uitzag. Nu zou je daar toch niet meer mee wegkomen zonder uitgelachen te worden op Twitter ofzo.

Exit dus ook voor Sneyers, Jan, Ivan, Joke, Raf, Alexander, Ilse en Niki.
Glenny schreef:De reden dat Sneyers en Jan niet stierven maar weg gingen was omdat de scenaristen eventueel hoopten op een terugkeer, maar zowel Kurt Rogiers als Peter van de Velde hadden geen interesse meer.
ja, het jammer dat die 2 personages weg zijn, maar je kan het ze ook niet kwalijk nemen gezien ze al heel lang meedraaiden in Wittekerke en ook wel iets anders wilden doen. En je weet maar nooit hoe een carrière loopt, dus het kon ook zijn dat hun nieuwe carrière niet van de grond kwam. Maar dat was dus niet het geval. Maar als Kürt Rogiers nu blijkbaar opduikt in Familie wil dat zeggen dat hij evengoed nu had kunnen terugkeren naar Wittekerke moest de reeks nog lopen. Z'n vervanger in Wittekerke dook een paar jaar geleden trouwens nog op in Thuis als politieinspecteur (ik denk ik de periode van Mike).
De restyling van de reeks is trouwens hééél interessant om eens nader te bekijken.

Gezien de naam van Hans Herbots (de regisseur van oa De Behandeling, Bo en de reeksen Het Goddelijke Monster en The Spiral) toen in de begintitels stond wil toch zeggen dat hij wel z'n zegje had hierbij. Het ziet er wel heel filmisch uit en de sfeer is ook een pak grimmiger dan voorheen, maar bij een reeks die het niet moet hebben van de goed geschreven dialogen of geloofwaardige plotwendingen slaat die nieuwe stijl toch als een tang op een varken en komt het soms toch een klein beetje als een parodie over.
Maar het was een verdienstelijke poging en leuk dat ze die eerste aflevering startten met een minder bekend nummer van David Bowie (Everyone says "Hi") dat wel paste bij die aflevering. En die sprong naar drie maanden verder is ook een goed gevonden truuk zodat je zelf maar moet zoeken wat er precies allemaal in de tussentijd gebeurt is.
Nog om naar uit te kijken voor de volgende afleveringen : de introductie van Karel Vingerhoets in Wittekerke die we natuurlijk nog goed kennen van de eerste seizoenen van Thuis.

En over de dader: als ik het nu herbekijk geven ze wel heel veel hints wie het gedaan zou hebben.